"သားသမီးေတြ လက္ထဲမွာ ပဋိပကၡေတြ ထားခဲ့မွာလား" (အင္တာဗ်ဴး)


ေအာင္ၿငိမ္းခ်မ္း (Myanmar Now) သားသမီးေတြ လက္ထဲမွာ ပဋိပကၡေတြ ထားခဲ့မွာလား
(မိုးမခ) စက္တင္ဘာ ၂၇၊ ၂ဝ၁၈ 
ကခ်င္ေဒသ တိုင္းရင္သားမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ယွဥ္တဲြေနထိုင္ေရး ႀကဳိးပမ္းေနသူ တစ္ဦးက ေဒသတြင္း ေနာက္ဆံုးအေျခအေနမ်ားကို ေျပာျပထားသည္


ၾသဂုတ္လကုန္ပိုင္းက ေတြ႔ရေသာ  ဦးေက်ာ္ေထြးေမာင္ ေခၚ ရွေဒါင္ေယာ္ဇက္  (ေကဇြန္ေႏြး/Myanmar Now)

ရွမ္းနီ (တုိင္းလိုင္) ႏွင့္ ကခ်င္မ်ားၾကား အက်ဳိးေဆာင္ေပးရာတြင္ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ မိုးေကာင္းၿမိဳ႕နယ္မွ ကိုေက်ာ္ေထြးေမာင္ ေခၚ ရွေဒါင္ေယာ္ဇက္တြင္ အားသာခ်က္ တစ္ခု ရိွေနသည္။ ထိုအခ်က္မွာ ရွမ္း၊ ကခ်င္ ကျပား  ျဖစ္ေနသည္ ဟူေသာ အခ်က္ပင္။

မိုးေကာင္း အေျခစိုက္ All to One ျပည္သူလူထု အေျချပဳ ပူးေပါင္းကူညီမႈ ကြန္ရက္ကို ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတခ်ဳိ႕နွင့္ ပူးေပါင္း တည္ေထာင္ၿပီး အတြင္းေရးမွဴး တာဝန္ ယူထားသည့္ ကိုေက်ာ္ေထြးေမာင္ႏွင့္ မၾကာေသးခင္က ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းရာ သူက ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ယွဥ္တြဲ ေနထုိင္္ႏိုင္ေရး ႀကဳိးပမ္းခ်က္မ်ားအေၾကာင္း ေျပာျပထားသည္။

