ေမာ္ဆူးသစ္ - ကဗ်ာခရီးသြား ေခၚႏူးစုမ္ ေတးသြားႏွင့္ ကခုန္စုတ္ခ်က္မ်ား


ကဗ်ာခရီးသြား ေခၚႏူးစုမ္ ေတးသြားႏွင့္ ကခုန္စုတ္ခ်က္မ်ား
ေမာ္ဆူးသစ္
(မိုးမခ) ႏိုဝင္ဘာ ၁၂၊ ၂၀၁၈

ခ်မ္းေအးလြန္းလွတဲ့ဒီဇင္ဘာမွာခရီးထြက္ရတာက အနည္းငယ္ကသိကေအာက္ႏိုင္မယ္ဟု ေတြးထားခ့ဲေပ မယ့္ တကယ္တမ္းေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ခဲ့။ အထူးသျဖင့္ ဒီခရီးစဥ္မွာ ဘယ္သူေတြ ဘယ္ဝါေတြ ဘယ္ႏွစ္ ေယာက္လိုက္ပါမည္ ဘယ္ႏွစ္ရက္ေနမည္၊ ဘယ္မွာတည္းခိုမည္ ဆိုတာမ်ဳိးစီစဥ္ထားျခင္းမရွိခဲ့။ ကဗ်ာ၊ ပန္းခ်ီ၊ သီခ်င္း၊ ဓာတ္ပံု ဝါသနာတူေတြခ်ည္း ဒီဇင္ဘာအားလပ္ရက္ အေပ်ာ္ခရီး ထြက္ျခင္းမ်ဳိးမို႔ပိုျပီး လြတ္ လပ္ေပ်ာ္ရႊင္စရာျဖစ္ရတာၾကည္ႏူးေနမိသည္္။

ပခုကၠဴကေန မနက္ ၅ နာရီခြဲစထြက္လာေတာ့ ကားေပၚမွာ ကားေမာင္းသူ ဖိုးခ်မ္း(ပံုေတာင္ပရိုင္းမိတ္ေျမ) က်ေနာ္ႏွင့္ေျပေဇာ္ သံုးေယာက္သာပါသည္။ ျမိဳ႕ေရွာင္လမ္းအတိုင္းစထြက္လာေတာ့ အိပ္မႈန္စံုမႊားမီးေရာင္ က်ဳိးတိုးက်ဲတဲၾကား မနက္ခင္းလမ္းထ ေလ်ွာက္ၾကသူ တခ်ဳိ႕တေလကိုသာ ေတြ႔ရေသးသည္။ ခ်မ္းေအးလွသည့္ဒီဇင္ဘာရဲ႕အိပ္ရာမွာ ပခုကၠဴက အိပ္ရာထ ေနာက္က်ေနတာလည္းျဖစ္ႏိုင္သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခ်ဳိးျဖဴ ငွက္တံဆိပ္တပ္ဆင္ထားသည့္အျပာေရာင္ကားေလးသည္ ေရာင္နီပ်ဳိ႕စအညာေဆာင္း ထဲ တရိပ္ရိပ္ေျပးေနသည္။ အေတြးနဲ႔ၿငိမ္သက္လိုက္ပါလာရင္း ျမိဳင္ဝင္ခါနီးခ်ိန္မွာေတာ့ ဆရာျမသန္းတင့္ ၏ တမာႏုခ်ိန္စစ္တမ္းထဲက ျမိဳင္အဝင္ တမာတန္းကို တကူးတက ထၾကည့္ျဖစ္သည္။ ဓာတ္ပံုေတာ့ မရိုက္ ျဖစ္ခဲ့။ အခ်ိန္က ဓာတ္ပံုရိုက္ဖို႔လည္း သိပ္မေကာင္းလွဟု ထင္မိသည္။
'အညာေႏြပူေအာက္ ရြက္ေယာင္းေခ်ာက္တို႔ ေႂကြသစ္ျပီးစ တမာႏုခ်ိန္အညာကိုလြမ္းတဲ့အေၾကာင္း ေႏြ အလြမ္း' ကို ဆရာျမ ဖြဲ႔ျပခဲ့သည္။ ဆရာျမသန္းတင့္ခ်စ္သူမ်ားေတြ႔ဆံုပြဲက်င္းပသည့္အခ်ိန္က တမာႏုခ်ိန္ ေႏြဦးမွာပင္ ျဖစ္သည္။ မွတ္မွတ္ရရ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ဆရာျမသန္းတင့္ စာခ်စ္သူမ်ားေတြ႔ဆံုပြဲကို ကိုသ်ွား ႏွင့္အတူ တက္ေရာက္ျဖစ္ခဲ့တာ အမွတ္ရေနမိေသးသည္။
ေနာက္အႀကိမ္မ်ားတြင္ေတာ့ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့။

ၿမိဳင္ဝင္ခါနီးအခ်ိန္သည္ ေနထြက္စမို႔ ေရာင္နီဦး၏ေငြႏွင္းမႈန္ ဇာပုဝါပါးေအာက္တြင္ ဆရာျမခ်စ္သည့္တမာ တန္းသည္ တမ်ဳိးတမည္ လြမ္းစရာေကာင္းေနျပန္ေတာ့သည္။ ဒီႏွစ္မွာ ဆရာျမကြယ္လြန္ျခင္းႏွစ္ (၂၀) ျပည့္ပြဲက်င္းပဖို႔စီစဥ္ေနေၾကာင္း ၿမိဳင္ျမိဳ႕ တမာႏုခ်ိန္ စာေပရပ္ဝန္းက ၾကားသိရသည္။
အေရာက္သာလာခ်င္မိပါရဲ႕…တမာႏုခ်ိန္အညာ......။


ျမိဳင္ေရာက္ခ်ိန္မွာ လြန္းအိမ္သစ္ မင္းခန္႔ (ျမိဳ င္)ႏွင့္ ေႏြငယ္တို႔ (၃) ေယာက္ မင္းခန္႔ရံုးေရွ႕ကဆိုင္တြင္ အဆင္သင့္ျပင္ဆင္ျပီး ေစာင့္ေနၾကသည္။ ေႏြငယ္ႏွင့္လြဏ္းအိမ္သစ္က ျမိဳင္ႏွင့္ ၁၂ မိုင္အကြာ 'လက္ ယက္မ' ကေန ျမိဳင္မွာလာဆံု။ ၿမိဳင္ၿမိဳ႕တဖန္ ၆း ၃၀ တြင္ ဆက္ထြက္လာခဲ့သည္။

