K ၿငိမ္းခ်မ္း ● ကဗ်ာဆရာ ေကာက္ႏြယ္ကေနာင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း

K ၿငိမ္းခ်မ္း ● ကဗ်ာဆရာ ေကာက္ႏြယ္ကေနာင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း
(မုိးမခ) ဇြန္ ၁၉၊ ၂၀၁၈

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ENVOY ဂ်ာနယ္မွာ အမႈေဆာင္ အယ္ဒီတာအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့စဥ္ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာေတြနဲ႔အေၾကာင္း အရာအလိုက္ အင္တာဗ်ုဴးမ်ားလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ထိုဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကေတာ့ ေမာင္စိမ္းနီ၊ ေမာင္မႈိင္းလြင္ (အင္းဝ)၊ ေမာင္တင္သစ္၊ ေမာင္သိန္းေဇာ္၊ စန္းဦး၊ ေအာင္ဇင္မင္း၊ ကိုရဲလြင္၊ သစၥာနီ၊ မင္းသစ္၊ စမ္းစမ္းႏြဲ႔ (သာယာဝတီ)၊ ဖ်ာပံုနီလံုဦး၊ ေမာင္ေဒါင္း၊ ဘုန္းသက္ပိုင္၊ ေကာက္ႏြယ္ကေနာင္၊ ေမာင္ေသြးသစ္၊ မိုးေဝး၊ ေအာင္ဘညိဳတို႔ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီဆရာ၊ ဆရာမမ်ားထဲမွ ဆရာ မင္းသစ္၊ ေမာင္စိမ္းနီ၊ ဆရာ ေအာင္ဘညိဳ၊ ဆရာ ေကာက္ႏြယ္ကေနာင္တို႔ကေတာ့ ကြယ္လြန္ခဲ့ၾကပါၿပီ။

ဆရာ/မမ်ားနဲ႔ခဏတာ ေမးျမန္းခဲ့ရမႈအတြက္ ဂုဏ္ယူဝံ့ႂကြားျဖစ္ရၿပီး အေၾကာင္းအရာမ်ားကလည္း လတ္ဆတ္ဆဲမို႔ ဧၿပီ လ၂၀ ရက္ေန႔က ကြယ္လြန္သြားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာ ေကာက္ႏြယ္ကေနာင္ ကြယ္လြန္ျခင္း ၃ လျပည့္အတြက္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ၁ဝ လပိုင္းကလုပ္ခဲ့တဲ့ ဆရာနဲ႔အင္တာဗ်ဴးကို မိုးမခဝိုင္းေတာ္သား K ၿငိမ္းခ်မ္္းက ျပန္လည္တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။

ေမး ။  ။  ဆရာက ႏွစ္ကာလမ်ားစြာ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာမဂၢဇင္းအယ္ဒီတာလုပ္ခဲ့ေတာ့ နအဖလက္ေအာက္ စိစစ္ေရး ကာလ ေငြမင္ရည္သုတ္ အစုတ္ၿဖဲခံကဗ်ာေတြအေၾကာင္း ေျပာပါဦးဆရာ။
ေျဖ ။   ။ ေငြမင္ရည္သုတ္တယ္ဆိုတာက စာဖတ္သူေတြမဖတ္ေစခ်င္လို႔ မသိေစခ်င္လို႔တမင္လုပ္တာ။ စာနယ္ဇင္းေတြမွာ သူတို႔ကိုေဆာ္တယ္ထင္တဲ့ ကဗ်ာေတြကို ပထမအမည္းပိတ္ေပးရတယ္။ ဒီကဗ်ာကို ပိတ္ဆိုရင္ ႐ုံးက ျပန္က်ေတာ့ ပံုႏွိပ္ စက္မွာ တျပင္လံုး အနက္ပိတ္ရတယ္။ စာေပစိစစ္ေရး႐ုံးကို နမူနာအျဖစ္ ႀကိဳတင္တာကို ႐ုံးက ျဖဳတ္ထုတ္သတ္လုပ္ၿပီးမွ စာေဖာင္ေတြကို အၿပီးရိုက္ရတာ။ ခုေခတ္လို ကြန္ပ်ဴတာေအာ့ဖ္စက္ေတြ မဟုတ္ဘူးေလ။ ခဲစာလံုးေခတ္ဆိုေတာ့ အရမ္း လက္ဝင္တယ္။ စာေပစိစစ္ေရးက နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔တင္းက်ပ္။ မဂၢဇင္းထုတ္တဲ့သူေတြကလည္း နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ေက်ာ္ျဖတ္လာခဲ့ၾက တာပါပဲ။

