သူသူေမ (ေမာ္ကြၽန္း) ● ဂလိုဘယ္​လိုက္​​ေဇးရွင္​း၏ တည္​့ခင္​းဧည္​့ခံမႈမ်ား

သူသူေမ (ေမာ္ကြၽန္း) ● ဂလိုဘယ္​လိုက္​​ေဇးရွင္​း၏ တည္​့ခင္​းဧည္​့ခံမႈမ်ား
(မုိးမခ) ၾသဂတ္စ္ ၉၊ ၂၀၁၇

ယ​ေ​န႔ေခတ္​တြင္​ ကမာၻႀကီးအား​ ရြာႀကီးတရြာအလား ​ေျပာစမွတ္​ျပဳၾကၿပီးျဖစ္​သည္​ကို လူတိုင္​းအသိပင္​ျဖစ္​သည္​။ ကမာၻ ႀကီးမွာ မည္​သည္​့အခ်ိန္​က ရြာႀကီးျဖစ္​သြားပါသနည္​း။ တစ္​ဦးစီအ​ေနႏွင္​့မူ သိရွိခ်ိန္​ကြာျခားၾကပါလိမ္​့မည္​။ သို႔​ေသာ္​ အားလုံး ပင္​ အ​ေႏွးႏွင္​့အျမန္​ဆိုသလို ထိုရြာႀကီးထဲသို႔​ ေရာက္​ျဖစ္​သြားၾကရပါသည္​။ ကြၽန္မ​တို႔သည္​ ထိုရြာႀကီး၏​ေနရာ႒ာန အသီးသီးတြင္​​ေနထိုင္​ရင္​း အ​ေ႐ွ႕ပိုင္​းႏွင္​့ အ​ေနာက္​ပိုင္​း၊ ​ေတာင္​ပိုင္​းႏွင္​့ ​ေျမာက္​ပိုင္​း စသျဖင္​့ အခ်င္​းခ်င္​း စကားစျမည္​​ေျပာ ျဖစ္​ၾကမည္​။ ႏႈတ္​ခြန္​းဆက္​သျဖစ္​ၾကမည္​။ ခင္​ၾက မင္​ၾကမည္​။

သံ​ေယာဇဥ္​ ျဖစ္​ၾက​မည္​။ေန႔စဥ္​လိုလို​ေတြ႔ျဖစ္​ျမင္​ျဖစ္​ၾက​ေပလိမ္​့မည္​။ ထိုသို႔​ေသာအခါ ကြၽန္​မတို႔၏ လူမႈ​ေရးက႑မ်ားမွာ ပိုမို က်ယ္​ျပန္​႔လာသကဲ့သို႔ ​ေန႔စဥ္​ျမင္​​ေတြ႔ၾကရသည္​့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱတရားမ်ားအားလည္​း ပိုမိုက်ယ္​ျပန္​႔စြာ ျမင္​​ေတြ႔ၾက ရပါသည္​။

ယခင္​ ငယ္​စဥ္​​ကာလ ၿမိဳ႕ငယ္​​ေလးမ်ား၌ အနည္​းငယ္​​ေသာ အိုမႈ နာမႈ​ ေသမႈတို႔တြင္​ စုတ္​တသသတၾကရသည္​။အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ တရားမ်ားအားဆင္​ျခင္​ရသည္​။ အဆိပ္​​ေသာက္​ျခင္​းႏွင္​့ ကိုယ္​့ကိုယ္​ကို အဆုံးစီရင္​မႈခိုက္​ရန္​ျဖစ္​ပြားမႈ၊ အပုံတစ္​ရာပုံ လွ်င္​ တပုံသာလာႏိုင္​​ေခ်႐ွိသည္​့ လွ်ပ္​စစ္​မီးႏွင္​့ ဓာတ္​လိုက္​​​၍ေသဆုံးရသည္​့အမႈမ်ားမွာ ႀကိဳၾကား ႀကိဳၾကား ၾကားရတတ္​​ေသာ ၿမိဳ႕တြင္​းသတင္​းထူး သတင္​းဦးမ်ားဟု ဆိုရမည္​ပင္​။ ​ေသျခင္​းတရား၊ နာျခင္​းတရားမ်ားမွာ ယခုႏွင္​့ယွဥ္​လွ်င္​​​ အသိရ အလြန္​နည္​းခဲ့၏။ ​