ျမိဳင္အထြက္မွာပင္ ကိုသာေဂါင္ဆီ 'ကံမ' ဆီမွ မလိုက္ျဖစ္ေတာ့ေၾကာင္း ဖုန္းဝင္လာသည္။ မလိုက္ျဖစ္ေပမယ့္ " သူ႔ဆီဝင္ခဲ့ဦး၊ မနက္စာစားဖို႔ေစာင့္ေနမယ္" ဟုဆို၍ ကိုသာေဂါင္ဆီဝင္ျပီး မနက္စာ စားခဲ့ၾကေသးသည္။ 
ကံမမွ ေပါက္ခရီးမွာ တျဖည္းျဖည္း ျမင့္တက္သြားသေယာင္ရွိသည္။ ေနေရာင္ျခည္ေအာက္က လမ္းေဘး ဝဲယာျမင္ကြင္းမ်ားကမူ ေသြ႔ေျခာက္ျမဲ၊ အညာသရုပ္သကန္မေျပာင္းလဲေသး။

ကံမမွေပါက္လမ္းတြင္ ေရျပာသည္ ၿမိဳ႕တမ်ွစည္ကားသာယာလွသည့္ ရြာႀကီးတရြာျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေနာ္တို႔ေရာက္ခ်ိန္ထိ ေစ်း မကြဲေသး။ စည္ကားသည္ထက္ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္လွပမႈက စိတ္ရႊင္လန္းေစ သည္။ ေရျပာေစ်းပိုင္းလမ္းဆံုမွ ေတာင္ဖက္သိ႔ုခ်ဳိးေကြ႔ ၿပီး ေရျပာလြန္သည္ႏွင့္ လွပလြန္းသည့္ေရျပာတံ တားကို ေက်ာ္ျဖတ္ရသည္။ ေခ်ာင္းကူးတံတားမို႔မျမင့္လွေသာ္လည္း အေတာ္ေလး ရွည္လ်ားသည္။ က်ယ္ျပန္႔လွသည့္ေခ်ာင္းရိုးတေလွ်ာက္ ၾကက္သြန္စိုက္ခင္းအမ်ားအျပားကိုေတြ႔ရသည္အခါ ကြ်န္ေတာ့္ ဇာတိဆင္တဲဝေခ်ာင္းႀကီးႏွင့္တူလွသည္္ဟု ေတြးမိေသးသည္။ ေရျပာသည္ ကဗ်ာဆရာတင္ေမာင္ေအး (ပခုကၠဴ) ၏ ဇာတိျဖစ္သည္။ ဆရာတင္ေမာင္ေအးသည္ ျမန္မာကဗ်ာဂႏၲဝင္တေခတ္၏ ထင္ရွားသည့္စာ ဆိုတဦး ျဖစ္သည္။ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ ဆရာေႏြကိုထူး(ပခုကၠဴ)၏စာေပဗိမၺာန္စာမူဆုရ 'ပရစ္ဖူးႏွင့္ နွစ္ဦး ေႏြ' ကဗ်ာစာအုပ္မွ ဆရာတင္ေမာင္ေအး၏အမွာစာကို ျပန္သတိရေနမိသည္။ ထိုအမွာစာတြင္ ျမန္မာ ကဗ်ာ (ဂႏၲဝင္ကဗ်ာ)အေပၚ ဆရာ့၏ျမတ္ႏိုးတြယ္တာပံု ခ်စ္မက္စိတ္ႀကီးမားပံုကို အတိအလင္း ဆိုထားခဲ့ သည္။ ဆရာတင္ေမာင္ေအးကား လြန္ခဲ့သည္ႏွစ္ကပင္ ကဗ်ာ့နတ္ထံ ပ်ံလြန္ခဲ့ေလျပီ။ ဆရာ့အႏုပညာ ဆရာစာကဗ်ာကို ေအာက့္ေမ့တသလ်က္ ဂါရဝျပဳလိုက္ပါရဲ႕ ေရျပာကဗ်ာ ......။

ေရျပာမွဆက္၍ ေပါက္ျမိဳ႕သို ့ဆက္ခဲ့ရာ ခရီးသည္ တျဖည္းျဖည္းတိုး၍ တက္ခဲ့ရာျဖစ္သည္။ လမ္းဝဲယာရွုခင္းမ်ားက ကုန္းျပင္ ျမင့္ဆန္လာျပီး သွ်ဳိေျမာင္ေခ်ာက္ကမ္းပါးႏွင့္ ေခ်ာင္းေျမာင္း ပိုထူထပ္လာ သည္။ ေျမလတ္ပိုင္းခရီးလမ္းမ်ားတြင္ ေတြ႔ရတတ္ေသာ ေက်းလက္ရြာငယ္မ်ား၊ လယ္ကြင္းမ်ား တျဖည္း ျဖည္းေဝးေဝးလာသည္။ ရံခါ ေတာအုပ္မွိုင္းမွိုင္း ေတာင္ကုန္းနိမ့္နိမ့္မ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ရသည္။

ေပါက္ျမိဳ႕သို႔ေရာက္သည့္အခါ ကဗ်ာဆရာ စိုးခိုင္ ညိမ္းဆီဖုန္းဆက္ျဖစ္သည္။ အစီစဥ္မရွိပါဘဲ သူ လည္းလိုက္ပါလာခဲ့ရာ ပိုေပ်ာ္ရႊင္စရာျဖစ္ရသည္။
ေပါက္ျမိဳ႕ေစ်းေရွ႕မွာေခတၱနားျပီး လိုအပ္တာေတြ ဝယ္ျဖစ္သည္။ ေပါက္သည္ပင္လွ်င္ ေယာနယ္ထဲ ဝင္လာခဲ့ၿပီဆိုတာ သိသာလာသည္။ စကားေျပာဟန္မွာ ေျမလတ္ပိုင္းႏွင့္မတူ။ ျမန္မာ စကားေပမယ့္ ေျပာ'ဟန္' အနည္းငယ္ထူးလာ သည္ကို သတိျပဳမိသည္။

ေပါက္မွဆက္ထြက္ခဲ့ရာ ပံုေတာင္-အတက္ခရီးက ပို၍မတ္ေစာက္လာသည္။ ျမင္ကြင္းမ်ားကား ပို၍ စိမ္းစို လာသည္။ သွ်ဳိေျမာင္ ေခ်ာင္းရိုးမ်ားပိုထူထပ္လာသည္။ ပံုေတာင္ႀကိဳးဝိုင္းကို ေက်ာ္ျဖတ္ခ်ိန္မွာေတာ့ သစ္ႀကီးဝါးႀကီးမ်ားေပါက္ေရာက္ရာ သစ္ေတာႀကီး မ်ားျဖင့္ ျမင္ကြင္းက ရိုးမဆန္လာသည္။

အျမင့္ေပ(၂၂၀၀) ရွိ ပံုေတာင္ထိပ္သို ့၁၀  နာရီတြင္ေရာက္ရွိသည္။ ပံုေတာင္ထိပ္ ေဗာဓိပကၡိယေစတီ ေတာ္ကို ဖူးေမ်ွာ္ၾကသည္။ ကားသမားမ်ားကား ေစတီေတာ္အနီးရွိ အေနာက္မယ္ေတာ္ အေမေရယဥ္နတ္ နန္းကို ဦးတိုက္ၾကသည္။

