Photo credit - MyitKyoeInn |
ဥဳံဖြ - တခ်ိန္က မႏၲေလး မိုးရာသီ ဇာတ္ပြဲမ်ား
(မိုးမခ) ၾသဂုတ္ ၁၊ ၂၀၁၈
လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း၃၀ ေလာက္ကိုမီွခဲ့ၾကတယ္ဆိုရင္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ့ေတြ ျပင္းထန္ၿပီး ထူးျခားေျပာင္ေျမာက္တဲ့ အႏုပညာတင္ဆက္မႈေတြနဲ႔ ေက်းဇူး႐ွင္ပရိသတ္ေတြကို အားပါးတရေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ေလာကကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္မိၾကမွာပါ။ အခုလို မိုးရာသီေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ တႏိုင္ငံလံုးမွာရိွၾကတဲ့ ဇာတ္အဖြဲ႔တိုင္းလိုလိုဟာ မႏၲေလးကို ဆင္းလာၾကၿပီး ပရိသတ္မ်ားစြာ ၀င္ဆန္႔တဲ့ ေဒး၀န္းျမသီတာဇာတ္ရံု၊ မ်က္ပါးရပ္ မာလာေရႊစင္ဇာတ္ရံု၊ တ႐ုတ္တန္း ေအာင္မဂၤလာဇာတ္ရံုေတြမွာ ၀င္ေရာက္ကျပၾကပါတယ္။ အႏုပညာကို အ႐ူးအမူးခံစားတတ္ၾကတဲ့ မႏၲေလးပရိသတ္ေတြဟာ သူတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ အဖြဲ႔၀င္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ႀကိဳတင္ဖ်ာ၊ ကုလားထိုင္လက္မွတ္ေတြကို အလုအယက္ ျဖတ္ၾကေလ့ရိွပါတယ္။
အလ်ဥ္းသင့္တုန္း မန္းသူေလးေတြရဲ႕ မန္းဆန္ဆန္ျပဳမူၿပီး အႏုပညာကို အားေပးၾကပံုေလးေတြကလဲ တျခားၿမိဳ႕ေတြနဲ႔ လံုး၀မတူတဲ့ ရင္ထဲစြဲၿငိစရာ ခ်စ္စရာ့ပံုရိပ္ေလးေတြလို႔ ေျပာရင္လြန္အံ့မထင္။ ပြဲသြားၾကေတာ့မယ္ဆိုတာနဲ႔ ေရမိုးခ်ိဳး ဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ၿပီး စံပယ္ပန္းေတြ ေ၀ေ၀ဆာဆာနဲ႔ ေၾကာ့ေၾကာ့ေလး သြားအားေပးတတ္ၾကပါတယ္။ တခ်ိ့လဲ စံပယ္ပန္းအဆင္သင့္မရိွလို႔ ဇာတ္ရံုေပါက္က ပန္းသည္ဆီမွာ ၀ယ္ၿပီး ပန္ၾကတာလဲရိွသေပါ့။ ရံုထဲကို၀င္လိုက္တာနဲ႔ စံပယ္ရနံက ဧည့္ႀကိဳတာ၀န္ယူထားသလား ထင္ရ
ေအာင္ ဆီးႀကိဳေနတတ္ၿပီး ထိုင္အားေပးေနၾကတဲ့ မန္းသူပရိသတ္ေလးေတြကို ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္လဲ
စံပယ္ပန္းေတြနဲ႔ မြန္းမံျခယ္မႈန္းထားတဲ့ စံပယ္ေမြ႔ယာႀကီးကိုျမင္လိုက္ရသည့္အလား ရင္ထဲတလွပ္လွပ္နဲ႔
ႏွစ္သက္စရာ ျမင္ကြင္းႀကီးတခုပါ။
ေမာင္ယဥ္ေအာင္၊ ေမာင္စိတၱ၊ ဒယ္ဒီဂမုန္း၊ ၿငိမ္းမင္း၊ ဘီအီးဒီေအာင္သိုက္၊ ဒို႔တင္ေဌး စတဲ့ ဦးေဆာင္ပညာ႐ွင္ႀကီးေတြ ႀကိဳးစားအားထုတ္ စီစဥ္ၾကတဲ့အတိုင္း မင္းသားမင္သမီးေတြကစ ဇာတ္အဖြဲ႔သားတိုင္းလိုလို ႀကိဳးႀကိဳးစားစား တင္ဆက္ကျပၾကတဲ့အတြက္ "မတန္ပါဘူး" လို႔ ေျပာတဲ့လူ မရိွေလာက္ေအာင္ကို အားလံုးေကာင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ဇာတ္ရံုအ၀င္၀ ျပင္ဆင္ထားၾကတဲ့ ဂိတ္႐ိႈးေတြကလဲ တဖြဲ႔နဲ႔တဖြဲ႔ အၿပိဳင္အဆိုင္။