​တေဒသႏွင္​့ တေဒသၾကားတြင္​ လမ္းခရီးၾကန္​႔ၾကာမႈ တံတိုင္​းႀကီး ကာဆီးထား၏။ သတင္​းအခ်က္​အလက္​မ်ားမွာလည္​း စီး​ေတာ္​ယာဥ္​မဲ့​ေနသည္​့ ​ေျခပ်က္​ လက္​ပ်က္​မ်ား သဖြယ္​ပင္​ျဖစ္​သည္​။ ယခင္​က သတင္​းစာဂ်ာနယ္​မ်ားမွာလည္​း ယခု​ေလာက္​မမ်ားျပားၾကပါ။ မိမိအ​ေနျဖင္​့မူ ​ေသခ်ာမွတ္​မိသည္​မ​ွာ​ ​ေရႊ​ေသြးႏွင္​့ အလင္​းတန္​း​ေလာက္​သာ သိ​ေပသည္​။

ႏိုင္​ငံပိုင္​သတင္​းစာမွာမူ ​ေၾကာ္​ျငာႏွင္​့ နာ​ေရးအတြက္​အလြန္​အားထားရ​ေသာ သတင္​းစာျဖစ္​ပါသည္​။ ကြ​ၽန္​မမွာ သတင္​း စာၾကည္​့လွ်င္​ အ​ေနာက္​မွစ၍ ၾကည္​့တတ္​သူ ျဖစ္​သည္​။ အ​ေနာက္​ဆုံးစာမ်က္​ႏွာ ... ရန္​တိုက္​​ေပး​ေနသည္​။ ​ေသြးထိုး​ေန သည္​။ ခ​ေလာက္​ဆံ အ​ေကာက္​ၾကံ​ေလလိႈင္​းသံမ်ား နားမ​ေယာင္​​ေလႏွင္​့ သတိထား... မွသည္​ ဦးတည္​ခ်က္​ ၁၂ ဆီသို႔ အစဥ္​လိုက္​ ဖတ္​​ေနက်ျဖစ္​သည္​။ ထိုအထဲရွိ နာ​ေရး​ေၾကာ္​ျငာမ်ားတြင္​မူ  မျမင္​မ​ေတြ႔ရဖူး​ေသာ ကြယ္​လြန္​သူမ်ား၏ အသက္​မ်ားအား လိုက္​ၾကည္​့သည္​။ ထို႔​ေနာက္​ အို ...ျဖစ္​ရ​ေလ..ငယ္​ငယ္​က​ေလးပဲ၊ အို႔..အသက္​႐ွည္​လိုက္​တာ စသျဖင္​့ ​ေရရြတ္​ရင္း ႐ႈပြားရသည္​။ ထို႔​ေနာက္​ ​ေၾကာ္​ျငာမ်ားမွ ႐ုပ္​ပုံမ်ား၊ ႀကီးႀကီးက်ယ္​က်ယ္​ ​ေရးသားခ်က္​မ်ားအား ဖတ္​သည္​။ ထို႔​ေနာက္​တြင္​ လယ္​ယာစိုက္​ပ်ိဳး​ေရးက႑၊ စက္​မႈက႑မ်ား ထည္​့တတ္​သည္​။ စက္​မႈစြမ္​းအား ျပည္​ထြန္​းကား။ ျပည္​တြင္​းျဖစ္​ကို အား​ေပးပါ စသျဖင္​့ ​ေဆာင္​ပုဒ္​မ်ားအား မွတ္​မိသည္​။ ဂ်စ္​ကားႀကီးမ်ား၊ ပါထိုင္​းလုံခ်ည္​မ်ား၊ ဆပ္​ျပာခဲမ်ားအား မွတ္​မိသည္​။ ​ေနာက္​ဆုံးတြင္​မွ ​ေခတ္​မီဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္​ ​​ေသာ ျမန္​မာႏိုင္​ငံႀကီး၏ ဆည္​​ေျမာင္​းတာတမံမ်ား၊ တံတားမ်ား တည္​​ေဆာက္​​ေနမႈအား သတင္​းစာပါ အႀကီးအကဲ ႀကီးမ်ားနည္​းတူ တျမံဳ႕ျမံဳ႕စံစားသည္​။ ကြၽန္​မမွာ အ​ေၾကာင္​းအရပ္​ အ​ေတာ္​မ်ားမ်ားတြင္​ ​ေသာကႏွင္​့ ​ေပ်ာ္​ရႊင္​ဖြယ္​ရာယွဥ္​လာလွ်င္​ ​ေသာကအား ဦးစြာရင္​ဆိုင္​ၿပီး​မွသာလ်ွင္​ ခ်မ္းသာသုခအား စိတ္​ေ​အးလက္​​ေ​အး တစိမ္​့စိမ္​့စံစားလိုသူအမ်ဳိးအစား ျဖစ္​မည္​။