ပံုေတာင္ကိုေက်ာ္၍ ဆင္းလာခဲ့ရာ ေက်ာက္ထုျမိဳ႕သို ့မဝင္မီ ၂ မိုင္အလို ပန္းဆန္လမ္းခြဲမွ မိအယ္ရြာသို႔ ဝင္၍ ေက်ာ္ရဲသြင္ကို ဝင္ေခၚၾကသည္။ သူ႔ဖုန္းကေခၚမရ။ လိုက္မည္မလိုက္မည္မေသခ်ာေပမယ့္ သူ႔ရြာ ကိုေရာက္ဖူးေအာင္သြားၾကမည္ဟုဆိုကာ လာခဲ့ၾကသည္။ အားလံုးက ၾကန္႔ၾကာမည္ကိုလည္းမစိုးရိမ္၊ ေရာက္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ေရာက္၊ ေရာက္ခ်င္ရာေရာက္ စိတ္တူကိုယ္တူ ေအးေဆးသမားမ်ားမို႔ ေတာ္ေတာ့ သည္။
မိအယ္ရြာသို႔ေရာက္သည့္အခါ ပံုေတာင္ အတက္အဆင္း လမ္း ဒဏ္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ကိုစိုးခိုင္ညိန္းမွာ မလႈပ္ႏိုင္ေတာ့။ ေက်ာ္ရဲသြင္အိမ္သို႔ပင္မလိုက္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ကားေပၚမွာပင္ အိပ္ ေပ်ာ္ေနၾကသည္။ ေခတၱေမွးေနစဥ္မွာပဲ ႏိွုးေခၚသံၾကားလို႔ ထၾကည့္ေတာ့ မႏၲေလးသား ရတုေသြး ျဖစ္ေနသည္။ 

ကြ်န္ေတာ္တို႔အံ့ၾသသလို သူလည္း ရုတ္တရက္ဆံုရတာမို႔ ဝမ္း သာေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရတုေသြးအိမ္ ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ေျပေဇာ္တို႔၊ ကိုဖိုးခ်မ္းတို႔တဖြဲ႔လံုးက မိအယ္ရြာထိပ္ႀကီးေခ်ာင္းမွာ ေရသြားခ်ဳိးေနၾကသည္ဆိုသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေရခ်ဳိးလိုက္သြား ၾကသည္။ ရြာကိုပတ္ေခြစီးဆင္းေနေသာ ႀကီးေခ်ာင္း၏ ကမ္းပါး ကုန္းျမင့္တေလွ်ာက္တည္ထားသည့္မိအယ္ရြာသည္ ေယာဓေလ့ ဆန္ေသာအညာရြာႀကီးတရြာျဖစ္ျပီး စည္ပင္ဖြံ႔ၿဖိဳးသည္။ စိုက္ပ်ဳိးျဖစ္ထြန္းေသာယာေျမ လယ္ေျမမ်ားစြာရွိသျဖင့္ စီးပြား ဖြံ႔ၿဖိဳးဟန္တူသည္။ ႀကီးေခ်ာင္းသည္ အထက္ေယာေတာင္ေၾကာမွ ပတ္ေခြစီးဆင္းလာသျဖင့္ သစ္ဝါးခုတ္ ယူေမ်ွာခ်ဖို႔ အဆင္ေျပဟန္ရွိသည္။ 

ကြ်န္ေတာ္တိ႔ုေရခ်ဳိးဆင္းရာတြင္ အိမ္သံုးရန္ခုတ္ယူထားေသာ ဝါးစည္းသစ္စည္းမ်ား အနည္းငယ္ေတြ႔ရ သည္။ ရြာပတ္လည္ကို ေခ်ာင္းရိုးကပတ္ေခြစီးဆင္းလ်က္ ေတာင္ေၾကာအစြန္ ကုန္းျမင့္ပိုင္း၌တည္ရွိေန ေသာရြာတည္ေနပံုသည္ လွပရံုမ်ွမက ရြာဦးထိပ္ေခ်ာင္းရိုးအစပ္မွ ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ဘံုခုႏွစ္ ဆင့္ ျပႆဒ္ႏွင့္ အံ့မခန္းေရွးလက္ယာအေဆာက္အဦးႀကီးျဖစ္သည္။ ရြာဦးေက်ာင္းဝင္းအတြင္းတြင္ ရြာဦး ေစတီသည္လည္း ၾကည္ညိဳသပၸာယ္ဖြယ္တည္ရွိေနသည္။ 

စာသင္ေက်ာင္းကား ရြာ၏အေရွ႕ဖက္ ေခ်ာင္းျခားလ်က္ ကုန္းျမင့္ေလးေပၚတြင္ တည္ရွိသည္။ ရြာလည္လမ္းမွစာသင္ေက်ာင္းဆီသို႔ တံတား ၂ စင္းထိုးထားသည္။ တစ္စင္းမွာ လွည္းမ်ား၊ ကားမ်ားပါ သြားႏိုင္ေအာင္ ေရလြတ္ရံုအျမင့္ ခိုင္ခိုင္္ခန္႔ခန္္႔ ျဖစ္သည္။ ကပ္လ်က္တစ္စင္းမွာ ေပ ၅၀ ေလာက္အျမင့္ အဂၤလိပ္အကၡရာ အက္စ္(S) ပံုသ႑ာန္သြယ္သြယ္ ႀကိဳးတံတားျဖစ္သည္။ ႀကိဳးတံတားေပၚမွ ရြာကိုလည္း ေကာင္း၊ ရြာဝန္းက်င္ရွုခင္းသာမ်ားကိုလည္းေကာင္း စီး၍ျမင္ႏိုင္ေအာင္ဖန္တီးထားသည္မွာ အႏုပညာဆန္ လြန္းလွသည္။ မိအယ္ရြာသားမ်ားသည္ အႏုပညာဆန္ရံုသာမကေသး'' ႀကီးေခ်ာင္း'ေရစီးအားကိုသံုး၍ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ တာဘိုင္ေရအားလ်ွပ္စစ္ထုတ္ယူကာ အိမ္ေျခ(၁၈၀)ေက်ာ္တရြာလံုး မီးေပးထားသည္မွာ (၁၃)ႏွစ္ရွိျပီဆို၍ အ့ံၾသၾကရသည္။
  
