ဆရာထက္ျမက္၏ အမ်ဳိးသားစာေပဆုဆိုင္ရာ ေျပာၾကားခ်က္
ရန္ေနာင္(ဗိုလ္တေထာင္) ဇြန္ ၁၂၊ ၂၀၁၈
အမ်ိဳးသားစာေပဆု စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရး ေကာ္မတီ၏ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ အမ်ိဳးသားစာေပဆု စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရး မူဝါဒမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲကို ဇြန္လ ၇ ရက္ နံနက္ (၁၀) နာရီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၊ သိမ္ျဖဴလမ္း၊ အမွတ္ ၂၂၀ ပံုနိွပ္ေရးႏွင့္ ထုတ္ေဝေရးဦးစီးဌာန အစည္းအေဝးခန္းမတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ သတင္းႏွင့္ ဓါတ္ပံု - ရန္ေနာင္(ဗိုလ္တေထာင္)
ဆရာထက္ျမက္၏ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ်က္မွာ ...
က်ေနာ္တို႔ စာေပညီလာခံရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို စတုတၳစာေပဆု ေကာ္မတီက ဆန္႔က်င္တယ္ဆုိတဲ့ သေဘာထားကို (၁) အခ်က္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အခု က်ေနာ္တို႔ ကဗ်ာဆုျပသနာေပၚေနတဲ့ဟာက ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမွ ဆုေပးေရးဆုိတာ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ကုိေျပာခ်င္ပါပါတယ္။ အခု ပုိၿပီးေတာ့ ႀကီးက်ယ္လာတာက သမုိင္းေတြရဲ႕တရားခံ မျဖစ္ခ်င္ဘူးဆုိတဲ့ စကားက ေတာ္ေတာ္ေလးရင့္သီးတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေတြက မေျပာသင့္ မေျပာအပ္တာေတြပါ။ ဘယ္သူဟာ အခု သမုိင္းတရားခံ ျဖစ္ဘာၾကသလဲ ၊ ဘယ္သူဟာ သမုိင္းမွာ သူရဲေကာင္းျဖစ္ၾကသလဲဆုိတာ အခု အမ်ိဳးသားစာေပဆု ေကာ္မတီဝင္ေတြ ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ျဖတ္သန္း ခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာေတြထဲမွာ အမ်ားႀကီး သိသာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီ သမုိင္းတရားခံကိစၥကိုေတာ့ ဒီေလာက္ ႀကီး ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာဖို႔မလုိဘူးလုိ႔ က်ေနာ္ထင္ေနာတာ တစ္ခ်က္ပါ။
ပထမ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့ ကိစၥ က စာေပညီလာခံ ကိစၥ။ စာေပညီလာခံ က်င္းပဖုိ႔ဆုိတဲ့ ကိစၥကို စတင္တာက စာေရးဆရာ ေျမမႈန္လြင္ပါ။ သူ ကစတင္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စာေပအဖြဲ႔အစည္းေတြကို စာပုိ႔ရင္းနဲ႔ စာေပညီလာခံ လုပ္ၾကရေအာင္ဆုိတဲ့ဟာကုိ က်ေနာ္တို႔ တက္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ စာေရးဆရာ သမဂၢက သံုးဦးတက္ပါတယ္။ ဆရာၾကည္ႏုိင္ ပါတယ္။ အစဆံုး အကုန္သိပါတယ္။ ဆရာလင္းထင္ ပါတယ္။ ဆရာမ ေရႊကူေမႏွင္း ပါပါတယ္။ စာေပညီလာခံ က်င္းပ ဖုိ႔ကိစၥကို ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး ဆရာေဖျမင့္ကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စာေရးဆရာ အဖြဲ႔အစည္း ဆယ့္တစ္ဖြဲ႔ကို ဖိတ္ၿပီးေတာ့ ရွင္းလင္းပြဲလုပ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဝန္ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္လား