လမ္းထိပ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးသို႔ က်ေနာ္ေရာက္သြားေသာအခါ စားပြဲသံုးေလးဝိုင္းတြင္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္သူမ်ား ေရာက္ေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ပလာတာ၊ ထပ္တရာေၾကာ္သည့္ တာဝါးဟု ေခၚၾကေသာ သံျပားႀကီးမွေညႇာ္နံ႔သည္ ေမႊးသည္လား၊ နံသည္လား ေဝခြဲရခက္လွသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအနံ႔ကို က်ေနာ္ မနက္ခင္းတိုင္း ရွဴ႐ႈိက္ေနရပါသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ကာလမ်ားကလည္း ထိုအနံ႔ကို ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္စြာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ရွဴ႐ိႈက္ခဲ့ရဖူးသည္။ ထိုစဥ္ကေတာ့လက္ ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးတဆိုင္၏ ပိုင္ရွင္ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။
ပိုင္ရွင္ျဖစ္သည္ဟုဆိုျခင္းမွာ ႂကြားဝါလိုေသာေၾကာင့္ သံုးႏႈန္းျခင္းမဟုတ္ပါ။ ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္ဌာနမွ ေခါင္းစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္၍ ေကာက္ခံေသာ အခြန္ေျပစာမ်ား၊ ရပ္ကြက္လူႀကီးမ်ား၏ အလွဴခံျဖတ္ပိုင္းစာရြက္မ်ားတြင္ ဆိုင္ပိုင္ရွင္အမည္ဟူ၍ ႐ိုက္ ႏွိပ္ထားေသာ စာသားႏွင့္ က်ေနာ့္နာမည္အား ညီမွ်ျခင္းထိုးထားေသာေၾကာင့္ ဆိုရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တႏိုင္တပိုင္မွ်သာ ေရာင္းခ်ေသာဆိုင္ေလးျဖစ္၍ လက္ဖက္ရည္ေဖ်ာ္ျခင္းမွစ၍ စားပြဲထိုးသည့္ကိစၥမ်ား၊ အမိႈက္ပစ္၊ ပန္းကန္ေဆးသည့္ ကိစၥ မ်ားအဆံုး က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ဖူးပါသည္။
ဆယ္စုႏွစ္တခုနီးနီး ထိုလုပ္ငန္းကိုလုပ္ကိုင္ကာ မိသားစုဝမ္းေရး ရွာေဖြခဲ့ေသာ က်ေနာ့္အဖို႔ မနက္လင္းလွ်င္ လက္ဖက္ရည္ေကာင္းေကာင္းေလးတခြက္ကိုေတာ့ ေသာက္လိုက္ရမွ ဘဝင္က်သည္။ ကိုယ္တိုင္ေဖ်ာ္ၿပီးေသာက္ရေသာ လက္ဖက္ရည္ကိုသာ စိတ္တိုင္းက်ေသာ္လည္း ျဖစ္ျခင္း ၊ပ်က္ျခင္းမ်ားျဖင့္ သံသရာလည္ေနေသာ ေလာကသဘာဝကို အေလးအျမတ္ျပဳေသာအားျဖင့္ စိတ္တိုင္းက်ျခင္း၊ မက်ျခင္းမ်ားကို အေသးအဖြဲကိစၥရပ္မ်ားထဲသို႔ ထည့္ထားလိုက္သည္မွာ ၾကာပါၿပီ။
ယခုအခ်ိန္တြင္ က်ေနာ္လည္း လက္ဖက္္ရည္မေရာင္းတာၾကာေလၿပီ။ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး လက္ဖက္ရည္သည္ လက္ ဖက္ရည္သာျဖစ္၏ဟူ၍ သေဘာထားကာ ဝတၱရားေက် အာသာေျပေသာက္ေနမိသည္မွာေတာ့ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်။
