ေမာင္စြမ္းရည္ ● ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ေဆာက္သူ

ေမာင္စြမ္းရည္ ● ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ေဆာက္သူ
(မုိးမခ) ဧၿပီ ၂၊ ၂၀၁၈

ကာလေပၚသီးခ်င္းေလာကမွာ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္သီခ်င္းဟာ အေတာ္ေလး ေခတ္စားတြင္က်ယ္ခဲ့ပါတယ္။ အလုပ္သမား ေတြ အလုပ္လုပ္ၾကပံုအေၾကာင္းကို ေျပာၾက ျပၾကတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ ေနာက္ခံေတးအျဖစ္ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္သီခ်င္းတပိုင္းတစကို  မၾကာခဏၾကားရဖူးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တို္င္လည္း သီခ်င္းတပိုင္းတစကို  မၾကာခဏရြတ္ဆိုဖူးပါတယ္။ သူ႕ အေၾကာင္းကို ေဆာင္းပါးေရးမိတာလဲ ႏွစ္ခါသံုးခါထက္ မနည္းဘူးထင္ရဲ႕။

သူက ကန္ၿမဲသားပါ။ ကန္ၿမဲဆိုတာ ျမင္းၿခံခရိုင္ ေတာင္သာၿမိဳ႕နယ္မွာ ကန္ၿမဲ-ဇဂ်မ္းဆိုၿပီး ရြာႀကီးႏွစ္ရြာဆက္ေနတဲ့ရြာပါ။ ကဗ်ာဆရာတင္မိုးရဲ႕ ဇာတိရပ္ရြာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ခုခါ ကန္ၿမဲရြာမွာ တင္မိုးစာၾကည့္တိုက္ဆိုၿပီး တည္ေဆာက္ထားေတာ့ ကဗ်ာဆရာႀကီးတင္မိုးရဲ႕ ေၾကးသြန္းကိုယ္တပိုင္း ႐ုပ္တုတခုကိုလည္း တင္မိုးစာၾကည့္တိုက္မွာ ထုလုပ္ပံုသြင္းထားပါတဲ့။ ေကာင္းေလစြ။

တင္းမိုးေရာ၊ ကိုေအးေက်ာ္ေရာ ကန္ၿမဲ-ဇဂ်မ္းရြာသား ႏွစ္ဦးလံုးဟာ တကယ့္ပစၥည္းမဲ့ ဆင္းရဲသားေတြပါ။ တင္မိုးရဲ႕ အစ္မ ေတြ ႏွမေတြ ႀကီးျပင္းလာၾကေတာ့ မိဘေတြကို ဝိုင္းဝန္းလုပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့အခါ အပ္ခ်ဳပ္စက္တလံုး ဝယ္ခိုင္းေပးလို႔ ထူထူ ေထာင္ေထာင္ျဖစ္လာပါတယ္။ တင္မိုးကိုယ္တိုင္ကလည္း စာစီစာကံုးစာအုပ္ေတြထုတ္ ေက်ာင္းေနရင္းတဘက္ ျမန္မာစာ ဆရာလည္း လုပ္ေတာ့ ဘာမွပူစရာမရွိပါဘူး။ ကိုေအးေက်ာ္ကေတာ့ တင္မိုးနဲ႔ယွဥ္လို႔မျဖစ္ပါဘူး။ သူ႕ခမ်ာ လက္လုပ္ လက္စား ယာကူလီလုပ္စားရတာပါ။ သူ႕အေမအိမ္မွာ မွီခိုေနထိုင္ရတာပါ။  တရြာမွာ အိမ္ေထာင္လည္းက် ကေလးလဲရခဲ့ ဖူးေပမယ့္ ဆံုးပါးကုန္ၾကရွာၿပီတဲ့။ သူကေတာ့ ေဆးရြက္ခူး၊ ေျမပဲ ေကာက္၊ ရရာအလုပ္ လုပ္ရတယ္။ စာက တတ္ရံုရွိတာကိုး။ သင္ပုန္းႀကီးကုန္ရံုေလာက္ သင္ဖူးတာတဲ့။ သီခ်င္းေတာ့ ဝါသနာပါရွာပါတယ္။ ပြဲတကာလိုက္ၿပီး ေစ်းေရာင္းရင္း  ေနာက္ရံု အျပင္ဘက္က နားေထာင္တယ္။ အေၾကာ္သယ္ရဲ႕ ထင္းမီးဖိုေဘးကမီးေရာင္နဲ႔ သီခ်င္းလိုက္ကူးေလ့ရွိသတဲ့။ မ်ဥ္းမပါတဲ့ ဗလာစာအုပ္အၾကမ္းႀကီးကိုဝယ္ၿပီး  ခဲ့တံတိုကေလးကို ေက်ာင္းသားေတြဆီက ေတာင္းယူ၊ တံေတြးဆြတ္ေရးရရွာတာ။