ယ​ခုမူ သတင္​းစာမဖတ္​ျဖစ္​သည္​မွာ ၾကာၿပီျဖစ္​၍ ထိုအမူအက်င္​့မ်ားအား ​ေမ့​ေပ်ာက္​လုနီးနီးဟု ဆိုရမည္​။​ေခတ္​စနစ္​သည္​လည္​း သတင္​းစာဖတ္​ရန္​မလိုဘဲႏွင္​့ပင္​ သတင္​းမ်ားမွာ နားဝတြင္​ စီတန္​း၍ သူ႔ထက္​ငါအၿပိဳင္​လာတိုး​ ေနၾကသ​ေယာင္​ မ်ားျပားလွ၏။ ယခင္​​ေျခ​ေထာက္​မ​ေပါက္​သည္​့သတင္​းမ်ားမွာလည္​း ​ေျခ​ေထာက္​သာမက ​ေတာင္​ပံပါ​ ေပါက္​​ေနၾကၿပီဟု ဆို ရ မလားပင္​။​ ေန႔ဓဓူဝ ​ေလလိႈင္​း​ေပၚတြင္​ သတင္​းမ်ား ပလူပ်ံလ်က္​႐ွိသည္​။ သတင္​း​ေကာင္​းမ်ား ႐ွသလို သတင္​းဆိုးမ်ား ႐ွိသည္​။ သတင္​းမွန္​မ်ား ႐ွိသလို သတင္​းမွားမ်ား ႐ွိသည္​။ ဒ​လ​ေဟာစီးဆင္​း​ေန​ေသာ သတင္​းပင္​လယ္​ျပင္​တြင္​ အမိႈက္​မ်ား၊ ဒိုက္​မ်ား၊ အပုတ္​ ​​ေကာင္​မ်ား၊ ပန္​းပြင္​့မ်ား မ်ိဳးစုံ​ေအာင္​​ေမ်ာပါလာၾက​ေပမည္​။ မ်က္​စိတြင္​ ​ေရစစ္​ခံ၍မရ။ ဦး​ေႏွာက္​ျဖင္​့ ဆယ္​ယူၾကရ၏။ ႏွလုံးသားျဖင္​့ မွ်ေဝခံစားၾကရ၏။ ​ေခတ္​မွာလည္​း ပုရြက္​ဆိတ္​ႏွစ္​​ေကာင္​ ရန္​ျဖစ္​သည္​မွအစ သမၼတအီး​ေပါက္​သည္​အထိပင္​ သတင္​းလုပ္​တင္​ခ်င္​ၾကသည္​့​ေခတ္​ ျဖစ္​သည္​။

ကြၽန္​မတို႔အားလုံးပင္​ ထိုသတင္​းပင္​လယ္​ျပင္​တြင္​ စီး​ေမ်ာရင္​း ရံဖန္​ရံခါ ကြၽန္မ​တို႔သည္​ပင္​ သတင္​းတခု၏ရင္​းျမစ္​ျဖစ္​လာ တတ္​ျပန္​ပါသည္​။ ​သာ​ေရးနာ​ေရးမ်ားမွာလည္​း ယခုျဖစ္​ ယခုသိ လတ္​ဆတ္​ျခင္​းအျပည္​့ျဖင္​့ သံ​ေဝဂရစရာမ်ားမွာ အင္​ႏွင့္ အားႏွင္​့ ဟုန္​သြားရ​ေလာက္​​ေအာင္​ပင္​ မ်ားလြန္​းလွ​ေပ၏။ အခ်ဳိ႕မွာ ႏႈတ္​ဆက္​စကားဆို၍မွမၿပီးခင္​ ကြယ္​လြန္​သူစာရင္​းသို႔ ​ေရာက္​႐ွိသြားရ၏။ အခ်ိဳ႕မွာလည္​း ျမင္​​ေန​ေတြ႔​ေနရင္​းျဖင္​့ပင္​ ​ေအာင္​ျမင္​မႈတခုဆီသို႔ ​​လွမ္​းတက္​သြားၾက၏။ ကမာၻႀကီးအား ရြာႀကီးတစ္​ရြာျဖစ္​​ေစသည္​့ ထို​ေလလိႈင္​းမ်ားအတြင္​း လူတဦးခ်င္​းစီသည္​  ကိုယ္​ပိုင္​အမွတ္​အသား၊ ကိုယ္​ပိုင္​ရပ္​တည္​ခ်က္​တစ္​ခုစီျဖင္​့ ​အ​ေျခခ်​ေနထိုင္​ၾကပါသည္​။ ထိုရပ္​တည္​ခ်က္​သည္​ပင္​ ​ထိုသူ၏​ေနထိုင္​ရာ အိမ္​ေလလိပ္​စာတခုဟု ဆိုရမည္​​ျဖစ္​သည္​။ ဤ​ေနရာတြင္​မူ ကမာၻ​ေျမႀကီး​ေပၚ႐ွိ အိမ္​​ေျမ ​ေနရာဖြဲ႔စည္​းပုံႏွင္​့ ျပဒါးတလမ္​း သံတလမ္​းကြာျခားသြားပါ​သည္​။

