ၾကည္ေဇာ္ဝင္း - စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ဘာလဲ ဘယ္လဲ



စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ဘာလဲ ဘယ္လဲ 
ၾကည္ေဇာ္ဝင္း
(မိုးမခ) ၾသဂုတ္ ၂၃၊ ၂၀၁၈

မေန႔ (၄.၂.၂၀၁၈) က စာေပညီမငယ္ ေမနႏၵာ(ေမဓာဝီ) Live လႊင့္ေပးလို႔ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ေဟာေျပာတာကို နားေထာင္ လိုက္ရတယ္။ ဆရာဂုဏ္ထူးဦးသိန္းႏိုင္လည္း ေဟာေျပာ တယ္။ ဆရာတုိ႔ရဲ႕ေခတ္ဦးကို မမီလုိုက္ေပမယ့္ ဆရာတုိ႔ရဲ႕ ရင္တြင္းစာေပစကားေတြကို ၾကားရတဲ့အခါ ဆရာတုိ႔ရဲ႕ စာေပ ေခတ္ထဲကို ေရာက္သြားသလိုပါပဲ။ လြမ္းစရာေကာင္းလုိက္ တာ။

စာေပေဝဖန္ေရးဆရာဆိုတာ လူမုန္းခံရတယ္တဲ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္လို သတၱိ တကယ္ မေကာင္းတာကေတာ့အမွန္။ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ရဲ႕စာေပေဝဖန္ေရးေပတံကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။
 
“ ကိုယ္ႀကိဳက္ရင္ ေကာင္းတယ္။ ကိုယ္မႀကိဳက္ရင္ မေကာင္းဘူးေပါ့”တဲ့။

ဒါေပမဲ့ ဘာေၾကာင့္ႀကိဳက္တယ္။ ဘာေၾကာင့္မႀကိဳက္ဘူးဆုိတာကေတာ့ အက်ဳိးအေၾကာင္းခိုင္လုံစြာ အေထာက္အထားနဲ႔ေျပာႏိုင္ရမယ္တဲ့။ စာတပုဒ္ကိုၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္း ျပည္သူဘက္ကၾကည့္ရမယ္တဲ့။ ဇာတ္ေကာင္ေတြစကားေျပာတာ သဘာဝက်ရဲ႕လား၊ ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္က ယုတၱိရွိရဲ႕လား ၾကည့္ပါ တယ္တဲ့။ 

ထားပါေတာ့၊ ဆရာစြမ္းကိုျမင္တဲ့အခါ မဆလေခတ္က စာေပေဟာေျပာပြဲေတြဆီ ေရာက္သြားၿပီး စာေပ စိတ္ေတြတက္ႂကြလာသလို ကိုယ္အားက်ခဲ့တဲ့စာေရးဆရာေတြကိုလည္း လြမ္းမိတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ေခတ္တုန္းကေတာ့ စာေရးဆရာႀကီးေတြကို အရွင္လတ္လတ္ျမင္ဖူးဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး။ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြရွိမွသာ ျမင္ဖူးတာပါ။

ဆရာေတြနဲ႔စကားေျပာခြင့္ရဖို႔ေနေနသာသာ အနားေတာင္ ကပ္ခြင့္မရႏုိုင္ပါဘူး။ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့စာေရး ဆရာ ဆရာမေတြနဲ႔ေဟာေျပာပြဲေတြကို အၿငိမ့္ပြဲဇာတ္ပြဲၾကည့္သလို အားခဲၿပီးသြားၾကည့္တာပါ။ စာေပေဟာေျပာပြဲဆုိေတာ့ သြားနားေထာင္တာေပါ့ေလ။ က်ေနာ္တို႔စာရူးေပရူးဘဝတုန္းက အားထားရတဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲကေတာ့ မႏၱေလး မီရထားစာေပေဟာေျပာပြဲပါပဲ။