ရွမ္းနဲ႔ ကခ်င္ၾကား ေတြ႔ဆံု ညိွႏိႈင္းမႈေတြမွာ အရင္က ဘယ္လုိအေျခအေနရွိလဲ၊ အခုေရာ ဘာေတြေျပာင္းလဲလာပါသလဲ။
ရွမ္းေတြကို အခြန္ေကာက္တဲ့ ကိစၥဟာဆုိရင္လည္း ေတာ္ေတာ္ေလးကို အတုိက္အခံ ျဖစ္ခဲ့တယ္။   ျမစ္ႀကီးနားမွာရွိတဲ့ KIA ဆက္ဆံေရးရံုးကို သြားၿပီးမွ ျပည္သူေတြက ဒီလို ဒီလို ေျပာေနၿပီ၊ အခြန္ ဆုိရင္လည္း ေတာင္းသေလာက္ေပးတဲ့ပံုစံမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ညိွႏိႈင္းေပးဖို႔။  လံုးဝ ျငင္းရင္လည္း အႏၱရာယ္က ရွိေသးတယ္ေလ။ နည္းနည္းေတာ့ ေလွ်ာ့ေပးပါေပါ့။ ေနာက္တစ္ခု လမ္းကိစၥ။ လမ္းသြားလမ္းလာ ေတာထဲ ဝင္တဲ့ေနရာေတြ၊ ျပည္သူေတြ လုပ္ကိုင္စားေသာက္တဲ့ေနရာေတြမွာ မိုင္းေတြ မေထာင္ၾကဖို႔ ရံုးမွာ သြားေျပာတယ္။  ဘယ္သူေထာင္တာလဲ ဆုိတာလည္း မသိဘူး၊ ႏွစ္ဖြဲ႔ ရွိတယ္၊ ဘယ္အဖြဲ႔လဲ ဆုိတာ ျမင္မွ မျမင္ႏုိင္တာ။ မစြပ္စြဲဘူး၊ ေမတၱာရပ္ခံတာ။ တုိင္္းရင္းသားအေရး ဆုိရင္လည္း အစတုန္းက ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္ကအစ လက္ခံဖို႔ ခက္ခဲခဲ့တယ္။ ၁၉၇၄ တုန္းက ရွမ္းနဲ႔ ကခ်င္ အႀကီးအက်ယ္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအရွိန္က မေသေသးဘူး။ ႏွစ္ဘက္စလံုးက ရင္ထဲမွာ ရွိေနတုန္းပဲ။   ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ကြင္းဆင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကခ်င္နဲ႔ ရွမ္းနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္တယ္၊     ဘုန္းႀကီးေတြက သူတုိ႔ ဓမၼာရံုမွာ ေဆြးေႏြးပဲြ လုပ္ဖို႔ေျပာတယ္။ ကခ်င္ေတြက မလာႏုိင္ဘူး။ Church (ခရစ္ယာန္ ဘုရားေက်ာင္း) မွာ လုပ္မယ္ဆုိေတာ့ ရွမ္းေတြက မလာႏုိင္ဘူး။ အဲဒီမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ဒုကၡ ျဖစ္ခဲ့တယ္။  ဓမၼာရံုမွာ လုပ္လိုက္ေတာ့ ကခ်င္ေတြဘက္က တကယ္ကို တစ္ေယာက္မွ မလာဘူး။ ေနာက္ … ရြာတစ္ရြာ သြားလိုက္တယ္၊ ညွိၾကည့္တယ္။   နွစ္ဘက္စလံုး ရင္ဖြင့္ၾကရင္ ဆရာတုိ႔ရွိေနတဲ့အခ်ိန္ ဘာမွမျဖစ္ဘဲနဲ႔ ဆရာတုိ႔ျပန္သြားရင္ ရြာမွာ နွစ္ဘက္ ျပႆနာတက္မွာ စုိးရိမ္ရတယ္ ဆုိေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘာမွမလုပ္ဘဲနဲ႔ ျပန္ခဲ့ရတာလည္း ရွိတယ္။ ဒါက စလုပ္တုန္းက အေျခအေနေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့   အဲဒီေနရာေတြ ကြ်န္ေတာ္အခု အလြယ္တကူ ဝင္လို႔ရသြားၿပီ။ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ဝိုင္းထဲမွာကိုက ထၿပီး လက္သီးထိုးမယ္အထိ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္္ မုိင္းကြဲလို႔ ရွမ္းတစ္ေယာက္ ေသသြားတယ္။ သူတို႔မိသားစုေတြ အကုန္လံုး ကြ်န္ေတာ့္ဆီ လာခဲ့ၾကတယ္။ ဒီျပႆနာ ရွင္းေပးဖို႔ေပါ့ေလ။ တစ္ေယာက္တည္း မရွင္းႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဘုန္းႀကီးေတြေခၚၿပီး ရွင္းရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ရံုုးမွာပဲ ကခ်င္ဘက္ကေရာ ရွမ္းမိသားစုဘက္ကေရာ ေခၚၿပီးေတာ့ စကားဝုိင္း လုပ္ရတယ္။  ကခ်င္တုိင္း KIA မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေတြကို ကုိယ္က ရွင္းျပရတာေပါ့။ မရွင္းႏိုင္ရင္ လူမ်ဳိးေရးျပႆနာ ျဖစ္ေတာ့မွာေလ။

