ေမာင္စြမ္းရည္ ● ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ဖြားဖက္ “ႀကီးပြားေရးစာအုပ္တိုက္” ႏွစ္ ရွစ္ဆယ္ျပည့္ၿပီ

ေမာင္စြမ္းရည္ ● ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ဖြားဖက္ “ႀကီးပြားေရးစာအုပ္တိုက္” ႏွစ္ ရွစ္ဆယ္ျပည့္ၿပီ
(မုိးမခ) ဇြန္ ၂၀၊ ၂၀၁၈

ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္း၊ တိုးတက္ေရးမဂၢဇင္း၊ သူရိယမဂၢဇင္းတို႔ဟာ ကိုလိုနီေခတ္မွာနာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ မဂၢဇင္းေတြပါ။ “မဂၢဇိန္” လို႔ေခၚတြင္ခဲ့ရာက “မဂၢဇင္း” လို႔ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲမႈ တည္ၿမဲသြားတာဟာ အဲဒီ မဂၢဇင္းႀကီး သံုး၊ ေလးခု ယွဥ္ၿပိဳင္ထြန္းကားလာ ေတာ့မွသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္က မဂၢဇင္းဆိုတာ ပါဠိပ်က္စကားလံုးေအက္ ေမ့လို႔ မဂၢ၊ ဇဥ္လို႔ေတာင္ ပုဒ္ခြဲၿပီး ၀ိၿဂိဳဟ္က်င္းခဲ့ၾက ဖူးတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။

ႀကီးပြားေရး မဂၢဇင္း ဟာ ၁၉၃၀ ေလာက္က ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္။ မဂၢဇင္းႀကီး သံုး၊ေလးခုယွဥ္ၿပိဳင္ေပၚ ထြန္းေနတဲ့ကာလမွာ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးသန္႔(ပန္းတေနာ္ဦးသန္႔)က မဂၢဇင္းေတြဟာ တမ်ဳိးစီ ေကာင္းၾကၿပီး ႀကီးပြားေရး မဂၢဇင္းကိုေတာ့ ေခတ္အမီဆံုး မဂၢဇင္းအျဖစ္နဲ႔ အႀကိဳက္ဆံုးလို႔ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ ေရးသားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီ မဂၢဇင္းႀကီး ေလးခုလံုးကို ကၽြန္ေတာ္က ျမန္မာျပည္ကိုလိုနီေခတ္ေႏွာင္းပိုင္း၊ ၁၉၄၈ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးမရမွကာလအတြင္းမွာ ျမင္ဖူး၊ ေတြ႕ဖူးလိုက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ “ငယ္ေပါင္း” မဂၢဇင္းေတြ  ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာဟာ ျမင္းၿခံၿမိဳ႕ရဲ႕အေရွ႕ဘက္မွာ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း၊ မီးရထားလမ္း၊ မီးသေဘၤာလမ္း ေတြမေပါက္ေရာက္ဘဲ ႏြားလွည္းသာေပါက္ေရာက္တဲ့ေနရာျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ေျခက ခုဆိုရင္ (၂၀၁၀ မွာ) ၈၁ အိမ္ပဲရွိသတဲ့။ အရင္ကေတာ့ ၁၀၀ ေက်ာ္မွာေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီရြာေလးဟာ သူႀကီးအုပ္တဲ့ရြာကေလးျဖစ္ လို႔ ေက်းရြာတစ္ရြာရဲ႕ ဂုဏ္အဂၤါနဲ႔ညီတဲ့ရြာကေလးတရြာေတာ့ ျဖစ္မွာပါ။ ေစ်းေတာ့မရွိဘူး။ ေအာက္ျပည္ေက်း ရြာေတြမွာလို တရုတ္အေပါင္ဆိုင္ ေခါက္ဆြဲလည္းမရွိဘူး။ ကုလားကြမ္းယာဆိုင္၊ က်ဴလယာဆိုင္လည္း မရွိဘူး။ တခါတေလေတာ့ ငါးပိငါးေျခာက္တို႔၊ ဖန္လက္ေကာက္တို႔၊ စြန္ပလြန္ယိုတို႔လာေရာင္းတတ္တဲ့ ေခါင္းရြက္ေစ်း သည္ေလး၊ ဘာေလးေတာ့ ရွိခဲ့ပါရဲ႕။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းရွိတယ္။ မလူတန္းေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း ရွိ ခဲ့ဖူးတယ္။ စာၾကည့္တိုက္ေလး ခေနာ္ခနဲ႔ရွိခဲ့ဖူးေလရဲ႕။