လက္ဖက္ရည္ေကာင္းေကာင္းေလးတခြက္ေဖ်ာ္ဖို႔ကိစၥသည္ ဖုတ္ပူမီးတိုက္လုပ္၍ မရစေကာင္းပင္။ မည္မွ် သန္႔ရွင္းေသာ ကရားအိုးႀကီးျဖစ္လင့္ကစား ည့ံဖ်င္းေသာ အခ်ဳိေျခာက္မ်ားထည့္ၿပီး ပြက္ပြက္မဆူေသးေသာ ေရေႏြးျဖင့္ ႏွပ္ေသာႏွပ္ရည္သည္ အခ်ိန္မည္မွ်ေပးေပး စံခ်ိန္မီလာသည္ မရွိေတာ့။ အေကာင္းဆံုးအၾကံေပးလိုသည္မွာ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ စားသံုးသူကို ေလးစားေသာအားျဖင့္ ႏွပ္ရည္အသစ္ေဖာက္မည့္အေၾကာင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာျပၿပီး မ်က္ျမင္တြင္ သြန္ခ်ပစ္ျခင္းမွာ အေကာင္းဆံုးလုပ္ေဆာင္မႈတခုျဖစ္ေပမည္။ စားသံုးသူကိုေတာ့ အားေပးလာခဲ့ၾကေသာ ေက်းဇူးတရားမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳေသာအားျဖင့္ လက္ဖက္ရည္ေကာင္းေကာင္းတခြက္ရရွိႏိုင္ရန္ ေစာင့္ဆိုင္းရမည့္အခ်ိန္ကို ႀကိဳတင္ေျပာထားရပါမည္။ က်ေနာ့္အေတြ႔အၾကံဳအရ အစြန္းေရာက္အရြဲ႕တိုက္တတ္သူမ်ားမွအပ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ေကာင္းေကာင္းေသာက္ရ မည္ဆုုိပါလွ်င္ ေက်ေက်နပ္နပ္ပင္ ေစာင့္ဆိုင္းေပးတတ္ၾကပါသည္။ ေျပာထားသည့္အခ်ိန္ကို လိုနည္းနည္း၊ ပိုနည္းနည္းျဖင့္ လြဲေခ်ာ္ခဲ့လွ်င္လည္း ကိစၥမရွိေသး။ ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ရၿပီးသည့္အတူတူ၊ အစြန္းထြက္ စကၠန္႔ေလးမ်ားအတြက္ ေစာဒကမတက္ၾကရွာပါ။ အခ်ိန္အၾကာႀကီးေစာင့္ဆိုင္းသည့္တိုင္ ေျပာထားသလို လုပ္မေပးႏိုင္လွ်င္ေတာ့ စားသံုးသူ၏ ျငဴစူအျပစ္တင္မႈကို ခံရေပမည္။ တကယ္ေတာ့ ကတိမတည္မႈအတြက္ အျပစ္တင္စကားကို သည္းခံႏိုင္ရေပမည္။
လက္ဖက္ရည္ေကာင္းေကာင္းတခြက္ဆိုသည္မွာ ပန္းကန္ေလး လွပသန္႔ရွင္းေန႐ံုႏွင့္ ၿပီးျပည့္စံုသည္ဟု ဆိုႏိုင္မည္မထင္။ ပန္းကန္ဆိုသည္မွာ လက္ဖက္ရည္ကို ထည့္ထား၍သာ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္ျဖစ္ေနရသည္။ ေဆးခါးႀကီးမ်ားထည့္ထားခဲ့ သည္ရွိေသာ္ ေဆးခါးႀကီးပန္းကန္လွလွေလးသာ ျဖစ္ေပမည္။
လက္ဖက္ရည္ေဖ်ာ္ျခင္းသည္ အႏုပညာကိစၥတရပ္လည္း ျဖစ္ေနႏိုင္ေသးသည္။ လက္ဖက္ရည္ခြက္ေလးကို လက္ညိႇဳးႏွင့္ လက္မအားကိုအသံုးျပဳ၍ ကိုင္းကေလးမွ ကိုင္လိုက္မည္။ လက္ခလယ္ေလးသည္ ကိုင္းကေလးကိုပင့္ထားေသးသည္။ ညာဘက္လက္သည္ ႏို႔ဆီမႈတ္ျဖင့္ ႏို႔ဆီကို ေကာ္ခပ္လိုက္မည္။ ဘယ္ဘက္လက္တြင္ပါလာေသာ လက္ဖက္ရည္ခြက္ေလး ထဲသို႔ ႏို႔ဆီမ်ားကို ဆတ္ခနဲထည့္လိုက္မည္။ ထိုအခိုက္ ဘယ္ႏွင့္ညာ လက္ေကာက္ဝတ္ႏွစ္ခုစလံုးသည္ ဟန္ခ်က္ညီစြာ ကစားသြားၾကပါသည္။ တဖက္ဖက္ ဟန္ခ်က္ပ်က္ခဲ့ေသာ္ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္ေလးပင္ ေပပြသြားႏိုင္ေသးသည္။ ဘယ္ညာၿပိဳင္တူေလာင္းထည့္လိုက္ေသာ ႏို႔စိမ္းႏွင့္ ႏွပ္ရည္သည္ လက္ဖက္ရည္တခြက္၏ ေကာင္းျခင္း၊ သင့္ျခင္းႏွင့္ ညံ့ဖ်င္း ျခင္းတို႔ကိုျဖစ္ေပၚေစေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာထဲမွ တခုအပါအဝင္လည္း ျဖစ္ေနႏိုင္ေသးသည္။ စိတ္ကူးယဥ္လြန္း သည္ပဲဆိုဆို လက္ဖက္ရည္တခြက္ေဖ်ာ္ရျခင္းကို ပန္းခ်ီကားေလးတခ်ပ္ေရးရသလို၊ ကဗ်ာေလးတပုဒ္ေရးရသလို ထင္မိခဲ့ ဖူးသည္။