ေရွ႕ကကုန္းေတာ့ ေနာက္ကေပၚဆိုသလို ပိတ္တဲ့ကဗ်ာေတြကိုမွ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြက ပိုစိတ္ဝင္စားတယ္။ ဖတ္လို႔ရ ေအာင္ ႀကံဖန္နည္းလမ္းရွာတယ္။ ဖတ္လို႔ရတယ္။ ေကာ္သုတ္ပိတ္ထားတာကိုေရႏူးၿပီး ျပန္ခြာဖတ္တယ္။ ေငြမင္ရည္ သုတ္ထားရင္ေနေရာင္မွာ ေထာင္ၾကည့္ၿပီး ဖတ္လို႔ရတယ္။ က်ေနာ္ေရးတဲ့ကဗ်ာေတြလည္း ခဏခဏ အပိတ္ခံရတာပဲ။ ဆိုပါစို႔ ၁၉၈၅တုန္းက ႐ုပ္ရွင္ေအာင္လံမဂၢဇင္းမွာ အဖြင့္ပါတဲ့ “ႀကိဳးဆြဲ႐ုပ္မ်ား” ကဗ်ာ။ ဆရာဗဂ်ီေအာင္စိုးသ႐ုပ္ေဖာ္ပံုနဲ႔ ဖတ္မရေအာင္ ေကာ္သုတ္ပိတ္တယ္။ က်ေနာ္ကလည္း မရရေအာင္ ခြာၿပီး ဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒီကဗ်ာက ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ေတြအေၾကာင္း ႀကိဳးဆြဲတဲ့အတိုင္း လႈပ္ရွားရတဲ့ဇာတ္႐ုပ္ေတြ ပြဲၿပီးရင္ ဇာတ္ခံုေနာက္ ေသတၱာ ေတြ ၾကား ျပန္ေရာက္။ ေခါင္းညိတ္၊ လက္လႈပ္၊ မကတတ္ေတာတဲ့အေၾကာင္းေျပာထားတာ။ မလံုတဲ့အိုး၊ တုတ္ထိုး႐ံုနဲ႔အာ ဆိုသ လုိ သူတို႔လိပ္ျပာ သူတို႔မလံုတာနဲ႔ အပိတ္ခံရတဲ့ကဗ်ာပါပဲ။ ဒါမ်ိဳးေတြက အမ်ားႀကီး ႀကံဳခဲ့ပါတယ္။

ေမး ။  ။  မဆလေခတ္ (မိုးေဝကဗ်ာေခတ္) နအဖေခတ္ (၉၀ ေနာက္ပိုင္း) ေတြ ဆရာက ကဗ်ာေရးရင္း ျဖတ္သန္းခဲ့သူ ဆို ေတာ့ အာဏာရွင္အဆက္ဆက္ရဲ႕စာေပသမားေတြအေပၚ ရန္သူလိုဆက္ဆံခဲ့ပံုေတြ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပေပးပါဆရာ။
ေျဖ ။  ။ ရန္သူလိုဆက္ဆံတာ မေျပာနဲ႔။ အခုဆိုရင္ အႏွစ္ ၄ဝ ျပည့္သြားၿပီ။ အသက္ ၂၀ေက်ာ္တုန္းက ၇၄ ဝန္းက်င္။ မဆလ ေခတ္၊ “မၿငိမ္းမခ်မ္းနဲ႔ကဗ်ာ”စာအုပ္ထုတ္လို႔ ပုဒ္မ (၅) (င) နဲ႔ အဖမ္းခံရတယ္။ ရာဇသတ္ႀကီး ပုဒ္မ၁၂၄ (က) ဆို တာာက အစိုးရကိုအၾကည္ညိဳပ်က္ေအာင္ စာေရးခဲ့တာကိုး။ ဟသၤာတေထာင္မွာ ေလးႏွစ္ေက်ာ္၊ တမင္ဆြဲထားတာေလ။ ႐ုံးထုတ္ လိုက္ အမႈစစ္လိုက္နဲ႔ ၿပီးေတာ့လည္း ခံဝန္နဲ႔ တရားေသလႊတ္ခဲ့တာပါပဲ။ ဒီတုန္းကလည္း ေဘာင္းဘီခြၽတ္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ က ကဗ်ာနဲ႔ အေသဖဲ့တာ။ ေရးတဲ့ကဗ်ာေတြကလည္း ...