ရြာမွာ သူႀကီးသား ေလးေယာက္အနက္ သားႀကီးသံုးေယာက္က သတၱမတန္းေက်ာ္လို႔ ဒသမတန္းထိ ၿမိဳ႕ေက်ာင္းမွာ သင္ခဲ့၊ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကသူေတြျဖစ္တယ္။ စတုတၳတန္း ေအာင္ဖူးသူလည္း ၄-၅-၆ ေယာက္လည္း ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ သူႀကီးသားေတြထဲမွာ ေက်ာင္းဆရာလည္းပါ၊ ေျမတိုင္းစာေရးလည္းပါခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေတြကရြာမွာ အျမင့္ဆံုးအစိုးရအမႈထမ္း ႏွစ္ဦးပါ။ မူလတန္းေအာင္ဖူးသူေတြက ေနာင္အခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္ေက်ာ္ ေဇာ္တို႔ရဲ႕ ဘီအိုင္ေအတပ္ထဲပါသြားၿပီး စစ္ျပန္ရဲေဘာ္ေတြျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ စစ္ျပန္ရဲေဘာ္ ေလးေယာက္နဲ႔ ေက်ာင္းဆရာ ညီအစ္ကိုေလးေယာက္ေပါင္းရင္ ေက်းလက္ပညာတတ္ ရွစ္ေယာက္ရွိခဲ့တယ္လို႔ ၾကြားႏိုင္ပါ တယ္။ အိမ္ေျခ ၈၀ ေလာက္မွာ ရွစ္ေယာက္ေလာက္ ေက်းလက္ေခတ္ပညာတတ္ရွိခဲ့တာဆိုေတာ့ အိမ္ေျခ ၁၀ မွာ ေက်းလက္ေခတ္ပညာတတ္ တစ္ေယာက္ေလာက္ရွိခဲ့ရာ ေရာက္ပါတယ္။ အိမ္နီးခ်င္း ရြာငယ္ေလးေတြမွာ အဲဒီလို ေခတ္ပညာတတ္ မရွိရွာပါ။

အဲဒီေက်းလက္ေခတ္ပညာတတ္မ်ားကပဲ ေက်းရြာကာကြယ္ေရးအတြက္ “၀ါးခၽြန္တပ္” တည္ေထာင္ၿပီး  ကာကြယ္ေရးစစ္ပညာ သင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေသနတ္ကေတာ့ သူႀကီးအိမ္မွာပဲရွိတယ္။ အစိုးရကေပးတဲ့ ႏွစ္လံုးပူး ေသနပ္တစ္လက္ ရွိဖူးပါတယ္။ အဲဒီလူငယ္တစ္စုက ေက်းလက္စာၾကည့္တိုက္ကေလးကို ေျပာင္းရိုးကာ၊ ထန္း လက္မိုးၿပီး တည္ေဆာက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ရြာအေရွ႕ဖ်ားမွာ အပ္ခ်ဳပ္စက္နဲ႔ ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္ရွိတဲ့အိမ္ဟာ လူငယ္ ေတြရဲ႕ စုရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ၿခံေျမ အတန္က်ယ္တဲ့အျပင္ရြာလယ္လမ္းမေဘးမွာကပ္လ်က္တည္ရွိတာေၾကာင့္ လူစုေ၀းလို႔ေကာင္းပါတယ္။ သူႀကီးအိမ္ၿခံ၀န္းက အုတ္တိုက္ႀကီးသံုးလံုးနဲ႔ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ သံုးလံုးနဲ႔ က်ယ္၀န္း ေပမယ့္အိမ္ၿခံ၀န္းကို၀ါးထရံကာၿပီး အၿမဲတမ္းေသာ့ခတ္ထားတတ္ပါတယ္။ သူႀကီးရွိေနရင္ ေခါင္းရြက္ေစ်းသည္ ေတာင္မ၀င္ရပါ။

