စမ္းစမ္းတင္ - ရသစာေပနဲ႕ ေတြးမိေတြးရာ- ၂


စမ္းစမ္းတင္ - ရသစာေပနဲ႕ ေတြးမိေတြးရာ- ၂
(မိုးမခ) ၾသဂုတ္ ၃၀၊ ၂၀၁၈
တေခတ္တခါက အားေကာင္းခဲ့ေပမဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ က်ဆင္းသြားတဲ့ စာဖတ္တတ္တဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳ ျပန္ထြန္းကားဖို႕ လူငယ္ေတြကို အားကိုးရပါေတာ့မယ္။ စာေပျမတ္ႏိုးတဲ့ လူငယ္ေတြ မရွိမဟုတ္ရွိတာမို႕ ဒိထက္မက တိုးပြားလာရင္ ယဥ္ေက်းတဲ့ ျမန္မာ့လူ႕ေဘာင္ျပန္ထြန္းကားမယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ပါရဲ႕၊

ရသစာေပဟာ သိမ္ေမြ႕နုည့ံံတဲ့စိတ္ထားေမြးျမဴတတ္ေအာင္ တနည္းတဖံု မသိမသာ ထိန္းေက်ာင္း ေပးတတ္၊ အနုပညာကို ခံစားတတ္ေအာင္ ေမြးျမဴေပးတတ္၊ လူ႕သေဘာကို ေစာေၾကာနိုင္ တတ္ေအာင္ ပံ့ပိုးေပးတတ္တဲ့ နက္နဲတဲ့ အရာတခုဆိုတာ မွန္ခ်င္မွန္၊ မွားခ်င္မွား၊ လက္ခံသူရွိရင္ရွိ-မရွိရင္လည္း မရွိျဖစ္နို္င္ေပမဲ့ ကာလေတြဘယ္ေလာက္ၾကာေညာင္းၾကာေညာင္း ရသစာေပေကာင္းေတြက ကမၻာမွာေရာ၊ ျမန္မာပါေရာ ေအာင္လံထူျမဲထူေနတာမ်က္ျမင္ပါပဲ။

ႏွလံုးသားကို ႏူးညံ့ေစဖို႕နဲ႕ အေတြးအေခၚ ရင့္သန္ေစဖို႕ အေထာက္အကူေပးတယ္လို႕ေျပာနိုင္တဲ့ ရသစာေပသာမက အသိအျမင္ဗဟုသုတတိုးေစတဲ့ တျခား စာေတြကိုလည္း ခုေခတ္မွာ အဖတ္နည္းသြားပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ လူမွဳ လူမွဳ ကြန္ယက္ေတြမွာ အခ်ိန္ျဖဳန္းမ်ား။ လဘက္ရည္ဆိုင္ ဘီယာဆိုင္ေတြမွာ အထိုင္မ်ား။ ကရာအိုေက အႏွိပ္ခန္းေတြ ကလပ္ေတြ ဘားေတြ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ အေရာက္မ်ား၊ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ အသြားမ်ားတဲ့အျပင္ တေနရာက တေနရာ အသြား လမ္းမွာတင္ အခ်ိန္ကုန္ရတာမ်ားေနျပန္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းအတိုင္း လိုက္ေျပာင္းသြားတယ္လို႕ ေျပာနို္င္ေပမဲ့ ေကာင္းတဲ့အေျပာင္း ဟုတ္-မဟုတ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖို႕သင့္ျပန္၊

ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းက ကမၻာနဲ႕ခ်ီေျပာင္းေနတာမို႕ ကမၻာအရပ္ရပ္မွာ ပံုႏွိပ္ေရာ အြန္လိုင္းနဲ႕ပါ စာေပေပါင္းစံု ထြန္းကားေအာင္ျမင္ေနခ်ိန္မွာ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ စာေပတန္ဖိုးေမ့ေလ်ာ့ခံထားရတဲ့ အေနအထားတရပ္ကို ေရာက္ေနတယ္လို႕ မယူဆခ်င္ေပမဲ့ ထုတ္ေ၀သူေတြညည္းခ်င္းေၾကာင့္ ယူဆရမလိုလို၊ ဒီလို ရွိေပမဲ့ တခ်ိန္တခါက အားေကာင္းခဲ့တဲ့၊ စာေပထြန္းကားတဲ့၊ စာဖတ္တတ္တဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳကို ျပန္လည္ ပ်ိဳးေထာင္ဖို႕ တဘက္တလမ္းက ၾကိဳးပမ္းေနသူေတြ ရွိေနျပန္တာပါ။

စာၾကည့္တိုက္ေတြဖြင့္၊ စာဖတ္၀ိုင္းေတြလုပ္၊ စာအုပ္ေစ်း ေရာင္းပြဲေတာ္ေတြက်င္းပ ေပမဲ့ တနိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ ယွဥ္ရင္ နို္င္နိုင္နင္းနင္းမလုပ္နို္င္ေသးတဲ့ အေနအထားမွာပဲ ရွိေနေသးတယ္လို႔လည္း ေျပာသံဆိုသံၾကားရတာပါ။ တေခတ္တခါက ရသစာေပအရွိန္အဟုန္ေကာင္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အင္တာနက္တို႕ ရုပ္ျမင္သံၾကားတို႕ ဗီြစီဒီတို႕ ဆြဲေဆာင္အားေကာင္းလာတဲ့အတြက္ေရာ စား၀တ္ေနေရး၊ ဘ၀ ရွင္သန္ေရးအတြက္ ရုန္းကန္ေနရတာနဲ႔ တျခား အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြ ေၾကာင့္ပါ စာဖတ္ခ်ိန္ နည္းသြား ရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။

ရသစာေပအားနည္းသြားရတာကလည္း အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိနို္င္ျပီး အေၾကာင္း တေၾကာင္းကိုေတာ့ စာေပစိစစ္ေရးရွိခဲ့တာလည္း ပါနိုင္ျပန္ေပါ့။ ဥပမာ- ဆရာျမသန္းတင့္၊ ဆရာေမာင္သာရတို႕စာေတြ စာေပစိစစ္ေရးနဲ႔ ျငိျပီးရင္းျငိခဲ့တာေတြ၊ ဆရာေတြရဲ႕ ပင္ကိုယ္ေရး ရသစာေပေတြဟာ စာဖတ္ပရိသတ္ေရွ႕ေမွာက္ ေရာက္မလာတာက စာေပစိစစ္ေရးတံတိုင္းကို မေက်ာ္လႊားနိုင္လို႔ပါပဲ၊ ဆရာျမသန္းတင့္ဟာ ပင္ကိုယ္ရသစာေပ မဖန္တီးနိုင္တဲ့အခါ ဘာသာျပန္ေတြနဲ႔ စာဖတ္ပရိသတ္ကို မိတ္ဆက္ေပးရပါတယ္။ ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္လို ကိုယ္ပိုင္ရသစာေပေတြ ဆက္လက္ ဖန္တီးနိုင္ခြင့္ရွိရင္ ျမန္မာ့ရသစာေပေလာကအတြက္ အလွတန္ေဆာင္ေတြ က်န္ရစ္မွာေသခ်ာ၊ ဆရာေမာင္သာရလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ ဘာစာမူတင္တင္ စိစစ္ေရးက ခြင့္မျပဳေတာ့တာမို႕ ဆရာပရိသတ္ေတြလည္း နစ္နာရျပန္၊ ခုေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ ရသစာေပထည့္သြင္းေဖာ္ျပတဲ့ မဂၢဇင္းေတြက ရားသထက္ရွားလာေတာ့ ထည့္တဲ့ ေနရာကိုပဲ ကေလာင္သစ္၊ ကေလာင္ေဟာင္း၊ ကေလာင္ေသြးစ သမားေတြ စုျပံဳတိုး၊ ဒီလိုတိုး၀င္ၾကတာကိုလည္း အျပစ္မဆိုသာပါဘူး၊

စာနယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္မရွိသေလာက္ အင္မတန္ရွည္ၾကာခဲ့တဲ့ ကာလၾကီး တေလွ်ာက္ စာေပကင္ေပတိုင္လို႕ ေျပာတဲ့ စာေပစိစစ္ေရး တံတိုင္းၾကီး ကာဆီးေနခဲ့ခ်ိန္ေတြမွာေတာင္ ရသစာေပေတြ ခပ္ျမိဳင္ျမိဳင္ပါတဲ့ မဂၢဇင္းေတြ ထိုက္သင့္သေလာက္ရွိခဲ့ေပမဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ နည္းပါးသြားတဲ့အတြက္ လက္ခံတဲ့တေနရာကို ေရာက္လာဖို႕ စုျပံဳၾကိဳးစားတာကလည္း သဘာ၀က်၊ ေလးေရာင္ျခယ္အတြင္းပန္းခ်ီ ခြေဖာင္ေတြနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္၊ မ်က္ႏွာျပည့္ သရုပ္ေဖာ္ပံုေတြနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္ ၀တၱဳတို ၀တၱဳရွည္၊ အခန္းဆက္၀တၱဳ စတာေတြ၊ တမ်က္ႏွာ၀တၱဳ၊ ကေလာင္သစ္ ၀တၱဳ စတာေတြကို ေနရာေပးတဲ့ စာေပေတြ မဂၢဇင္းေတြ ေခါင္းပါးသြားတဲ့ ဒီေန႕ ဒီကာလမွာ လူငယ္ေတြ လက္ရည္ေသြးစရာ ေနရာ ကေလာင္သစ္ေတြကို စင္တင္ေပးတဲ့ေနရာ ရွားပါးသြားတာကို ၊

NLD အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲခ်ဳပ္ဦးေဆာင္တဲ့ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ေအာင္ျမင္ထင္ရွားတဲ့ စာေရးဆရာတဦး ျပန္ၾကားေရး၀န္ၾကီးျဖစ္လာတဲ့အခါ လူငယ္ေတြ လက္ရည္ေသြးနိုင္ဖို႕ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမွာ က႑တရပ္ ထည့္သြင္းေပးလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ သတင္းအဓိကထား ဦးစားေပးရတဲ့ သတင္းစာမွာ ေဆာင္းပါးနဲ႔ စာေပေရးရာကဲလာတာကို ဂ်ာနယ္ ဆန္ေနတယ္လို႔ ရွဳျမင္သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ စာသူခိုးကို အစိုးရသတင္းစာက ေဖာ္ျပမိလိုက္တာလည္း ရွိေသး၊ ရသစာေပဟာ ဟိုေနရာေရာက္ ဒီေနရာ ေရာက္ေနမယ့္အစား သူ႕စင္နဲ႔ သူ ရွိသင့္တယ္လို႔လည္း တခ်ိဳ႕က ေျပာ၊ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ လူငယ္ေတြ စာေပလက္ရည္ေသြးနိုင္ဖို႕ သတင္းစာမွာ ေနရာေပးမယ့္အစား အစိုးရက ေနာက္အစီအစဥ္တမ်ိဳး စီစဥ္ေပးလိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္မိ ဘာေတြ ဘယ္လိုေျပာေျပာ ဒီဘက္ေခတ္ပိုင္းမွာ မၾကာမၾကာက်င္းပတဲ့ စာအုပ္ေစ်းေရာင္း ပြဲေတာ္ေတြေၾကာင့္ စာခ်စ္သူေတြဟာ တေနရာတည္းကေန စာအုပ္ေပါင္းစံု၀ယ္ယူနိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းလည္း ရွိလာ ဒီေစ်းေရာင္းပြဲေတြမွာ ျဖစ္ျဖစ္ တျခားတျခား စာအုပ္ရနိုင္တဲ့ ေနရာေတြက ျဖစ္ျဖစ္ စာဂ်ပိုးေတြပဲ စာအုပ္၀ယ္ၾကတာ။