စာေရးေတာ့ ေတာင္တလံုး ေျမာက္တလံုး ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ကို ပံးရီဘံဒိုက္လို႔ ေရးခ်င္ေရးတာပါ။ စာျဖစ္ယံုပဲ ေရးႏိုင္ရွာ တာပါ။ သူ႕အေၾကာင္းကို အနီးဆံုးေရးဖူးသူက ကဗ်ာဆရာၾကည္ေအာင္ပါ။ တင္မိုးဆီကေမးၿပီး ေရးတာပါ။ ေဆးခူးေသာ လက္ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေရးဖူးပါတယ္။

ဝတၳဳေရးဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳကလည္း သူ႕အေၾကာင္းကို အေတာ္ကေလးစံုေစ့ေအာင္ ေရးဖူးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ကိုေအး ေက်ာ္ကို လူကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူး သိဖူးေပမဲ့ သူ႕အေၾကာင္းကို မစပ္စုဖူးခဲ့ပါ။ သူ႕သီခ်င္းေတြ နာမည္သိပ္ႀကီးလာေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္က သူတို႔ရြာမေရာက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။

သူ႕ရဲ႕ပထမဦးစြာေက်ာ္ၾကားသြားတဲ့ သီခ်င္းက ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ ျဖစ္ပါတယ္။ တင္မိုး မန္းတကၠသိုလ္ကေန သူ႔မိဘရပ္ ထံျပန္ရင္း ကြၽန္ေတာ္လည္းအလည္လိုက္ေလ့ရွိတဲ့အတိုင္း လိုက္သြားတာပါ။ တင္မိုးေရာက္လို႔ရွိရင္ ဂီတဝါသနာပါတဲ့ သူ႕ ဖခင္က ဂီတဝိုင္းဖြဲ႕ေလ့ရွိပါတယ္။  သူကိုယ္တိုင္ကေတာ့ စည္းနဲ႔ဝါးကိုပဲ ကိုင္ေလ့ရွိပါတယ္။ တီးလံုးတီးကြက္ေတြ ေလွ်ာ္သြား လို႔ရွိရင္ ပါးစပ္တီးလံုးနဲ႔ လမ္းတည့္ေပးေလ့ရွိတယ္။ တင္မိုးက ဘင္ဂ်ဳိတီးေလ့ရွိတယ္။ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ေက်ာင္းဆရာ ကို ေက်ာ္ထြန္းက တေယာထိုးေလ့ရွိတယ္။ ေနာက္ေတာ့ တင္မိုးက တေယာႀကိဳက္လို႔ တေယာကို ေကာက္ယူထိုးေလ့ရွိတယ္။ ဂီတဝိုင္းဖြဲ႕ရင္း အိမ္နီးခ်င္း ကိုေအးေက်ာ္က ေျပာင္းဖူးဖက္ ေဆးလိပ္ႀကီးဖြာၿပီး ဘုိေကဆုတ္ဖြားနဲ႔ ေရာက္လာေလ့ရွိတယ္။ တင္မိုးတို႔ ပထမအိမ္က ဝါးၾကမ္းျပင္ တဝက္ထုိုးထားတဲ့အိမ္ပါ။ ဧည့္သည္ေတြအမ်ားစုက ဝါးၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ တင္ပ်င္ေခြၿပီး ထိုင္ေလ့ရွိတယ္။  တင္မိုးရဲ႕အေဖ ဦးဘအိုက ပလက္ကုလားထိုင္တလံုးနဲ႔ပဲေနတယ္။ ေရလဲပုဆိုးေလး ၿခံဳထားတတ္တယ္။ အိပ္လို႔မၿခံဳရင္ အက်ီမပါ ေက်ာဗလာနဲ႔ပဲေနတယ္။ ေက်ာေပၚမွာ ေပြး၊ ညႇင္းေတြ အကြက္ထေနပါတယ္။ သူတို႔ရြာက ေရရွား လို႔ ေရခ်ဳိးဟန္မတူပါဘူး။  ဦးေလးလူထုဦးလွက အဝီစိနဲ႔ေဝးတဲ့ရြာလို႔ေျပာရေအာင္ ေရကနက္ၿပီး အတူးရခက္ပါတယ္။