ႀကီးေခ်ာင္း၌ ေရခ်ဳိး၍ သာေမာစြရႈခင္းမ်ားျဖင့္ ႏြမ္း သမ်ွေျပခဲ့ၿပီးေနာက္ ရတုေသြးတို႔အိမ္သို့ျပန္ခဲ့ၿပီး ရတုေသြး၏ႏွမေတာ္ မို႔မို႔သင္း စီစဥ္ေပးထားသည့္ ေျမပဲေလွာ္၊ သၾကားေပါက္ေပါက္၊သေဘၤာသီးစိတ္၊ လက္ ဖက္သုပ္ႏွင့္ေကာ္ဖီကို အလုအယက္ စား ေသာက္ၾကသည္။ ေနာက္ မိအယ္ရြာ၌တအိမ္ထီး တည္းက်န္ရွိေတာ့သည့္ ေရွးလက္ရာမပ်က္ ေတာင္ သားလူမ်ဳိး *(ပ်ဴ ) ေနအိမ္ကို သြားေရာက္ၾကည့္ရႈ ခဲ့ၾကေသးသည္။ အျပန္၌ရတုေသြးကိုပါ အပါေခၚ ေလရာ ကန္ပက္လက္မွ ျပန္ေရာက္တာ (၂) ရက္ ပင္မျပည့္ေသးေသာ ရတုေသြးခမ်ာ ႏွမေတာ္ေခ်ာကလ်ာ မို႔မို႔သင္းဘက္ လည္ျပန္ၾကည့္ေနရွာ၏။ 'လိုက္ခ်င္လိုက္သြားေလ' ဆိုသည့္ကဗ်ာဆန္လွသည့္ ေယာသံႏြဲ႔ႏြဲ႔ေၾကာင့္ အားလံုးေပ်ာ္ရႊင္သြားၾကသည္။

ဒါမွ ပါရမီျဖည့္ဖက္ ကဗ်ာကြ.. လို ့သံျပိဳင္ဟစ္ေႂကြးရင္း....

တဖန္ မိအယ္ရြာမွ ပန္းဆန္လမ္းခြဲသို႔ျပန္ထြက္ခဲ့ၿပီး ေနလည္စာစားၾကသည္။ ေယာဓေလ့ ေဖာ္ေရြပ်ဴငွာ လွသလို ေစ်းသက္သာလွျပီး အစားအေသာက္ဟင္းမ်ဳိး စံုလွသည္။ ပန္းဆန္လမ္းခြဲဟာျဖင့္ လမ္းခုလတ္ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းမ်ားတြင္ ထမင္းစားဖူးသမ်ွ၌ ေျပာစမတ္ျပဳေလာက္ဖြယ္ ျမိန္ယွက္ေဖာ္ေရြလွေပသည္။ ပန္းဆန္မွ ေျမာက္ဘက္ဖို ဆက္သြားလ်ွင္ ထီးလင္း -ဂန္ ့ေဂါလမ္းျဖစ္သည္။ ေတာင္ဖက္ဆက္သြားလွ်င္ ေက်ာက္ထု၊ ေဆာ၊ ကန္ပက္လက္လမ္းျဖစ္သည္။

ေန႔ ၁၂ မွာ ပန္းဆန္လမ္းခြဲမွ ေက်ာက္ထုကိုဆက္ထြက္လာခဲ့ရာ လမ္းခရီးကား ပိုတိုး၍ ျမင့္မားမတ္ေစာက္ လာသည္။ ေတာင္ေႀကာမ်ားမွာ ပိ္ုမိုတြန္႔ေခ ါက္ယွက္ျဖာစျပဳလာေပသည္။ ေက်ာက္ထုမေရာက္မီ လမ္းခု လတ္၌  ခရိုေတာင္ေနာက္ခံျဖင့္ (ေက်ာင္းႀကီးရွင္ခ်စ္) ေစတီေတာ္ကို ကားလမ္းဝဲဘက္ျခမ္း၌ လွမ္း၍ ဖူး ေတြ႔ႏိုင္သည္။

ေက်ာင္းျကီးရွင္ခ်စ္ဘုရားပြဲသည္ တန္ခူးလတြင္ ေယာတနယ္လံုး အံုးအံုးက်က္က်က္စည္ကား သိုက္ ၿမိဳက္စြာက်င္းပသည့္ ေယာဘုရားပြဲေတာ္ျဖစ္သည္။
ေက်ာက္ထုအဝင္ ေယာေခ်ာင္းသည္ သာယာလွျပီး ဓာတ္ပံုရိုက္ဖို႔ အလြန္ေကာင္းမြန္သည့္ ရႈခင္းမ်ားလည္း ရွိေပသည္။ ေက်ာက္ထုအလြန္ဆက္သြားလ်ွင္ မင္းတပ္သို႔ (၁၂)မိုင္အလို ကံႀကီးလမ္းဆံုမွ မင္းတပ္-မတူပီၿမိဳ႕မ်ားသို႔ဆက္သြားႏိုင္ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔အဖြဲ႔က မင္းတပ္ကိုမသြားေတာ့ဘဲ ကံႀကီးလမ္းဆံုမွ မေကြးတိုင္း၏အစြန္ ခ်င္းျပည္နယ္အစပ္ျဖစ္တဲ့(ေဆာ ) ၿမိဳ႕ကို ခရီးဆက္ခဲ့ၿပီး ေဆာ- ကန္ပက္လက္ လမ္းအတိုင္း ဆက္ထြက္လာခဲ့သည္။

ေဆာမေရာက္မီ ပခ်ီေခ်ာင္းသည္ ခ်င္းေတာင္တန္းမွစီးဆင္းလာရာ ေခ်ာင္းက်ယ္ႀကီးျဖစ္သည္။ ပခ်ီေခ်ာင္းမွာ ကားလမ္းတံတား တည္ေဆာက္ဆဲျဖစ္ျပီး ယာယီတံတားမွ ကူးရသည္။ (ေဆာ)သို႔မဝင္မီ မ်ဥ္းျပိဳင္မ်ားသဖြယ္ ယွက္ျဖာသြယ္တန္းေနေသာ ေတာင္ တန္းႀကီးမ်ားႏွင့္ယွဥ္လ်က္ စီးဆင္းေနေသာ ေခ်ာင္းရိုးတေလ်ာက္ ေတာင္ေပၚရြာငယ္မ်ားကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္သည္။ ထိုေတာင္ေၾကာေပၚတြင္ လက္ယက္ တြင္းတူး ေရနံေမွာ္မ်ားလည္း ရွိသည္ဆိုသည္။

ေဆာျမိဳ႕သည္ ေတာင္ေပၚလမ္းဆံုျမိဳ႕ေလးျဖစ္ျပီး ထိုမွ (အိုင္ႀကီး- ဆိပ္ျဖဴ -ေခ်ာက္)လမ္းအတိုင္း ေျမျပန္႔ သို႔ျပန္ဆင္းႏိုင္သည္။ ကြ်န္းသစ္ေတာႀကီးမ်ားပိတ္ဆီးလ်က္ ေတာင္ေႀကာဝဲယာလွည့္ကာ ယွဥ္လ်က္တက္ သြားရေသာ ခ်င္းေတာင္အတက္လမ္းသည္ ရင္ခုန္စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ရာေကာင္းလွသည္။
           