ဆရာပါရဂူ၊ ဆရာျမသန္းတင့္၊ ဆရာဦးေအာင္သင္း၊ ဆရာေမာင္ေသာ္က၊ ဆရာေမာင္ကိုယု၊ ဆရာ ေသာ္တာေဆြ၊ ဆရာေက်ာ္ျမသန္း၊ ဆရာမစမ္းစမ္းႏြဲ႔(သာယာဝတီ) စသည္ျဖင့္ နာမည္ႀကီးေတြေဟာ ေျပာတာကို နားေထာင္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲကျပန္လာရင္ ဘာမွန္းမသိဘဲ တက္ႂကြေနၿပီ ေျခလွမ္းေတြသြက္ေနတယ္။ နားေထာင္တဲ့ပရိတ္သတ္ကလည္း ႏွစ္စဥ္ေၾကာက္ခမမ္းလိလိပါပဲ။

သာမန္အၿငိမ့္ပြဲဇာတ္ပြဲေတြထက္ ပရိတ္သတ္မ်ားပါတယ္။ ေဟာေျပာပြဲၿပီးေနာက္ ရက္မနက္မွာ ေရးသူဖတ္ သူေဆြးေႏြးပဲြ ရွိပါတယ္။။ က်ေနာ္တို႔က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘဝေက်ာင္းတက္ေနရတာမို႔ ေရးသူ ဖတ္သူေဆြးေႏြးပြဲမတက္ႏိုင္ပါဘူးး။ အဲဒီေခတ္ကဆို ေရးသူဖတ္သူေဆြးေႏြးပြဲစာအုပ္ေလးေတြ ထြက္ခဲ့ တယ္။

စာေရးဆရာေလာကမွာ မႏၱေလးမီးရထားစာေပေဟာေျပာပြဲကိုေဟာေျပာဖူးမွ စာေရးဆရာစာရင္း ဝင္တယ္ လို႔ေတာင္ ေျပာစမွတ္ျပဳတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးတယ္။ မႏၱေလးရထားမွာ မေဟာဘူးေသးဘူးဆိုရင္ စာေရးဆရာ လားမေျမာက္ေသးတဲ့သေဘာ။ ေဟာေျပာပြဲစီစဥ္တဲ့သူေတြက စာဖတ္ပရိတ္သတ္စိတ္ဝင္စားၾကတဲ့စာေရး ဆရာႀကီးေတြကို ဖိတ္ေပးၾကတယ္။ အခုေခတ္လိုလည္း အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႔ေဆးေၾကာ္ျငာသလို မေၾကာ္ျငာပါ ဘူး။ လူစည္ကားတ့ဲႏွစ္ေနရာ သုံးေနရာေလာက္ပဲ  ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေထာင္တယ္။ စာေပခ်စ္တဲ့သူေတြ အလိုလိုေရာက္လာတာပါပဲ။

ဆရာေတြေဟာတာကလည္း ေကာင္းလြန္းေတာ့ ပရိတ္သတ္က ေဟာေျပာပြဲၿပီးမွာစိုးေနၾကတယ္။ 

ည ၁ နာရီေက်ာ္ ၂ နာရီမွသိမ္းတယ္။ အေဟာအေျပာေကာင္းတဲ့ဆရာေတြဆိုရင္ ဆက္ေဟာပါဦးလို႔ ပရိတ္သတ္က ဝိုင္းေအာ္ၾကတယ္။ ဆရာေမာင္ေသာ္ကတို႔၊ ဆရာေမာင္ကိုယုတို႔၊ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳတို႔ဟာ အေဟာအေျပာေကာင္းသူေတြပါ။ ဆရာေသာ္တာေဆြကေတာ့ စာေရးတာ သြက္သေလာက္ ေဟာတဲ့ေန ရာမွာ ေလးပါတယ္။ ဆရာေသာ္တာေဆြေဟာရင္ေတာ့ ရယ္ရမွာပဲလုိ႔ ထင္ခဲ့တာ၊ က်ေနာ္နားေထာင္ဖူးခဲ့ သမွ်ထဲမွာ အထူးျခားဆုံးကေတာ့ ဆရာ(ဦး)ဆန္းလြင္ပါ။ ဝတၳဳတပုဒ္ကို အသံသြင္းထားၿပီး အေခြဖြင့္ျပေန သလိုပါပဲ။ ဆရာေမာင္သာရ ရထားမွာေဟာတဲ့ ႏွစ္က က်ေနာ္က နယ္ျပန္ေနလို႔ နားမေထာင္လိုက္ရဘူး။