ေမာင္စိတၱစီစဥ္တဲ့ ေမတၱာတရားကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ "ကြၽန္ေတာ့သဘင္" အဖြဲ႔ကလဲ မိုးဒီ၊ ေမာ့စ္ တို႔ရဲ႕တြဲဖက္ညီတဲ့ ျပက္လံုးေတြနဲ႔ ေ၀ေ၀ဆာဆာ၊ "မဂၤလာဦးညရဲ႕အ႐ႈပ္ေတာ္ပံု" တခန္းရပ္ျပဇာတ္နဲ႔ ပရိသတ္ ေသာေသာညံေနတဲ့ အခ်ိန္၊ ဘီအီးဒီေအာင္သိုက္ကလဲ "သခၤါရမို႔ နာမည္မက်ခင္ ၾကည့္ဘို႔ျပင္" ဆိုတဲ့ တိုက္တြန္းေဆာ္ၾသ ဖိတ္မႏၲကျပဳထားတဲ့ သခၤါရစကားေလးနဲ႔အတူ ေျပာဇာတ္တေခတ္ကို ဆန္းသစ္ေစတဲ့အခ်ိန္။
အဆိုေတာ္ တြံေတးကိုသိန္းတန္ကလဲ သာဂိနဲ႔တြဲၿပီး "သိန္းတန္ သာဂိ ႏွစ္ခါၾကည့္" ဆိုတဲ့ေၾကာ္ျငာနဲ႔အတူ သူ႔သီခ်င္းသံေတြကို မႏၲေလးမွာလြင့္ျပန္႔ေနေစတဲ့အခ်ိန္။ ေရႊမန္းသဘင္ ညီအစ္ကိုေတြကလဲ ေအစီကို မေဟသီ ေျမႇာက္ပါလို႔၊ ခင္ဦးနဲ႔ သား စတဲ့ ျပဇာတ္ေတြနဲ႔ ခ်မ္းသာ ကို ပရိသတ္ရင္ထဲမွာ စြဲထင္ေစၿပီး ကိုဆန္း၀င္းရဲ႕ "ေဒ၀စၧရာ"သီခ်င္းနဲ႔ မိုးယံသိမ့္သိမ့္ ပြဲခ်ိမ့္ခ်ိမ့္ျဖစ္ေနေစတဲ့အခ်ိန္။ ရဲစိန္၊ ညီ၀င္းစိန္ အဖြဲ႔ကလဲ ပါေတာ္မူဇာတ္ထုပ္နဲ႔ သမိုင္းအေမြျပန္ေပးၿပီး 'ေရႊအိမ္စည္၊ ပဋိကၡယား' ဇာတ္ထုပ္နဲ႔ ပရိသတ္ကို မ်က္ရည္စ ေ၀့ေစတဲ့ အခ်ိန္။ ဒို႔တင္ေဌးရဲ့ စစ္မုန္းသူမ်ားလက္ခုပ္သံ စတဲ့ ျပဇာတ္ေတြနဲ႔အတူ ပန္တ်ာတင္တင္ျမင့္ရဲ႕အက အလွ အၿငိမ့္ခန္းေတြအျပင္၊ ကလာပ္ေၾကးမႈံရဲ႕ "ေပါက္စီနဲ႔ ေပါင္မုန္႔" ျပဇာတ္နဲ႔ ပရိႆတ္အခိုင္အမာရရိွထားတဲ့အခ်ိန္။
မႏၲေလးသိန္းေဇာ္ ဇာတ္အဖြဲကလဲ 'ကိုႀကီးေက်ာ္ ပလီလြန္းတယ္ ' ေအာ္ပရာ၊ ေရႊမန္းေမ စတဲ့ ေအာင္ျမင္
လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ျပဇာတ္ေတြအျပင္ "ဇာတ္မင္းသားေလး သိန္းေဇာ္ သိန္းေဇာ္ တိုင္းျပည္ကေက်ာ္ (ေမွ်ာ္)" ႏွစ္ပါးသီခ်င္းနဲ႔ ပရိသတ္လက္ခုတ္သံေတြကို ဖမ္းဆုတ္ထားတဲ့အခ်ိန္။ ဒါ႐ိုက္တာၿငိမ္းမင္းရဲ ့စီစဥ္မႈ၊ အဆို အေျပာ အက ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္နဲ႔ နန္းခင္ေမႊးရဲ႕ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မႈ၊ ကိုနန္း၀င္းရဲ႕သဘာ၀က်က် သ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈေတြနဲ႔ အတူ အဘိုး နန္းေတာ္ေ႐ွ႕ဆရာတင္၊ အေဖေရႊနန္းတင္တို႔ရဲ႕ အေမြေတြကို ဆင့္ကမ္းခ်ျပေနတဲ့ အခ်ိန္။ အႏုျမဴမီးေတြကို စတင္အသံုးျပဳခ်ိန္မွာ "အႏၲရာယ္စတိတ္႐ိုး၊ ကိုယ္ေပ်ာက္စတိတ္႐ိုး" စတဲ့ အသြင္ဆန္း အျမင္ဆန္းေတြနဲ႔ မိုး၀င္းဇာတ္အဖြဲ႔ စန္းလဂ္တက္ေနတဲ့အခ်ိန္။
