ေမာင္လူေရး - ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္၍ သူသတ္က်ဴးေသာ အမုန္းကင္းမဲ့မႈ
(မိုးမခ) ၾသဂုတ္ ၂၉၊ ၂၀၁၈
ဆရာျမသန္းတင့္၏ သမိုင္းစကားပန္းစကားစာအုပ္ထဲမွာ အမုန္း ဆိုသည့္ ဘာသာျပန္ အက္ေဆးတပုဒ္ပါသည္။ အမုန္းတရားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ႏိုင္ငံတကာကြန္ဖရင့္တခု အေၾကာင္းေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းကြန္ဖရင့္ကို "အေမွာင္ကို ေနာက္သို႔ အနည္းငယ္ ဆုတ္သြားေအာင္ လုပ္ရန္" ဟုအက္ေဆးဆရာက စုတ္ခ်က္ဆြဲသည္။
အေမွွာင္ကို နည္းနည္းေလး ေနာက္ဆုတ္ဖို႔ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ သို႔မဟုတ္ ျပည္ပမွာျပဳလုပ္ေသာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားစြာရွိသည္။ တကယ္ဘဲ အေမွာင္ကို အနည္းငယ္ ဆုတ္သြားေအာင္ တတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ တခါတရံေတာ့ ယင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကပင္ အေမွာင္ထုကို ပို၍ သိပ္သည္းေအာင္ ျဖစ္သြားေစသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ပါဝင္ခ်ယ္လွယ္သူတို႔၏ ဘက္လိုက္မႈမ်ား၊ ေလွာင္ေျပာင္ႏွိမ့္ခ်မႈမ်ားကလည္း အေမွာင္ပင္ မဟုတ္ပါလား။
ယင္းအက္ေဆးတြင္ "အမုန္းကို ေဆြးေႏြးရသည္မွာ ခက္ပါသည္။ စိတ္က ျငင္းဆန္ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာသည္ ပုံသ႑ာန္ ကင္းမဲ့ပါသည္။ ဖရိုဖရဲ ႏိုင္ပါသည္။ ရန္မ်ားပါသည္" ဟုလည္းေကာင္း၊ "အမုန္းသည္ အသိဉာဏ္ပညာအရလည္းေကာင္း၊ စိတ္ဓာတ္ေရးရာအရလည္းေကာင္း၊ အႏၲရာယ္မ်ားေသာ အုတ္ထိန္းမႏိုင္ေသာ အရွဳပ္အေထြးတခု၊ သရဲသဘက္တေကာင္ႏွင့္ တူေနသည္"ဟုလည္းေကာင္း အမုန္းကို မွတ္ခ်က္ျပဳထားပါသည္။
အမွန္ပင္ အမုန္းကား ေဆြးေႏြးရခက္သည္။ အမုန္းသမားဟု ဆိုႏိုင္သူတို႔ၾကားတြင္ တေယာက္ကိုတေယာက္ လက္ခံၾကည့္ရွဳရန္ပင္ သိပ္ခက္ခဲေနသည္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔သည္ အရင္က ဘယ္မွာမွ မေတြ႔ဆုံဘူးခဲ့ေပ။ ဘာ့ေၾကာင့္ မၾကည့္ခ်င္ မျမင္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ရြံ႕ ေနၾကရသနည္းဟူမူ ေဖ့ဘြတ္ေပၚတြင္ တေယာက္၏အထြဋ္အျမတ္ထားရာကို တေယာက္ကေသးသိမ္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ၿပီး၊ ဆိုးဝါးယုတ္ည့ံသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ၿပီး၊ ျမင္ၿပီး ေတြ႔ၿပီး၊ ဆဲဆိုၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ၿပီး၊ နာက်ည္းၿပီး ရြံရွာၿပီး စက္ဆုတ္ၿပီးျဖစ္ေနၾကေသာေၾကာင့္ပင္။