ဟိုေခတ္က စာေပေဟာေျပာပြဲတပြဲက်င္းပခြင့္ရဖို႔ဆိုတာမလြယ္ပါဘူး။ ဒီေခတ္လို တႏွစ္လုံး ေဟာေျပာပြဲရွိ ေနတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ စာဆိုေတာ္ရာသီတဝိုက္မွာပဲ ရွိတာပါ။ တပြဲဆုိ တပြဲဆိုသေလာက္ စာဖတ္ပရိတ္ သတ္ေတြ ေက်နပ္အားရၾကတယ္။ ေရးသူဖတ္သူေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာလည္း သက္ဆိုင္ရာစာေရးဆရာေတြ ရဲ႕နာမည္ႀကီးစာအုပ္ေတြအေၾကာင္း ေမးၾကျမန္းၾက ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အလ်ဥ္းသင့္လို႔ေျပာခ်င္တာေလးတခုရွိတယ္။ က်ေနာ္က ဆရာေမာင္သာရကို ဆရာ ဦးေအာင္ သင္းအေဟာအေျပာသိပ္ေကာင္းတာပဲလို႔ ေျပာေတာ့ ဆရာက ဦးေအာင္သင္းက စာေဟာဆရာေလတဲ့။ အဲဒီိလိုၾကားခိုက္မွာ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ တမ်ဳိးျဖစ္သြားတယ္။ စာေဟာဆရာနဲ႔ စာေရးဆရာ မတူဘူးလား၊ စာေဟာဆရာေကာ စာေရးဆရာမဟုတ္ဘူးလား၊ ဆရာဦးေအာင္ သင္းစာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ နာမည္ ႀကီးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာဦးေအာင္သင္းရဲ႕တကိုယ္ေတာ္လုံးခ်င္းျဖစ္တဲ့ ဝတၳဳ သို႔မဟုတ္ ေဆာင္းပါး သို႔မဟုတ္ အက္ေဆး သို႔မဟုတ္ ကဗ်ာစာအုပ္ရယ္လုိ႔ မရွိဘူးထင္ပါတယ္။ 

ဆရာ့ရဲ႕ေဝဖန္ေရးအျမင္စာအုပ္တအုုပ္ေတာ့ သတိထားမိရဲ႕။ အခုေတာ့ ဆရာ့စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါ တယ္။ ဆရာ့စာေပေဟာေျပာခ်က္ေတြဟာလည္း စာေပတန္ဖိုးရွိလြန္းလို႔ စာအုပ္ေတြျဖစ္လာပါတယ္။ 

စာေပေဟာေျပာပြဲေခြေခတ္ကို ဆရာဦးေအာင္သင္းကေတာင္ စတယ္ထင္ပါတယ္။။ ေတာေတြမွာေတာင္ အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႔ဖြင့္ၿပီးနားေထာင္ရတဲ့အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာပါ။ ဆရာရဲ႕ ျမန္မာစာေပအေပၚထားတဲ့ေစတနာ လူငယ္ေတြအေပၚမွာ ထားတဲ့ေစတနာက နားေထာင္လိုက္တာနဲ႔ အထင္းသားေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ 

ဆရာရဲ႕စာေပဝမ္းစာက ႀကီးမားလြန္းေတာ့ ဆရာဘာေျပာေျပာ မွတ္သားေလာက္စရာခ်ည္းပါပဲ။
ဒါျဖစ္ရင္ ဒီေန႔ေခတ္စာေပေဟာေျပာပြဲ ဆရာေတြကေရာ ဆရာဦးေအာင္သင္းလိုစာေပခ်စ္သူေတြ လူငယ္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို လႈံေဆာ္စည္းရုံးႏိုင္ၿပီလား၊ လူငယ္ေတြကို စာဖတ္ခ်င္လာေအာင္  ေဟာေျပာႏိုင္ၾက ၿပီလား။

