ေက်ာ္ေက်ာ္ (ျမရည္စမ္း) ● လြမ္းေနၾကသူမ်ားႏွင့္ လြမ္းေနရသူမ်ား
(မုိးမခ) ၾသဂတ္စ္ ၇၊ ၂၀၁၇
(မုိးမခ) ၾသဂတ္စ္ ၇၊ ၂၀၁၇
မိုးက တေနကုန္ေအာင္ပင္ သြန္ခ်သလိုရြာပစ္သည္။ မိုးတိတ္သြားသည့္ ညေနခင္းသည္ အလြမ္းစိုစိုတို႔ကို ထုထည္ႀကီးမား လာေစသည္ ထင္၏။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွ က်ေနာ္ေနထိုင္ရာ ေတာင္တန္းမ်ားဝန္းရံေနသည့္ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးသည္ ဘယ္ေနရာေမွ်ာ္ၾကည့္ၾကည့္ လြမ္းေမာဖြယ္အတိ။ ဒီတေန႔အဖို႔ ေနေရာင္ျခည္ကို ေမွ်ာ္၍ မရႏိုင္ေတာ့ၿပီ...။ အလြမ္း...။ မိုးရြာၿပီးစ ညေနခင္းေလးသည္ အလြမ္းတို႔ကို စိုအိလာေစေတာ့သည္။
မေန႔ညက ေဖ့စ္ဘုတ္သံုးရင္း မိုင္ေထာင္ခ်ီေဝးသည့္ ကမၻာ့တဖက္ျခမ္းတေနရာမွ ေရးတင္လိုက္ေသာ စာေလးကို ဖတ္ရ သည္။ ထိုစာေလးက အမွတ္မထင္ရင္ထဲစူးနစ္ခ်ိတ္တြယ္ေနခဲ့သည္။ ယခုလည္း ေျမာက္ဖ်ားသို႔သာ တလိပ္လိပ္တက္ေန ဆဲျဖစ္ေသာ တိမ္ညိဳအစိုင္အခဲမ်ားကို ၾကည့္ေနရင္း သူတို႔ကို ေတာင္ဘက္သို႔ စုန္ေစခ်င္ေနမိသည္။ အကယ္၍ သူတို႔စုန္ဆင္းပါက ႐ူးႏွမ္းသည္ဟုဆိုၾကဆိုၾက က်ေနာ္လိုက္ပါခြင့္ ေတာင္းမိမည္လား မေျပာတတ္ေတာ့ပါ။ အသြင္အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္း လဲကာ အလိပ္လိုက္တက္ေနေသာ မိုးတိမ္ထုမ်ားအေပၚတြင္ ေဖ့စ္ဘုတ္မွာဖတ္ရပါေသာ စာသားေလး ႏြဲ႔ေႏွာင္းေပ်ာ့ေပ်ာင္း စြာ ေပၚလာျပန္သည္။
အလြမ္းအိုင္ခ်င္း
ခ်စ္တဲ့သူငယ္ေလ
သူငယ္ခ်င္းငယ္ေကာင္း ေအာဖ်န္႔တို႔ေလ။
ညကအလုပ္သြားဖို႔ကားရပ္ရာေနရာဆီ
ဒီလမ္းၾကားေလးထဲကျဖတ္အသြား
အမွတ္မထင္ေရအိုင္ေလးကိုေတြ႔ေတာ့
ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္အခန္းထဲက ကင္မရာျပန္ယူ
ကဗ်ာကယာဓာတ္ပံု႐ိုက္ထားလိုက္မိတယ္
မေန႔က ေနလည္းသိပ္မေကာင္းဘူးေလ
အေအးမိႏွာေစး ကိုယ္လက္ကိုက္ခဲ
တေန႔ကုန္မိုးရယ္ကေစြေစြ လြမ္းေနရတဲ့အထဲ
အိုင္စရာပံုစံရွားလို႔ ေရအိုင္က
ျမန္မာျပည္ေျမပံုနဲ႔မွ တူေအာင္အိုင္ရလား
အိုင္မယ္ဆိုလည္း လြတ္လြတ္ကင္းကင္းအိုင္ေပါ့ကြယ္
ေတာင္ပတ္လည္ႏွင့္
မိုုးဖီးလ္ဆိုသည္ ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕မွာ
ေမာင့္လြမ္းဖြယ္ေလး။
သန္းေဌးေမာင္
ဇူလိုင္၊၂၉ ၊၂၀၁၇
