ေဌးဝင္း (ဂ်ာမဏီ) ● ထမင္း

ေဌးဝင္း (ဂ်ာမဏီ) ● ထမင္း
(မုိးမခ) ဧၿပီ ၁၊ ၂၀၁၈

ေလာကမွာ ငါဟာ ေတာ္ေတာ္အေရးပါတဲ့ ေကာင္ပါလား၊ ငါသာလွ်င္ အေရးအႀကီးဆံုး၊ ငါမ႐ွိရင္ မျဖစ္၊ ငါမ႐ွိရင္ လူဆိုတဲ့ သတၱဝါေတြ ဘယ္အသက္႐ွင္ေနႏိုင္မလဲ။ အထူးသျဖင့္ အာ႐ွတိုက္သား လူသတၱဝါေတြေပါ့။ “ေရအသက္ တမနက္၊ ထမင္း အသက္ တရက္” တဲ့၊ ဆို႐ိုးစကားေတာင္ ႐ွိေသးမဟုတ္လား။ ငါ တရက္တေလေလးမ်ားမ႐ွိခဲ့ရင္ ဒီလူသတၱဝါေတြ မေနႏိုင္ ေတာ့ဘူး။ ငါ့ကို ဒီလူသတၱဝါေတြက “ထမင္း” လို႔ ေခၚၾကတယ္။ ငါဘယ္လိုဘယ္ပံု ထမင္းဘဝေရာက္လာလဲ သိလား၊ ဆန္ကေန ျဖစ္လာတာေပါ့။ လူသတၱဝါေတြက ဆန္ကေန ငါ့ကို “ထမင္း” အျဖစ္ ခ်က္ျပဳတ္ၾကတယ္။ ဆန္ေရာ ဘယ္ကရလဲ သိလား၊ တခ်ဳိ႕သူေတြကေတာ့ ဆန္ကို ဆန္အိုးထဲက ရတာေပါ့လို႔ ေျဖၾကလိမ့္မယ္။ တခ်ဳိ႕သူေတြအတြက္ကေတာ့ ဆန္ ရႏိုင္ဘို႔၊ ဆန္ဝယ္ႏိုင္ဘို႔ ခက္ခဲပင္ပမ္းလွပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေတြဆို ဘဝနဲ႔ရင္းရပါတယ္။ ငါ့ကို စားသံုးႏိုင္ဘို႔ လူသတၱဝါေတြ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝအေထြေထြမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ႐ုန္းကန္လႈပ္႐ွား ေနၾကရတာကလား။

တခ်ဳိ႕သူေတြကေတာ့ ငါ့ကို အလွ်ံပယ္ စားသံုးၾကတယ္၊ သူတို႔မွာ အလွ်ံပယ္လြန္းလို႔ ထမင္းက်န္ ဟင္းက်န္ဆိုၿပီး လႊင့္ပစ္ သူေတြလဲ ဒုနဲ႔ေဒး႐ွိေသး၊ ဒီ လႊင့္ပစ္လိုက္တဲ့ ထမင္းက်န္ ဟင္းက်န္ေတြက အမိႈက္ပံုကိုေရာက္၊ ဒီ အလွ်ံပယ္လွတဲ့ လူ သတၱဝါေတြ ငါ့ကို ေတာ္ေတာ္ရက္စက္ၾကတာပါလား။ အမိႈက္ပံုထိေရာက္ေအာင္ ငါ့ကို စြန္႔ပစ္ၾကတယ္။ ဒီလူေတြ တယ္ အသိဉာဏ္ နည္းပါးၾကပါလား။ ဒါေပမဲ့ ငါဝမ္းမနည္းဘူး။ တဘက္မွာ ငါဝမ္းသာရတာက ဒီအမိႈက္ပံုေတြမွာ ငါ့ကို ေစာင့္ေနသူ ေတြ ႐ွိေနၾကတယ္ေလ။ အမိႈက္ပံုေတြမွာ ႐ွာစားေနရတဲ့ လူမမယ္ ကေလးငယ္ေတြ၊ မိစံုဘစံုေရာ မိဘမဲ့ေတြေရာ စံုလို႔ေရာ ေပါ့။ တခ်ဳိ႕ေသာ အမယ္အို အဘိုးအိုေတြလဲ ပါလိုက္ေသး။ စြန္႔ပစ္ခံရတဲ့ ငါဟာ သူတို႔ အတြက္ကေတာ့ နတ္သုဓၵါေပါ့။ ငါဟာ စြန္႔ပစ္ခံရတဲ့ အထိတိုင္ေအာင္ အေရးပါ အရာေရာက္လွပါကလား။ ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ တဘက္မွာ အလွ်ံပယ္ စားမကုန္ ေသာက္မကုန္ၾကသူေတြ ႐ွိေနၾကပီး အျခားတဘက္မွာ အမိႈက္ပံုေတြမွာ ႐ွာေဖြ စားေသာက္ေနရတဲ့သူေတြ ႐ွိေန ၾကလို႔ဘဲ ျဖစ္တယ္။