စာေပစိစစ္ေရး မရွိေတာ့တဲ့ကာလမွာ စာေရးသူေရာ ထုတ္ေ၀သူပါ စိတ္ေပါ့ပါးလြတ္လပ္သြားပံု ရေတာ့မွ လူေတြစာသိပ္မဖတ္နိုင္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနနဲ႔ သြားတိုက္ဆိုင္လို႕ေနတာကလည္း အားမရစရာ၊ တခ်ိန္က အျမတ္အစြန္းၾကီးၾကီးမားမားရခဲ့တဲ့ အေပ်ာ္ဖတ္စာအုပ္ေတြ ၊ သိုင္းစာအုပ္ေတြ၊ အပစ္အခတ္၊ အညွစ္အသတ္၊ အညစ္အပတ္ စာအုပ္ေတြ၊ Ghost writer ကို ရွဲဒိုးလို႕ေျပာတဲ့ သူမ်ားကို အခေပးျပီး ေရးတဲ့စာကို ကိုယ့္ကေလာင္နံမည္နဲ႕ ထုတ္ေ၀သူေတြ လိုင္းေျပာင္းသူေျပာင္းျပီး တြက္ေျခမကိုက္တဲ့ မဂၢဇင္းထုတ္ေ၀ရာက တျခားမီဒီယာေျပာင္းသြားသူေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ရာခိုင္ႏွဴန္းမမ်ားေပမဲ့ ရသစာေပကို စြဲမက္တဲ့ အမာခံပရိသတ္ေတြရွိျမဲရွိေနသလို လူငယ္ စာခ်စ္သူေတြလည္း ရွိျမဲရွိေနတာပါ။ ပံုႏွိပ္စာအုပ္ေတြ အေျခအေနမေကာင္းေပမဲ့ စာအုပ္ေတြလည္း ထြက္ျမဲထြက္ေနတာကလည္း ၀ါသနာရွင္လူငယ္ေလးေတြ ကိုယ့္ေငြနဲပကိုယ္ စာအုပ္ထုတ္ၾကတာကို။

ဒါေၾကာင့္ ေျပာရရင္ ရသစာေပဖန္တီးနိုင္တဲ့ လူငယ္လူသစ္ေတြမရွိမဟုတ္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခတ္စမ္း စာေပေခတ္၊ ရွဳမ၀ေခတ္၊ မိုးေ၀ေခတ္၊ ဆရာ၀န္စာေရးဆရာေခတ္ စတာေတြတုန္းကလို အင္နဲ႕အားနဲ႔ သိပ္မမ်ားေတာ့တာကိုလည္း အမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံပါတယ္။ ရွိတဲ့လူဦးေရနဲ႕ အခ်ိဳးခ်ရင္ အခ်ိဳးအစား နည္းေပမဲ့ ရသစာေပအေဟာင္းေတြျပန္ထုတ္ေ၀တဲ့အခါ အမာခံပရိသတ္ေတြအျပင္ စာခ်စ္သူ လူငယ္ေတြက ရွာဖတ္တတ္တာ ပီတိျဖစ္ရ၊ ရသစာေပျမတ္နိုးတဲ့ လူငယ္ေလးေတြ ဆထက္ထမ္းပိုးတိုးပြားလာရင္ အျမီးက်က္အျမီးစား ေခါင္းက်က္ေခါင္းစား၊ ဆင္ျခင္တံုတရားမဲ့ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားသက္သက္ပဲ ကြက္ၾကည့္တတ္ျပီး က်င့္၀တ္သိကၡာမဲ့ သူေတြေလ်ာ့ပါးရံုမက ယဥ္ေက်းတဲ့ ျမန္မာ့လူ႕ေဘာင္ ျပန္လည္ထြန္းသစ္လာမယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္မိေနျပန္၊
0