တိမ္အဆင္ေတြသာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းသြားေသာ္လည္း စာသားေလးက မေျပာင္းမလဲတြယ္ၿငိေနဆဲ။
+++++++++++++++++
ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ခံယူခ်က္ေၾကာင့္ အမိေျမႏွင့္ေဝးကြာေနခဲ့ၾကရသူမ်ား ေနရပ္မျပန္ႏိုင္ၾကေသး။ ေဝးေနရသည္။ ေဝးၾကရ သည္။ တခ်ိဳ႕က အမိေျမႏွင့္ ေဝးကြာရသလို၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဇာတိေျမႏွင့္ ေဝးရသည္။ တခ်ိဳ႕မွာမူ အိမ္တိုင္ႏြယ္ရစ္ေနသည္ကိုပင္ သြားမျဖဳတ္ရဲ၊ မလွမ္းမကမ္းမွ ေငးၾကည့္ေနရဆဲ။ ထရပ္ကားအစုတ္၏ ဝမ္းဗိုက္ထဲ ထည့္ေမာင္းခံရသည့္ ဆီးျဖဴသီး မ်ားပမာ အားလံုးနီးပါး တည္ၿငိမ္မႈမရႏိုင္ၾကေသး။ အစိုးမရ ၾကေသး။ တိမ္ကိုစီးၿပီး ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာခရီးႏွင္ခ်င္သည့္ က်ေနာ္စိတ္သည္လည္း မိုးေလေအးေအးထဲတြင္ ဘယ္လိုမွပင္ မစိုးမရခ်င္ေတာ့။ စိတ္သည္ လွ်င္ျမန္လြန္းေသာ အဟုန္ျဖင့္ အတိတ္သို႔တရစပ္ႀကီး ရြက္လႊင့္သြားေလေတာ့သည္။
+++++++++++++++
လြမ္းၾကသည္။ လြမ္းတတ္ၾကပါသည္။ က်ေနာ္လည္း လြမ္းဖူးသည္။ လြမ္းသည့္ကိစၥကို တဦးတည္း မူပိုင္ထားခြင့္႐ွိသလား။ မ႐ွိသလား..ဟူ၍ ဘယ္ေသာအခါမွ မစဥ္းစားမိခဲ့ဖူးပါေသာ္လည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ႀကီးေတာ့ အခါတရာမက လြမ္းဆြတ္ေနခဲ့ ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္သည္ အက်င့္မေကာင္း။ လြမ္းဆြတ္ျခင္း တမ္းတျခင္းမွန္သမွ်တို႔ အား လူၾကားထဲခ်ျပရမည္ကို ႐ွက္သလိုလို၊ ေၾကာက္သလိုလို အႀကိမ္အဖန္မ်ားစြာ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၊ ခံစားခဲ့ရဖူးသည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ လြမ္းဆြတ္တမ္းတျခင္းသည္ ကံငါးပါးက်ဴးလြန္ျခင္း မ်ဳိးမဟုတ္သည့္အတြက္ ေအာ္ဟစ္လြမ္းမည္ဆိုပါက လြမ္း၍ရေပမည္။ နားမခံသာသူ မ်ား ကဲ့ရဲ႕မည္ဆိုပါကလည္း ခုႏွစ္ရက္ပင္ ေက်ာ္လြန္မည္မဟုတ္။ ခ်ီးမြမ္းခုႏွစ္ရက္၊ ကဲ့ရဲ႕ခုႏွစ္ရက္ ေလာကႀကီးတြင္ တခါ တရံေတာ့လည္း ေအာ္ဟစ္ၿပီး လြတ္လပ္စြာ လြမ္းတမ္းတလိုက္ခ်င္ေနမိျပန္ပါသည္။
+++++++++++