အႀကိဳက္ဆံုး၊ အႏွစ္သက္ဆံုး ဇာတ္အဖြဲ႔ကိုျပပါ ဆိုရင္ေတာ့ ေမာင္ယဥ္ေအာင္စီစဥ္တဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္သိန္း
ေအာင္ 'ေနာင္" ၿမိဳ႕ေတာ္အင္အားသစ္အဖြဲ႔ ကိုပဲ ျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ဇာတ္အဖြဲ႔ရဲ႕ အဖြင့္သီခ်င္းမွာ "ဥပဓိ႐ုပ္နဲ႔ မ်က္လွည့္ျပသလို လာမညာနဲ႔ ၊ ဒါေတြကို အင္အားသစ္က သုတ္သင္ျပဳျပင္" လို႔ ဆိုထားတဲ့အတိုင္း ဥပဓိ႐ုပ္အလွအပကို သိပ္ဦးစားမေပးပဲ အပီျပင္ဆံုး ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္ေတြနဲ႔ သဘာ၀က်က် တင္ဆက္ခဲ့တယ္။ သူ႔အဖြဲ႔မွာ အဓိကအႀကိဳက္ဆံုးကို ျပပါဆိုရင္ အခန္းေျပာင္းခ်ိန္ပဲ၊ တခန္းနဲ႔ တခန္းကူးေျပာင္းခ်ိန္မွာ တျခားအဖြဲ႔ေတြလို ကားလိပ္ခ်၊ တီးလံုးတီးၿပီး ကူးေျပာင္းတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ မီးကေလးမိွတ္လိုက္တာနဲ႔ ေနာက္တခန္းေရာက္သြားေအာင္လုပ္ထားတဲ့စီမံမႈေလး၊ အခ်ိန္ကုန္
လဲသက္သာ ပရိသတ္ကို အခ်ိန္ျပည့္ေပးဆပ္ တင္ဆက္ရာလဲ ေရာက္တယ္။ အျပင္အဆင္ ဆက္တင္အခမ္္းအနားေတြကိုလဲ စနစ္တက် လုပ္ေလ့ရိွတယ္။ တံတားခ်ိဳးခန္း၊ မိုင္းခြဲခန္းေတြမွာ ဆိုရင္လဲ ေ႐ွ႕မွာ ဇာကန္႔လန္႔ကာခ်ထားၿပီး ခ်ိဳးျပ ခြဲျပေလ့ရိွတယ္။ ဒီလိုတင္ဆက္မႈေလးေတြနဲ႔ပဲ
"႐ိုးျပတ္ေတာမွ ေတာက္ေခါက္သံ၊ ေကာက္ပင္တေရးႏိုး စတဲ့ ျပဇာတ္ေတြ နာမည္ႀကီးခဲ့သလို သဘာ၀ကို အေျခခံၿပီးစင္တင္ခဲ့တဲ့ သဘင္သည္မ၀င္ရ၊ ပန္းေလွ၊ ခုႏွစ္အိမ္တန္းက မဂ်မ္းဘံု၊ ကိုးဆယ္ဆ သာလိမ့္မယ္၊ ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္ စတဲ့ျပဇာတ္ေတြကိုက ျပတိုင္း ရံုကြဲ ရံုပြင့္ေလ့ ရိွပါတယ္။
ရံဖန္ရံခါဆိုသလို မႏၲေလးလူရႊင္ေတာ္ ကိုသာဓုက သူ႔ဆရာကိုေပါက္စ ပါတဲ့ ဘီအီးဒီေအာင္သိုက္အဖြဲ႔မွာ
ပါ၀င္ အားျဖည့္ေပးတတ္ၿပီး ကိုခ်စ္စရာကလဲ ၿမိဳ႕ေတာ္အင္အားသစ္အဖြဲ႔မွာ ပါ၀င္ ကျပတာကိုလဲ ေတြ႔ခဲ့ရဘူး ပါတယ္။
ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႔ေတြအေပၚမွာ ၾသဇာေညာင္းၿပီး ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႔ေတြအခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးညီၫြတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးတတ္သူကိုေတာ့ ဘီအီးဒီေအာင္သိုက္ လို႔ ေကာက္ခ်က္ဆြဲမိပါတယ္။ ဇာတ္အဖြဲ႔ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မႏၲေလးေရာက္ေနၾကၿပီဆိုရင္ ဇာတ္အဖြဲ႔ေတြအားလံုး စည္းလံုးညီၫြတ္ေစလိုတဲ့ သမၼာဆႏၵနဲ႔ "ဇာတ္ၫြန္႔ေပါင္း" ဆိုၿပီး စီစဥ္ကျပေလ့ရိွပါတယ္။ ဦးေဆာင္စီစဥ္ၫႊန္ၾကားသူကေတာ့ ဘီအီးဒီဦးေအာင္သိုက္ႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ စီစဥ္ၫႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း တျခားဇာတ္အဖြဲ႔ေတြ စည္းစည္းလံုးလံုး ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ကျပေဖ်ာ္ေျဖၾကတဲ့ ပံုရိပ္ကေလးက သဘင္ေလာကအတြက္ ေက်နပ္အားရစရာပါ။"
"ကူညီကာ၀ိုင္းလို႔ မိႈင္း မ ပါ" ျပဇာတ္တိုေလးနဲ႔အတူ ဇာတ္မင္းသားေတြျဖစ္ၾကတဲ့ သိန္းေဇာ္၊ မိုး၀င္း၊ ခ်မ္း
သာ၊ နန္း၀င္းတို႔ကို လူရႊင္ေတာ္ေတြေနရာမွာထားၿပီး အဆိုေရာ အကပါပိုင္ႏိုင္တဲ့ ျပည္ေတာ္ခ်စ္ မင္းသမီးေလး နန္းခင္ေမႊးကို မင္းသမီးေနရာထား ကျပေစခဲ့တဲ့အၿငိမ့္ခန္းေလးနဲ႔ ပရိသတ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္ႏွစ္သက္ေစခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအၿငိမ့္ခန္းမွာ မ်က္ႏွာအပြင့္ဆံုးနဲ႔ အခံရဆံုးကေတာ့ လူရႊင္ေတာ္မင္းသားကိုနန္း၀င္း ပါပဲ။ ျပည္ေတာ္ခ်စ္မင္းသားေတြခ်ည္းဆိုေတာ့ သူတို႔ပ်က္တဲ့ပ်က္လံုးေတြကို ပရိသတ္က လူရႊင္ေတာ္ေတြ ပ်က္လံုးထုတ္ေနၾကတယ္ရယ္လို႔ မျမင္ၾကပဲ က်န္တဲ့လူရႊင္ေတာ္မင္းသား ၃ ေယာက္က 'ေယာကၹ ေယာကၹ' နဲ႔ေခၚလို႔ ခံရခက္ေနတဲ့ နန္း၀င္းရဲ႕မ်က္ႏွာအမူအရာကို ၾကည့္ၿပီး ဟားတိုက္ရယ္ေမာ တေသာေသာ ညံခဲ့ပါတယ္။
ဒီလို အရိွန္အဟုန္ေကာင္းေကာင္း၊ တီထြင္ဆန္းသစ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေကာင္းေတြနဲ႔ ေအာင္ပြဲခံ ခ်ီတက္လာခဲ့ၾကတဲ့ ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႔အသီးအသီးဟာ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းမႈနဲ႔အတူ ပြဲမိန္႔ ပိတ္ပင္ခံရျခင္း၊
ျပသမႈပိုင္း ကန္႔သတ္ခံရျခင္း၊ တင္ျပမႈပိုင္း ခ်ဳပ္ျခယ္ခံရျခင္း စေသာ စေသာ ထိုထို သို႔ေသာ အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားေၾကာင့္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားၾကတာဟာျဖင့္ ယေန႔ထက္တိုင္ေအာင္ပါပဲခင္ဗ်ား ... လို႔ ဗ်ိဳးဟစ္ရင္း ေ႐ွးျဖစ္ေဟာင္း ေအာက္ေမ့ဖြယ္အျဖစ္ ခံစားတင္ျပလိုက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။ ။
ဥဳံဖြ
Comments