ေျပာင္းရိုးကာ၊ ထန္းလက္မိုးတဲ့ စာၾကည့္တိုက္ကေလးရွိတဲ့ ၿခံေျမထဲမွာ တန္းဘား၊ ကြင္းဘားနဲ႔ ျခင္း၀ိုင္းလည္းရွိပါတယ္။ ေဘာလံုးကစားေလာက္ေအာင္ က်ယ္တဲ့ေနရာမရွိ။ ထုတ္စည္းထိုးလို႔ေတာ့ ရပါတယ္။ ျခင္းလံုးကလြဲလို႔ ဘာေဘာလံုးမလည္း မသိ၊ မျမင္ဖူးခဲ့ပါ။ အဲဒီစာၾကည့္တိုက္ကေလးမွာ မွတ္မိတာက အထူဆံုး စာအုပ္ႀကီးအျဖစ္ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ မဟာရာဇ၀င္ႀကီးပါပဲ။ မူလပိုင္ရွင္က ကၽြန္ေတာ့ဦးႀကီး၊ ေျမစာရင္း အင္စပက္ေတာ္ ဦးသိန္းေမာင္ ဆိုထင္ပါရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္တကၠသိုလ္ထိယူလာမိတဲ့အတြက္ သိန္းသန္းထြန္း လက္ကို ပါသြားခဲ့ပါတယ္။ မဂၢဇင္းရယ္လို႔ ေလးမ်ဳိးျမင္ဖူးခဲ့တာက သူရိယ၊ ဒဂုန္၊ တိုးတက္ေရး၊ ႀကီးပြားေရးပါပဲ။ တခ်ဳိ႕ မဂၢဇင္းမ်ားေရာက္ရွိလာပံုရင္းျမစ္ကို ကၽြန္ေတာ္သိရွိတာကေတာ့ ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ျမင္းၿခံကိုဗံုးက်ဲတဲ့အခါ ဗံုးအႏၱရာယ္လြတ္ေအာင္ ၿမိဳ႕ကပို႔လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ရြာသူႀကီးအိမ္ကိုပို႔ေတာ့ စာအုပ္ဗီရိုေလးတစ္လံုး ပါလာ တာေတြ႕ရပါတယ္။ ခုထက္ထိ ကၽြန္ေတာ္သိမ္းထားၿပီး ျမင္းၿခံကမႏၱေလး၊ မႏၱေလးမွရန္ကုန္ထိ ပါလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္း မဂၢဇင္းအေဟာင္းအခ်ဳိ႕ပါလာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ရြာသူႀကီးရဲ႕ ေျမးတစ္ေယာက္ပါ။