ေနာက္သီခ်င္းတပုဒ္ ေတာင္ေတာ္ပုပါးထင္ပါတယ္။ ပုပါးေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ျမင္းၿခံၿမိဳ႕မဂီတအဖြဲ႕အတြက္ ေရးတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါ သူ႕ရဲ႕ ကဗ်ာ အႏုပညာက ထက္သန္ေတာ့ ေရးတိုင္းေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာသိပ္ မတတ္ေတာ့ ေဖးမေပးရတာေတာ့ ရွိပါတယ္။ ပုပၸါးသီခ်င္းေရးေနခ်ိန္မွာ ပုပၸားေတာင္ဟာ ေရွးကမီးေတာင္ႀကီးျဖစ္ တယ္။ မီးေတာင္က ေခ်ာ္ေရေတြစီးက်ေနရာကစီးရင္း ေလသလပ္ၿပီးေအးခဲသြားရက ေက်ာက္ခဲေတြျဖစ္သြားေၾကာင္း အဲဒီ ေက်ာက္ခဲေတြကို မီးေတာင္ေက်ာက္လို႔ေခၚေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ကေျပာျပေတာ့ သူ႕အဖို႔ ဗဟုသုတ အသစ္အဆန္းျဖစ္ပံု ရပါတယ္။  သူ႕သီးခ်င္းမွာ နဂါးလိပ္ေခ်ာစစ္ဆိုတဲ့စကားလံုး အသစ္အဆန္းေလးတခုက လွလွပပတီထြင္ ထည့္သြင္းလိုက္ပါ ေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အဲဒီတုန္းက ဗူမိေဗဒေက်ာင္းသားေလး။ ၂ ႏွစ္တက္ၿပီးေနၿပီ။ ဒါ့ေၾကာင့္ မီးေတာင္အေၾကာင္းကို ထည့္ေျပာဖို႔ သတိရလိုက္တာပါ။ ကိုေအးေက်ာ္က တျခားသီခ်င္းေနာက္ထပ္ ၃-၄ ပုဒ္ေလာက္ ထပ္ေရးေသးတယ္။ ကြၽန္ ေတာ္မမွတ္မိေတာ့ပါ။

ေနာက္မၾကာမီ တင္မိုးက ရန္ကုန္ေျပာင္းၿပီး ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္ရဲ႕ ဌာနမွာစာျပင္ စာျပဳလုပ္ပါတယ္။  ကြၽန္ေတာ္လည္း အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္ေကာ္မတီက ေက်ာင္းသံုးသမိုင္းစာအုပ္ေ၇းဖို႔အတြက္ ရန္ကုန္ကိုေခၚလို႔ ရန္ကုန္ ကို ေရာက္လာတယ္။  ဆက္လက္ၿပီး ျမန္မာစာသင္ရိုးအဖြဲ႕ကိုေျပာင္းရလို႔ ကြၽန္ေတာ္လည္း အညာမျပန္ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီ ကာလအတြင္းမွာပဲ ကိုေအးေက်ာ္ဆံုးရွာပါတယ္။

ကိုေအးေက်ာ္ဟာ ၾကံဳရာက်ဘမ္း လယ္ကူလီအလုပ္မ်ားကိုလုပ္ရင္း သူ႕အမအိမ္မွာေနရတာပါ။ တေန႔ေတာ့ သူေပ်ာက္ လို႔ လိုက္ရွာေတာ့ ဆီထံုတဲထဲမွာ ပုဆိုးေလးၿခံဳၿပီး ေသေနရွာသတဲ့။ ဘယ္အခ်ိ္န္က ေသလိုက္မွန္းမသိလိုက္ၾကဘူး။ ရပ္ရြာက ေတာ့ အဆိုတဦးအျဖစ္ ေလးေလးစားစားဝိုင္းသင္းၿဂိဳဟ္လိုက္ၾကသတဲ့။ ခုလဲရပ္ရြာက အႏုပညာရွင္တဦးကို ခ်ိဳ႕ငဲ့ဆင္းရဲသူ တစ္ဦးျဖစ္ေပမဲ့ တေလးတစားရွိၾကပါတယ္။ ဗမာျပည္က ထိပ္တန္းစာဆိုႀကီးတင္မိုးရဲ႕အရိပ္မွာ  ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ေနရာ ေပးၿပီး ႐ုတုသြန္းလုပ္ျပဳထားေၾကာင္း သိလိုက္ရပါတယ္။ ကိုေအးေက်ာ္ရဲ႕အႏုပညာကို တင္မိုးက အစအဆံုးေစာင့္ေရွာက္သြားခဲ့ပါတာကလားလို႔ ဝမ္းေျမာက္ေက်နပ္မိပါေၾကာင္း ေမာ္ကြန္းတင္လိုက္ပါရေစ။  ကန္ၿမဲစာဆိုႏွစ္ဦး ေနာက္ဘဝေတြမွာလဲ စာဆိုအႏုပညာရွင္ေတြ ျဖစ္ၾကပါေစသတည္း။

ေမာင္စြမ္းရည္
၂ဝ၁၈၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၁

Comments