မပတ္သက္လားဆုိတာကို က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာပါ။ အဲဒီတုန္းက စာေရးဆရာေတြကို ကုိယ္စားျပဳေျပာတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္႔အလွည့္ေရာက္တာ့ က်ေနာ္တင္ျပတာက အခုေခတ္က အရင္ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀) က စစ္အစုိးရေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အခုဟာက ႀကိဳက္တဲ့သူႀကိဳက္မယ္ ၊ မႀကိဳက္တဲ့သူ မႀကိဳက္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မညင္းသာမေရွာင္သာ လက္ခံရမွာကေတာ့ ဒီကေန႔ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္လုိက္တဲ့ အစုိးရရဲ႕ ဒီမုိကေရစီေခတ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ သေဘာထားကေတာ့ ဒီမုိကေရစီတစ္ပုိင္းေခတ္လုိ႔ ေျပာမွာေပါ့။ အဲဒီလုိေခတ္မ်ိဳးမွာ က်ေနာ္တို႔ ဒီ အစုိးရက ႀကီးမွဴးၿပီးေတာ့ စာေပညီလာခံ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ အဲဒါ ေတာ္ေတာ္ေလး ဒီမုိေရစီက်တယ္ဆုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တင္ပါတယ္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္က အဲဒီလို စာေပညီလာခံ က်င္းပခဲ့ဘူးတယ္။ အာဏာသိမ္းၿပီး မၾကာခင္မွာ အဲဒီ အာဏာသိမ္းေကာင္စီရဲ႕ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ဗုိလ္မွဴးႀကီးေစာျမင့္က ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ကမာၻေအး မွာ က်င္းပတယ္။ စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လာၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆုိ ၆၃ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပ်တ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရွာင္ေနရတဲ့ လူေတြေတာင္မွာ အဲဒီကို တက္ပါတယ္။ တက္တဲ့အခါမွာ ေထာက္လွမ္းေရးက ဖမ္းတယ္။ ဆရာျမသန္းတင့္ဆုိ ေထာက္လွမ္းေရးက အတင္းဝင္ဖမ္းတယ္။ အဲဒါကို ကဗ်ာဆရာေတြနဲ႔ လူငယ္ ေတြက တားတယ္။ ဒီ ညီလာခံမွာ မဖမမ္းသင့္ဘူးလုိ႔ တားတဲ့အခါမွာ ဗုိလ္မွဴးႀကီးေစာျမင့္ကိုယ္တုိင္ က်ေနာ္ တာဝန္ယူတယ္ မဖမ္းပါနဲ႔ဆုိၿပီး တားခဲ့တယ္။ အဲဒီလုိပဲ ဒီဘက္ ဒီမုိကေရစီေခတ္မွာ အစုိးရက ဦးေဆာင္ၿပီး ေတာ့ လုပ္သင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္တင္ပါတယ္။
တင္ေတာ့ ဝန္ႀကီး ဦးေဖျမင့္ကိုယ္တုိင္က ဒီအထဲမွာ အစုိးရအ ေနနဲ႔ေရာ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ေရာ လုံးဝမပတ္သက္ပါဘူးတဲ့။ မပတ္သက္ဖုိ႔လည္း ကုိေျမမႈန္လြင္တို႔ လာေဆြးေႏြး တုန္းကလည္း ျငင္းဘူးပါတယ္တဲ့။ က်ေနာ္ မပါဝင္မပတ္သက္ဘဲနဲ႔ စာေရးဆရာေတြအားလံုးက လြတ္လပ္တဲ့ စာေပအဖြဲ႔အစည္းေတြအားလံုး ပါဝင္ၿပီးေတာ့ က်င္းပပါဆုိၿပီး ခါးခါးသီးသီးပဲ ျငင္းပယ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီကိစၥက ဆရာဦးေဖျမင့္ မပါတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါက (၁) အခ်က္ေပါ့။