အက္ေဆးဆရာ၏မွတ္ခ်က္အတိုင္းပင္ ျမန္မာျပည္တြင္းက လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးမႈန္းတီးမႈမ်ားသည္ အလြန္အားေကာင္း ရွဳတ္ေထြး ရန္မ်ားလွပါသည္။ လူမ်ိဳးတူခ်င္း ဘာသာတူခ်င္းပင္ မိမိတို႔ရင္တြင္းရွိ အမုန္းတရားတို႔အေပၚ ေမးခြန္းထုတ္ဝံ့ဖို႔ သိပ္ခက္ခဲေနပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ မိမိတို႔အုပ္စု၏ရပ္တည္ခ်က္အေပၚ သစၥာမဲ့သည္ဟု အထင္မခံႏိုင္ၾကျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ယခုလို အလုပ္အကိုင္မဲ့ေဘး၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ စတိုးဆိုင္မွအစ လုပ္အားေခါင္းပုံျဖတ္ေဘး၊ အလုပ္ခြင္ မေပ်ာ္သည့္ေဘး၊ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္မဲ့သည့္ေဘး၊ ေရေဘး၊ မူးယစ္ေဆးေဘး၊ သူရာရည္ေဘးဝိုင္းၿပီး တိုင္းျပည္အေပၚ အက်ပ္အတည္းေပါင္းစုံ ဖိစီးေနခ်ိန္တြင္ အမုန္းတရားသည္ သရဲသဘက္တေကာင္အလား ေဖ့ဘြတ္တခြင္ ျပန္လည္ လမ္းသလားေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေနရသည္။ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ေသြးထိုးလႈံ႕ေဆာ္ေနေသာအေကာင့္မ်ား ဖိုတိုေရွာ့ပုံမ်ားသည္ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ သာမန္ေဖ့ဘြတ္သုံးစြဲသူမ်ား၏ မ်က္ႏွာစာတြင္ လႊမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္ေနၿပီး ဘီလူးဆိုင္း တီးေပးေနသည္။ ေဆးဝ ေသြးၾကြေနခ်ိန္တြင္ ဘီလူးဆိုင္းကား တကယ့္အာဠာဝကတိုင္းျပည္ျဖစ္သြားေစႏိုင္သည့္ ပ့ံပိုးမႈပင္။
အရင္က ဤကဲ့သို႔ လႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ားကို ဂရုတစိုက္ေစာင့္ၾကည့္တတ္သူမ်ားသည္ ယခုအခါ အားေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ရွိမေနေတာ့သည့္အျပင္ ထိုအေျခအေနမ်ားကို ဘဝတက္လမ္းအျဖစ္ အသုံးခ်ေနသူမ်ားလည္း ရွိေနသည့္အခင္းအက်င္းျဖစ္သည္။
လက္ရွိအာဏာရပါတီသည္ ကိုယ့္ကို ေဝဘန္သူမ်ား အတိုက္အခံလုပ္သူမ်ား၏အေကာင့္တို႔ကို ဆင္ဆာလုပ္ဖို႔ က်ိဳးပမ္းေနၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္ဖို႔သာ အားသန္ေနပုံရျခင္းက ယင္းအမုန္းလႈံ႔ေဆာ္ေရးအေကာင့္တေစၧမ်ားကို အမဲသားေက်ြးေနသကဲ့သို႔ျဖစ္ေနသည္။ ယင္းတို႔ လမ္းသလားခြင့္ရွိေနျခင္းက ယင္းအေကာင့္မ်ားကို ေမြးထားသလိုေတာင္ ထင္စရာျဖစ္ေနသည္။ တကယ္ေတာ့ ပရိုဖိုင္အစစ္ႏွင့္ ေဝဘန္ေနသူမ်ားသည္ ေၾကာက္စရာမဟုတ္ေပ။ ယင္းေဝဘန္မႈသည္ အားလုံးက်ိဳးပမ္းရွာေဖြေနသည့္ ဒီမိုကေရစီ၏သြင္ျပင္လကၡဏာတခ်ိဳ႕သာျဖစ္သည္။