'လက္ဖက္ေကာင္းစားခ်င္လွ်င္ ပေလာင္ေတာင္တက္ေႏွးရသည္' ဟူေသာစကားပံုကို ငယ္စဥ္ထဲက သင္ၾကားခဲ့ရဖူးပါ သည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္အသံုးျပဳခဲ့ေသာ လက္ဖက္ေျခာက္မ်ားအေၾကာင္းကို ကိုယ္စားလွယ္ထံ စပ္စုမိေလတိုင္း တ႐ုတ္ျပည္မွ ပီနန္အိတ္ႀကီးမ်ားျဖင့္လာေသာ လက္ဖက္္ေျခာက္မ်ားကို ျပင္ဆင္ထုပ္ပိုးၿပီး တံဆိပ္ကပ္ထားေၾကာင္းသာ သူ႔ထံမွ အေျဖရ၏။ သူ၏ အေျဖသည္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြးေတာၾကည့္ပါက ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး မွန္ကန္လိမ့္မည္ ထင္ပါ၏။ ပေလာင္ေတာင္သူမ်ား၏ လက္ဖက္စိုက္ခင္းမ်ားသည္ တိုးတက္လာသည္လား၊ ဆုတ္ယုတ္သြားၿပီလားဆိုသည္ကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ပင္ သြားၾကည့္ခ်င္လွပါသည္။ သို႔ေသာ္ အသြားမေတာ္တလွမ္း၊ အစားမေတာ္တလုတ္ဟူသည့္ ေရွး႐ိုးစြဲစကားပံုသည္ ယေန႔တိုင္ ဒက္ထိမွန္ကန္ေနသျဖင့္ အေဝးခရီးကိုျဖင့္ မလွမ္းဝံ့ပါ။ တ႐ုတ္ျပည္မွ ဝင္ေရာက္လာေသာ အခ်ဳိေျခာက္မ်ား၏ ဝင္းပေနသည့္ အေရာင္ရဲရဲကိုသာ အားကိုးေနခဲ့ရဖူးသည္။ အေရာင္သည္ က်ေနာ့္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးတြင္ ပါဝါတခုအေနျဖင့္ မားမားမတ္မတ္ရပ္ၿပီး အခ်ိန္ကာလတခုအထိ အေထာက္အပံ့ေပးခဲ့ဖူးသည္။
လက္ဖက္ရည္အေရာင္လွလွကို တပ္မက္သူမ်ားႏွင့္လည္း ဆံုခဲ့ ၾကံဳခဲ့ရဖူးသည္။ သူတို႔သည္ အဖန္ဓာတ္၏ အႏွစ္အရသာ ကို မသိၾက။ အေရာင္ကိုသာ ၾကည့္ၾကသည္။ နီရဲသည့္ဖက္သို႔လုေနေသာ အဖန္ရည္ေရာင္ကိုမွ ပိုမိုႏွစ္သက္ၾကသည္။ လွ်ာျဖင့္အရသာမခံဘဲ မ်က္စိျဖင့္သာ အရသာခံၾကသည္လား မေျပာတတ္ပါ။ တခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ ေအာက္ခံပန္းကန္ျပားေလး ထဲသို႔ အဖန္ရည္ကို ငဲွ႔ၿပီး လက္ညႇိဳးဖ်ားေလးႏွင့္ တို႔ထိၾကည့္ေသးသည္။ ပနး္ကန္ျပားျဖဴျဖဴေပၚ အဖန္ရည္ေရာင္ထင္းထင္းေလးစြန္းက်န္မွ ေက်နပ္ၾကသည္။
အႏွစ္သာရ မပါဝင္ေသာ ထိုအေရာင္သည္ လုပ္ၾကံဖန္တီးထားေသာအရာမွန္း သူတို႔မသိၾက။ ေရရွည္တြင္ ေဘးဥပါဒ္ ေပးမည့္အရာမွန္း သူတို႔မစဥ္းစားမိၾက။
ထိုႏွပ္ရည္အနီရဲကို ေန႔စဥ္အသံုးျပဳရေသာအခါ က်ေနာ့္လက္သည္းေလးမ်ား၌ပင္ အေရာင္မ်ားစြဲထင္ခဲ့ဖူးသည္။ အက်ႌျဖဴ တြင္ စြန္းကြက္ေသာေၾကာင့္ အစြန္းခြၽတ္ေဆးႏွင့္ ခြာခ်ရေသာ အႀကိမ္အဖန္မ်ားလည္း မနည္းလွ။ ထိုသို႔ေသာကိစၥရပ္မ်ားေၾကာင့္ စားသံုးသူအေပၚစာနာစိတ္ဝင္ၿပီး သဘာဝစစ္စစ္အခ်ဳိေျခာက္ကို အသံုးျပဳခဲ့ရသည္။ အသံုးျပဳခဲ့သည္ဆိုျခင္း၌ ကံ အလ်ဥ္းသင့္ကာ အသံုးျပဳခြင့္ရခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။