က်ေနာ့္တြင္ စာေရးသူ၊ ကဗ်ာေရးသူမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕႐ွိပါ၏။ သူတို႔သည္ သား သတ္သမားမ်ားမဟုတ္ၾကတာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်၊ ျဖစ္တန္စြမ္းမ်ားအရဟူ၍ ႀကီးက်ယ္ေသာစကား ဆိုရပါ လွ်င္ သူတို႔၏ႏွလံုးသားမ်ား ႏူးညံ့ၾကေပမည္။ ကဗ်ာဆရာသည္ ေတာ္လွန္ကဗ်ာတြင္ ရဲရင့္ျပတ္သားသေလာက္ တခ်ဳိ႕ေသာ ကိစၥမ်ားတြင္ေတာ့ အသည္းႏု႐ွာေပလိမ့္မည္။ သေရာ္စာေရးသည့္ စာေရးဆရာသည္လည္း ေလာကသဘာ၀အေတာ္မ်ားမ်ားကို ထီမထင္ေက်ာ္ျဖတ္ဝံ့သေလာက္ လြမ္းစရာ မ်ားႏွင့္ႀကံဳလာပါက ခ်ံဳးပြဲခ်မငိုလွ်င္ေတာင္ မ်က္ရည္ေတာ့ ေဝ့သီေနေပလိမ့္မည္။ ထိုအရာမ်ားသည္ က်ေနာ့္အေတြးသာ ျဖစ္ပါ၏။ အတုႏွင့္အစစ္ ၊ခြဲျခားမရေအာင္ ယွက္လိမ္ေနေသာ ယခုေခတ္အခါသမယတြင္ အစစ္မ်ားကိုသာ ရည္ရြယ္စဥ္းစားမိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
++++++++++++++
က်ေနာ္တို႔သည္ ကြယ္လြန္သြားသည့္ သူကို ပို၍လြမ္းတမ္းတၾကေသးသည္။ ထိုအခ်င္းအရာသည္ ေကာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ မကြယ္လြန္မီ လြမ္းတတ္ၾကပါက ပို၍ ေကာင္းမည္လားဟု မၾကာခဏ စဥ္းစားခဲ့ဖူးသည္။ စဥ္းစားမိခဲ့ျခင္းမွာလည္း ေဖ့စ္ဘုတ္ထဲမွ မီးလင္းေနေသးေသာ္လည္း မူလသံုးစြဲသူစစ္စစ္မဟုတ္ေတာ့သည့္နာမည္ေလးမ်ား။ အၿပီးအပိုင္ မီးမွိတ္သြားေသာနာမည္ေလးမ်ားကို သတိထားမိခဲ့ျခင္းမွ အစျပဳခဲ့သည္ ဆိုရေပ မည္။ မေသမီ ယဥ္ေက်းစြာသံုးႏႈန္းရပါက မကြယ္လြန္မီ လြမ္းလို႔ရမရကို က်ေနာ္သိခ်င္ေနမိ ျပန္သည္။ တကယ္ေတာ့ လြမ္းလို႔ရကိုရရေပမည္။ လြမ္းဆြတ္ျခင္းကို ပုဒ္ထီး၊ ပုဒ္မႏႈတ္မိန္႔မ်ားျဖင့္ ဖမ္းဆီး၍ေတာ့ မရတန္စေကာင္း။
+++++++++++++++
က်ေနာ့္ဘဝအခ်ဳိးအေကြ႔တခုတြင္ စာေရးဆရာႀကီးတဦးႏွင့္ ဆံုခဲ့ရဖူးသည္။ က်ေနာ္က သူ႔ကို အမ်ားနည္းတူ ဆရာဟုမေခၚ ပါ။ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းႏွင့္ေလးစားတန္ဖိုးထားမႈတို႔ ေပါင္းစပ္ကာ ဘဘဟု ေခၚခဲ့သည္။
ကဗ်ာဆရာေအာင္ဘညိဳႏွင့္ စာေရးဆရာေဒါင္းေနမင္း ကြယ္လြန္ၿပီးစအခ်ိန္ေလးတြင္ ဘဘႏွင့္က်ေနာ္ စေတြ႔ၾကသည္။ ထို အခ်ိန္က စာေရးဆရာေဒါင္းေနမင္း ကြယ္လြန္သည္မွာ ရက္ပင္မလည္ေသးေခ်။ ၿမိဳ႕ေလး၏အပူဒဏ္ႏွင့္ ဖုန္မႈန္႔မ်ားကို အာ ရံုမထားပဲ ထိုသူမ်ားကိုလြမ္းေနသည့္ဘဘကို က်ေနာ္အံ့ၾသတႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရသည္။...