ဒဂုန္ မဂၢဇင္းမွာ ေအ၀မ္းနဲ႔ျမန္မာ့အေဆြ ရုပ္ရွင္ေၾကာ္ျငာေတြ ပါတယ္။ ဘိုင္စကုပ္ေခၚ ရုပ္ရွင္ကို မၾကည့္ဖူးေပမယ့္ ဓာတ္ပံုေတြျမင္ဖူးရပါၿပီ။ တိုးတက္ေရး မဂၢဇင္းမွာ “၀တ္လံုေမာင္ကံ၊ အႀကံေပးသည္။ တႀကံ ႏွစ္က်ပ္” “ ဘေမာင္ သင့္ဓားတိုေနေသာ္၊ ေရွ႕တလွမ္းတိုး၍ ခုတ္ေလာ့” ဆိုတာမ်ဳိးေတြပါလို႔ သေဘာက်တယ္။ သေဘာအက်ဆံုးကေတာ့ ကာတြန္းပါတဲ့ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္းပါပဲ။ ထြန္းလိႈင္ရဲ႕ ဟစ္တလာရုပ္ေျပာင္နဲ႔ ေဒါက္ တာဘေမာ္ရုပ္ေျပာင္မ်ားကို ကူးဆြဲခဲ့ဖူးၿပီ။ (နဂါးနီစာအုပ္မ်ားက လီနင္နဲ႔စတာလင္ပံုမ်ားကိုလည္း ကူးဆြဲခဲ့ဖူးပါ တယ္)။ ႀကီးပြားေရးက ကိုျပဴးနဲ႔မၿပံဳးကိုလည္း ကူးဆြဲခဲ့ဖူးပါတယ္။ ၁၉၃၇ ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္းတခုမွာေတာ့ မွတ္ မွတ္ရရ စာေပေ၀ဖန္ေရးေဆာင္းပါးတစ္ခုပါလာတာကို ေတြ႕ရဖူးပါတယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက မဟာေဆြကို ေ၀ဖန္ ထားတာပါ။ မၾကာခဏျပန္လည္ကိုးကားဖူးပါတယ္။ မဟာေဆြဆိုတာ အေဖတို႔၊ အေမတို႔ အသဲစြဲစာေရးဆရာမို႔ ဂရုျပဳမိခဲ့တာပါ။ မဟာေဆြကို သူရိယမဂၢဇင္းအေဟာင္းေလးမွာလည္း ဖတ္ရဖူးၿပီ။ မဟာေဆြဆိုတာ နာမည္ရင္း ဦးဘေဆြ။ ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္းေဆာင္းပါးအရ ေဇာ္ဂ်ီအမည္ရင္း ေမာင္သိန္းဟန္ဆိုတာေတြလည္း သိလာခဲ့ပါၿပီ။ ေမာင္ထြန္းလိႈင္ဆိုတာ ေရႊကိုင္းသားမွန္းဆိုတာေတာ့မသိခဲ့ပါ။ အဲဒါေတြက ကၽြန္ေတာ္မေမြးခင္ စာအုပ္အ ေဟာင္းေတြမွာ ဖတ္ရတာပါ။

