K ၿငိမ္းခ်မ္း - ကာလီဆိုရွယ္ ဒီမိုကေရစီနတ္သမီးတမ္းခ်င္း



K ၿငိမ္းခ်မ္း  - ကာလီဆိုရွယ္ ဒီမိုကေရစီနတ္သမီးတမ္းခ်င္း

(မိုးမခစာအုပ္စင္) ေမ ၂၊ ၂၀၁၈

စာေရးသူ- ေမာင္သာႏိုး
စာအုပ္အမည္- ODE TO THE GODDES
ကာလီနတ္သမီးသို႔ တမ္းခ်င္း
အမ်ိဳးအစား- ကဗ်ာရွည္
ထုတ္ေဝသည့္တိုက္- အညာသားယဥ္ေက်းမႈ
တန္ဖိုး- ၂၀၀၀ က်ပ္

ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ေမာင္သာနိုးလို႔ဆိုလိုက္ရင္ ထင္းရႉးပင္ရိပ္၊ ေဘာင္းဘီဝတ္မိုးတိမ္၊ အစရွိ သျဖင့္ ကဗ်ာ ေလာကရဲ႕သမၼာက်မ္းစာလိုမ်ိဳး စာအုပ္ေတြနဲ႕ တြဲလ်က္ ျမင္ေယာင္ၾကပါတယ္။

ဇင္နိုးၾကဴးဂိုဏ္းရယ္လို႔ တခ်ိန္က ျမန္မာစာ ေပတိုက္ပြဲမ်ားထဲက ဆရာ ျမဇင္၊ ေမာင္သာနိုး၊ မင္းလွ ၫြန႔္ၾကဴးတို႔ထဲက တဦး အပါအဝင္ ျဖစ္ပါတယ္။

မႏၲေလးတကၠသိုလ္ထြက္ စာေပအေက်ာ္အေမာ္ေတြထဲက တင္မိုး၊ ေမာင္သာနိုး၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ၾကည္ေအာင္၊ ေမာင္မိုးသူတို႔ သက္ႀကီးစာေပပညာရွင္ေတြထဲက တေယာက္လည္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေမာင္သာနိုးရဲ႕အျခားထင္ရွားတဲ့ ကေလာင္တခုကေတာ့ ေမာင္သိဂၤါျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္သိဂၤါ အမည္နဲ႕ေရးခဲ့တဲ့ မလင္း ျပာ ကဗ်ာကလည္း ျမန္မာကဗ်ာအေ႐ြ႕မွာ မွတ္ေက်ာက္တင္ကဗ်ာတပုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာဟာ ၁၉၃၂ ခုႏွစ္မွာ ေမြးဖြားခဲ့ တာဆိုေတာ့ ယခုဆိုရင္ အသက္(၈၇)ႏွစ္ ျပည့္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပါတယ္။

ကန္ေတာခံသက္ႀကီးစာေပပညာရွင္တေယာက္ အ႐ြယ္ေရာက္ေနေသာ္လည္း ျမန္မာစာေပေလာကအတြက္ အက်ိဳး တစုံတရာ ျဖစ္ေပၚေစရန္ ျမန္မာစာအေရးအသားနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ပညာရပ္ဆိုင္ရာေတြကို ေထာက္ျပေရးသားေနတုန္းျဖစ္ပါတယ္။

ယခုစာအုပ္ကေတာ့ ကဗ်ာရွည္တပုဒ္ကို အဂၤလိပ္ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာနဲ႕အျပင္ ဆရာေမာင္သာနိုး ကိုယ္တိုင္ ႐ြတ္ဆိုထားတဲ့ အသံ CD တခ်ပ္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ကာလီနတ္သမီးသို႔တမ္းခ်င္း အမည္ရတဲ့ ကဗ်ာရွည္ကို ၁၉၈၄ခုႏွစ္မွာ ေဆးတကၠသိုလ္ (၂) မဂၢဇင္းမွာ ပုံႏွိပ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ကဗ်ာရဲ႕အသက္ကိုက ( ၃၃ )ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေမာင္သာနိုးကိုယ္တိုင္ အမွာစာေရးသားထားၿပီး စာအုပ္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အမွာစာမွာ “ကြၽန္ ေတာ္ရဲ႕ကာလီဟာ Karl ကို ယူထားတာပါ။ Karl Marx က Karl ကို ေျပာတာေပါ့။ ကာလီနတ္ သမီးဆိုတာ မက္စ္ဝါဒ သို႔မဟုတ္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒတခုလုံးကို ေျပာတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကာလီနတ္သမီးသို႔တမ္းျခင္းကဗ်ာဟာ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို မယုံၾကည္ ေတာ့ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာတဲ့ ေႂကြးေၾကာ္သံျဖစ္ပါတယ္”လို႔ေရးထားပါတယ္။