"လြမ္းတယ္ကြာ.. ဘဘ သူတို႔အေၾကာင္း လြမ္းခ်င္ေသးတယ္"
ထူထဲေသာမ်က္မွန္ေအာက္မွ မ်က္ဝန္းမ်ား စိုလဲ့ေနသည္ကို က်ေနာ္ေတြ႔လိုက္ရပါသည္။
အိပ္ရာေလးအေပၚ ဝမ္းလ်ားထိုးေမွာက္ကာ စာရြက္ေလးထဲစာေရးခ်၍ အလြမ္းေျဖေနသလား၊ လြမ္းတေနသလားေတာ့ မဆိုႏိုင္။ စာေရးလွ်င္ ဝမ္းလ်ားထိုးေမွာက္ကာ ေရးရသည္ကို ပိုမိုႏွစ္ၿခိဳက္ေၾကာင္း ေျပာတတ္ေသးသည္။
ထိုကာလ၌ က်ေနာ္သည္ဘ၀၏ အခ်ိန္မ်ားစြာကို ရည္မွန္းခ်က္မဲ့စြာ ျဖဳန္းတီးေနခဲ့ေသာကာလဟုဆိုလွ်င္လည္း ဆို၍ ရေပ သည္။ မနက္မိုးလင္းလွ်င္ လက္ဖက္ရည္ေရာင္းမည္။ ေန႔လည္ေန႔ခင္း ဆိုင္လူပါးခ်ိန္ေလး၌ စာဖတ္ခ်င္ဖတ္မည္။ ဖတ္သည့္ စာဆိုသည္မွာလည္း ၾကံဳသလို၊ ညားသလိုသာ ဖတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိန္တခုလြန္ေျမာက္ေစရန္သာ ဖတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ စာဖတ္ေနခိုက္ လက္ဖက္ရည္ ထေဖ်ာ္လွ်င္ေဖ်ာ္သည္။ ျပန္ထိုင္ခ်ိန္၌ ထိုစာကို ဆက္ဖတ္ျဖစ္ခ်င္မွ ဖတ္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဘဘႏွင့္ေတြ႔ၿပီးေနာက္ပိုင္း အခ်ိန္မ်ားတြင္ စာကိုဆံုးေအာင္ဖတ္သည့္ အေလ့အက်င့္ကို ရခဲ့ပါသည္။ ထိုအေလ့အက်င့္ သည္ ယခုေနအခါေတာ့ အေလ့အထတခုျဖစ္၍ ေနေပၿပီ။
ဘဘသည္ က်ေနာ့္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးသို႔ ညေနတိုင္းလိုလို ေရာက္လာတတ္သည္။ အေၾကာင္းတစံုတရာေၾကာင့္ အေရာက္ေနာက္က်ေနခဲ့လွ်င္လည္း က်ေနာ္ႏွင့္ဇနီးသည္မွာ ေမွ်ာ္ေနတတ္သည္။ ဘဘသည္ ဇနီးသည္ႏွင့္သမီးေလးကိုပါ က်ေနာ္ႏွင့္ ေျပာဆိုေနသည့္ စကားဝိုင္းသို႔ ဝင္သာေအာင္ လမ္းဖြင့္ေပးတတ္ေသးသည္။ဇနီးသည္ကလည္း ဘဘလာလွ်င္ ထမင္းျဖဴပူပူေႏြးေႏြးကို ဆီဆမ္း၊ ဆားျဖဴးကာ ဆိတ္သားေျခာက္ကို မြမြေလးျဖစ္ေအာင္ဖြ၍ ေန႔စဥ္ဧည့္ဝတ္ျပဳ႐ွာသည္။ က်ေနာ့္သမီးေလးကလည္း အသံထြက္ခက္ခဲမေသခ်ာသည့္ အဂၤလိပ္စာမ်ားကို