ႀကီးပြားေရးစာအုပ္တိုက္ကို ၁၉၃၈ မွာတည္ေထာင္ခဲ့လို႔ ဒီႏွစ္ ၂၀၁၈ မွာ ႏွစ္ ၈၀ ျပည့္ခဲ့ၿပီလို႔ဆိုေတာ့ ႀကီးပြားေရးတိုက္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ဖြားဖက္ျဖစ္ၿပီး၊ သက္တူ၊ ရြယ္တူပါလားလို႔လည္း ခုမွသတိျပဳမိပါေတာ့ တယ္။ မႏၱေလး ပန္းခ်ီ၊ ရုပ္ရွင္၊ ၀တၳဳဆရာ၀င္းေဖနဲ႔ ကိုေလး အင္း၀ဂုဏ္ရည္တို႔ဟာ ၁၉၃၆ ေမြးတာတဲ့။ ေမာင္ မိုးသူ၊ ေမာင္ၾကည္ေအာင္၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၊ ကသာ၀င္းၾကြယ္၊ ညြန္႔ေအး(အင္း၀)၊ ေပၚဦးသက္ တို႔ဟာ ၁၉၃၇ ေမြးၾကတာတဲ့။ ေမာင္ေပါက္စည္၊ ေမာင္သာႏိုး၊ ေမာင္သိန္းႏိုင္၊ တင္မိုးတို႔က ၁၉၃၃-၃၄ ေမြးၾက တာေတြတဲ့။ ဒီလူငယ္စာေပသမားေတြဟာ တၿပိဳင္တည္းလိုလို မန္းတကၠသလိုကိုေရာက္လာရင္းက တၿပိဳင္ တည္းလိုလို လူထုႀကီးပြားေရးတိုက္ကို ၀င္ထြက္သြားလာ စာေပသမားေတြျဖစ္လာၾကတာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီလူ သိုက္ဟာ ႀကီးပြားေရးနဲ႔အတူဖြားၿပီး အတူႀကီးျပင္း အတူလူလားေျမာက္ခဲ့သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔တည္းျဖတ္ တဲ့ မန္းတကၠသိုလ္ႏွစ္လယ္မဂၢဇင္းေတြကို ႀကီးပြားေရးပံုႏွိပ္တိုက္မွာ ရိုက္ႏွိပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကေလာင္ေသြးၾက ေတာ့လည္း လူထုႀကီးပြားေရးကလြဲလို႔ ေနရာမရွိ။ ၾကည္ေအာင္တစ္ေယာက္ပဲ ပဟိုရ္စည္ သတင္းစာမွာ ေရးဖူး သတဲ့။ ပဟိုရ္စည္က အေစာႀကီးရပ္သြားခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာကာလေပၚ ၀တၳဳ၊ ကဗ်ာ၊ ကာတြန္း၊ ပန္းခ်ီမ်ားကို သတင္းစာမဂၢဇင္းမွာ စတင္ေရးသားခဲ့ၾကၿပီး ေနာက္ ဒီကာတြန္း၊ ဒီပန္းခ်ီ၊ ဒီကဗ်ာ စတာေတြကို ဒီတိုက္ကပဲ စုေပါင္းထုတ္ေ၀ေပးခဲ့တာမ်ဳိး ဘယ္ေနရာရွိပါ သလဲ။ ပထမဆံုး ပန္းခ်ီေဆာင္းပါးစာအုပ္ကို “ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႕မႈ သမိုင္းက်မ္း” အျဖစ္ ဆရာေတာ္ ေရႊကိုင္းသား က ေရးသားျပဳစုၿပီး ၁၉၅၁ မွထုတ္ေ၀ခဲ့ရာ ပထမဆံုးအမ်ဳိးသားစာေပဆု (စာေပဗိမာန္ဆု)ကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္က အဲသလိုသုေတသနေဆာင္းပါးေတြကို ၁၉၃၂ ခုႏွစ္က စတင္ေရးသားခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္ေခတ္မွာ သကၤန္း၀တ္နဲ႔ ဆက္လက္ျပဳစုခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ပထမဆံုးကာတြန္းစာအုပ္ကလည္း ႀကီးပြားေရးကပဲ ထုတ္ ေ၀ခဲ့တာပါ။

ေရႊကိုင္းသား ဦးေသာဘိတေခၚ ေမာင္ထြန္းလႈိင္ဟာ ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္းရဲ႕ ''ငယ္ေမြးၿခံေပါက္''လုိ႔ ေျပာရရင္ ႐ိုင္းရာက်မလား မသိပါ။ ႀကီးပြားေရးမွာ အင္းယားေဆာင္သူမအမိနဲ႔ အတူေရးခဲ့တာျဖစ္လို႔ ေနာင္ အခါ လူထုေဒၚအမာကသူတုိ႔ႏွစ္ဦးဟာ ''ဦးလွ ေမြးထုတ္ခဲ့တဲ့ ကေလာင္ေမာင္ႏွမ'' ပါတဲ့။ ဘဝဆက္တုိင္း ေမာင္ႏွမေတာ္ပါရေစလို႔ အၿမဲဆုေတာင္းပါတယ္တဲ့။ ဆရာေတာ္ေရႊကိုင္း သားကလည္း အလားတူဆုေတာင္း ပါသတဲ့။ အင္းယားေဆာင္သူ က ေရႊမန္းသူျဖစ္လာေတာ့ ေရႊကိုင္းသားကလည္း ရတနာပုံဖုိးမွတ္စုျဖစ္ လာခဲ့ပါတယ္။ ဦးလွေဒၚအမာနဲ႔ေရႊကိုင္းသားတုိ႔ဟာ ႀကီးပြားေရးမ႑ိဳင္ႀကီးသုံးခုအျဖစ္ တစ္သက္လုံးရပ္တည္ သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ႀကီးပြားေရးတိုက္ကထုတ္တဲ့ သူတုိ႔စာအုပ္ေတြဟာ အမ်ဳိးသားစာေပဆု(စာေပဗိမာန္ဆု) ေပၚစကတည္းက ဆုရခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ေနာက္က ဆက္လက္ထုတ္ေဝခဲ့တဲ့ႀကီးမ်ားေရး တုိက္ထုတ္စာအုပ္ မ်ားကလည္း ဒီေန႔ထိ အမ်ဳိးသားစာေပဆုမ်ား ရရွိေနပါတယ္။ တင္မုိး၊ ၾကည္ေအာင္၊ ကိုေလး(အင္းဝဂုဏ္ရည္)၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ညီပုေလးတို႔နဲ႔တကြမႏွစ္က တစ္သက္တာစာေပဆုၾကရတဲ့ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ၫြန္႔တုိ႔ ေမာင္သာႏိုးတို႔လည္း လူထုႀကီးပြားေရးတြက္ စာေရးဆရာေတြပါပဲ။