ရသစာေပက်ဆင္းေနတယ္လို႔ေျပာေနၾကၿပီ။ တကယ္လည္း ရသစာေပေတြကို မဖတ္ၾကေတာ့သေလာက္ ပါပဲ။ ဟိုတုန္းက စာေပေဟာေျပာပြဲဆ္ိုတာ နတ္ေတာ္လ တလတည္းေလာက္သာရွိတာ၊ အခုဆိုရင္ စာေပ ေဟာေျပာပြဲေတာင္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ၁၂ လစာဆိုေတာ္ပြဲလို႔ ေျပာလိို႔ေတာင္ ရေနတယ္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲဆိုတာ ညမွာပဲ ေဟာတာမ်ားတယ္။ အခုဆိုရင္ ေန႔ေရာညေရာ ေဟာေျပာေနၾကရတာ ပါ။ ေက်ာင္းဖြင့္ပြဲ ဘုရားထီးတင္ပြဲကစလို႔ အလွဴေတြ၊ ကေလးကင္မြန္းတပ္နာမည္ေပးပြဲေတြအထိ စာေပ ေဟာေျပာပြဲေတြ ထည့္လာၾကၿပီ။ 

ေဟာေျပာေနတဲ့သူေတြအမ်ားစုနဲ႔လည္း ခင္ေနေတာ့ ဆက္ေရးရမွာကို ခင္လည္းခင္တယ္ အားလည္းနာ တယ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြက စာေပေဟာေျပာပြဲေတြေရာစစ္ရဲ႕လား။ နားေထာင္သူေတြဘက္က ျပန္ ေျပာၾကတာကေတာ့ စာေရးဆရာေတြက စာေပအေၾကာင္းမေျပာဘဲ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြပဲ ေျပာေန ၾကတယ္။ သီခ်င္းေတြပဲ ဆိုျပေနၾကတယ္။ ပရိတ္သတ္မရယ္ ရယ္ေအာင္ေျပာၿပီး လက္ခုပ္သံခ်ဴေနၾက တယ္။ လက္ခုပ္သံေမွ်ာ္ေနၾကတယ္။ အေၾကာင္းအရာေတြကထပ္ေနၿပီး တခါလာလည္း ဒါ၊ တခါလာ လည္း ဒါ ျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။
တခ်ဳိ႕နာမည္ႀကီးေဟာေျပာပြဲဆရာေတြရဲ႕စကားေတြက ေရွ႕ေနာက္မညီဘူး၊ ကိုယ္မႀကိဳက္တဲ့ အစိုးရက် ေတာ့ အစိုးရကိုအျပစ္တင္ၿပီး ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့အစိုးရက်ေတာ့ ျပည္သူကိုအျပစ္တင္တယ္တဲ့။

စာေရးဆရက အေျပာေကာင္းရင္ အေျပာေကာင္းတဲ့စာေရးဆရာျဖစ္ေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးသမားက အေျပာ ေကာင္းရင္ အေျပာေကာင္းတဲ့ စာေရးဆရာျဖစ္သြားၿပီလား။ အေျပာေကာင္းတဲ့ႏိုင္ငံေရးသမားပဲျဖစ္မွာေပါ့။ စာေပေဟာေျပာပြဲလို႔ေခါင္းစဥ္တပ္ရင္ တကယ္စာေရးတဲ့ စာေရးဆရာေတြကိုပဲဖိတ္သင့္တယ္။