ဆရာေမာင္သာနိုးဟာ ေက်ာင္းသားဘဝကစလို႔ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို သက္ထက္ဆုံး ယုံၾကည္ေလ့လာခဲ့ရာမွ အဲဒီစနစ္ေၾကာင့္ပဲ ျမန္မာနိုင္ငံအပါဝင္ အျခား ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ က်င့္ သုံးေနတဲ့နိုင္ငံမ်ားကို သုံးသပ္ဆင္ျခင္ရင္း စနစ္ရဲ႕ အက်ိဳးအျပစ္ေတြကို ျမင္ေယာင္ကာ ထိုစနစ္ကို စြန႔္လႊတ္လိုက္ေၾကာင္းက ယခုကဗ်ာရဲ႕ မူလဘူတျဖစ္ပါတယ္။

သံသယျဖစ္လာစရာေကာင္းတဲ့ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို ဓမၼပဒအဌာကထာမွာ ကာဠီယကၡိနီဘီလူးမဝတၳဳလာ ကေလးေမြးတိုင္း ဘီလူးစားရင္းအျဖစ္နဲ႕ ခိုင္းႏွိုင္းဖြဲ႕ဆိုထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကာလီနတ္သမီးနဲ႕ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို နိမိတ္ပုံျပဳၿပီး စြဲလန္း သက္ဝင္မႈေတြ ကုန္ဆုံးကာ လမ္းခြဲၾကဖို႔ ကဗ်ာရွည္နဲ႕ ေႂကြးေၾကာ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။

နတ္သမီး၊ ခြဲစို႔

ႏွလုံးသားမွာ နာက်င္ေသာ္လည္း သြားေတာ့
ငါ့မ်က္လုံးေတြမွာ မ်က္ရည္အျပည့္နဲ႔
ငါ နင့္ကို ခြင့္ပန္ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။

႐ုတ္တရက္ ဖတ္လိုက္ရင္ နတ္သမီးရဲ႕ခ်စ္သူက သူတို႔ခ်င္း ခြဲခြာမႈကို ျမင္ရေပမယ့္ ကိုယ္တသက္လုံးနီးပါး ယုံၾကည္သက္ ဝင္ခဲ့တဲ့ စနစ္တခု၊ ယုံၾကည္ခ်က္တခုကို လြယ္လြယ္ျဖတ္မရၾကတာ ထုံးစံပါ။ တခ်ိဳ႕ မွားလို႔မွားမွန္း မသိ၊ တဘဝလုံး ဖက္ တြယ္အေမွာင္ဖုံးခဲ့ၾကပါလိမ့္မယ္။

မိမိႏွလုံးသားနဲ႔နီးစပ္တဲ့အရာက ခြဲခြာရတာ
လူတေယာက္အဖို႔ ခက္ခဲတယ္
ႏွလုံးသားကိုယ္တိုင္က ခြဲရမယ္ဆိုေတာ့ ပိုခက္ပါတယ္
နတ္သမီး၊ နင့္ဟာ ငါ့အသည္းႏွလုံး၊ ငါ့အခ်စ္ဦး
ရွိေစေတာ့
ခြဲစို႔။

တိုင္းျပည္အတြက္၊ လူမ်ိဳးအတြက္ က်င့္သုံးတဲ့စနစ္တခုမွားရင္ တိုင္းျပည္လည္း ေခ်ာက္ထဲက တက္ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္ မာႏိုင္ငံဆိုရင္ စနစ္တခု မွားယြင္းခဲ့တယ္ဆိုတာ မြဲျပာက်ခဲ့ပုံေတြကို ၾကည့္ရင္ အထင္အရွားပါပဲ။ ဒီၾကားထဲ အာဏာရွင္ ဗိုလ္ ေနဝင္းက ျမန္မာ့နည္းျမန္မာဟန္ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကိုေတာင္ ထူေထာင္ခဲ့ၿပီး ျပည္ေထာင္စုဆိုရွယ္လစ္သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာ္လို႔ေတာင္ လုပ္ခဲ့ေသးတာေလ။

ဆိုရွယ္လစ္စနစ္အတြက္ တိုက္ပြဲဝင္၊ က်င့္သုံးခဲ့တဲ့တိုင္းျပည္ေတြအေျခအေနမ်ားကိုလည္း ကဗ်ာမွာ ထည့္သြင္းေရးထားခဲ့ပါ တယ္။