ကန္ပက္လက္ဆီသို႔အတက္လမ္းသည္ ပိုမိုမတ္ေစာက္ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ပင္ျဖစ္၏။ အသူတရာ ေခ်ာက္ ကမ္းထက္ ေတာင္စြယ္အစြန္းမွ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ား ထိုးထိုးတက္သြားသည္မွာ အသည္းယားစရာ။ ကန္ပက္လက္ ျမိဳ႕နယ္အဆံုး (.........) ေတာင္ ေပၚ ခ်င္းရြာေလးဆီသို႔ ဒီလမ္းအတိုင္း ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ္စီးကာစာသင္သြားရေသာ သူငယ္ခ်င္းရတုေသြးႏွင့္ မို႔မို႔သင္းတိုအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည္။ သူတို႔ျပန္တိုင္းသြားတိုင္း အတူပါသည့္လသားအရြယ္ကေလးအတြက္လည္း စိုးရိမ္မိသည္။

မိုးတြင္းဆိုလ်ွင္ ေတာင္စြယ္ ေျမသားပတ္လမ္းမ်ားထံုးစံအတိုင္း ေျမျပိဳ လမ္းပ်က္သျဖင့္ လမ္းမွာပင္ (၂) ရက္(၃)ရက္ ေသာင္တင္ေနရဖူးသည္မွာ ခဏခဏပဲဟု ရတုေသြးက ဆိုသည္။ ဒီလမ္းခရီးႏွင့္ ဒီေဒသ ဒီတာဝန္ကို ေက်ေက်ပြန္ပြန္ ထမ္းေဆာင္ေနတာ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ျပီဆို၍ သူငယ္ခ်င္းတို႔အတြက္ ဂုဏ္ယူမိ သည္။ အေလးျပဳမိသည္။

ကန္ပက္လက္ေတာင္စခန္းျမိဳ႕ေလးသို႔အဝင္ (ကန္သာယာရြာ) သည္ ခ်င္းေတာင္တန္းႀကီးရဲ႕အစြယ္ ေတာင္ေစာင္းေပၚ မွီတြယ္ေနသည့္ လွပသပ္ရပ္ေသာတာင္ေပၚခ်င္းရြာေလးျဖစ္သည္။ ေတာပန္းေတာင္ပန္းအစံု စည္းရိုးေလးမ်ား တစ္အိမ္တန္း ႏွစ္အိမ္တန္း ေျမညိႇလ်က္ ေတာင္ကမ္းပါးနံရံမွာ ရြာေလးတည္ေနပံုက ျမင့္ျမင့္စြန္းစြန္း ကြ်န္းပင္ႀကီးေပၚမွ ေရာင္စံုသစ္ခြတစ္ခိုင္ တြယ္ကပ္သြယ္က် ပြင့္ျပ ေနသလိုပင္။

ကန္ပက္လက္ၿမဳိ႕အဝင္တြင္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳေက်ာင္းကိုေတြ႔ရသည္။ ဘံုအဆင့္ႏွင့္ျပသာဒ္္ပါေသာ ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္ အေဆာက္အဦးႀကီးျဖစ္သည္။ ၅ မိနစ္ေလာက္ဆက္ ေမာင္းလာရာ (မက္သဒစ္အသင္းေတာ္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း)ကိုေတြ႔ရသည္။

ခ်ပ္ေက်ာင္းသည္ ဘယ္ဘက္ေတာင္ေစာင္းေတာင္နံရံတြင္ လွပတင့္ေမာဖြယ္တည္ေနျပီး ထိုေတာင္ေစာင္း ပတ္လမ္းအတိုင္း ဘယ္ဖက္သို႔ခ်ဳိးဝင္ခဲ့ရာ အသင့္ေစာင့္ႀကိဳေနသည့္ ကဗ်ာဆရာ စတီဗင္(ကန္ပက္လက္) ကို ေတြ႔ရသည္။

ဘုရားေက်ာင္းေအာက္ဖက္ ေတာင္ေစာင္းလမ္းအတိုင္း ၅ မိနစ္ေလာက္ေမာင္းဝင္လိုက္ေတာ့ စတီဗင္ႏွင့္ ဇနီး-တြီးထုန္(ခ) တြီးတြီးတို႔တည္ေထာင္ျပဳစုထားသည့္ (မိဘမဲ့ကေလးမ်ားျပဳ စုပ်ဳိးေထာင္မႈေဂဟာ) ကို ေရာက္သည္။

ညေနဖက္ ေဘာလံုးကစားေနၾကရာမွ အေျပးလာေရာက္ဆီးႀကိဳႏႈတ္ဆက္သည့္ စတီဗင္၏သားငယ္ သမီးငယ္ေလးမ်ားကို ခ်စ္စဖြယ္ေတြ႔ရသည္။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေဆာ့ကစားေနၾကခ်ိန္မို ့အမ်ားက အား ကစားဝတ္စံုေလးေတြကို ဝတ္ဆင္ထားၾက သည္။ စတီဗင္၏ဇနီး တြီးတြီးႏွင့္ ေက်ာင္းသားခပ္ခပ္ႀကီး ၂ ေယာက္ ၃ ေယာက္က ကြ်န္ေတာ္တို႔တည္းခိုနားေနဖို႔ ့ေနရာခ်ထားေပးသည္။ 

အျမင့္ေပ ၈၀၀၀ ေက်ာ္၏ညေနဖက္ရာသီဥတုကဆီးႀကိဳႏႈတ္ဆတ္လိုက္ရာ ကားေပၚက တဖြဲ႔လံုး မီးဖိုဆီ ေျပးၾကရသည္။ 


စတီဗင္၏သားသမီးေလးမ်ားက အလြန္ေဖာ္ေရြ အလိုက္သိတတ္ၾကရာ ကြ်န္ေတာ္တို႔အတြက္ မီးဖို နားတြင္ ထိုင္ခံုမ်ားခ်ထားေပးၿပီး မီးထပ္ျဖည့္ၾက သည္။ ခ်င္းစကား အေတာ္ေလးရေနျပီျဖစ္သည့္ ရတုေသြးက သူတို႔ႏွင့္အဖြဲ႔က်ေနသည္။ သူတို႔မွာ ျမန္မာစကားလည္း ေကာင္းေကာင္းတတ္ၾကသည္။ ရိုးရာခ်င္းစကားလည္း တတ္သည္။ ရတုေသြးႏွင့္ အခ်ဳိ႕စကားလာေျပာၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က ရတုေသြး ေျပာသည္ကိုနားမလည္ၾက၍ စတီဗင္က ဝင္ ေထာက္ေပးရသည္။ 