ေသနတ္တျပျပနဲ႔
လူသတ္ၾကမွာလား
ဟယ္… ေသြးဆာသူေၾကးစား
ကိုင္ထားတဲ့ေသနတ္နဲ႔ ပစ္သတ္လိုက္စမ္း
ဒူးရမ္းမယ္ မထင္နဲ႔
ဘာပဲေျပာေျပာ ေတာသံုးေထာင္မွာ
အုပ္စိုးတာ ဘယ္သူလဲ
ငရဲေခြးလား ျပည္သူ႔ေခြးလား
ခြဲခြဲျခားျခားသိတယ္” ဆိုတာမ်ိဳးေတြ

ပူေလာင္ျခင္းေတြက
ဆူေအာင္ညည္းေနၾကျပန္တယ္
ေခတ္အငတ္ေျမကို
စစ္ဖိနပ္ေတြကို နင္းျပန္တယ္
တေရးမအိပ္အား ေဆြးသိပ္နားဖို႔
ေအးရိပ္မ်ားကို ဒို႔ရွာတယ္။

ဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔က နယ္မွာ၊ ရန္ကုန္မွာက ၇၄ ဇြန္ အလုပ္သမားသပိတ္၊ ဦးသန္႔စ်ာပနအေရးအခင္းေတြနဲ႔တိုက္ပြဲသံ ေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးမီးေတာက္ေတြ ဟုန္းဟုန္းထေတာက္ေလာင္ေနခ်ိန္ပဲေပါ့။

ေမး ။  ။  ဆရာ့ရဲ႕ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သိမ္းဆည္းၿပီဲးမွ ထုတ္ေဝခဲ့တဲ့ “ျပံဳးခ်ိဳဖတ္ဖို႔” ကဗ်ာရွည္စာအုပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
ေျဖ ။  ။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္ အလုပ္ဆင္းရတဲ့ မိုးေဝမဂၢဇင္းက ၉၇လမ္း ကန္ေတာ္ေလးမွာ ဆရာမ ခင္သစ္လြင္တို႔ ထုတ္ တဲ့အခ်ိန္။ စေတာ့ဂိတ္႐ုံး(သိမ္ျဖဴမီးရထားခံုးေက်ာ္)ေဘးမွာ သံဃာပါတီ ဗမာျပည္ဆိုၿပီး ေအာက္ခံအနီမွာ အျဖဴေရာင္လက္ဝဲစာလံုးနဲ႔ေရးထားတဲ့ဆိုင္းဘုတ္ရွိတယ္။ က်ေန္ာ့မ်က္စိေရွ႕မွာပဲ ေသြးရဲရဲ သံရဲရဲ အတုန္းအ႐ုန္းလဲက်၊ ေသနတ္ဒဏ္ရာရၿပီး ထြက္ေျပးၾကနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ျမင္ကြင္းကို က်ေနာ့္တသက္ ေမ့မရေတာ့ဘူး။ ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ့္ညီ ၿပံဳးခ်ိဳလည္း ႏွစ္ရွည္ေထာင္က်သြားတယ္။ သက္ဝင္းေအာင္က မႏၱေလးေထာင္မွာ အသက္ဆံုးရ တယ္။ က်ေနာ္လည္း နယ္ျပန္ေရာက္ၿပီး ၂ႏွစ္ေလာက္အၾကာမွာ ကဗ်ာရွည္က ေရးၿပီးသြားတယ္။ အႏၱရာယ္ရွိလို႔ သိုသို သိပ္သိပ္ သိမ္းထားရ။ က်ေနာ့္ဆီက ျပည္က ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ကဗ်ာဆရာခ်မ္းၿငိမ္းေအးေရာက္လာ။ ကဗ်ာရွည္ကို ရြတ္ျပရင္း ျပည္နဲ႔တြံေတးမွာ တိတ္တဆိတ္ကဗ်ာရြတ္ပြဲတြလုပ္ျဖစ္တယ္။