ငါတို႔ ဗမာျပည္မွာ ကိုယ့္ရဲ့ အလုပ္႐ွင္ကို ထမင္း႐ွင္လို႔ ေခၚၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ ငါ့ကို ဂုဏ္ျပဳပီး ေခၚတာေလ၊ အလုပ္႐ွင္ကို ဂုဏ္ျပဳတာ မဟုတ္ဘူး။ အလုပ္သမားေတြ ဝန္ထမ္းေတြက လုပ္အား စြမ္းအား ဉာဏ္အားေတြ ေပးလို႔ အလုပ္႐ွင္ေတြက ထိုက္တန္တဲ့ (မထိုက္တန္တဲ့) လုပ္ခ လစာေတြ ျပန္ေပးရတာ မဟုတ္လား၊ လဲလွယ္တဲ့ သေဘာပါဘဲ။ ဒီ လုပ္ခ လစာေတြနဲ႔ အမ်ားျပည္သူ လူသတၱဝါေတြ ငါ့ကို ရႏိုင္ၾကတာမဟုတ္လား။ အမ်ားစုက ငါ့ကို ရႏိုင္ဘို႔အတြက္ အေတာ့္ကို ႐ုန္းကန္ေနၾကရ တာကလား။ ဒီကေန႔ ဗမာျပည္ရဲ့ ေခတ္ကာလအေျခအေန၊ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္း၊ ေန႔တဓူဝ ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ဗမာျပည္သူ ေတြရဲ့ လက္ေတြ႕ ဘဝေတြအရ “ကိုယ့္ထမင္းေလး ကိုယ္႐ွာစား” ေနရတာဘဲ၊ “ကိုယ့္ထမင္းေလး ကိုယ္႐ွာစား” ေနတာဘဲ ေကာင္းပါတယ္ ဆိုတဲ့ စကားသံေတြကိုလဲ ၾကားေနရတယ္။ ငါကေတာ့ မ႐ွိမျဖစ္ အဓိက ဇာတ္ေကာင္ဘဲ၊ စင္ေပၚကဘဲ။

ဗမာျပည္ရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္း စဥ္လာမွာလဲ ငါမပါရင္ မျဖစ္ဘူး။ ငါတို႔ ဗမာလူမ်ဳိးေတြ တဦးနဲ႔တဦး ေတြ႕ရင္ “ထမင္း စားပီးပလား၊ ဘာဟင္းနဲ႔ စားလဲ” ဆိုပီး ႏႈတ္ဆက္စကား ဆိုၾကတယ္၊ ငါ့ကိုဘဲ ဦးတည္ၾကရတာဘဲ မဟုတ္လား။ ေနာက္ “တလုပ္စားဘူး သူ႔ေက်းဇူး” ဆိုတဲ့ ဗမာစကားပံုတခု႐ွိေသးတယ္၊ တလုပ္စားဘူးဆိုတာ ထမင္းတလုပ္ကို ေျပာတာ။ သူတပါးရဲ့ ထမင္းတလုပ္ကို စားဘူးတာနဲ႔ သူဟာ ကိုယ့္ရဲ့ေက်းဇူး႐ွင္ဘဲ၊ “သူတပါး ေက်းဇူးကိုသိျခင္း” ဆိုတဲ့ ၃၈ ျဖာ မဂၤလာ တရားေတာ္နဲ႔ညီတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္တို႔ရဲ့ ယံုၾကည္ျခင္း ယဥ္ေက်းမႈဘဲ။ ဗမာလူမ်ဳိးေတြရဲ့ ဒီခ်စ္စရာ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့မ်ားကို အစဥ္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ထိမ္းသိမ္းၾကျခင္းျဖင့္ ငါ့ကို ဂုဏ္ျပဳၾကပါလို႔ ငါဆႏၵျပဳတယ္။