ေမးတတ္သည္။ ဘဘထံမွ က်ေနာ္နမူနာယူ ရသည့္ အမူအက်င့္မ်ားစြာထဲမွ မွတ္မွတ္ရရတခုကိုလည္း ေျပာျပခ်င္ေသးသည္။ က်ေနာ့္သမီးေမးသည့္ အဂၤလိပ္စာအသံ ထြက္ကို ဘဘ အေနျဖင့္ ဝတ္ေက်တန္းေက်သေဘာမ်ဳိးမထားဘဲ အဂၤလိပ္စာ၊ အဂၤလိပ္စကားႏွင့္ ေရစီးေၾကာင္းအတိုင္း ေရြ႔လ်ားေနေသာ စာေရးဆရာမတဦးကိုဖုန္းဆက္ေမးၿပီးမွ အေျဖေပးတတ္သည္။ အသံထြက္ျပတာ မွားမွာစိုးလို႔ပါဟု ဆို တတ္ေသးသည္။ ဘဘသည္ မေသခ်ာ ေသာကိစၥရပ္မ်ားကို အသိ၊ အတတ္ မလုပ္တာေတာ့ ေသခ်ာလွပါသည္။
က်ေနာ္ႏွင့္ဘဘဆံုေတြ႔ၾကရေသာ ၿမိဳ႕ေလးသည္ က်ေနာ့္ခ်က္ျမႇဳပ္ဇာတိမဟုတ္။ တေန႔သားတြင္ ၿမိဳ႕ေလးမွာ စာေပေရးသား သူ ဘယ္သူ႐ွိသလဲဟု က်ေနာ့္ကို ေမး႐ွာသည္။ စာေရးဆရာႀကီးသည္ စကားစျမည္ေျပာစရာ မိတ္ေဆြေကာင္းကို ေတာင့္ တေၾကာင္း က်ေနာ္နားလည္ပါသည္။ ခက္ေနသည္မွာ စာေပေရးသားသူမ်ားကို က်ေနာ္သိသည္။ ကဗ်ာဆရာတခ်ိဳ႕ကိုလည္း က်ေနာ္သိသည္။ က်ေနာ္ယံုၾကည္ရာ ကဗ်ာဆရာေလးမွာ တနယ္တေက်းေရာက္ေနသည္။ ေခါင္းပူေအာင္ စဥ္းစားၿပီး လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္က စာေပဆုမ်ားရဖူးသည့္ စာေရးဆရာတဦးကို မ်က္လံုးထဲျမင္မိ၍ သူ႔အိမ္သို႔ က်ေနာ္သြားခဲ့သည္။ တံဆိပ္အမ်ဳိးအစားေပါင္းစံုကပ္ထားေသာ အရက္ပုလင္းမ်ားၾကားမွ မ်က္မွန္တလက္ဝင္းခနဲ လက္သြားတာျမင္လိုက္ရ သည္။ ဘာအရက္ယူမလဲဟု ေမးလိုက္သည့္ သူ႔စကားသံမဆံုးမီ ခ်ာခနဲ က်ေနာ္လွည့္ျပန္လာခဲ့ပါသည္။ အမ်ားသူငါကို ေလာင္ကြၽမ္းေစၿပီး မိမိကိုယ္ကို အေရာင္တင္သူႏွင့္ မိမိကိုယ္ကိုအေလာင္အၿမိဳက္ခံၿပီး အမ်ားသူငါကို အလင္းေပးသူ ဘဘ သည္ ရင္ဘတ္ျခင္းမတူညီ၊ သံစဥ္ျခင္းညႇိမရဟူ၍ က်ေနာ္သေဘာပိုက္ထားလိုက္သည္။ က်ေနာ္ စိတ္အထင္ေတာ့၊ က်ေနာ္သိသေလာက္ေတာ့ ၿမိဳ႕ေလး၏ဘူတာရံုအိုေလးမွ စာေပဝါသနာ႐ွင္ရံုပိုင္အိုႀကီးႏွင့္သာ ဘဘစကားေျပာခဲ့သည္။
က်န္သည့္အခ်ိန္မ်ားကိုေတာ့ စာေရး၊ စာဖတ္ျခင္းမ်ားျဖင့္သာ ေက်ာ္ျဖတ္သြားခဲ့႐ွာသည္။