ကဗ်ာရွည္မွာက အပိုင္းေလးပိုင္း ခြဲၿပီးေရးထားတာပါ။ အေရးအခင္းအႀကိဳကာလ၊ ၆၂ႏွစ္ကေန ၈၈အထိ၂၆ႏွစ္တာကာလ၊ ၾသဂုတ္လအတြင္း တေန႔ခ်င္းျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာေတြ။ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ ေရွ႕ခရီးၾကမ္းကို ပံုေဖာ္ရင္းေရးထားတာပါ။ တိုင္းျပည္မီးေလာင္ရင္ ျပည္သူေတြ မီးၿမိွဳက္ခံရတာပါပဲ။ ဒီမိုကေရစီေရး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆန္႔က်င္ေရးကို လူထုတရပ္ လံုး ပါဝင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကဗ်ာဆရာေတြလည္း အတူတကြေပါင္းစည္းတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ “ ၿပံဳးခ်ိဳဖတ္ဖို႔ကဗ်ာ”ဟာ မွတ္တိုင္တခုပါပဲ။ စာမူၾကမ္းေရးထားၿပီး ၂၂ ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ပံုႏွိပ္စာအုပ္အျဖစ္ထုတ္ေဝႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ေခတ္ဆိုးေခတ္က်ပ္ႀကီးထဲမွာ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ရပ္တည္မႈဟာ မလြယ္လွပါဘူး။ သမိုင္းေနာက္ခံ ကဗ်ာရွည္တပုဒ္ေရး ဖို႔အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဥထားခဲ့ရတဲ့ကဗ်ာရွည္ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ ၈၈ တုန္းက မိုးေဝမဂၢဇင္းမွာ အယ္ဒီတာ။ အေရးအခင္းႀကီးျဖစ္ေတာ့ မိုးေဝမဂၢဇင္းလည္း ရပ္လိုက္ရတယ္။ ကဗ်ာ ဆရာ ငသိုင္းေခ်ာင္းဝံသာတို႔ ဇူလိုင္ ၈၈မွာ ထုတ္တဲ့ “လႊင့္ေမ်ာအစဥ္ႏွင့္ ရသမိုးေကာင္းကင္” ကဗ်ာမဂၢဇင္းမွာ က်ေနာ္ ေရး တဲ့ “ငါ့ညီမေလးရဲ႕ လက္ကိုင္ပုဝါ” ကဗ်ာပါတယ္။ ၈၈ အေရးအခင္းကာလ ကဗ်ာ အဲကဗ်ာကိုပဲ ကိုျမင့္ဦး (ဆုစာေပ) က ႀကိဳက္လို႔ အင္တာေနရွင္နယ္ မဂၢဇင္းမွာ အဂၤလိပ္ျမန္မာႏွစ္ဘာသာနဲ႔ေဖာ္ျပေတာ့ စိစစ္ေရးက ျဖဳတ္တယ္။

က်ေနာ္ကလည္း ကဗ်ာ ၄၉ပုဒ္ေပါင္းၿပီး “ငါ့ညီမေလးရဲ႕လက္ကိုင္ပုဝါ”ကဗ်ာလံုးခ်င္းစာအုပ္ ကိုစိုးႏိုင္အဖံုးနဲ႔ ပန္းရိုင္းေျမ စာအုပ္တိုက္ကေန ၇ အုပ္ေျမာက္အျဖစ္ ထုတ္တယ္။ စာေပစိစစ္ေရးက စာမူခြင့္ျပဳခ်က္မ်က္ႏွာဖံုး ခြင့္ျပဳခ်က္ေတြ ရၿပီး သား။ ျဖန္႔ခ်ိခြင့္ရဖို႔ေစာင့္ေနတဲ့အခ်ိန္၊  အဲဒီမွာ အေမရိကန္က ကဗ်ာဆရာမ တဦးေရာက္လာလို႔ သံ႐ုံးက မိတ္ဆက္ပြဲ လုပ္တယ္။ ဆရာမ ေရႊကူေမႏွင္းက က်ေနာ့္ရဲ႕“ငါ့ညီမေလးရဲ႕လက္ကိုင္ပုဝါ” အဂၤလိပ္လို ရြတ္တယ္။ ပြဲမွာက ၈၈ ေက်ာင္းသူ ေတြ ရွိတယ္။ ဘယ္လိုမွ ထိန္းလို႔မရဘူး။ ဆရာမ ေရႊကူေမႏွင္းလည္း ကဗ်ာရြတ္ၿပီးေရာ ခ်ံဳးပြဲခ်ငိုေႂကြးၾကတယ္။