“ေရအသက္ တမနက္၊ ထမင္းအသက္ တရက္” ဆိုတဲ့ စကားကို ငါ ေျပာျပခဲ့ပီးပီ။ ဒါေပမဲ့ ငါ့ရဲ့ စာေရးသူရဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေလးကို ေျပာျပရဦးမယ္။ ငါ့ရဲ့ စာေရးသူ ဘဝ တကၠသိုလ္ကို တက္ေရာက္စဥ္က စစ္အာဏာ႐ွင္ ေတြရဲ့ လက္ပါးေစ ေထာင္အာဏာပိုင္ ေတြရဲ့ ဖိႏိွပ္မႈေတြကို ငါ့ရဲ့ စာေရးသူ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြက အၿမဲတေစ တန္ျပန္ တြန္းလွန္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ေထာင္တြင္းတိုက္ပဲြေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ ေထာင္တြင္းတိုက္ပဲြေတြထဲက အစာငတ္ခံ တိုက္ပဲြ ႏွစ္ခုမွာ ငါ့ရဲ့ စာေရးသူ ပါဝင္ တိုက္ပဲြဝင္ခဲ့တယ္။ ငါ့ကိုစားသံုးဘို႔ သူကျငင္းဆန္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ တိုက္ပဲြေတြတုန္းက ေကာက္က်စ္ ယုတ္မာ ပက္စက္ လွတဲ့ အာဏာပိုင္ေတြက အစာငတ္ခံ တိုက္ပဲြဝင္သူေတြကို ေသာက္ေရပါ ျဖတ္ပလိုက္တယ္။ အဲဒီ အတြက္ တိုက္ပဲြဝင္သူ အခ်ဳိ႕ဟာ မိမိရဲ့ က်င္ငယ္ေရကို ျပန္ေသာက္ရတာမ်ဳိး ႐ွိခဲ့တယ္၊ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ က်င္ငယ္ေရလဲ ထြက္မလာေတာ့ပါဘူး။ စိတ္ဓါတ္ စစ္ဆင္ေရး အရ ပတ္ဝန္းက်င္ကေန ဇြန္းသံ ပန္းကန္သံ၊ ေသာက္ေရအိုးထဲကေန ေသာက္ေရခပ္သံေတြ ေပးၾက ေသးတယ္။ ငါ့ရဲ့ စာေရးသူဟာ ဒီေထာင္တြင္းတိုက္ပဲြ ႏွစ္ခုမွာ ပထမအႀကိမ္မွာ ၅ ရက္၊ ဒုတိယ အႀကိမ္မွာ ၇ ရက၊္ အစာ ငတ္ခံ တိုက္ပဲြဝင္ခဲ့တယ္။ ငါ့ကိုစားသံုးဘို႔ ျငင္းဆန္ခဲ့တဲ့ ငါ့ရဲ့ စာေရးသူကို ငါ ဂုဏ္ျပဳပါတယ္။

ဒီထက္ အဆမတန္ ဂုဏ္ျပဳထိုက္တဲ့၊ ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္တဲ့ အာဂ သူရဲေကာင္းေတြ ႐ွိ ၾကပါတယ္။ မဆလ စစ္အာဏာ႐ွင္ လက္ထက္ ၁၉၆၉ ခု ေဖေဖၚဝါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔ကေန ၁၉၇၁ ခု ႏိုဝင္ဘာလထိ ကိုကိုးကြၽန္းမွာ ေနထိုင္ခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြက ၁၉၇၁ ခု ဇြန္လ ၉ ရက္ နံနက္ ၈ နာရီ အခ်ိန္ ကစပီး ဇူလိုင္လ ၃၁ ရက္ ည ၇ နာရီထိ တိုက္ပဲြဝင္ခဲ့တဲ့  ေနာက္ဆံုး ကြၽန္းသိမ္းတိုက္ပဲြလို႔ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့တဲ့ (ကြၽန္း ေျမလွန္ ဖ်က္သိမ္းေရး တိုက္ပဲြ) အစာငတ္ခံ တိုက္ပဲြကို ၅၃ ရက္ၾကာ ေဖၚေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီ ရဲရဲေတာက္ အာဂ သူရဲေကာင္းေတြက ငါ့ကိုစားသံုးဘို႔ ျငင္းဆန္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ ၅၃ ရက္ၾကာ အစာငတ္ခံတိုက္ပဲြမွာ ရဲေဘာ္ ၈ ဦး က်ဆံုးခဲ့တယ္။

၃၇ ရက္ေျမာက္ေန႔မွာ ပထမဆံုး ရဲေဘာ္ သိန္းၾကည္ က်ဆံုးခဲ့ရပီး၊ ေနာက္ အဆင့္ဆင့္ ရဲေဘာ္ အုန္းေမာ္၊ ရဲေဘာ္ ခ်စ္ေဆြ၊ ရဲေဘာ္ စိန္ခ်င္း၊ ရဲေဘာ္ ထြန္းျမင့္၊ ရဲေဘာ္ ထြန္းဝင္းတို႔ က်ဆံုးခဲ့ရတယ္။ ၅၃ ရက္ေျမာက္ေန႔မွာ ရဲေဘာ္ ေမာင္ေမာင္စိုး၊ ရဲေဘာ္ေလးေမာင္တို႔ က်ဆံုးခဲ့ရတယ္။ အဲဒီေနာက္ အစာငတ္ခံတိုက္ပဲြ ေအာင္ျမင္ပီး အာဏာပိုင္ေတြဆီက ကိုကိုးကၽြန္း ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းစခန္းကို ဖ်က္သိမ္းပီး ျပည္မ ျပန္ပို႔ပါမယ္ဆိုတဲ့ ဂတိကိုရခဲ့တယ္။ ဒီ ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္တဲ့၊ ငါ့ကိုစားသံုးဘို႔ ျငင္းဆန္ခဲ့တဲ့၊ ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ အသက္ကို ပဓါနမထား ရဲရဲေတာက္ တိုက္ပဲြဝင္သြားခဲ့တဲ့ အာဂ သူရဲေကာင္းေတြကို ငါ အေလးနီ ျပဳပါတယ္။

ေဌးဝင္း (ဂ်ာမဏီ)

Comments