ေနာက္တစ္ခ်က္က စာေပညီလာခံ က်င္းပေတာ့ ဆယ့္တစ္ဖြဲ႔ တုိင္းက က်ေနာ္တို႔ တစ္ႏုိင္ငံလုံးမွာရွိတဲ့ စာေရးဆရာအားလံုးကို ကုိယ္စားျပဳတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါကို ေကာင္းေကာင္းနာလည္ သေဘာေပါက္ဖို႔ လုိပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕အ စည္းေတြ အားလံုးနီးပါးကလည္း အခုခ်ိန္ထိ ျပည္ထဲေရးဌာနမွာ မွတ္ပံုမတင္ရေသးပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔လည္း မွတ္ပံုမတင္ရေသးဘူး။ မွတ္ပံုမတင္ရေသးေပမယ့္ စာေပအဖြဲ႕အစည္းေတြအျဖစ္နဲ႔ ဆံုၾကၿပီးေတာ့ စာေပညီလာ ခံကို လြတ္လပ္တဲ့စာေပ ၊ လြတ္လပ္တဲ့အသံ ဆုိတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ က်င္းပတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဆရာဦးေဖ ျမင့္က ေျပာပါတယ္။ လုိအပ္တာကို က်ေနာ္တို႔ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနက ကူညီပါ့မယ္ ေျပာေပမယ့္ က်ေနာ္ တုိ႔ အလွဴခံတဲ့အခါမွာ အလွဴခံပုဂၢိဳေတြရဲ႕ လုပ္အားေကာင္းလုိ႔လားမသိဘူး သိန္းေပါင္း ၂၄၀၀ အထိ ရပါတယ္။ အဲဒါက က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္တုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက အလွဴခံေပးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုန္တုိင္းအစုိးရအဖြဲ႔က တစ္ျပားသားမွ ပါဝင္ပတ္သက္တာမဟုက္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ က်င္းပတဲ့အခါမွာ ေငြ ကလည္းရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္ေလး ထုိက္သင့္သေလာက္ က်င္းပႏုိင္ပါတယ္။
က်င္းပတဲ့အခါမွာ စာတမ္းေတြ တင္ခြင့္ အခ်ိန္မေပးႏုိင္ပါဘူး။ အားလံုးေပါင္း ေဆြးေႏြးပြဲ (၆၀) က်င္းပပါတယ္။ အဲဒီ (၆၀) ရတဲ့ ဟာကို ေကာ္မတီကေန ျပန္ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ (၄၀) ကို ညီလာခံမွာ တက္လာတဲ့ ကုိယ္စားလွယ္ေတြအားလံုးက သေဘာတူမတူ မဲအနည္းအမ်ား ခြဲၾကပါတယ္။ ၿပီးရင္ ျပန္ၾကားေရးဆုိင္ရာပို႔မယ္။ ျပည္ထဲေရးဆုိင္ရာပုိ႔မယ္။ အဲဒီကေန သူတို႔ လက္ခံရင္ခံမယ္။ လက္မခံရင္ မခံဘူး။ သူတို႔ အထက္ကိုတင္ရင္လည္း တင္မယ္။ ညီလာခံမွာ ဆံုးျဖတ္တယ္ဆုိတဲ့ဟာက အတည္မဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒီထဲမွာ ဘယ္ကိစၥေပၚလာလဲဆုိေတာ့ ကဗ်ာဆု တစ္ဆု ေပးေရး နွစ္ဆုေပးေရး။ အဲဒါကို တင္တဲ့အခါၾကေတာ့ အမ်ားစုက ကဗ်ာဆု ႏွစ္ဆုေပးေရးဆုိတာကို ဆံုးျဖတ္ပါ တယ္။ အဲဒါက အမ်ိဳးသားစာေပဆုေကာ္မတီက ဆံုးျဖတ္တာမဟုတ္သလုိ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း မဆံုးျဖတ္ပါဘူး။ ဝန္ႀကီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ပုိင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ အဲဒီမွာ ေျပာၾကတယ္။ ဝန္ႀကီးက သေဘာတူတယ္ မတူဘူးဆုိတာ။ သူေျပာခ်င္ေျပာပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္ေတာ့ မၾကားပါဘူး။ အဲဒီကိစၥႀကီးက အခု သတင္းစာထဲမွာ ပါလာေတာ့ ဝန္ႀကီးက ေရွ႕တစ္မ်ိဳး ေနာက္တစ္မ်ိဳး ေျပာသလုိမ်ိဳးေတြ။ တကယ့္ အမွန္ တရားႀကီးက မဟုက္ပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကဗ်ာဆုနွစ္ဆုေပးေရးကို အမ်ားစုက ေထာက္ခံတာမွန္ပါ တယ္။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာ ကဗ်ာဆုနွစ္ဆုေပးေရးကို