ေနသူရိန္၏ ''မေၾကာက္တရား''ဆုိတဲ့ စာအုပ္ကို ေႏွာင္းဆက္ လူငယ္ေတြေတာ့ ၾကားဖူးမွာမဟုတ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ႀကီးပြားေရးရဲ႕ဖြားဖက္ေတာ္မ်ားအျဖစ္နဲ႔ၾကားဖူးဖတ္ဖူးခဲ့ပါတယ္။ ေနသူရိန္ကလည္း ေရႊကိုင္း သားလို စစ္ကိုင္းဇာတိပါ။ မဟာေဆြရဲ႕နာမည္ ခြဲတစ္ခုပါ။ သခင္ေအာင္ဆန္းတုိ႔? ကိုေအာင္ေက်ာ္တုိ႔က ''ေနသူရိန္'' ဆိုတာဘယ္သူလဲလို႔ ႀကီးပြားေရးဦးလွကို ကပ္ေမးခဲ့ၾကတာတဲ့။ ဦးလွကလည္းမသိဘူး။ နယ္က ပုိ႔တာလို႔လဲ ေျဖခဲ့သတဲ့။ ေနသူရိန္ လည္း ႀကီးပြားေရးက ေမြးထုတ္ခဲ့တာေပါ့ေနာ္။ ဦးေလးလူထုဦးလွ ရယ္၊ မဟာေဆြရယ္၊ သခင္သန္းထြန္း(ဗကပ)စတဲ့ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြ ၄၊ ၅ ေယာက္တြဲၿပီး ႐ိုက္ထားတဲ့ဓာတ္ပုံ တစ္ပုံေတြ႕ရဖူးတယ္။ သခင္ဇင္၊ သခင္သန္းထြန္းတုိ႔ကလည္း ႀကီးပြားေရးထြက္ေတြ၊ အဖြဲ႕သားေတြပဲကိုး။ သခင္အုန္းျမင့္ေတာင္ပါလိုက္ေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ထင္ပါရဲ႕ ဘယ္ပါတီနဲ႔မွမဆက္၊ ဘာပါတီႏိုင္ငံေရးမွ အႀကိမ္ ႀကိမ္ေႏွာင့္ယွက္ဖမ္းဆီးခဲ့တာျဖစ္ေပလိမ့္မယ္။ ဒီၾကားထဲ အင္းယားေဆာင္သူ မအမာက သူ႔စာအုပ္တစ္အုပ္မွာ သခင္သန္းထြန္းရဲ႕ အမွာစာေတာင္းၿပီး ထည့္ခံေသးတာ။ ဦးလွ ေဒၚအမာတုိ႔က ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္မဟုတ္ခဲ့ေပမဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ေတြက  လူငယ္မ်ားႀကီးပြားေရးအသင္းအဖြဲ႕ဝင္ေတြျဖစ္ခဲ့ေပတာကိုး။ ဒီ အခ်က္ဟာ တိက်မွန္ကန္တဲ့ သမိုင္းဝင္အခ်က္အလက္တစ္ခုပါ။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြက ဦးလွရဲ႕ေနာက္လိုက္ေတြျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး ဦးလွကေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ေတြရဲ႕ ေနာက္လိုက္လုံးဝမဟုတ္ခဲ့ပါ။