နင့္ကို ကိုးကြယ္ေလရာရာမွာ
ေက်းကြၽန္၊ ေျမကြၽန္စခန္းေတြသာ တိုးတက္လာတယ္
ေအးစက္မည္းေမွာင္
ေျမေအာက္ အက်ဥ္းေထာင္ခန္းေတြသာ မ်ားျပားလာတယ္
မိဘမဲ့ေတြ၊ သူေတာင္းစားေတြ၊ ခါးပိုက္ႏႈိက္ေတြ
ျပည့္တန္ဆာေတြသာ ပြားမ်ားလာတယ္။

လက္ရွိကို တိုင္းျပည္ေခြးျဖစ္ေစတဲ့ စနစ္အေပၚ က်င့္သုံးရင္း စနစ္၊ မူဝါဒေတြ မွားမွန္းမသိ၊ ျပည္သူ လူထုနဲ႕ အျခားျဖစ္စဥ္ ေတြအေပၚ ပုံခ်ရင္း မိုက္တြင္းနက္ေနသူေခါင္းေဆာင္ေတြ ကမာၻမွာ အမ်ား ႀကီးရွိေနပါတယ္။

စနစ္တခုကို က်င့္သုံး ျပည္သူလူထုက အထိနာ၊ ခုခံေဝဖန္ေျပာဆိုသူေတြကို ေခ်မႈန္းႏွိပ္ကြပ္ အာ ဏာရွင္လုံးလုံး ျဖစ္သြား ၾကၿပီး တိုင္းျပည္လည္း ဆင္းရဲသည္ထက္ ဆင္းရဲ လူတစုရဲ႕ အစမ္းသပ္ ခံႀကီးကို ျဖစ္လို႔။ ေနာက္ဆက္တြဲလူထုတြင္း ညီ ၫြတ္ေရးေတြ မဲ့ၿပီး ကိုယ့္အက်ိဳးစီးပြား ကိုသာ ေရွ႕တန္းတင္လာၾကပါတယ္။

ညီၫြတ္ေရးကို တင္ျပသူငဲ့
နင္ဟာ ညီနဲ႔အကို
သားနဲ႔အဖ
တပည့္နဲ႔ဆရာကို ရန္တိုက္ေပးခဲ့တယ္။

လြတ္လပ္မႈကို ေဟာေျပာသူႀကီးေရ
နင္ဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕မ်က္လုံးေတြ နားေတြကို ပိတ္
ပါးစပ္ေတြကို ဆို႔
ေတးသံေတြကို ဆိတ္
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ေျမျမႇဳပ္ခဲ့တယ္။

ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ေၾကာင့္ပဲ ျပည္တြင္းစစ္ေတြ၊ ဝါဒတိုက္ပြဲေတြ၊ ေသြးေခ်ာင္းစီးမႈေတြ၊ မြဲျပာက်မႈေတြ မ်ိဳးစုံ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ယေန႕ထိ တာဝန္ရွိသူေတြက က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္ခဲ့ေသာ္ျငား စနစ္ေတြ၊ မူေတြ၊ လူေတြ မွားယြင္းခဲ့ပါတယ္လို႔ တေယာက္မွ ေျပာသံမၾကားဖူးဘူး။

ဆရာေမာင္သာနိုးကေတာ့ စာေပပညာရွင္တဦးအေနနဲ႕ကို သူ႕တသက္လုံးသက္ဝင္ယုံၾကည္ခဲ့တဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒဆိုရွယ္လစ္ စနစ္ကို ကာလီနတ္သမီးနဲ႕ တင္စားၿပီး ကာလီမရဲ႕ဆိုးျပစ္ေတြနဲ႕ ကဗ်ာရွည္ေရးၿပီး ဝန္ခံေၾကညာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

နင္နဲ့ နင့္ဂိုဏ္း သြားေပေတာ့
နင့္မိစၦာဒိဌိအယူ က်ဆံုးပါေစ လို့ ေၾကြးေၾကာ္ ျမည္ဟီးလိုက္တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီကဗ်ာရွည္ကို ဖတ္ရင္း ယခုလည္း ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႀကီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္လ်က္ရွိရာ အက်ိဳးဘယ္ေလာက္ရွိ၊ ဆုံးရႈံးမႈ ဘယ္ေလာက္လို႔ တြက္ဆေျဖ ရွင္းနိုင္မယ့္ ပညာရွင္မ်ိဳးကိုလည္း ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။ ျပည္သူလူထုဆိုတာ အစမ္းသပ္ခံ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ သိေစခ်င္ပါတယ္။

Comments