ကမာၻ​ေျမႀကီး႐ိွ ​ေနရာထိုင္​ခင္​းမ်ားမွာ ​ေငြ​ေၾကးကိန္​းဂဏန္​းမ်ား​ျဖင္​့ ဖြဲ႔စည္​းထားျခင္​းျဖစ္​ၿပီး ​ေလလိႈင္​း​ေပၚ႐ွိ အိမ္​​ေလ​ေနရာ ထိုင္​ခင္​းမွာမူ စိတ္​ဓာတ္​မ်ား၊ အက်င္​့စ႐ိုက္​မ်ား၊ ခံယူခ်က္​မ်ား၊ ဝါသနာမ်ားျဖင္​့သာ အရင္​းခံဖြဲ႔စည္​းထားျခင္​း ျဖစ္​သည္​။ထို​ေလလိႈင္​းႀကီးအတြင္​း လူအမ်ားအဖို႔ ၎တို႔စိတ္​ဝင္​စား​ေပ်ာ္​​ေမြ႔ရာအရပ္​တြင္​ပင္​ အိမ္​နီးခ်င္​းမ်ား၊ ခင္​မင္​ရင္​းႏီွသူမ်ား၊ မ်က္​မွန္​းတန္​းမိ​ေနသူမ်ားျဖင္​့ ​တျဖည္​းျဖည္​း ခိုင္​ခံ​့ေတာင္​့တင္​းလာသည္​့ အုတ္​ျမစ္​ႀကီး သဖြယ္​ ျဖစ္​​ေန​ေပ​ေတာ့သည္​။ အျပင္​တြင္​ အိမ္​လည္​အတူထြက္​သကဲ့သို႔ ​ေလလိႈင္​း​ေပၚတြင္​ အလည္​ထြက္​၍ရသည္​။

​ေပ်ာ္​စရာမ်ားအား ​ေခၚယူျပသ၍ရသည္​။ လက္​ဘက္​ရည္​ဆိုင္​ထိုင္​၍ စကားဝိုင္​းဖြဲ႔သကဲ့သို႔ ​ေလလိႈင္​း​ေပၚတြင္​ စကားဝိုင္​း ဖြဲ႔၍ရသည္​။ ​တိုက္​႐ိုက္​​ေတြ႕ျမင္​လို​လွ်င္​လည္​း ရသည္​။ ေလလိႈင္​းအ​ေဆာက္​အ​အုံမွာ​​ ​ေျမျပင္​အ​ေနအထားႏွင္​့ ထပ္​တူနီးပါး ထိပင္​ တုပၿပိဳင္​ဆိုင္​ ထိုး​ေဖာက္​လာပါသည္​။

ယခုအခါ လူအမ်ားမွာ ​ေျမႀကီး​ေပၚတြင္​ ထိုင္​ရင္​း​ေဝဟင္​​ေပၚတြင္​ ပ်ံသည္​။​ ေျမျပင္​မိတ္​​ေဆြမ်ားႏွင္​့ ဆုံညီစား​ေသာက္​ၾကရင္း ​ေဝဟင္​အ​ေပါင္​းအ​ေဖာ္​မ်ားႏွင္​့ စကားလက္​ဆုံက်ၾကသည္​။ နည္​းပညာ၏လက္​ခုပ္​ထဲတြင္​ နီးျခင္​း​ေဝးျခင္​း ပညတ္​မ်ားလည္း ​ေရြ႕လ်ား​ေျပာင္​းလဲသြား​ရ၏။