တကယ္ေတာ့ ထိုစဥ္က က်ေနာ္အယူအဆမ်ား မွားယြင္းခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ လူကိုမၾကည့္ဘဲ စာေပအႏုပညာကိုသာ ၾကည့္တတ္သူမ်ားအေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိတတ္ခ်ိန္တြင္ ေနာင္တပင္ ရမိေလသည္။
++++++++++++++
ဘဘေျပာျပသည့္ စကားမ်ားစြာထဲမွ နာနတ္ေတာသခ်ဳႋင္းထဲမွ အုတ္ဂူတလံုးစီေပၚတြင္ ပက္လက္အိပ္ရင္း ကဗ်ာရြတ္ၾက သည့္အေၾကာင္းအရာသည္ က်ေနာ့္စိတ္ကိုညႇိဳ႕ယူ သြားခဲ့သည္။ လူေသမ်ားျမႇဳပ္ႏွံထားသည့္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္လွေသာသုႆန္ထဲ႐ွိဂူလံုး စီေပၚတြင္ လူသားႏွစ္ဦး႐ွိေနသည္။ အခ်ိန္က...ည။ လမင္းက သာေန၏။ ႐ွယ္လီ၏ ကမၻာေက်ာ္ကဗ်ာသည္ နရီအတက္အက်ျဖင့္ ေတာင္ပံခတ္ေနေပမည္။ က်ေနာ့္ႏွလံုးသားထဲ ကဗ်ာပိုးေလး သြင္းေပးထားခဲ့ေလသ လားမသိ။ ကဗ်ာဆရာေမာင္ေလးေအာင္အေၾကာင္းကိုေျပာျပေတာ့ ဇနီးသည္ႏွင့္သမီးေလးပင္ သနားေနၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္မေတာ့ ကဗ်ာမဖတ္သူ သူတို႔ပင္လွ်င္ ေမာင္ေလးေအာင္၏ "ေလာကဘုရားပြင့္ပါေလ" ကဗ်ာကိုေတာ့ အလြတ္ရၾကသည္။ တခါတရံေတာ့ က်ေနာ္သည္လည္း ကဗ်ာႏွင့္ဆင္ေသာ စကားေျပတိုလီထြာလီေလးမ်ားကို ကဗ်ာအမွတ္ႏွင့္ ေရးစပ္မိပါသည္။
ၿမိဳ႕ေလးမွ ဘဘျပန္သြားၿပီး မၾကာမီမွာပင္ က်ေနာ္တို႔မိသားစုလည္း ေရၾကည္ ျမက္ႏုရာ ေနာက္ထပ္တၿမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းခဲ့ ၾကျပန္ သည္။
တေန႔..၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ကခ်င္ျပည္နယ္သို႔ ေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ကားျဖင့္ စာအုပ္ထုပ္ႀကီးတထုပ္ေရာက္လာသည္။ ေသသပ္လွပေသာ ဘဘ၏လက္ေရးျဖင့္ ကိုေက်ာ္ဖတ္ဖို႔ စာေရးသူ၏လက္ေဆာင္ဟု ေရးထားေသာစာအုပ္မ်ားအျပင္ က်ေနာ္ လိုခ်င္ေတာင့္တလြန္းသည့္ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေလးေအာင္၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၊ ေဖာ္ေဝး၊ ေအာင္ဘညိဳတို႔၏ ႐ွား႐ွား ပါးပါး ကဗ်ာစာအုပ္မ်ား ပါလာသည္။ ဆရာမ ေမစာႏွင့္ ဆရာမရာသက္ပန္တို႔ေရးသည့္ စာဝိုင္းေပဝိုင္းစကားဝိုင္း၊ ျမန္မာ့ ဝတၳဳတိုလမ္းေၾကာင္းကလည္း က်ေနာ္စာေရးဖို႔ အေထာက္အပံ့မ်ားစြာ ျဖစ္ေစသည္။ ဆရာေမာင္ထြန္းသူ ဘာသာျပန္စာ အုပ္မ်ားလည္း ပါလာသည္။ မေဟသီမဂၢဇင္းမ်ားဆိုလွ်င္ အထပ္လိုက္ႀကီး။ စာအုပ္ထုပ္ႀကီးမားလြန္းသျဖင့္ပစၥည္း သယ္ေသာသူသည္ပင္ မႏိုင္ရင္ကာ သယ္ပိုးလာရသည္အထိ။
ယခုလည္း မိုးေအးေအးႏွင့္မို႔ ျပတင္းဝမွခြာကာ ထိုစာအုပ္မ်ား႐ွိရာ စာအုပ္စင္အိုေလးနား က်ေနာ္ေရာက္ခဲ့ျပန္ပါၿပီ...။ အေတြးတို႔သည္ လူးလြန္႔ေနၾကဆဲ...။
မေန႔ညက ဖုန္းစကားရသည္။ အလိုက္ကန္းဆိုးမသိ၊ က်ေနာ္ပူဆာမိ၍ "အေနာ္ရထာည" ကဗ်ာကို ရြတ္ျပ႐ွာသည္။ ၾကည္လင္ေသာအသံသည္ အနည္းငယ္ေတာ့ အေမာရိပ္စြက္ေနသည္။ ေနာက္ေနာင္ က်ေနာ္ဆင္ျခင္ရမည္။ က်ေနာ့္လြမ္းဆြတ္မႈသည္ လူႀကီးမိဘ၊ ဆရာ သမားကို အခက္အခဲမေတြ႔ေစသင့္။
စိမ့္ခနဲေအးသြားေစေသာ ေလႏုႏုေလးမ်ားႏွင့္အတူ မိုးတေျဖာက္ေျဖာက္သံကို ၾကားရ ျပန္ၿပီ။ စာေရးစားပြဲေလးတြင္ က်ေနာ္ထိုင္ခ်လိုက္မိသည္။ စားပြဲေပၚတြင္ က်ေနာ္ဖတ္လက္စ စာအုပ္ေလး အရံသင့္႐ွိေနသည္။ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးကို ပန္း ခ်ီဆရာမုတ္သုန္ ေရးဆြဲထားသည္။ လူတဦးသည္ ေက်ာေပးအေနအထားျဖင့္ ခပ္ေစြေစြေလးထိုင္ကာ သီတင္းစာ တေစာင္ကို ဖတ္ေန၏။
+++++++++++
ထိုသူ႔ကို က်ေနာ္လြမ္းေနရေသာ ဘဘဟုပင္ ထင္မိလိုက္ေသးသည္။ စာအုပ္ေလးက စာေရးဆရာမင္းသစ္ ေရးသည့္ "လြမ္းရတဲ့သူေတြ"။ ။
ကိုးကား...
ဦးသန္းေဌးေမာင္ ေဖ့စ္ဘုတ္စာမ်က္ႏွာ..
ေက်ာ္ေက်ာ္ (ျမရည္စမ္း)
၁.၈.၂၀၁၇ည.. ၁၁ နာရီ ၄၅ မိနစ္
Comments