အက္ေဆးတြင္ "အမုန္းဆိုတာ ဘာလဲ" ဟု ေမးခြန္းထုတ္ျပီး ဝီဇယ္ဆိုသည့္တေယာက္က "အနက္ေရာင္ ေနမင္း" ဟု ေျဖသည္။ "ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုအေၾကာင္းအရာကို ေဆြးေႏြးရန္ ခက္ခဲသည့္အေၾကာင္းမွာ အမုန္းသည္ တခ်ိန္တည္းတြင္ လိ်ွဳ႕ဝွက္နက္နဲေသာအရာႏွင့္ လူဖ်င္းလူညံ့ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အမုန္းသည္ နားမလည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခက္ခဲနက္နဲေသာ အရာဟုလည္း ထင္ရသည္။ ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာၾကည့္ရန္ မလိုေလာက္ေအာင္ သိမ္ဖ်င္းမိုက္မဲေသာအရာဟုလည္း ထင္ရသည္။ အမုန္းသည္ တင္းပုတ္ကိုင္ထားေသာ ဝမ္းတြင္းရူး။ ျပင္းထန္၍ စက္ဆုတ္စရာေကာင္းၿပီး က်ိဳးေၾကာင္းညီညြတ္မႈကင္းေသာ အနက္ေရာင္ ယစ္မူးမႈ။ ေသမင္း၏ ႀကံရာပါ။"ဟုလည္း တစ္တစ္ခြခြ ဆိုထားသည္။
ျမန္မာျပည္ရွိ အမုန္းသည္ အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ ေရာယွက္ေနသလို ကိုးကြယ္ရာဘာသာႏွင့္ ခ်ိပ္ဆက္ထားျပန္ေသးသည္။ အမုန္းသည္ အမ်ိဳးသားေရး ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးတို႔၏ ခြန္အားလိုလို အေယာင္ေဆာင္ထားသည္။ တကယ့္ က်ိဳးေၾကာင္းညီညြတ္မႈကင္းေသာ အနက္ေရာင္ယစ္မူးမႈသာ။ အမုန္းသည္ ျမန္မာျပည္ရွိလူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၏ေမြးရာပါခြန္အား သို႔မဟုတ္ ငယ္ရြယ္စဥ္ကထဲက စားသုံးခဲ့ရသည့္ဓာတ္စာျဖစ္ေနျပန္ရာ ေမတၱာ၏ဆန္႔က်င္ဘက္မွန္းသိရက္ႏွင့္ ဖက္တြယ္ထားၾကသည္။ ျမန္မာျပည္အဖို႔ လူမ်ိဳး ဘာသာ ဘယ္မွ်ကြဲျပားပေစ အမုန္းကေတာ့ ဘုံဘာသာတရားပင္ ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္။
အမုန္းကြန္ဖရင့္တြင္ ကဗ်ာဆရာမ်ားက အမုန္း၏မ်ိဳးေစ့ကို ႏွလုံးသားထဲတြင္ လိုက္ရွာၿပီး ေဘာဂေဗဒႏွင့္ သမိုင္းဆရာတို႔ကမူ လူမ်ား၏ေနထိုင္မႈဘဝ အေျခအေနမ်ားထဲတြင္ လိုက္ရွာသည္ဟုဆိုသည္။
"ဗက္ကလပ္ဟာဗယ္ကမူ မုန္းရန္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈ (အမုန္းမပြားႏိုင္ေသာ သတၱိ) ဟူ၍ ရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။ သူ႔အဆိုကို အျခား လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သံသယရွိၾကပါသည္" ဆိုသည္ကို ဖတ္လိုက္ရစဥ္မွာ ယင္းသတၱိရွိသည္ဟု မိမိကိုယ္တိုင္ေရာ ယုံလားဟု ေမးခြန္းထုတ္ျဖစ္သည္။ အမုန္းမပြားႏိုင္ေသာ သတၱိရွိသလားဟူသည္ လူတိုင္း အျပန္အလွန္ေမးရမည့္ ေမးခြန္းတခုျဖစ္သင့္သည္။ ယင္းသတၱိေပၚထြက္လာသည္အထိလည္း ေမးဖို႔လိုလိမ့္မည္။ ေပၚထြက္လာမည္ဟု စိတ္ကူးၾကည့္လိုက္သည္။ စိတ္ကူးေတြက အရသာရွိသည္မဟုတ္လား။