ခ်င္းမ်ဳိးႏြယ္စုတိုင္းရင္းသား (၅၃)မ်ဳိးရွိျပီး မ်ဳိးႏြယ္စုအလိုက္ ဘာသာစကားဓေလ့မတူေၾကာင္း သိရသည္။ (တစ္ေတာင္ေက်ာ္ရင္ စကားတစ္မ်ဳိး) ဟု မွတ္သားရေၾကာင္း ရတုေသြး အဆိုအရ သိရသည္။

သူတို႔အထဲမွ ရတုနဲ႔စကားေျပာအဆင္ေျပသည့္ ဒီမြန္ဒူး -ဒါဝိ -ဘူတပ္တို႔ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔စကားလက္ဆံု က်ခဲ့ၾကသည္။ ေဖာ္ေရြ ပြင့္လင္းျပီး ခ်စ္စရာေကာင္းလွသည္။

စတီဗင္၏ေဂဟာမွာ ကေလး (၅၈)ေယာက္ခန္႔ရွိျပီး အရြယ္စံုျဖစ္သည္။ လသား ရက္သားအရြယ္ေလးမ်ား ပင္ ရွိသည္။ စတီဗင္တို ့ဇနီးေမာင္ႏွံျပဳစုခဲ့သည္မွာ ဘြဲ႔ရၿပီးသူ၊ ဆယ္တန္းေအာင္ျမင္ျပီး တကၠသိုလ္ဆက္ တက္ေနသူမ်ားပင္ ရွိသည္။ ေဂဟာသို႔ လာေရာက္ ပို႔ေဆာင္သည့္ကေလးအားလံုးကို ေက်ာင္းထားေပး သည္။ ကေလးအားလံုးမွာ တမိတည္းေမြးမ်ားထက္ပင္ ေသြးသက္ၾကသည္။ တေယာက္ကိုတေယာက္ ဦးစားေပးတတ္ၾကသည္။ ႀကီးသူက ငယ္သူကိုျပဳစု ေစာက္ေရွာက္ထိမ္းသိမ္းတတ္သည္။ စတီဗင္၏ဇနီး တြီးတြီးသည္ အံ့ၾသဖြယ္ပင္ ေဂဟာကို တစ္ေယာက္တည္းစတင္၍ ကိုယ္ထူကိုယ္ထတည္ေထာင္ခဲ့သည္ မွာ ယခုဆိုလ်ွင္ (၁၅)ႏွစ္တိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။


ထြီးထြီးသည္ ခ်င္းေတာင္တန္းမွ ေလးစားအားက်ဖြယ္ ႏိုက္တင္ေဂး တစ္ေယာက္ပင္ျဖစ္သည္။
ညဘက္မွာ ကန္ပက္လက္ ေတာင္စခန္းျမိဳ႕ရဲ႕ညရႈခင္းမ်ားကို ေလ်ွာက္ႀကည့္ႀကျပီး '' ကန္ပုလဲ  Restrarunt'' မွာ ရိုးရာႏြားေနာက္သားေၾကာ္၊ ဆတ္နီ ေခါင္ရည္၊ ခ်င္းရိုးရာ-ျပာဟင္း ကိုက္လံ၊ အစိမ္းေၾကာ္တို႔ျဖင့္ စတီဗင္က ဧည့္ခံသည္။
ျမိဳ႕ထဲကျပန္လာသည့္အခါ စတီဗင္၏ ဇနီး တြီးတြီးက ထမင္းပြဲအသင့္ျပင္ဆင္ထားသည္။
ႏြားေႏွာက္သားကင္ ဆာဗူးသီး ၾကက္သား အရြက္သုပ္ ပိေထာင္း ႏွင့္ ငရုပ္ေကာင္းဟင္းရည္ပူပူက ထမင္းျမိန္လွ သည္။
ထူးျခားလွသည္က ဟင္းမ်ားမွာ ဆီ အခ်ဳိမႈန္ လံုးဝမသံုးဘဲ ခ်က္ထားေပမယ့္ ဆီ အခ်ဳိမႈန့္ပါမွဟင္းျဖစ္သည္ထင္ေသာ ကြ်န္ေတာ္တို ့လ်ွာလည္ေလာက္ေအာင္ စားေကာင္းျခင္းျဖစ္သည္။

ညဖက္မွာ စတီဗင္က မီးပံုႀကီးတစ္ပံုစီစဥ္ထားျပီး မီးပံုေဘးမွာ အားလံုးဝိုင္းထိုင္ကာ ကဗ်ာရြတ္ပြဲေလးက်င္းပၾကသည္။ စတီဗင္(ကန္ပက္လက္) ေပတူး၊ ေက်ာ္ရဲသြင္၊ ကြ်န္ေတာ္၊ ရတုေသြး၊ မင္းခန္ ့(ျမိဳင္) ငိုရီ၊ စိုးခိုင္ညိန္း၊ ဖိုးခ်မ္း (ပံုေတာင္ ပရိုင္းမိတ္ေျမ)၊ ေႏြငယ္၊ ေျပေဇာ္၊ လြန္းအိမ္သစ္တို ့အလွည့္က် ရြတ္ဆိုခဲ့ၾကသည္။ စတီဗင္ရဲ႕ ေက်ာင္းသားလူငယ္ ေလးမ်ားႏွင့္ စတီဗင္ရဲ႕အကို ကိုဘူခိုက္လည္း စိတ္ဝင္တစား လာနားေထာင္ၾကေသးသည္။

ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးစရာ ကန္ပက္လက္ ကဗ်ာရြတ္ပြဲညပါပဲ။

ညဥ့္နက္လာတဲ့အခါ ေတာင္ေပၚ ေလႏုေအးညင္းညင္းေၾကာင့္ အေအးဒဏ္ပိုကဲလာရာ ည ၁၀ မွာ ကဗ်ာရြတ္ပြဲေလး ကို ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အဆံုးသတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ပြဲျပီးေတာ့ ျမိဳ႕ခံကဗ်ာဆရာေတြျဖစ္သည့္ စတီဗင္ႏွင့္ေပတူးက ဒါဟာ ကန္ပက္လက္ရဲ႕ ပထမဦးဆံုးကဗ်ာရြတ္ပြဲျဖစ္ျပီး ႏွစ္စဥ္ ဒီရက္ ဒီဇင္ဘာ၂၄ ရက္ညမွာ ကဗ်ာရြတ္ပြဲေလး က်င္းပ မွာျဖစ္လို႔ ႏွစ္စဥ္လာခဲ့ၾကဖို ့ဖိတ္ေခၚပါသည္။