ဝန္ႀကီးဌာနကိုတင္လုိက္တာ ေရာက္တယ္မေရာက္ဘူး က်ေနာ္မသိဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ဘာလဲဆုိေတာ့ စကၠဴေစ်းေတြ တက္ေနတဲ့ကိစၥကို ကုန္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ကို စာတင္ရမယ့္ ကိစၥပါပဲ။ အဲဒီလုိ ဆုနဲ႔မပတ္သက္တဲ့ ျပသနာေတြလည္း အခ်က္ (၄၀) တက္လာပါတယ္။ ဒီ အခ်က္ (၄၀) တက္လာတဲ့ဟာက အစုိးရက လုိက္နာက်င့္သံုးဖုိ႔ဆုိတာ လံုးဝမပါပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ လြတ္လပ္တဲ့ အသံ ၊ လြတ္လပ္တဲ့ စာေရးဆရာေတြအားလံုးက တင္လုိက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး သေဘာေပါက္ဖုိ႔လုိပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ တကယ္ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ ဆုေပးရတာက အမ်ိဳးသား စာေပဆု ေရြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီက ေပးရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေကာ္မတီက တရားမွ်မွ်တတ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ပိတ္ ထားတဲ့စာအိပ္နဲ႔ ေရးလုိက္တဲ့ တစ္ဆုေပးေရး ႏွစ္ဆုေပးေရးမွာ တစ္ဆုေပးေရးဆုိတာကို ဆံုးျဖတ္လုိက္တာပါ ပဲ။
အတည္ျပဳလုိက္တဲ့အခါမွာ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အဲဒီတုန္းက သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔ တစ္ဆုပါမ လား ႏွစ္ဆုပါမလားဆုိတဲ့ေနရာမွာ နွစ္ဆုေပးေရးသမားေတြက ႏွစ္ဆယ့္သံုးေယာက္ ရွိပါတယ္။ တစ္ဆုေပးေရး ကုိ သေဘာတူလုိက္လုိ႔ အဲဒီ ႏွစ္ဆယ့္သံုးေယာက္က ထြက္မသြားပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ကဗ်ာဆု ကိစၥပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ကုိယ္တုိင္ကလည္း ကဗ်ာနွစ္ဆုေပးေရးဆုိတာကို မွန္မလားဆိုတဲ့ သံသယေတာင္ဝင္တယ္ ။ ကဗ်ာရဲ႕ ေခတ္ေပၚတုိးတက္မႈက က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာတင္မဟုက္ဘူး။ ကမာၻႀကီးမွားလည္း ေျပာင္းလဲလာတယ္။ အဲဒါႀကီးက သမုိင္းေရစီးေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလုိ ျငင္းပယ္လုိ႔မရတဲ့ဟာကို မတားၾကပါနဲ႔။ တားလုိ႔မရပါဘူး။ သမုိင္းတရားခံ ဘယ္သူျဖစ္မလဲဆုိတာက သမုိင္းကို ေစာင့္ၾကည့္လုိက္ပါလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ရန္ေနာင္(ဗိုလ္တေထာင္) ဇြန္ ၁၂၊ ၂၀၁၈
အမ်ိဳးသားစာေပဆု စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရး ေကာ္မတီ၏ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ အမ်ိဳးသားစာေပဆု စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရး မူဝါဒမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲကို ဇြန္လ ၇ ရက္ နံနက္ (၁၀) နာရီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၊ သိမ္ျဖဴလမ္း၊ အမွတ္ ၂၂၀ ပံုနိွပ္ေရးႏွင့္ ထုတ္ေဝေရးဦးစီးဌာန အစည္းအေဝးခန္းမတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ သတင္းႏွင့္ ဓါတ္ပံု - ရန္ေနာင္(ဗိုလ္တေထာင္)
ဆရာထက္ျမက္၏ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ်က္မွာ ...