ႏိုင္ငံေရးသမားန႔ဲစာေရးဆရာမတြဲသင့္ဘူး။ စာေရးတဲ့ႏိုင္ငံေရးသမားဆုိရင္ောတ့ အဓိပၸာယ္ရွိပါတယ္။ ဒါေတာင္ ေျပာစရာရွိတယ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲအေနနဲ႔ဖိတ္တာမို႔ ႏိုင္ငံေရးသမားစာေရးဆရာရဲ႕စာေပ အျမင္ပဲ ျဖစ္သင့္ေဟာသင့္တယ္။ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ႏိုင္ငံေရးသမားကို စာေပေဟာေျပာပြဲေတြက ဖိတ္လိုက္ တာနဲ႔ စာေရးဆရာျဖစ္သြားေရာလား။

နာမည္ႀကီးႏိုင္ငံေရးသမားနဲ႔တြဲေဟာရတဲ့စင္ေတြမွာ စာေရးဆရာအစစ္ေတြရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာထိခိုက္တာမ်ဳိး ေတြေတာင္ ရွိတယ္။ နာမည္ႀကီးႏိုင္ငံေရးသမားက ေနာက္မွေဟာမွာမို႔အရင္ေဟာေနတဲ့စာေရးဆရာ အစစ္ကို အျမန္ဆင္းခိုင္းတာမ်ဳိးေတြ ရိွိတယ္။ စာတစ္လုံးမွမေရးဘဲ စာေပေဟာေျပာပြဲလုိက္တဲ့ ရုပ္ရွင္ မင္းသား မင္းသမီးေတြနဲ႔ဆုိရင္ ပိုေတာင္ဆိုးေသး။

ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ေတြေဟာေနတာကိုမႀကိဳက္လို႔ မလိုလားလို႔ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး ေနာ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာျဖစ္ေနလို႔ ေျပာတာ။ စာေပေဟာေျပာပြဲလို႔မတပ္ဘဲ အျခားေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီးလြတ္လြတ္လပ္လပ္ေျပာၾကရင္ မေကာင္းဘူးလား။ ဥပမာ လူငယ္ႏွင့္အနာဂတ္တို႔၊ ႏုိင္ငံအေရ ေဆြးေႏြးၾကမယ္တို႔ စသျဖင့္ေပါ့။ 

အမ်ားက လက္ခံတဲ့ေက်ာ္ၾကားသူေတြေဟာေျပာတာကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ နားေထာင္ရသူေတြအတြက္ အက်ဳိး ရွိပါတယ္။
ေဟာသူူရွိလုိ႔ ဖိတ္သူရွိတာမဟုတ္ဘဲ ဖိတ္သူရွိ္လုိ႔ ေဟာသူေတြရွိတာပါ။ ဖိတ္တဲ့သူေတြကလည္း နာမည္ ႀကီးေတြကိုပဲ ရခ်င္ ဖိတ္ခ်င္ၾကမွာပါ။ ဒီေနရာမွာလည္း နာမည္ႀကီး ေဟာေျပာတဲ့ဆရာေတြ အေၾကာင္းက ေျပာစရာရွိလာျပန္တယ္။ ပထမဦးဆုံးျပႆာနာကေတာ့ ေဟာေျပာခ ဂါရဝေၾကးကိစၥပါပဲ။ ဟိုကဒီက အသံေတြလည္း စုံေနေအာင္ ၾကားေနရတယ္။ နာမည္ႀကီးတေယာက္ကဆို ငါးသိန္းရမွ ေဟာႏိုင္မယ္တဲ့။ အသြားအျပန္ ေလယာဥ္နဲ႔ေခၚရပို႔ရမယ္။ တည္းခိုခန္းအေကာင္းစားမွာ ထားေပးရမယ္။ အရက္ဆို အနည္း ဆုံး ဘလူးေလဘယ္မွဆုိတာေတြအထိ ၾကားေနရတယ္။ ကိုယ့္အလွည့္ၿပီးၿပီးခ်င္း ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ဆီကို သီးျခားလိုက္ပို႔ရမယ္။ ပုဆိုးတကြင္းနဲ႔မုိးအလင္းေဟာတယ္ဆိုတဲ့ စာေရးဆရာမ်ဳိးကေတာ့ အရုပ္ေရးၾကည့္ ရမယ္ထင္ပါရဲ႕။