ဆက္ဆံေရးအဆင္ေျပလာေအာင္ တြန္းအားေပးတဲ့ တျခားအေၾကာင္းအရာေတြက ဘာေတြ ျဖစ္မလဲ။
ေအာက္ေျခက စတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမလား။  တစ္ရပ္ကြက္တည္း ေနတဲ့သူေတြခ်ည္းပဲ။   အဆက္အဆံ မရွိဘူး၊ အေခၚအေျပာမရွိဘူး ဆုိရင္လည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေခၚၿပီးေတာ့ စုေပးလိုက္တဲ့အတြက္ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး အေခၚအေျပာ ရွိသြားတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ သိသြားတယ္၊ ရင္းနွီးသြားတယ္၊ စကားေျပာျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒါက တစ္ခ်က္ေပါ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့   ျပႆနာ အရင္းအျမစ္ကို ရွာခုိင္းတယ္၊ မတည့္ဘူး ဆုိရင္လဲ ဘာျဖစ္လို႔ မတည့္ၾကတာလဲ၊  တကယ့္အေၾကာင္းအရင္းကဘာ ဆုိတာကို   ရွာခိုင္းလိုက္တယ္။ သမုိင္းေၾကာင္းေတြလည္း ျပန္ၿပီး ရြတ္ျပရတာေပါ့ေလ။ ဟိုးအရင္က ေအးအတူပူအမွ် ရွိခဲ့့တယ္၊ ၁၉၄၈ ေနာက္ပိုင္းမွ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ ဘာေၾကာင့္မို႔ ၿပိဳကြဲသြားတယ္၊ ေရွ႕ေလွ်ာက္မွာလည္း ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေတြ အတူ ေနထုိင္ရဦးမွာပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ သားသမီးေတြ လက္ထဲမွာ ပဋိပကၡေတြ ထားခဲ့မွာလား။ ေရွရွည္မွာ ၿငိ္မ္းခ်မ္းစြာ အတူ ယွဥ္တြဲေနႏုိင္ေအာင္ နွစ္ဘက္ အသုိင္းအဝိုင္းေတြ မႀကိဳးစားသင့္ဘူးလားေပါ့။ ေျပေျပလည္လည္ ရွင္းျပရတယ္။

၁၉၄၈ ေနာက္ပိုင္း  ဘယ္အခ်ိိန္ေတြမွာ ပိုၿပီး အဆင္ေျပခဲ့လဲ။

ေလာေလာဆယ္ အနီးစပ္ဆံုး ေထာက္ျပတာက … (တပ္မေတာ္နဲ႔ KIA) အပစ္အခတ္ ရပ္စဲခဲ့တဲ့ ၁၇ နွစ္တာ အခ်ိန္ေတြတုန္းက ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ ဘယ္လို ရွာေဖြစားေသာက္ႏုိင္ခဲ့တယ္၊ ညသန္းေခါင္က အစ ဘယ္လို ခရီးသြားလို႔ရခဲ့တယ္၊ အဲဒီအေျခအေနေတြ သူတုိ႔ကို ျပန္ရွင္းျပလိုက္တယ္။ လက္ေတြ႔ ေနခဲ့ရတဲ့ အေျခအေနေလ။ အဲဒီေတာ့ အားလံုးက ဒီအရသာကို သိေနတယ္ေလ။ အခုအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္္တို႔ အဲဒီလိုသြားလို႔ မရဘူးလား။ အေဝးႀကီး မၾကည့္နဲ႔ အဲဒီ ၁၇ ႏွစ္ ကာလက အားလံုး ႀကံဳခဲ့ရတာပဲေလ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ အရသာကို ခံစားခဲ့ရတာေလးေပါ့။ ဒါက လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡနဲ႔လည္း တုိက္ရိုက္ ဆက္စပ္ေနတယ္။

ေဒသတြင္း ပိုၿပီးၿငိမ္းခ်မ္းလာေအာင္ ႏွစ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းကေရာ ဘာလုပ္ဖို႔လိုမလဲ။