က်ေနာ္တို႔ စာေပညီလာခံရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို စတုတၳစာေပဆု ေကာ္မတီက ဆန္႔က်င္တယ္ဆုိတဲ့ သေဘာထားကို (၁) အခ်က္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အခု က်ေနာ္တို႔ ကဗ်ာဆုျပသနာေပၚေနတဲ့ဟာက ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမွ ဆုေပးေရးဆုိတာ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ကုိေျပာခ်င္ပါပါတယ္။ အခု ပုိၿပီးေတာ့ ႀကီးက်ယ္လာတာက သမုိင္းေတြရဲ႕တရားခံ မျဖစ္ခ်င္ဘူးဆုိတဲ့ စကားက ေတာ္ေတာ္ေလးရင့္သီးတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေတြက မေျပာသင့္ မေျပာအပ္တာေတြပါ။ ဘယ္သူဟာ အခု သမုိင္းတရားခံ ျဖစ္ဘာၾကသလဲ ၊ ဘယ္သူဟာ သမုိင္းမွာ သူရဲေကာင္းျဖစ္ၾကသလဲဆုိတာ အခု အမ်ိဳးသားစာေပဆု ေကာ္မတီဝင္ေတြ ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ျဖတ္သန္း ခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာေတြထဲမွာ အမ်ားႀကီး သိသာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီ သမုိင္းတရားခံကိစၥကိုေတာ့ ဒီေလာက္ ႀကီး ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာဖို႔မလုိဘူးလုိ႔ က်ေနာ္ထင္ေနာတာ တစ္ခ်က္ပါ။
ပထမ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့ ကိစၥ က စာေပညီလာခံ ကိစၥ။ စာေပညီလာခံ က်င္းပဖုိ႔ဆုိတဲ့ ကိစၥကို စတင္တာက စာေရးဆရာ ေျမမႈန္လြင္ပါ။ သူ ကစတင္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စာေပအဖြဲ႔အစည္းေတြကို စာပုိ႔ရင္းနဲ႔ စာေပညီလာခံ လုပ္ၾကရေအာင္ဆုိတဲ့ဟာကုိ က်ေနာ္တို႔ တက္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ စာေရးဆရာ သမဂၢက သံုးဦးတက္ပါတယ္။ ဆရာၾကည္ႏုိင္ ပါတယ္။ အစဆံုး အကုန္သိပါတယ္။ ဆရာလင္းထင္ ပါတယ္။ ဆရာမ ေရႊကူေမႏွင္း ပါပါတယ္။ စာေပညီလာခံ က်င္းပ ဖုိ႔ကိစၥကို ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး ဆရာေဖျမင့္ကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စာေရးဆရာ အဖြဲ႔အစည္း ဆယ့္တစ္ဖြဲ႔ကို ဖိတ္ၿပီးေတာ့ ရွင္းလင္းပြဲလုပ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဝန္ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္လား မပတ္သက္လားဆုိတာကို က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာပါ။ အဲဒီတုန္းက စာေရးဆရာေတြကို ကုိယ္စားျပဳေျပာတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္႔အလွည့္ေရာက္တာ့ က်ေနာ္တင္ျပတာက အခုေခတ္က အရင္ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀) က စစ္အစုိးရေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အခုဟာက