မနက္ဖက္ ဝိတိုရိယေတာင္ထိပ္ကိုေနထြက္အမီတက္ဖို ့ ေစာေစာပဲအိပ္ရာဝင္ခဲ့ၾကသည္။

မနက္ ၃ နာရီမွာ အိပ္ရာထၾကရသည္။ အဝတ္အစားျပင္ဆင္ျပီး အျပင္မွာ အရမ္းေအးေနလို ့ေစာင္ျခံဳ ထားရသည္။ ၃ နာရီ ၄၅ တြင္ ကန္ပက္လက္ ေတာင္စခန္းျမိဳ႕ေလးမွ ဝိတိုရိယ( ေခၚ )ေခါႏုသုမ္ ဆီသို ့မိုင္( ၂၀ ) ခရီးကိုကားျဖင့္ စတင္ခဲ့သည္။ ေတာင္ေျခ စခန္းမွာ ကားထားခဲ့ၿပီး ေျခလ်င္တက္ရမည္ျဖစ္သည္။

ကြ်န္ေတာ္တို ့ေတာင္ေျခေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေစာလြန္းေသး၍ လူသိပ္မရွိေသး။ ေတာင္တက္ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီသမားမ်ား ပင္မေရာက္ၾကေသး။ ေတာင္ေျခမွာမီးလႈံရင္း ေခတၱေစာင့္ၾကည့္ေသးသည္။ ကန္ပက္လက္မွ စတီဗင္ ထည့္ေပးလိုက္ သည့္ေဒးဗစ္ကို စံုစမ္းၾကည့္ခိုင္းရာ ကယ္ရီေစာင့္မည္ဆိုလ်ွင္လည္း တျပိဳင္တည္း ( ၁၀ )စီးေလာက္ရႏိုင္မည္မဟုတ္ ဟု ဆိုသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အဖြဲ႔ ၄ နာရီ၄၅ တြင္ေျခလ်င္စတက္ၾကသည္။ ေမွာင္ေနသျဖင့္ ဖုန္းမီးဖြင့္ျပီး ေလ်ွာက္ၾကရ သည္။ အပူခိန္ ၁၀ ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ေအာက္မွာ ေမးခ်င္းရိုက္ေနေသာ္လည္း တက္ႂကြလြန္းေနသျဖင့္ အေျပးအျမန္ တက္ၾကရာ မၾကာခင္ ေမာပန္းလြန္းျပီး နားေတြအူလာသည္။ ခဏနားျပီး ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္ အသက္ရႈရင္းတက္မွ တျဖည္းျဖည္း အေမာလံုလာသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို ့စတက္လာျပီး နာရီဝက္ေလာက္အၾကာမွာေတာ့ ေတာင္တက္ကယ္ရီသမားမ်ား တက္လာၾကသည္။ ထိုင္ရင္း နားရင္း ေလွ်ာက္ရင္း ေတာင္တဝက္ေလာက္အေရာက္မွာေတာ့ ျပန္ဆင္းလာသည့္ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီီသမား မ်ားကို တားျပီးေတာင္တက္ဖို ့ငွားရသည္။ လိုက္ပို ့ေပးသည့္ေဒးဗစ္၊ လြန္းအိမ္သစ္၊ ေႏြငယ္၊ ေက်ာ္ရဲသြင္ႏွင့္ ေျပေဇာ္ တို႔ကေတာ့ ေျခလ်င္ပဲေရာက္ေအာင္တက္မည္ဆိုကာ ဆိုင္ကယ္တကၠစီမစီးဘဲ ေျခလ်င္ဆက္တက္ၾကသည္။


ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီစီးရသည္ကလည္း မသက္သာ၊ ရိုလာကိုစကာ စီးရသလိုပင္ အသည္းထိတ္စရာေကာင္းလွသည္။ စိုးရိမ္သျဖင့္ ေျဖးေျဖးေမာင္းဖို ့ေျပာရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မတ္ေစာက္လြန္းလွေသာအတက္မ်ားျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ အရွိန္ႏွင့္ ေမာင္းမွ အဆင္ေျပသည္ကို နားလည္ထားရသည္။ ေတာင္အထြဋ္ပိုင္းထိကား ဆိုင္ကယ္တက္ မရ၍ ေျခလ်င္တက္ရသည္။ ေမွာင္ႏွင့္မည္းမည္း ေတာင္ထိပ္ေရာက္ေသာအခါ ေတာင္ထိပ္၌ညအိပ္သူမ်ားပင္ရွိသည္ ကို တအံ့တၾသေတြ႔ရသည္။

ေနမထြက္မီအာရုဏ္ပ်ဳိ႕မွာပင္ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္တက္သူေရာ ေျခလ်င္တက္သူေရာ ကြ်န္ေတာ္တို ့အဖြဲ႔လူစံုသြားသည္။ အျမင့္ေပ(၁၀၂၀၀) ေခါႏုသုမ္ ေတာင္ထိပ္ေရာက္ အမွတ္တရ စုေပါင္းဓာတ္ပံုရိုက္သည္။ ယခင္အေခၚ 'ဝိတိုရိယ'၊ ယခုအေခၚ 'နတ္မေတာင'္ ခ်င္းအမည္ 'ေခါႏုသုမ'္(ေတာင္ထိပ္မွာေတာ့''ေခၚႏူးစုမ္ ''ဟုေရးထား) ေတာင္ထိပ္ကို( ၁၉၃၆ ) ခုႏွစ္တြင္ ေဘလီမိုး-ႀကိဳးဝိုင္းအျဖစ္စတင္သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး(၁၉၉၇)တြင္အမ်ဳိးသားဥယ်ာဥ္္အျဖစ္ အဆိုျပဳသတ္ မွတ္ကာ (၂၀၁၂)ခုႏွစ္တြင္ အာဆီယံအေမြအႏွစ္ဥယ်ာဥ္အျဖစ္ တိုးျမင့္သတ္မွတ္ခဲ့သည္။

ခ်င္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း ကန္ပက္လက္-မင္းတပ္-မတူပီ သံုးျမိဳ႕နယ္အတြင္းက်ေရာက္ကာ ဧရိယာ(၂၇၁၆၂၀၂) ဧက က်ယ္ဝန္းလ်က္ အျမင့္ေပ(၁၀၂၀၀)ျမင့္သည္။ ေတာင္ထြဋ္ ႏွစ္ခုရွိသည္။ အေရွ႕ဖက္ ေတာင္ထြဋ္ေပၚတြင္ ဗုဒၶရုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္ႀကီးတစ္ဆူရွိျပီး အေနာက္ဖက္ေတာင္ထြဋ္ေပၚတြင္ ေတာင္ဦးေစတီေတာ္ကို ဖူးေတြ႔ရသည္။ ေျမျပန္႔မွ ခရီးသြားမ်ားအဖို ့အေအးဒဏ္က ျပင္းလြန္းလွသည္ဆိုေသာ္လည္း မခံမရပ္ႏိုင္အထိေတာ့မဟုတ္ေပ။