နွစ္ဘက္စလံုး ေတာင္းသင့္တာကို ေတာင္းၿပီးေတာ့ ေပးသင့္တာကို ေပးလိုက္ရင္ေတာ့ ပိုၿပီး ေျပလည္မယ္လို႔ ထင္တာပဲ။ မျဖစ္ႏုိင္တာကို မေတာင္းနဲ႔။ ဟိုဘက္ကလည္း ေပးသင့္တဲ့ဟာကို ေပးလိုက္။  ခ်က္ျခင္းလက္ငင္းေတာ့ ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။ လက္ရွိအေျခအေနကို ကြ်န္ေတာ္ရွင္းျပမယ္၊ ကခ်င္ဘက္ကဆုိရင္ ပတ္ဂ်ီဆန္ဆိုၿပီး ဖြဲ႔လိုက္တယ္၊ အဓိကကေတာ့ ဘိန္းတုိက္ဖ်က္ေရးေပါ့။ တျခားဘက္ကလည္း ျပည္သူ႔စစ္ဆုိၿပီးမွ ဖြဲ႔တယ္။   ဖြဲ႔တာက  တစ္ရပ္ကြက္လံုးပါတာ မဟုတ္ဘူး။ ရွမ္းနီျပည္သူ႔စစ္ ဆုိၿပီး ရွမ္းနီေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေတြက လူမ်ဳိးေရးေတြကို ကြဲေစတဲ့ ကိစၥေတြပဲ။   

ထိလြယ္ရွလြယ္ကိစၥေတြကို ညိွႏိႈ္င္းေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့အခါမွာ ဘယ္လို အေထာက္အပံ့ေတြ လိုအပ္လဲ။

တျခားျပင္ပအကူအညီ မယူခင္တုန္းကေတာ့ လုပ္နုိင္တဲ့တာက မုိးေကာင္းပဲ။ အခုဆုိရင္ မုိးေကာင္းမွာက ကခ်င္ေရာ၊ ရွမ္းေရာဘက္က စာေပယဥ္ေက်းမႈေတြ ပါလာေအာင္ စည္းရံုးထားတယ္။ ဘာသာေရး အသိုင္းအဝိုင္းေတြ ပါလာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္လည္း ဘယ္ဘက္ကိုမွ မယိမ္းဘဲ တည့္တည့္ ေလွ်ာက္ေနတာ။  အားလံုးက အားေပးလို႔ အခုဆုိ အဖြဲ႔ေလးတစ္ဖြဲ႔ ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒါက ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုလည္း ဟုတ္တယ္။   ရြာကေနၿမိဳ႕၊ ၿမိဳ႕ကေန ျပည္နယ္အထိ ဘယ္လိုတိုးခ်ဲ႕ၿပီးေတာ့ လုပ္မလဲေပါ့ အားလံုး ႀကိဳးစားရေအာင္ ဆိုၿပီး လုပ္ေနတာ။   အစုိးရရဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကေတာ့ လိုတယ္။  ကြ်န္ေတာ္တို႔က   ရြာေလး အေသးေလးေတြက အစ တကယ့္ ပဋိပကၡနယ္ေျမေတြ ျဖစ္ေနရင္ အဲဒီမွာ ရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြကို ကူညီခ်င္တယ္၊ သြားခ်င္တယ္။ မသြားရဆိုၿပီး တားတဲ့ ပံုစံ၊ ခြင့္ျပဳမိန္႔တင္ပါ ဆုိတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ  အရမ္း အခက္အခဲျဖစ္တယ္။ သူတို႔ဘက္က ပူးေပါင္းကူညီမႈကို ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြ ပါလာေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စည္းရံုးႏုိင္တယ္။ 



ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္ေနတာ လက္နက္ကိုင္ၿပီး ပုန္ကန္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ တုိင္းရင္းသားအားလံုး ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးေအာင္လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လုပ္ေနၾကတာ။  လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ခြင့္ေပးပါတယ္ ဆုိတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေလးပဲ  လုိခ်င္တယ္။ ။
0