ဒီသတင္းက အျပင္မွာ ပံ်႕သြားတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ျဖန္႔ဖို႔လုပ္ေနတဲ့ ငါ့ညီမေလးရဲ႕လက္ကိုင္ပုဝါ ကဗ်ာလံုးခ်င္း လံုးဝျဖန္႔ခ်ိခြင့္ မရေတာ့ဘူး။ အပိတ္ခံရတယ္။ စာေပစိစစ္ေရးဆိုတာက အဲဒီလို ညစ္ခဲ့တယ္။ ထုတ္ေဝသူေရာ ကဗ်ာေရးသူပါ အထိနာ ေအာင္ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ပံုႏွိပ္စာအုပ္အျဖစ္ ရိုက္ႏွိပ္ခဲ့ၿပီး ဘယ္လိုမွ ျဖန္႔ခ်ိခြင့္မရတဲ့ကဗ်ာစာအုပ္။ ဒါမ်ိဳး ေတြလည္း ႀကံဳခဲ့ရပါတယ္။

ေမး ။  ။ ယေန႔ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတြနဲ႔ တပ္မေတာ္တို႔ရဲ႕ျပည္တြင္းစစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ ကဗ်ာဆရာ တေယာက္အေနနဲ႔ဘာမ်ား ေျပာခ်င္ပါသလဲ။ သက္ဆိုင္သူေတြကို ဘာမ်ားအႀကံျပဳခ်င္ပါသလဲဆရာ။
ေျဖ ။   ။က်နာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ဆိုတာက အရွည္ၾကာဆံုးစစ္ပြဲ။ ႏွစ္ ၆ဝေက်ာ္လာၿပီ။ လြတ္လပ္ ေရး ရကတည္းက တိုက္လာတာ။ ခုထိ ေသနတ္သံေတြ မစဲေသးဘူး။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ေတြ လက္မွတ္ ေတြထိုးထားေပမယ့္လည္း ေဆာ္ေနၾကတုန္းပဲ။ လက္နက္ကိုင္ထားတဲ့သူေတြကို လက္နက္စြန္႔ပါလို႔ သြားေျပာလို႔မရဘူး။ ႏွစ္ဖက္စလံုးက ယံုၾကည္မႈမရွိၾကဘူး။ အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ထြန္းေနတဲ့သူေတြက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ မလိုလားၾကဘူးေလ။

စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြဘဝကို တခ်က္ေလာက္မွ ငဲ့မၾကည့္ဘူး။ စကားဝိုင္းေပၚမွာပဲ စကားလံုးေတြကို လိုရာဆြဲ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုလြဲေခ်ာ္မႈေတြနဲ႔ အျပန္အလွန္နားလည္ယံုၾကည္မႈ မရွိသေရြ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ေဝးေနဦးမွာပဲ။ စစ္ဆိုတာက ေသနတ္ သံေတြ ပြက္ေလာညံ ယမ္းခိုးေတြ မႊမ္ထူေန ေသြးရဲရဲ လူေသအေလာင္းေတြၾကားမွာ အေမ အေမေရ က်ေနာ္ ဘယ္ကို သြားရမွာလဲအေမ ဆိုတဲ့ အေမေပ်ာက္ကေလးရဲ႕ငိုေၾကြးသံေတြ က်ည္ဆန္ရာ ဗရပြ စုတ္ၿပဲဖြာလန္ထဘီတစ ေသြးစြန္းေပ မီးခိုးတလူလူ လူသူမရွိ တြယ္ၿငိ မီးကၽြမ္း သစ္ငုတ္တိုထိပ္မွာ တရိပ္ရိပ္လူးလွိမ့္လြင့္ပ်ံ စစ္အနိဌာရံုေတြပါပဲ။

ေမး ။  ။ ၂၀၁၄-စက္တင္ဘာလကုန္ပိုင္းက သမၼတဦးသိန္းစိန္ မိန္႔ခြန္းထဲမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာခ်ဳပ္လက္မွတ္မထိုးျဖစ္ရင္ ၂၀၁၅ေရြးေကာက္ပြဲလည္း မေရရာတဲ့သေဘာမ်ိဳး ပါလာတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလည္း ဆရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။ ဆရာ့အျမင္ေလး။
ေျဖ ။  ။ သမၼတႀကီးက ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ မေရရာတဲ့သေဘာမ်ိဳး ေျပာလာတာ ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ၂၆ သံုးလီဆိုတာႀကီးကို သြားေတြးမိတယ္။၂၀၁၅ဟာ သိပ္ကိုအေရးႀကီးပါတယ္။ ၂၆ သံုးလီ အျဖစ္မခံဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ေတြ အတြက္ ၂၀၁၅မွာ အျပတ္မရွင္းႏိုင္ရင္ေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး သက္ဆိုးရွည္ေနဦးမွာ ပါပဲ။