တကယ့္မဟုတ္ေပမဲ့ လူအမ်ားကကြန္ျမဴနစ္ဟုတ္မဟုတ္ကို ''ဘာသာေရးမွတ္ေက်ာက္''နဲ႔ စစ္ေဆး ေလ့ရွိပါတယ္။ ဘာသာေရးမွတ္ေက်ာက္နဲ႔သာစစ္ေဆးရင္ ဦးေလးလို ေန႔စဥ္ဘုရာဝတ္ျပဳၿပီး ငါးပါးသီလကို ခါးဝတ္(ေဘာင္းဘီ)ကို၊ (ပုဆုိးကမွကြၽတ္က်ႏိုင္ေသး) ၿမဲတာ ကြၽန္ေတာ့္တစ္သက္မွ ဦးေလးလူထုဦးလွပဲေတြ႕ဖူး ပါတယ္။ ဦးေလးေရာ ေဒၚေဒၚေရာ အၿမဲကိုးကြယ္တဲ့မိသားစုဆရာေတာ္ႀကီးေတြရွိတဲ့အျပင္ ဆြမ္းခံကိုယ္ေတာ္ ပၪၥင္းခံကိုယ္ေတာ္ေတြပဲရွိပါတယ္။ ကထိိန္းခင္းတာကိုလည္း စစ္ကိုင္းေတာင္ ႏွစ္စဥ္ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ မႏၲေလးကဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေထ႐ုပၸတိၱအက်ဥ္းေပါင္းခ်ဳပ္(သံဃာ႐ုပ္ပုံလႊာေတာင္မွ)ေဒၚေဒၚေရးၿပီး ထုတ္ေဝဖူးပါတယ္။ မႏၲေလးဘာသာေရးေလာကကို ဦးေလး ေဒၚေဒၚလူထုႀကီးပြားေရးဇနီးေမာင္ႏွံေလာက္ သိသူရွိမယ္ေတာင္ မထင္ပါ။ (ေဗဒင္ေလာကဆိုရင္လည္း ပုဏၰားေတာ္အဆက္စုံ ေအာင္သိသူေတြပါ။)

ကမၻာနဲ႔ခ်ီၿပီး ထူးျခားခ်က္ကိုေျပာရရင္ကမၻာမွာ လူထု႐ိုးရာပုံျပင္ Folk Tales စာအုပ္ေတြ (အုပ္ေရ လည္းမ်ား အမ်ဳိးအစား  လည္းမ်ား) ၅ဝ ေက်ာ္စုေဆာင္းထုတ္ေဝခဲ့တာမ်ဳိးကို ႀကီးပြားေရး ပုံႏွိပ္တိုက္ကလြဲလို႔ ဘယ္မွာမွမရွိႏိုင္ပါ။ အစိုးရရဲ႕ထုတ္ေဝေရးေတြ ႀကီးက်ယ္တဲ့ တ႐ုတ္၊ ႐ုရွားလို ႏိုင္ငံေတြမွာလည္းမရွိပါ။ အဲဒါက ဦးေလးတစ္ေယာက္တည္းက စုေဆာင္းထုတ္ေဝတာေတြပါ။ ဒီၾကားထဲမွာ ဦးဇင္းပဲစုေဆာင္းထုတ္ေဝတဲ့ ေထာင္စာအုပ္ေတြ၊ သတင္းစာသမိုင္းစာအုပ္မ်ဳိးေတြ၊ ကြၽန္ေတာ္သံလြင္ေဖာင္စီး ကြၽန္ေတာ္စတီးပြဲစား၊ ကြၽန္ေတာ္သတင္းစာဆရာလို လူမႈေရးစာအုပ္ေတြကို အမ်ားႀကီစးလုပ္ခဲ့တာပါ။ ေဒၚေဒၚလုပ္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္သဘင္၊ ႐ုပ္ေသ၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ေရႊဆိုင္းေရႊခ်ည္ကိုးစတဲ့ ျမန္မာ့ ပန္းဆယ္မ်ဳိး အႏုပညာရပ္သုေတသနေတြက အလြန္အဖုိးတန္ပါတယ္။ ဆရာမင္းသုဝဏ္က 'သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းသာစာမဆုိခဲ့ေသာ္'လို႔ ဆုိသလိုပဲ တန္းတူ ထားၿပီးေျပာခ်င္ပါတယ္။ ''ႀကီးပြား ေရးတုိက္သားမထုတ္ေဝခဲ့ေသာ္''လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ေျပာရဲပါတယ္။