"အမုန္းမွာ အခ်စ္နဲ႔တူတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမ့သြားၿပီး အျခားသူတဦးအေပၚမွာ စူးစိုက္သြားတဲ့ေနရာမွာ အခ်စ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္တူတယ္။ အခ်စ္လိုဘဲ အျခားသူေတြအေပၚမွာ အမွီျပဳကာ ကိုယ့္ဇာတ္တစိတ္တပိုင္းကို တျခားသူအေပၚကို ပို႔ေဆာင္ ေစလႊတ္လိုက္တာေတြဟာ အခ်စ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္တူတယ္။ မုန္းသူဟာ မုန္းရမယ့္သူကို ေတာင့္တတယ္ " ဟု ဟာဗယ္က အမုန္းစိတၱေဗဒကို ထပ္မံ ေျပာၾကားသည္။ အကယ္၍ အမုန္းႏွင့္ အခ်စ္သည္ ျခဴးတျပား၏ ေခါင္းႏွင့္ ပန္းသာဆိုလ်ွင္ အျမင္တဖက္ေျပာင္းလိုက္သည္ႏွင့္ အမုန္းမပြားႏိုင္သည့္ သတၱိရွိသည္ဆိုသည့္ အဆိုသည္ တကယ္ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
" အမုန္းဟာ က်ရွဳံးသြားတဲ့ နတ္တမန္ရဲ႕ မေကာင္းဆိုးဝါးအရည္အခ်င္းျဖစ္တယ္။ အမုန္းဟာ ထာဝရဘုရားသခင္ျဖစ္လိုတဲ့ စိတ္အေျခအေနတမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ သူ႔ကိုယ္သူ ဘုရားသခင္လို႔ေတာင္ ထင္တဲ့အရာျဖစ္တယ္။ ဘုရားသခင္မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္လည္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ သိတဲ့အခါမွာ ခံစားရတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡျဖစ္တယ္ " ဟု ဟာဗယ္ ဆက္ေျပာသည့္ စကားအတိုင္းဆိုလ်ွင္ ဘုရားသခင္ေတြအေပၚ ယုံၾကည္မႈ ေလ်ာ့က်သြားသည့္အခ်ိန္တြင္ တနည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယုံၾကည္မႈ အားေကာင္းခိုင္မာလာသည့္အခ်ိန္တြင္ အမုန္းစိတ္အေျခအေနသည္ လြင့္ပါးသြားေပမည္။
ဟာဗယ္က ပုံစံက်အမုန္းသမားသည္ " ေလးနက္ေသာ မ်က္ႏွာ၊ ဆတ္ဆတ္ထိမခံသည့္ သေဘာ၊ ၾကမ္းတမ္းမာေက်ာေသာ စကားအသုံးအႏႈန္း၊ ေအာ္ေငါက္ျခင္း၊ သူ႔ကိုယ္ထဲမွ ျပန္၍ ထြက္ႏိုင္စြမ္းမရွိျခင္းႏွင့္ သူ႔မိုက္မဲမႈကို ျပန္၍ မျမင္ႏိုင္ျခင္း၊ ထိုသို႔ ရွိေသာသူ ျဖစ္သည္" ဟု အမုန္းသမားကို ပုံေဖာ္ေပးသည္။ အမုန္းသမားဟုတ္မဟုတ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထက္ပါအခ်က္မ်ားႏွင့္ တိုင္းတာၿပီးလ်ွင္ အမုန္းသမားဆိုတာ ဘယ္လိုဟာဟု ကိုယ္သိသည့္အခ်က္တခ်က္ကို ျဖည့္စြက္ၾကည့္ေစခ်င္သည္။
က်ြႏု္ပ္ကေတာ့ လစ္ဘရယ္ေရာင္ေဆာင္ျခင္းဆိုသည့္အခ်က္ကို ျဖည့္စြက္သည္။
ဟာဗယ္က " ေအာ္စလိုကြန္ဖရင့္တြင္ ေဆြးေႏြးသည့္အေၾကာင္းအရာသည္ အတိအက်အားျဖင့္ အမုန္းမဟုတ္ပါ။ အေမွာင္ဘက္တြင္ရွိသည့္ ဆိုးယုတ္ျခင္းႏွင့္ အလင္းဘက္တြင္ရွိသည့္ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္တို႔အေၾကာင္းျဖစ္သည္ဟု က်ြန္ေတာ္ထင္ပါသည္ " ဟု ဆက္ေျပာၿပီး သူ႔ႏွလုံးသားထဲမွာ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ကိုဘဲ သိမ္းဆည္းထားေၾကာင္းဆိုပါသည္။