ႀကိဳက္တဲ့သူႀကိဳက္မယ္ ၊ မႀကိဳက္တဲ့သူ မႀကိဳက္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မညင္းသာမေရွာင္သာ လက္ခံရမွာကေတာ့ ဒီကေန႔ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္လုိက္တဲ့ အစုိးရရဲ႕ ဒီမုိကေရစီေခတ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ သေဘာထားကေတာ့ ဒီမုိကေရစီတစ္ပုိင္းေခတ္လုိ႔ ေျပာမွာေပါ့။ အဲဒီလုိေခတ္မ်ိဳးမွာ က်ေနာ္တို႔ ဒီ အစုိးရက ႀကီးမွဴးၿပီးေတာ့ စာေပညီလာခံ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ အဲဒါ ေတာ္ေတာ္ေလး ဒီမုိေရစီက်တယ္ဆုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တင္ပါတယ္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္က အဲဒီလို စာေပညီလာခံ က်င္းပခဲ့ဘူးတယ္။ အာဏာသိမ္းၿပီး မၾကာခင္မွာ အဲဒီ အာဏာသိမ္းေကာင္စီရဲ႕ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ဗုိလ္မွဴးႀကီးေစာျမင့္က ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ကမာၻေအး မွာ က်င္းပတယ္။ စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လာၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆုိ ၆၃ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပ်တ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရွာင္ေနရတဲ့ လူေတြေတာင္မွာ အဲဒီကို တက္ပါတယ္။ တက္တဲ့အခါမွာ ေထာက္လွမ္းေရးက ဖမ္းတယ္။ ဆရာျမသန္းတင့္ဆုိ ေထာက္လွမ္းေရးက အတင္းဝင္ဖမ္းတယ္။ အဲဒါကို ကဗ်ာဆရာေတြနဲ႔ လူငယ္ ေတြက တားတယ္။ ဒီ ညီလာခံမွာ မဖမမ္းသင့္ဘူးလုိ႔ တားတဲ့အခါမွာ ဗုိလ္မွဴးႀကီးေစာျမင့္ကိုယ္တုိင္ က်ေနာ္ တာဝန္ယူတယ္ မဖမ္းပါနဲ႔ဆုိၿပီး တားခဲ့တယ္။ အဲဒီလုိပဲ ဒီဘက္ ဒီမုိကေရစီေခတ္မွာ အစုိးရက ဦးေဆာင္ၿပီး ေတာ့ လုပ္သင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္တင္ပါတယ္။
တင္ေတာ့ ဝန္ႀကီး ဦးေဖျမင့္ကိုယ္တုိင္က ဒီအထဲမွာ အစုိးရအ ေနနဲ႔ေရာ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ေရာ လုံးဝမပတ္သက္ပါဘူးတဲ့။ မပတ္သက္ဖုိ႔လည္း ကုိေျမမႈန္လြင္တို႔ လာေဆြးေႏြး တုန္းကလည္း ျငင္းဘူးပါတယ္တဲ့။ က်ေနာ္ မပါဝင္မပတ္သက္ဘဲနဲ႔ စာေရးဆရာေတြအားလံုးက လြတ္လပ္တဲ့ စာေပအဖြဲ႔အစည္းေတြအားလံုး ပါဝင္ၿပီးေတာ့ က်င္းပပါဆုိၿပီး ခါးခါးသီးသီးပဲ ျငင္းပယ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီကိစၥက ဆရာဦးေဖျမင့္ မပါတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါက (၁) အခ်က္ေပါ့။