ဒီေနရာမွာ စာေရးဆရာစစ္မစစ္ကိစၥလည္း ေျပာခ်င္တယ္။ ဘယ္လိုစာမ်ဳိး ေရးေရးစာေရးဆရာျဖစ္သလား၊ ကိုယ္ေရးတဲ့သုတရသစာေပေတြကိုစာဖတ္ပရိတ္သတ္က အသိအမွတ္ျပဳရင္ စာေရးဆရာျဖစ္ပါတယ္။ 

ကိုယ္ေရးတဲ့စာဟာ လတ္တေလာအမ်ားလက္ခံတဲ့ရာသီစာမ်ဳိးမျဖစ္ရဘဲ ေရရွည္တည္တ့ံႏိုင္တဲ့ႏွစ္ရွည္ စာမ်ဳိးျဖစ္ရမယ္။ ကိုယ္ဟာ စာေပအသိုင္းအဝိုင္းကလက္ခံတဲ့ဝတၳဳ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါး အက္ေဆးေရးၿပီးၿပီ လား၊ ကိုယ့္စာကို စာသမားစစ္စစ္ေတြက အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံႀကဳိဆိုၾကၿပီလား။

အားမနာပေျပာရရင္ စာေပေဟာေျပာပြဲေစ်းကြက္ႀကီးက လုပ္ငန္းတခုသဖြယ္က်ယ္ေျပာလာေနၿပီ။ လုပ္စား ခြင္ႀကီးလိုျဖစ္ေနၿပီ။ စာ, နာမည္ႀကီးေအာင္မေရးႏိုင္ဘဲ လူ, နာမည္ႀကီးေအာင္ လုပ္ေနၾကတယ္။ စာထက္ လူကေရွ႕ေရာက္ေနတယ္။ စာေရးစားတာထက္ စာေဟာစားတာက တြက္ေျခကိုုက္လုိ႔ စာေရးဆရာေယာင္ ေဆာင္ၿပီး စာေဟာစားသူေတြလုပ္ေနၾကသလိုျဖစ္ေနတယ္။ ေဟာေျပာပြဲေတြမွာတြင္က်ယ္ေနလို႔ နာမည္ ႀကီးေနလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေအာင္ျမင္တဲ့စာေရးဆရာျဖစ္ၿပီလုိ႔ လိပ္ျပာသန္႔စြာ ခံယူရဲၿပီလား။

ေဟာေျပာပြဲမွာ ေဟာေျပာပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီကေတာင္ လာေဟာမယ့္စာေရးဆရာေတြ ကာတြန္းဆရာ ေတြကို လူနဲ႔နာမည္နဲ႔ တြဲမသိတာမ်ဳိးေတြထိ ျဖစ္ေနတယ္။ အခမ္းအနားမွဴးက ဆရာတိုိ႔ ဘယ္သူအရင္ ေဟာမွာလဲလို႔ေမးတဲ့အခါ နာမည္ႀကီးစာေရးဆရာက က်ေန္ာအရင္ေဟာမယ္လို႔ေျပာေတာ့ အရင္ေဟာမွာ ေတာ့ဟုတ္တယ္။ နာမည္ေျပာလို႔ ျပန္ေျပာသတဲ့။ ဒါထက္ဆိုးတာက ေဟာေျပာမယ့္စာေရးဆရာကာတြန္း ဆရာေတြပုံကို ဗီႏိုင္းထုတ္တဲ့အခါ ပုံနဲ႔စာနဲ႔တြဲတာေတြလြဲတာမ်ဳိးထိပါပဲ။ ႏိုင္ျမန္မာရဲ႕ပုံေအာက္မွာ ဆရာ ကာတြန္းဝင္းေအာင္လုိ႔ ေရးၿပီး ကာတြန္းဝင္းေအာင္ရဲ႕ပုံေအာက္မွာ ဆရာႏိုင္ျမန္မာလို႔ေရးတာမ်ဳိးေပါ့။ 