အက္ေဆးဆရာက " က်ြန္ေတာ္၏ ေအာ္စလိုမွ အျပန္ခရီးသည္ ေနာက္တရက္ႏွစ္ရက္အၾကာ ကမ႓ာလွည့္ခရီးသည္တဦး အသတ္ခံရသည့္ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ ေျမေအာက္မီးရထားဘူတာရုံထဲသို႔ အဆုံးသတ္သြားပါသည္။ သူ႔ကို သတ္သြားသည့္ သူရူးမ်ားသည္ သူ႔ကို မမုန္းပါ။ လုံးဝ မမုန္းပါ။ အနီးရွိ ကပြဲတခုသို႔ သြားရန္ သူတို႔ ပိုက္ဆံလိုေနပါသည္။ ထိုဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္၍ သူသတ္က်ဴးေသာ အမုန္းကင္းမဲ့မႈသည္ ေၾကာက္ဖြယ္လိလိျဖစ္ပါသည္။ ထိုေၾကာက္ဖြယ္လိလိအရာမ်ားအေၾကာင္းကို ေအာ္စလိုတြင္ မေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါ" ဟူေသာ ဝါက်မ်ားျဖင့္ အက္ေဆးကို အဆုံးသတ္လိုက္သည္။
အမုန္းအေၾကာင္းေရးသည့္အက္ေဆးကို ဖတ္ျပီးခ်ိန္တြင္ ေနာက္ဆုံးစာပုဒ္ထဲမွ အမုန္းကင္းမဲ့မႈ၊ သူသတ္က်ဴးေသာ အမုန္းကင္းမဲ့မႈ၊ ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္၍ သူသတ္က်ဴးေသာ အမုန္းကင္းမဲ့မႈဆိုသည့္ စကားလုံးမ်ား ပဲ့တင္ထပ္ေနၿပီး ယင္းပဲ့တင္သံမ်ားက ကိုယ့္တိုင္းျပည္အေပၚ နင္းေခ်ဖ်က္ဆီးေတာ့မည့္ ေၾကာက္စရာသတၱဝါဆိုး၏ ပုံရိပ္ကို ထင္ဟပ္ျပသလို ခံစားလိုက္ရသည္။
ထို႔ေနာက္ ေၾကာက္ဖြယ္လိလိျဖစ္ေသာ အမုန္းမဲ့သူသတ္က်ဴးတို႔ ပုံရိပ္မ်ားသည္ တဖြားဖြားေပၚလာသည္။ တကယ့္ကို ဟာလာဟင္းလင္းအမုန္းမဲ့သူသတ္္က်ဴးမ်ား။ ကေလးငယ္ေတြကို ရိုက္သတ္သည့္ ပေယာဂဆရာမ်ား၊ ကေလးငယ္ေလးမ်ားကို မုဒိမ္းက်င့္၍ ေခါင္းထု လည္ညွစ္သတ္ျဖတ္သည့္ တကယ့္ကို ဟာလာဟင္းလင္းမ်ားသည္ တဖြားဖြားေပၚလာေတာ့သည္။ ကေလးတို႔၏ ငရဲခန္းကို ဘယ္သူ မွန္းဆၾကည့္ႏိုင္မည္နည္း။ သူတို႔သည္ ကေလးငယ္ေလးမ်ားကို မမုန္းသည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ေနာက္ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ ဆိုင္ကယ္စီးနင္းလာသည့္သူမ်ား၏ပစၥည္းေတြကို လုၾကသည္။ တဖက္မွာ ေခါင္းကြဲ လက္ေျခက်ိဳး အသက္ဆုံးျဖစ္ၾကသည္။ ထိုသူေတြကိုလည္း မုန္းထားရန္ၿငိဳးဖြဲ႔၍ လုပ္ေဆာင္ျခင္းမဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ အရက္အတြက္ ေဆးျပားအတြက္ ဖုန္းအတြက္ ထမင္းတနပ္အတြက္ ဖာသိဖာသာ ဟာလာဟင္းလင္းစိတ္ခံစားမႈမ်ားႏွင့္ လုယက္ သတ္ျဖတ္လုပ္လိုက္ၾကသည္။
မနက္ကဘဲ သူခိုးက သူဝင္လာသည္ကို ျမင္သြားသည့္ ၁၆ႏွစ္အရြယ္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူေလးကို ဒါးျဖင့္ထိုးသတ္သြားသည့္သတင္းတပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္ရေသးသည္။
ေမာင္လူေရး
Comments