နိဂုံးခ်ဳပ္ရရင္ ႀကီးပြားေရးစာအုပ္တိုက္က

၁။ သုေတသီစာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ဝတၴဳေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီကာတြန္းဆရာ ဘာသာစကား ဆရာ(ေမာင္သာႏိုး၊ ေမာင္သိန္းႏိုင္၊ တင္မုိးတုိ႔လို ျမန္မာစာဆရာ၊ အဂၤလိပ္စာဆရာေတြ) စုရပ္ထားၿပီး ျပဳစုပ်ဳိး ေထာင္ေမြးထုတ္ခဲ့တယ္။

၂။ တိုင္းရင္းသား႐ိုးရာဓေလ့ပုံျပင္ေတြ ကမၻာနဲ႔ယွဥ္ၿပီးစုေဆာင္းထုတ္ေဝႏိုင္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢလိကစာအုပ္တိုက္ ျဖစ္တယ္။

၃။ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မႏၲေလးရတနာပုံနန္းေမြ၊ မန္းေမြယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြကို စုေဆာင္း ထိန္းသိမ္းထုတ္ေဝႏိုင္ ခဲ့တယ္။

၄။ ဗမာျပည္မွာ သက္တမ္းအရွည္ဆုံးနဲ႔ ပထမတန္းစား စာအုပ္မ်ဳိးစုံကို ႏွစ္ ၈ဝ အတြင္း အမ်ားဆုံး ထုတ္ေဝႏိုင္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္တိုက္ျဖစ္ပါတယ္။

အထက္ပါဂုဏ္ထူးေတြနဲ႔ျပည့္စုံတဲ့ စာအုပ္တိုက္ရဲ႕အရိပ္အာဝါသမွာႀကီးျပင္းခြင့္ရတဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ဟာ မႏၲေလး လူထုႀကီးပြားေရးတိုက္ထြက္မ်ားအျဖစ္ လက္မေထာင္ဦးေခါင္းေမာ့ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဗမာျပည္စာအုပ္ထုတ္ေဝေရးေလာကမွာ သက္တမ္းအရွည္ ဆုံးစာအုပ္တိုက္ျဖစ္တဲ့ လူထုႀကီးပြားေရး စာအုပ္တိုက္ႀကီး ဗမာျပည္တည္ရွိေနသမွ် အၿမဲထာဝရတည္ရွိႏိုင္ပါေစသတည္း။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္စာေပမိခင္ဖခင္မ်ားအျဖစ္ ဦးေလးနဲ႔ေဒၚေဒၚတို႔ကို မိရင္းဖရင္းမ်ားသဖြယ္ အၿမဲကန္ေတာ့လ်က္ ျပဳျပဳသမွ်ကုသိုလ္မ်ားကိုလည္း အမွ်ေဝလိုက္ပါတယ္။ ဦးေလးတို႔ ေရာက္ရာဘဝက သာဓု ေခၚႏိုင္ၾကပါေစေသာ္။


ေမာင္စြမ္းရည္
၂ဝ၁၈ ဇြန္၊ ၁၃
(နယူးေယာက္)

Comments