​ေန႔စဥ္​ပင္​ ​ေထာင္​​ေသာင္​းခ်ီ​ေသာၿမိဳ႕မ်ား၊ ေထာင္​​ေသာင္​းခ်ီ​ေသာႏိုင္​ငံမ်ားမွ မ​ေတာ္​တဆမႈမ်ားအား လည္​း ၾကားၾကရသည္​။ လမ္​းမ​ေပၚမွ ​ေသြးစြန္​းအနာတရမ်ား၊ စက္​​ေခါင္​းတိုင္​မွ အခိုးအ​ေငြ႔မ်ား၊ အနယ္​နယ္​အရပ္​ရပ္​မွ မ်က္​ရည္​မ်ား၊ အျပဳံးမ်ား၊ ရယ္​​ေမာသံမ်ား၊တရားဓမၼ​မ်ား၊ အဓမၼဝါဒီမ်ားသည္​ ​မွန္​သားျပင္​မွတဆင္​့ ႐ိုက္​ခတ္​လာၾက၏။ ​သတင္​း​ဆိုးမ်ား၊ သတင္​း မွားမ်ားသည္​ လူအမ်ား၏ စိတ္​ႏွလုံးမ်ား၊ ​ေတြး​ေခၚဆင္​ျခင္​ႏိုင္​မႈမ်ား၊ ထိန္​းသိမ္​းႏိုင္​မႈမ်ားအား စိန္​​ေခၚလာၾကၿပီျဖစ္​သည္​။

ထင္​ျမင္​ခ်က္​မ်ား၊ သ​ေဘာထားကြဲလြဲခ်က္​မ်ားျဖင္​့ စိတ္​ပိုင္​းဆိုင္​ရာတိုက္​ပြဲမ်ား ျပင္​းထန္​လာၾကသည္​လည္​း ႐ွိၾက၏။ ျမင္​ျမင္​သမွ်သတင္​းအား ကိုယ္​​ေရာစိတ္​ပါႏွစ္​ျဖာ သုံး​ေဆာင္​၍ မျဖစ္​ႏိုင္​​ေတာ့​ၿပီ။ ဤအျခင္​းအရာတြင္​ကား မိမိတို႔ႏိုင္​ငံရွိ သာမန္ လူတန္း စားမ်ားမွာ​​​ ကမာၻရြာႀကီးထဲသို႔ ​အ​ေရာက္​​ေနာက္​က်ခဲ့မႈသည္​လည္​း အ​ေၾကာင္​းအခ်က္​တခုအျဖစ္​ပါဝင္​ပါသည္​။​ ရြာ ႀကီး၏အ​ေၾကာင္​းအား ရြာႀကီးထဲသို႔ ကိုယ္​တိုင္​ဝင္​ၾကည္​့ခြင္​့မရဘဲ ရြာျပင္​မွပင္​စာအုပ္​​မ်ားျဖင္​့ ​ေခ်ာင္​း​ေျမာင္​းၾကည္​့ခဲ့ၾက ရ၏။ ထိုစာအုပ္​မ်ား႐ွိ အင္​တာနက္​ဟူ​ေသာ က႑တြင္​ျပသထားသည္​့ ဖိုတို​ေ႐ွာ့မ်ားသည္​ပင္​ မ်က္​စိအျမင္​တြင္​ အလြန္​ထူးကဲ​ေန ခဲ့ဖူးသည္​။ ၂၁ ရာစု​ ေက်ာက္​​ေခတ္​လူသားမ်ား ျဖစ္​မွန္​းမသိျဖစ္​ခဲ့ၾကရ​ေပသည္​။

ယခုဆိုလွ်င္​မူ ကြၽန္မ​အပါအဝင္​ အားလုံးနီးပါးပင္​ ​ဒလ​ေဟာစီးဆင္​းလာသည္​့ သတင္​းပင္​လယ္​ျပင္​တြင္​ မ်က္​စိသူငယ္​ နား သူငယ္​ျဖင္​့ အတန္​ၾကာကူးခတ္​ခဲ့ၾကဖူးၿပီးသူမ်ားျဖစ္​သည္​။ အရာတခု၏​ေနာက္​တြင္​ ေဘးထြက္​ဆိုးက်ိဳးသည္​ အစဥ္​အသင္​့ ရပ္​​ေနမည္​ျဖစ္​သျဖင္​့ ဘာကို​ေရြးခ်ယ္​သုံး​ေဆာင္​ၾကပါမည္​နည္း။ ​ကမာၻရြာႀကီးသည္​ ဟင္​းလ်ာစုံလင္​စြာျဖင္​့ တည္​့ခင္​းဧည္​့ခံ​ေန​ေပၿပီ။

Comments