ေဟာေျပာမယ့္စာေရးဆရာရဲ႕နာမည္ကိုေတာင္ အခမ္းအနားမွဴးက မွန္ေအာင္မေျပာႏိုင္တာမ်ဳိးေတြလည္း ရွိရဲ႕။ စာေရးဆရာညီမင္းညိဳကို ညိဳမင္းညိဳလုိ႔ေၾကညာတာမ်ဳိး။

ေနာက္ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြဟာ လုပ္ငန္းသေဘာဆန္လာတယ္။ ေဟာေျပာတဲ့ဆရာေတြအေပၚလည္း ျဖစ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔ေတြက ဇာတ္အၿငိမ့္တို႔ဆိုင္းတို႔က လူေတြလိုဆက္ဆံလာတယ္။ စရိတ္ခံေခၚမယ္။ လက္ေဆာင္ေပးမယ္။ အျပန္ကားေပၚအေရာက္တင္ေပးလုိက္မယ္။ ေႏြးေထြးမႈေတြေပ်ာက္ဆုံးကုန္ၿပီလုိ႔ ဆိုတယ္။ 

စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမ်ားလာေလ စာဖတ္အားေတြေကာင္းလာေလျဖစ္ရမယ္လုိ႔ထင္စရာရွိတယ္။ လူေတြစာဖတ္ရင္ စာအုပ္ေတြေရာင္းရမွာေပါ့။ အထူးသျဖင့္ ရသစာအုပ္ေတြ မ်ားမ်ားေရာင္းေကာင္းရမွာ ေပါ့။ ေဟာေနတဲ့သူေတြအခ်ဳိ႕ကေရာ ရသစာေပေရးၾကရဲ႕လား။ ေနာက္ဆုံးစာေဟာသူေတြကိုယ္တိုင္ေရာ စာေရးဆရာအခ်င္းခ်င္းေတြရဲ႕စာေတြကိုအခ်ိန္ေပးၿပီး ဖတ္ၾကရဲ႕လား။ စာမဖတ္ျဖစ္ၾကတဲ့ျပည္သူေတြကို စာတကယ္ဖတ္ခ်င္လာေအာင္ လႈ႔ံေဆာ္တုိက္တြန္းျဖစ္ၾကရဲ႕လား။

ဆရာေမာင္သာရကေတာ့ ေျပာဖူးတယ္။ စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္ရင္ စာေရးတဲ့။ စာေရးဆရာစစ္စစ္ျဖစ္ၿပီးမွ စာေဟာဆရာျဖစ္လာသူမ်ားကိုေျပာစရာမရွိေပမယ့္ စာေဟာဆရာျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီးမွ စာေရးဆရာ ေလာကကို အသုံးခ်ဖို႔ႀကိဳးစားေနတဲ့သူေတြကိုေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ္။ အေျပာေကာင္းတိုင္း အေရး ေကာင္းတာမဟုတ္။ ေရးလာရင္လည္း ဦးတည္ခ်က္မွန္ဖို႔လိုေသးတယ္။ 

စာေပကိုအသက္ထက္ဆုံးဝဋ္ေႂကြးႀကီးစြာေရးသားလာတဲ့ စာသမားစစ္စစ္ဆြမ္းဆန္ေတြၾကားမွာ ႂကြက္ေခ်းေရာတာမ်ဳိး လက္မခံပါ။

ေဘာလုံးပြဲတပြဲလိုေျပာရရင္ စာမေဟာဘဲစာေရးတဲ့စာေရးဆရာေတြဟာာ ေနာက္တန္းသမားေတြနဲ႔တူၿပီး စာေရးစာေဟာဆရာေတြကေတာ့ ေရွ႕တန္းတိုက္စစ္မွဴးေတြနဲ႔ တူပါတယ္။ တိုက္စစ္မွဴးေကာင္းေတြျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ အစဥ္အလာေကာင္းေတြ ကို ထိန္းသိမ္းၾကရမယ္။ အခုေတာ့ ့အမုန္းခံၿပီေမးလိုက္ေတာ့မယ္။
စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ဘာလဲ ဘယ္လဲ။

ၾကည္ေဇာ္ဝင္း
0