ေမး ။  ။ ေနာက္ဆံုးေမးခြန္းအေနနဲ႔ ယေန႔ျမန္မာစာေပေလာက ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ဆိုရင္ ေရးသူဖတ္သူအျပင္ လက္ရွိအစိုး ရမွာေရာ တာဝန္ရွိတယ္လို႔ ဆရာ ယူဆပါသလား။
ေျဖ ။  ။ ယေန႔စာေပ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ဆိုတာက တာဝန္မရွိပါဘူး။ စာေပ မဖြ႔ံၿဖိဳးမွ ပညာေတြ မတတ္မွ လူညံ့လူေရွာ္ ေတြ ျဖစ္ေနမွ ဆင္းရဲမြဲျပာက်ေနတဲ့တိုင္းျပည္ကို ေရရွည္အုပ္ခ်ုပ္လို႔ရမယ္ေလ။ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ မေျပာနဲ႔ လူေတြ စာမဖတ္ တတ္ရင္ အေကာင္းဆံုးပဲ။ က်ေနာ္တို႔ဗမာျပည္ႀကီးက ကတုန္ကယင္ အဖ်ားတက္ မ်က္ႏွာဖူးေယာင္၊ ေဖာင္းပြ၊ လိမ္းေဆး သိပ္ေဆးနဲ႔မရဘူး။ ေဆးခါးႀကီးေတြ ေသာက္ေနရ၊ နလန္မထဘူး။
လူနာျဖစ္ေနတဲ့ဗမာျပည္ႀကီးကို ဓားထက္ထက္နဲ႔ခြဲစိတ္ကုသမွ ဒါေတာင္ မေသရံုတမယ္ေလး က်န္မွာ။  ။

● ကဗ်ာဆရာ ေကာက္ႏြယ္ကေနာင္ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း
ကဗ်ာဆရာ ေကာက္ႏြယ္ကေနာင္ (၁၉၅ဝ- ၂၀၁၈)ကို အဖ-ဦးျမဦးေမာင္၊ အမိ ေဒၚလွျမင့္တို႔မွ ၁၉၅ဝ ဇန္နဝါရီ-၁ရက္ေန႔ ဧရာဝတီတိုင္း၊ ကေနာင္ၿမိဳ႕တြင္ ေမြးဖြား။ ေမြးခ်င္း ၅ ဦး အနက္ သားအႀကီးဆံုးျဖစ္။

၁၉၆၆ခု စံုေထာက္မဂၢဇင္း ေဖေဖာ္ဝါရီလထုတ္တြင္ ေသသည္အထိ ကဗ်ာျဖင့္ စာေပေလာက ဝင္ေရာက္။

စုေပါင္းကဗ်ာစာအုပ္မ်ားတြင္လည္း ဝင္ေရာက္ေရးသားခဲ့ၿပီး လံုးခ်င္းကဗ်ာစာအုပ္အေနနဲ႔ ျပံဳးခ်ိဳဖတ္ဖို႔ကဗ်ာ၊ ငါ့ညီမေလး ရဲ႕လက္ကိုင္ပုဝါ၊ ဒီဗံုး အစရွိတဲ့တကိုယ္ေတာ္ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားထုတ္ေဝ။ စကားေျပအေနနဲ႔ က်ေနာ္ဆက္ေတြးခ်င္ေသာ ကဗ်ာမ်ားကို ေရးသားခဲ့။ ျမစ္ခြဲကိုးစင္းစာေပထူေထာင္ကာ ကဗ်ာ၊ ကဗ်ာဆိုင္ရာစာအုပ္မ်ား အမ်ားဆံုးထုတ္ေဝခဲ့။

မိုးေဝမဂၢဇင္း။ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ရယ္စရာ မဂၢဇင္း၊ ရႊင္ရႊင္ေပ်ာ္ေပ်ာ္မဂၢဇင္း၊ ၾကယ္စီးခ်င္းကဗ်ာမဂၢဇင္းတို႔တြင္ အယ္ဒီ တာအျဖစ္ေဆာင္ရြက္။

၂၀၁၈ ဧၿပီ ၂၀ မွာ ဇာတိ ကေနာင္ၿမိဳ႕တြင္ အသည္းေရာဂါျဖင့္ အသက္ ၆၉ ႏွစ္ အရြယ္တြင္ ကြယ္လြန္။

Comments