တခုေသာမနက္ခင္းတြင္ တိုင္းရင္းသားဝတ္စံုမ်ားဆင္ျမန္းထားၾကေသာ ပေလာင္အမ်ဳိးသမီးတစု၊ ပလိုင္းမ်ားျဖင့္ က်ေနာ့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးထဲ ဝင္ေရာက္လာၾကကာ သူတို႔ထံပါလာေသာ လက္ဖက္္ေျခာက္မ်ားဝယ္ရန္ စပ္ဟပ္ၾကသည္။ လက္ဟန္၊ ေျခဟန္ျဖင့္ စကားေျပာၾကသည္။ ေစ်းႏႈန္းကိုေတာ့ ဂဏန္းေပါင္းစက္ေလး ႏွိပ္ျပရွာသည္။ သူတို႔ထံတြင္ပါလာေသာ အခ်ဳိေျခာက္မ်ားကို စမ္းသပ္စစ္ေဆးၾကည့္ၿပီး ဝယ္ယူထားဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ဧည့္ဝတ္ျပဳရန္အတြက္ သူတို႔ကို လက္ဖက္္ရည္တိုက္ရာ သူတို႔မေသာက္ၾက။ ရဲရဲနီေနေသာ လက္ဖက္ရည္ေရာင္ကို သူတို႔ေၾကာက္ေနၾကပံုမွာ အထင္း သားႀကီးေပၚေန၏။ သူတို႔ေဒသတြင္ အေရာင္းအဝယ္ ေကာင္းသလားဟု လက္ဟန္ျပ၍ က်ေနာ္ေမးေလေသာအခါ၌လည္း သူတို႔ေရွ႕မွ လက္ဖက္္ရည္ခြက္ကိုသာ ေမးေငါ့ျပၾကသည္။ ခြက္ေလးထဲမွ လက္ဖက္ရည္တစက္၊ ႏွစ္စက္ကို လက္ညႇိဳးႏွင့္ တို႔ျပၿပီး ေၾကာက္လန္႔သည့္ဟန္ လုပ္ျပၾကသည္။ ဘာကိုေၾကာက္ၾကသနည္းဟူ၍ ေတြးမရ။ လက္ညႇိဳးထိပ္ဖ်ားေလးမ်ား နီရဲေနသည္ကိုသာ က်ေနာ္ၾကည့္ေနမိသည္။
လက္ဟန္ေျခဟန္ျပၿပီး စကားေျပာဆိုၾကသည့္ နည္းစနစ္သည္ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဘက္အတြက္ သိပ္အခက္ႀကီးေတာ့ မဟုတ္လွပါ။ အခ်ိန္တိုအတြင္းပင္ သူတို႔မိသားစုဘဝမ်ားကိုပါ သိခဲ့ရသည္။ သူတို႔သည္ မုဆိုးမမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႔၏ ခင္ပြန္း သည္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ အိမ္ေထာင္ဦးစီးမ်ားသည္ ယံုၾကည္ရာလုပ္ေဆာင္ၾကရင္း အခ်ိန္မတိုင္မီ ေလသရမ္းေၾကာင့္ ၿငိမ္း ရရွာေသာ ဆီမီးတိုင္ေလး ဟုတ္ခနဲၿငိမ္းသလို၊ ျဖဳတ္ခနဲေႂကြသြားခဲ့ၾကသည့္အေၾကာင္းကိုပါ စိတ္မေကာင္းစရာေနာက္ဆက္တြဲဇာတ္လမ္းအျဖစ္ သိခဲ့ရေသးသည္။
ပေလာင္အမ်ဳိးသမီးမ်ားထံမွ ဝယ္ယူထားေသာ လက္ဖက္ရည္အခ်ဳိေျခာက္မ်ားသည္ အဆင္းအားျဖင့္ ရဲရဲမနီ၊ အေရာင္မလွေသာ္လည္း သဘာဝအရသာကိုေတာ့ အျပည့္အဝေပးသည္ဟု က်ေနာ္ယံုၾကည္ပါသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္လုပ္ငန္း ရပ္နားသည့္အခ်ိန္အထိ ထိုအခ်ဳိေျခာက္ကို စြဲစြဲျမဲျမဲ သံုးခဲ့ဖူးသည့္အျပင္၊ သူတို႔ႏွင့္ေတြ႔ၿပီးမွ စိတ္ကူးရ၍ က်ေနာ္ႏွစ္သက္ေသာ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေလးေအာင္၏ ကဗ်ာေလးတပုဒ္ကိုပါ ဆိုင္နံရံတြင္ ေရးထားခဲ့ဖူးေသးသည္။
အဂၤလိပ္ဘာသာစကားျဖင့္ ကာလာဟုေခၚဆိုေသာ အေရာင္သည္ ေနရာတကာတြင္ အေရးပါအရာေရာက္သည္ အဓိက က်သည္ဆိုျငားအံ့ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုလွ်င္ အေရာင္လွလွမွ နီနီရဲရဲေလးမွ ေကာင္းသည္ဆိုျငားအံ့၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ျငင္းမိမည္။ လက္ဖက္ရည္ကို မ်က္စိျဖင့္ေသာက္ေသာကာလမ်ားကို ေက်ာ္လြန္ျဖတ္သန္း ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ သူ၏ အရသာစစ္စစ္ကို လွ်ာဖ်ားေလးျဖင့္ အရသာခံကာ ႏွလံုးသားျဖင့္ေသာက္မွသာ သိႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္ထား သည္။ ထို္နီနီရဲရဲကာလာကို ဆြဲေဆာင္မႈတခုအျဖစ္အသံုးခ်ကာ လူသူပရိတ္သတ္ကို အတင္းႀကိဳက္ခိုင္းလွ်င္ျဖင့္ လူၿပိန္း မ်ားသာ ေသာက္ၾကမည္။ က်ေနာ္အေနျဖင့္မူ အတင္းတိုက္လွ်င္ပင္ ျငင္းဆန္မိေပမည္။ အမွန္စင္စစ္ေသာက္သံုးမည့္သူ မ်ား၊ အႏွစ္သာရစစ္စစ္ကို လိုခ်င္သူမ်ားအတြက္ အနီရဲရဲကာလာသည္ ပါဝါတခုမျဖစ္ႏိုင္ပါ။
တကယ္ေတာ့လည္း တျခားေသာအရာမ်ားတြင္ နီရဲျခင္းသည္ အျပင္ပန္း၊ အေပၚယံသာ အေရးပါအရာေရာက္ေပလိမ့္မည္။ လူသားႏွင့္သက္ရွိသတၱဝါမ်ားအတြက္ အေရးႀကီးသည္မွာ ေသြးသည္ ေသြးပီသစြာ ရဲရဲနီေနရန္သာ အေရးႀကီးလိမ့္မည္ဟု က်ေနာ္ထင္ပါသည္။
အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘဝ၊ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝမ်ားတြင္၊ ႏွစ္စဥ္ ဇႏၷဝါရီႏွင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလမ်ား၌ ေက်ာင္း တြင္းစာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပေလ့ရွိရာ က်ေနာ္တို႔ ေျဖဆိုရေသာ ေခါင္းစဥ္မွာ၊ အေျပာင္းအလဲသိပ္မရွိလွ။ "အေျခခံဥပေဒ သည္ ေသြး၊ လြတ္လပ္ေရးသည္ အသက္" ဟူ၏။ မွန္ရာဝန္ခံရလွ်င္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘဝတြင္ေတာ့ ေန႔ထူးေန႔ ျမတ္ အထိမ္းအမွတ္စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ က်က္ေျဖသည္သာမ်ား၏။
အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝတြင္ေတာ့ အနည္းငယ္စဥ္းစားမိသည္မွာ "အေျခခံဥပေဒသည္ ေသြး၊ လြတ္လပ္ေရးသည္အသက္" ဟူသည့္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခိုင္းေသာ ေခါင္းစဥ္အေၾကာင္းပင္ျဖစ္ေလသည္။ အဂၤလိပ္စာ သင္ခန္းစာတြင္လည္း ေသြးလွည့္ပတ္ပံုအေၾကာင္းကို အေျခခံအားျဖင့္ သင္ၾကားရေသးရာ ဆက္စပ္ေတြးေတာစရာမ်ား ရွိလာပါသည္။ ႏိႈင္း ယွဥ္စရာမ်ားကို ျမင္တတ္လာပါသည္။
ရဲရဲေတြးၿပီး၊ ရဲရဲျမင္တတ္ၾကေသာ္လည္း ရဲရဲေတာ့ မဆိုသာခဲ့ၾကပါ။ ေသြးလႊတ္ေၾကာ၊ ေသြးျပန္ေၾကာမ်ားသာမက ႏွလံုး သားကိုပင္ ဒုကၡအေပးခံထားရေသာ ျဖဴေဖ်ာ့ႏံုးခ်ည့္ေနသည့္ နာတာရွည္လူမမာတေယာက္၏ အသက္ရွင္မႈအေနအထားကိုေတာ့ျဖင့္ တီးတိုးေျပာဆိုခဲ့ၾကဖူးပါသည္။ Assembly ျပဳလုပ္သည့္ တနလၤာေန႔မ်ားတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးမိန္႔ၾကားသည့္ မၾကားတခ်က္၊ ၾကားတခ်က္သာျဖစ္ေသာ မိန္႔ခြန္းမ်ားကို ဟုတ္ပါတယ္ဗ်။ မွန္ပါတယ္ခင္ဗ်။ ေခါင္းညိတ္နာခံရင္းျဖင့့္သာ ေအးခ်မ္းစြာ ေက်ာ္ျဖတ္ရပါသည္။ တန္းျဖဳတ္ကာနီးတြင္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မွ တိုင္ေပးသည့္ ေလးခ်က္၊ ငါးခ်က္ခန္႔ ရွိမည္ထင္ေသာ သစၥာအဓိဌာန္ဟူ၍ ေခါင္းစဥ္တပ္ထားေသာ အခ်က္တို႔ကို လိုက္ဆိုၾကရပါသည္။ ထို႔ေနာက္ စာစီစာကံုးဆုရ သည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို လက္ခုပ္ၾသဘာေပးၿပီး ေက်ာင္းစိမ္းပုဆိုး အေရာင္မြဲမြဲေလးမ်ားကိုယ္စီႏွင့္ စာသင္ခန္းသို႔ ေအးခ်မ္း စြာျပန္ခဲ့ၾကရပါသည္။