ေနာက္တစ္ခ်က္က စာေပညီလာခံ က်င္းပေတာ့ ဆယ့္တစ္ဖြဲ႔ တုိင္းက က်ေနာ္တို႔ တစ္ႏုိင္ငံလုံးမွာရွိတဲ့ စာေရးဆရာအားလံုးကို ကုိယ္စားျပဳတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါကို ေကာင္းေကာင္းနာလည္ သေဘာေပါက္ဖို႔ လုိပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕အ စည္းေတြ အားလံုးနီးပါးကလည္း အခုခ်ိန္ထိ ျပည္ထဲေရးဌာနမွာ မွတ္ပံုမတင္ရေသးပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔လည္း မွတ္ပံုမတင္ရေသးဘူး။ မွတ္ပံုမတင္ရေသးေပမယ့္ စာေပအဖြဲ႕အစည္းေတြအျဖစ္နဲ႔ ဆံုၾကၿပီးေတာ့ စာေပညီလာ ခံကို လြတ္လပ္တဲ့စာေပ ၊ လြတ္လပ္တဲ့အသံ ဆုိတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ က်င္းပတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဆရာဦးေဖ ျမင့္က ေျပာပါတယ္။ လုိအပ္တာကို က်ေနာ္တို႔ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနက ကူညီပါ့မယ္ ေျပာေပမယ့္ က်ေနာ္ တုိ႔ အလွဴခံတဲ့အခါမွာ အလွဴခံပုဂၢိဳေတြရဲ႕ လုပ္အားေကာင္းလုိ႔လားမသိဘူး သိန္းေပါင္း ၂၄၀၀ အထိ ရပါတယ္။ အဲဒါက က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္တုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက အလွဴခံေပးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုန္တုိင္းအစုိးရအဖြဲ႔က တစ္ျပားသားမွ ပါဝင္ပတ္သက္တာမဟုက္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ က်င္းပတဲ့အခါမွာ ေငြ ကလည္းရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္ေလး ထုိက္သင့္သေလာက္ က်င္းပႏုိင္ပါတယ္။
က်င္းပတဲ့အခါမွာ စာတမ္းေတြ တင္ခြင့္ အခ်ိန္မေပးႏုိင္ပါဘူး။ အားလံုးေပါင္း ေဆြးေႏြးပြဲ (၆၀) က်င္းပပါတယ္။ အဲဒီ (၆၀) ရတဲ့ ဟာကို ေကာ္မတီကေန ျပန္ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ (၄၀) ကို ညီလာခံမွာ တက္လာတဲ့ ကုိယ္စားလွယ္ေတြအားလံုးက သေဘာတူမတူ မဲအနည္းအမ်ား ခြဲၾကပါတယ္။ ၿပီးရင္ ျပန္ၾကားေရးဆုိင္ရာပို႔မယ္။ ျပည္ထဲေရးဆုိင္ရာပုိ႔မယ္။ အဲဒီကေန သူတို႔ လက္ခံရင္ခံမယ္။ လက္မခံရင္ မခံဘူး။ သူတို႔ အထက္ကိုတင္ရင္လည္း တင္မယ္။ ညီလာခံမွာ ဆံုးျဖတ္တယ္ဆုိတဲ့ဟာက အတည္မဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒီထဲမွာ ဘယ္ကိစၥေပၚလာလဲဆုိေတာ့ ကဗ်ာဆု တစ္ဆု ေပးေရး နွစ္ဆုေပးေရး။ အဲဒါကို တင္တဲ့အခါၾကေတာ့ အမ်ားစုက ကဗ်ာဆု ႏွစ္ဆုေပးေရးဆုိတာကို ဆံုးျဖတ္ပါ တယ္။ အဲဒါက အမ်ိဳးသားစာေပဆုေကာ္မတီက ဆံုးျဖတ္တာမဟုတ္သလုိ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း မဆံုးျဖတ္ပါဘူး။ ဝန္ႀကီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ပုိင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ အဲဒီမွာ ေျပာၾကတယ္။ ဝန္ႀကီးက သေဘာတူတယ္ မတူဘူးဆုိတာ။ သူေျပာခ်င္ေျပာပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္ေတာ့ မၾကားပါဘူး။ အဲဒီကိစၥႀကီးက အခု သတင္းစာထဲမွာ ပါလာေတာ့ ဝန္ႀကီးက ေရွ႕တစ္မ်ိဳး ေနာက္တစ္မ်ိဳး ေျပာသလုိမ်ိဳးေတြ။ တကယ့္ အမွန္ တရားႀကီးက မဟုက္ပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကဗ်ာဆုနွစ္ဆုေပးေရးကို အမ်ားစုက ေထာက္ခံတာမွန္ပါ တယ္။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာ ကဗ်ာဆုနွစ္ဆုေပးေရးကို ဝန္ႀကီးဌာနကိုတင္လုိက္တာ ေရာက္တယ္မေရာက္ဘူး က်ေနာ္မသိဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ဘာလဲဆုိေတာ့ စကၠဴေစ်းေတြ တက္ေနတဲ့ကိစၥကို ကုန္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ကို စာတင္ရမယ့္ ကိစၥပါပဲ။ အဲဒီလုိ ဆုနဲ႔မပတ္သက္တဲ့ ျပသနာေတြလည္း အခ်က္ (၄၀) တက္လာပါတယ္။ ဒီ အခ်က္ (၄၀) တက္လာတဲ့ဟာက အစုိးရက လုိက္နာက်င့္သံုးဖုိ႔ဆုိတာ လံုးဝမပါပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ လြတ္လပ္တဲ့ အသံ ၊ လြတ္လပ္တဲ့ စာေရးဆရာေတြအားလံုးက တင္လုိက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး သေဘာေပါက္ဖုိ႔လုိပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ တကယ္ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ ဆုေပးရတာက အမ်ိဳးသား စာေပဆု ေရြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီက ေပးရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေကာ္မတီက တရားမွ်မွ်တတ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ပိတ္ ထားတဲ့စာအိပ္နဲ႔ ေရးလုိက္တဲ့ တစ္ဆုေပးေရး ႏွစ္ဆုေပးေရးမွာ တစ္ဆုေပးေရးဆုိတာကို ဆံုးျဖတ္လုိက္တာပါ ပဲ။
အတည္ျပဳလုိက္တဲ့အခါမွာ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အဲဒီတုန္းက သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔ တစ္ဆုပါမ လား ႏွစ္ဆုပါမလားဆုိတဲ့ေနရာမွာ နွစ္ဆုေပးေရးသမားေတြက ႏွစ္ဆယ့္သံုးေယာက္ ရွိပါတယ္။ တစ္ဆုေပးေရး ကုိ သေဘာတူလုိက္လုိ႔ အဲဒီ ႏွစ္ဆယ့္သံုးေယာက္က ထြက္မသြားပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ကဗ်ာဆု ကိစၥပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ကုိယ္တုိင္ကလည္း ကဗ်ာနွစ္ဆုေပးေရးဆုိတာကို မွန္မလားဆိုတဲ့ သံသယေတာင္ဝင္တယ္ ။ ကဗ်ာရဲ႕ ေခတ္ေပၚတုိးတက္မႈက က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာတင္မဟုက္ဘူး။ ကမာၻႀကီးမွားလည္း ေျပာင္းလဲလာတယ္။ အဲဒါႀကီးက သမုိင္းေရစီးေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလုိ ျငင္းပယ္လုိ႔မရတဲ့ဟာကို မတားၾကပါနဲ႔။ တားလုိ႔မရပါဘူး။ သမုိင္းတရားခံ ဘယ္သူျဖစ္မလဲဆုိတာက သမုိင္းကို ေစာင့္ၾကည့္လုိက္ပါလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
Comments