က်ေနာ့္အေတြးမ်ား ဟိုတစသည္တစ လႊင့္ေမ်ာေနခ်ိန္တြင္ စားပြဲထိုးကေလးငယ္မွ လက္ဖက္ရည္ခြက္ေလး လာခ်သည္။ က်ေနာ္အံ့ၾသတႀကီးျဖစ္ခဲ့ရၿပီ။ ေႂကြရည္သုတ္ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္လွလွေလးထဲမွာ နီနီရဲရဲလက္ဖက္ရည္မ်ား။ ခြက္ကေလးကိုမၿပီး ႏႈတ္ခမ္းဝကပ္ကာ လွ်ာဖ်ားစြတ္ရံုျမည္းစမ္းမိသည္။ ထို႔ေနာက္ အသာအယာျပန္ခ်ထားလိုက္သည္။ ေျပာင္း လဲသြားပံုသည္ လ်င္ျမန္လြန္းသျဖင့္ မယံုၾကည္ႏိုင္စြာျဖင့္ ဆိုင္ရွင္ျဖစ္သူကို လွမ္းၾကည့္မိသည္။ သူသည္ က်ေနာ့္ကို တည့္ တည့္ႀကီးထိုင္ေနပါေသာ္လည္း ျမင္ဟန္မတူ။ လူတစုႏွင့္သာ အားပါးတရစကားေျပာေနသည္။ ထိုလူမ်ားသည္ လက္ဖက္ရည္ႏွစ္ၿခိဳက္သူမ်ား မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ မနက္ေစာေစာစီးစီး ျဖစ္လင့္ကစား သူတို႔ေရွ႕၌ ဘလက္ေကာ္ဖီခြက္မ်ားခ်ထားၾကသည္။
ထိုလက္ဖက္ရည္ကို က်ေနာ္မေသာက္ေတာ့ဘဲ ပိုက္ဆံရွင္းကာ ထျပန္လာခဲ့သည္။ ဆိုင္ရွင္ျဖစ္သူ၏ အေျပာတမ်ဳိး၊ အလုပ္တမ်ဳိးစကားကို ဆႏၵျပသည့္အေနအထားမ်ဳိးျဖစ္သြားေသာ္လည္း မတတ္ႏိုင္ေတာ့။ သူသည္ ဆိုင္ဖြင့့့္စက ေဆးဆိုးလက္ဖက္ေျခာက္မ်ားကို ၎တို႔၏ အႏၱရာယ္ေၾကာင့္ ဘယ္ေသာအခါမွမသံုးပါဟု ကတိစကားေျပာခဲ့ဖူးသည္။ က်ေနာ္ကလည္း ႏွစ္ရွည္လမ်ား လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဖြင့္ခဲ့ဖူးသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တတ္သိသမွ် ဗဟုသုတေလးမ်ားကို ေစတနာအျပည့္ျဖင့္ ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္။ ႏွပ္ရည္မေဖာက္ခင္ ကရားအိုးႀကီးကို မီးအပူေပးရပံုမွအစျပဳ၍၊ အခ်ဳိေျခာက္ကေလးမ်ား လြတ္လပ္စြာ ေျပးလႊားႏိုင္ေစရန္ အိုးထဲသို႔ က်စစ္အိတ္မသံုးပဲ ထည့္ရန္၊ ထို႔ေနာက္မွ အနီးအနားမွာ အရွိန္ျပင္းျပင္းႏွင့္ ဆူပြက္ေနေသာ ေရေႏြးကို အခ်ိန္မဆိုင္းဘဲ ေလာင္းထည့္ရန္ကိစၥမ်ဳိးအထိ အေသးစိတ္ကာ ေျပာျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ကိုးတန္း၊ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားဘဝက ေက်ာင္းမွေက်ာင္းအုပ္ႀကီးအပါအဝင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ေျပာသမွ် ဆိုသမွ်တို႔ကို မွားသည္ျဖစ္ေစ မွန္သည္ျဖစ္ေစ ညာဝါးျဖန္းသန္းကာ အလိုလိုက္အႀကိဳက္ေဆာင္ခဲ့ရေသာ္လည္း အခ်ိန္ကာလေရြ႕လ်ား ျခင္းႏွင့္အတူ ေခတ္သည္လည္း ေျပာင္းလဲေနခဲ့ၿပီ။ ဟိုး.. က်ေနာ္ ကိုးတန္း၊ ဆယ္တန္းဘဝက အစိုးရကိုျဖစ္ေစ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူလူတန္းစားမ်ားကိုျဖစ္ေစ ေဝဖန္အျပစ္တင္၍ မရေသာေခတ္။ ေဝဖန္အျပစ္ေျပာမိပါက မိသားစုလိုက္ အႏွိပ္ကြပ္ခံရေသာ အေမွာင္ေခတ္။ ယခုမူ လင္းလာၿပီဟု တခ်ဳိ႕ကဆိုၾကသည့္ ပြင့္လင္းျမင္သာေသာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရေခတ္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ မင္းလိုလိုက္၊ မင္းႀကိဳက္ေဆာင္ျခင္းသည္ ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္ ေဘးဥပါဒ္ကင္းပသည္ဟူေသာ ေရွး႐ိုးစြဲျဖစ္သည့္ အာဏာ ရွင္ေခတ္က ထံုးကို ႏွလံုးမူထားၾကဆဲပင္ျဖစ္၏။ သူတို႔အသိတရားသည္လည္း မွားသည္ဟု မဆိုသာ။ ထိုေခတ္အခါက လူ တို႔၏ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာေရးသားခြင့္ အပါအဝင္ ကိုယ္၊ စိတ္၊ ႏွလံုး၊ သံုးပါးစလံုးကို အက်ဥ္းခ်ျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မင္းအလိုလိုက္၍၊ မင္းအႀကိဳက္ေဆာင္ျခင္းပညာရပ္ကို ေဆြစဥ္မ်ဳိး ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္လာၾကျခင္းသာ ျဖစ္ခ်ိမ့္မည္။ ယခုေခတ္ကာလသည္ကား ျပည္သူတို႔တင္ေျမႇာက္ထား ေသာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ ေခတ္ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီ၏ အႏွစ္သာရျပည့္ဝေအာင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေဖာ္ေဆာင္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးမွ အိမ္သို႔ျပန္လာရာ လမ္းတေလွ်ာက္လံုးတြင္ က်ေနာ့္အေတြးမ်ား လူးလြန္႔ေနၾကပံုမွာ ေျပာပင္မျပတတ္ေတာ့။ ေနာက္တေန႔ျဖစ္ေသာ မနက္ျဖန္တြင္လည္း ထိုလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးသို႔သြားကာ လက္ဖက္ရည္တ ခြက္မွာဦးမည္။ စားပြဲထိုးေလးက ေဆးဆိုးႏွပ္ရည္ အနီရဲျဖင့္ ေဖ်ာ္ထားေသာ လက္ဖက္ရည္တခြက္ကို လာခ်ေပးလိမ့္ဦး မည္။ ထိုအခါ က်ေနာ္က မေသာက္ပဲ ထျပန္လာခဲ့မည္။ အသိႏွင့္သတိကပ္ေသာ ဆိုင္ရွင္ျဖစ္ပါက က်ေနာ့္အား အေၾကာင္း တစံုတရာေတာ့ ေမးျမန္းလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ က်ေနာ္မွေန၍ နီရဲရဲႏွပ္ရည္မ်ား၏ အဆင္းသာရွိၿပီး အနံ႔ႏွင့္အရသာ ကင္းမဲ့ပံုကို ေျပာျပမည္။ သူ႔ ဆိုင္ကေလး ေရရွည္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ထိုကဲ့သို႔ အခ်ဳိးမေျပာင္းသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳမည္။ က်ေနာ္ေပးသည့္အၾကံကို သူလက္မခံပါက သူ႔ဆိုင္သို႔ ထပ္မံ၍ က်ေနာ္မသြားေတာ့ပါ။ က်ေနာ္ေတြးသလိုမဟုတ္ပဲ သူ႔အေနျဖင့္ က်ေနာ့္ကို ဥပကၡာျပဳသလိုလို၊ လ်စ္လ်ဴ႐ႈသလိုလို ပံုစံမ်ဳိးလည္း ရွိေနႏိုင္ေသးသည္။ ကိစၥမရွိပါ။ က်ေနာ္က သူ႔ေရွ႕သို႔ မား မားရပ္၍ပင္ လက္ဖက္ရည္၏ အျပစ္အနာအဆာမ်ားအေၾကာင္း အားမနားတမ္းေျပာမည့္သူျဖစ္၏။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးကို ေရရွည္တည္တံ့ေစရန္ အၾကံျပဳခဲ့၊ အားေပးခဲ့သလိုပင္ သူ႔ ရပ္တည္မႈပံုစံမွားယြင္းလာပါက ေဝဖန္မည္ဟု ေရွးမဆြ ကတည္းက ရည္ရြယ္ထားခဲ့ဖူးပါသည္။
အဓိကအားျဖင့္ ဆိုင္ဖြင့္စအခ်ိန္က သူေျပာခဲ့သည့္စကားမ်ားျဖစ္ေသာ အေရာင္အဆင္းကိုအားမကိုးဘဲ အရည္အခ်င္းျဖင့္ သာ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားပါမည္ဟူေသာစကားကို ေမ့ေနၿပီလားဟု က်ေနာ္ေမးမည္။ သူ ေမ့ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနပါ က ထိုေန႔က သူ႔စကားကို ၾကားခဲ့ၾကသည့္သူမ်ားကိုပါ သက္ေသအျဖစ္ တင္သင့္လွ်င္လည္း တင္ရေပလိမ့္မည္။ အုတ္နီခဲေရာင္ ခပ္ညံ့ညံ့ လက္ဖက္ရည္တခြက္သည္ အရည္အခ်င္းစစ္စစ္ႏွင့္ အႏွစ္သာရျပည့္ျပည့္ကို စားသံုးသူအေပၚ မေပးစြမ္း ႏိုင္ေၾကာင္းကိုေတာ့ျဖင့္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။
အနီရဲရဲကာလာကို ေနရာတကာ အားမကိုးသင့္ေၾကာင္းလည္း ေျပာျပမည္။ က်ေနာ့္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးသို႔ ပေလာင္အမ်ဳိးသမီးမ်ား လက္ဖက္ေျခာက္လာေရာင္းၾကသည့္ေန႔က ဆိုင္နံရံတြင္ေရးထိုးခဲ့ေသာ ကဗ်ာေလးကိုလည္း ရြတ္ဖတ္ျပ ခ်င္ေသးသည္။ ထိုကဗ်ာေလးသည္ က်ေနာ္မေမြးဖြားမီ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလကတည္းက မိုးေဝမဂၢဇင္း ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ကဗ်ာဆရာေမာင္ေလးေအာင္၏ကဗ်ာတပုဒ္ ျဖစ္သည္။ "နီရဲျခင္း၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္" ဟူေသာ ကဗ်ာေခါင္းစည္းသည္ ယခုေခတ္တိုင္ ေလးနက္ေသာအဓိပၸါယ္ကို ေဆာင္ေနသည္။ စိတ္အားငယ္တတ္သူတို႔အတြက္ တက္ႂကြအားျဖစ္စရာ၊ အေရာင္အဆင္းကို တလႊဲအားကိုးသူမ်ားအတြက္ ရွက္တတ္လွ်င္ ရွက္ခ်င္စရာဟု က်ေနာ္ခံစားရသည္။
''နီရဲျခင္း၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္''
နီတယ္ဆိုတာ ဒါပါဘဲ။
မင္နီအိုးကို
ဂြ်မ္းထိုးလန္က် ေမွာက္ခ်စရာ
မလိုပါေခ်။
ႏႈတ္ခမ္းနီဗူး
ျခယ္သလူး၍ နီဖူးစရာ
မလိုပါေခ်။
အုတ္နီခဲကို
႐ိုက္ခြဲမြေၾက အမႈန္႔ေခ်၍
ေရေဖ်ာ္စရာ မလိုပါေခ်။
ပန္းနီသီးကို
ခူးျပီးလက္ထဲ ဆုတ္ကိုင္ခြဲ၍
နီရဲစရာ မလိုပါေခ်။
လက္ေမာင္းေသြးကို
ဓားေရးဟန္ျပ မာန္ႂကြႂကြႏွင့္
ေဖါက္ျပစရာ မလိုပါေခ်။
ဒါမွအနီ
ျပည္သူ႔ဘက္မွ ခုခံရမည္
ျပည္သူ႔ဘက္မွ ေတာ္လွန္ရမည္
ျပည္သူ႔ဘက္မွ ရဲရင့္ရမည္
ဒါမွ တကယ့္အနီ
နီ နီ နီ နီ နီေသာအနီ။
ေအး နီတယ္ဆိုတာ ဒါဘဲေဟ့။
ထိုကဗ်ာေလးကို သူ႔အေနျဖင့္ ျပက္ရယ္ျပဳခဲ့ပါမူ အေလးမထားခဲ့ပါမူ သူႏွင့္က်ေနာ္ ရာသက္ပန္လမ္းခြဲရန္သာ ျဖစ္ေတာ့ သည္။
ေက်ာ္ေက်ာ္ (ျမရည္စမ္း)
ဇူလိုင္ ၂၊ ၂ဝ၁၇
ညဥ့္သန္းေခါင္ယံ
Comments