ေတာင္ထြဋ္ေပၚမွ စီး၍ျကည့္လ်ွင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာရွိ ေတာင္ပင္လယ္ကိုသာေတြ႔ရသည္။ ေတာင္တန္းမ်ားကား အဆံုးမရွိဟုပင္ ထင္ရသည္။ ထိုအဆံုးမရွိ ေတာင္တန္းမ်ားအႀကားေရြးလ်ားေနေသာ တိမ္သားေၾကးခြံတိမ္ပင္လယ္ မွာ တကယ့္ေရလႈိင္းမ်ားသဖြယ္ လွပလြန္းလွသည္။ အျမဲတမ္းေမာ့ၾကည့္ခဲ့ရေသာတိမ္မ်ားကို အေပၚစီးမွ ငံု႔ၾကည့္ရ သည့္အရသာကလည္း ထူးျခားလွသည္။

အေရွ႕ဖက္ဆီမွ ပုစြန္ဆီေရာင္ ေနမင္းႀကီးထြက္ျပဴလာေသာအခါ တိမ္လႊာျပင္မွာ ပုဇြန္ဆီေရာင္ေတာက္လ်က္ ေနဝန္း နီဝိုင္းစက္လာခ်ိန္ကို ေစာင့္ႀကိဳေနၾကေသာ ကင္မရာအေပါင္းက အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ႀကိဳဆိုလ်က္ ရွိေပသည္။

ေနထြက္ခ်ိန္ကို ဓာတ္ပံုရိုက္ျပီးမွ ေခၚႏူးစုမ္ အမ်ဳိးသားဥယ်ာဥ္သို ့လွည့္ၾကည့္ၾကသည္။ ယခင္အေခၚ ဝိတိုရိယေတာင္ ထိပ္၊ ယခု နတ္မေတာင္ ခ်င္းအမည္ ေခၚႏူးစုမ္ ေတာင္ထြဋ္ပိုင္းတြင္ကား ေတာင္ဇလပ္ပန္းတမ်ဳိးသာ ေပါက္ေရာက္ ႏိုင္သည္။ အျခားသစ္ႀကီးဝါးႀကီးမ်ားမေပါက္ေရာက္ႏိုင္ေပ။

ေတာင္ဇလပ္ပန္းကား အနီႏွင့္အဝါႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။ ဒီဇင္ဘာတြင္ကား ေတာင္ဇလပ္အနီအနည္းငယ္သာ ပြင့္စျပဳေသး သည္။ အဝါကို ေတာင္ထြဋ္ပိုင္းတြင္ သိပ္ မေတြ႔ရ။ အျမင့္ေပ(၉၈၃၅)မွာေတာ့ ေတာင္ဇလပ္ဝါမ်ား ေပါက္ေရာက္ရင္း ေဒသဟု ေရးထားသည္။ ေတာင္ထြဋ္ပိုင္းမွ ဆင္းလာရာ လမ္းတေလွ်ာက္မွာေတာ့ ေတာင္ဇလပ္ပင္မ်ားအျပင္ အျခား ထင္းရႈး၊ ခ်ယ္ရီ၊ ေတာင္ရိုးဝါး( က်ဴ ရိုးကဲ့သို ့ဝါးေသးေသးငယ္ငယ္- ရုက ၡေဗဒအမည္မဟုတ္ )ႏွင့္အျခား အပင္မ်ားကို ေတြ႔ရ သည္။

နတ္မေတာင္အမ်ဳိးသားဥယ်ာဥ္အတြင္း အျမင့္ေပ (၉၀၀၀)ေက်ာ္ႏွင့္ အျမင့္ေပ(၈၀၀၀)ေက်ာ္တို ့တြင္ ငွက္ၾကည့္စခန္း မ်ား ရွိသည္။ ခ်င္းျပည္နယ္၏အထိမ္းအမွတ္ သေကၤတ ေအာက္ခ်င္းငွက္မ်ားအျပင္ ငွက္ျပာေခ်ာက္၊ မ်က္ခံုးျဖဴႏွင့္ အျခားရွားပါးငွက္မ်ဳိးစိပ္မ်ားစြာလည္း ရွိေသးသည္။
ေတာင္ထိပ္ကို မနက္ေစာေစာေနထြက္အမီဆိုင္ကယ္ကယ္ရီႏွင့္တက္ျပီး အဆင္းမွာ ေျခလ်င္ဆင္းခဲ့ျခင္းက ရႈခင္း ၾကည့္ဖို၊ ့ဓာတ္ပံုရိုက္ဖို ့ပိုအခြင့္သာသည္။

အျခားေတာင္ေပၚ Resort မ်ားလို လမ္းခုလပ္မွာ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား မရွိေသးသျဖင့္ ေတာင္တက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ကတည္း ကပင္ လမ္းခရီးအတြက္ စားေသာက္စရာ ေရ အျပည့္အစံု ယူသြားသင့္ေပသည္။
January မွာ အေအးဒဏ္လည္းေလ်ာ့သြားသလို ေတာင္ဇလပ္ေတြလည္း တစ္ေတာင္လံုးရဲရဲေတာက္ပြင့္ခ်ိန္မို ့ ေတာင္ တက္ဖို႔အဆင္ေျပဆံုး အခ် ိန္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ေခၚႏူးစုမ္ကို ႏုတ္ဆက္ခ့ဲၿပီး စတီဗင္တို ့မိဘမဲ့ေဂဟာသို႔ျပန္ၾကဖို ့ျဖစ္ေသာ္လည္း သင္းအုပ္ဆရာေတာ္က ဖိတ္ေခၚ သျဖင့္ ကန္ပက္လက္ဘုရားေက်ာင္းမွာ ခရစ္စမတ္ထမင္း သြားစားခ့ဲသးသည္။
ေဆာက္လက္စ ဘုရားေက်ာင္းႀကီးမွာ ထုထည္ႀကီးမားျပီး ခိုင္ခံေသာ အေဆာက္အဦးျဖစ္သည္။ ထမင္းစားျပီး သင္းအုပ္ဆရာေတာ္ကို ႏႈတ္ဆက္၍ ျပန္လာခဲ့ၾကသည္။

စတီဗင္၏ေက်ာင္းကေလးသည္ စိတ္ကိုၾကည္လင္ေအးျမေစသလို ကေလးမ်ားသည္လည္း သိမ့္ေမြ႔ႏွစ္လိုဖြယ္ အျပည့္ ျဖစ္သည္။ ဘယ္ေတာ့မွ ဆူဆူပူပူ မအုပ္ထိန္းရ။ ဇတီဗင္၏ဇနီး တြီးတြီးမွာသစ္ခြခ်စ္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ သည္။ ေက်ာင္းတြင္သစ္ခြမ်ဳိးစိတ္အစံုစံု ပ်ဳိးထားသည္။ အခ်ဳိ႕ကို ဥယ်ာဥ္ထဲရွိ သီးပင္စားပင္မ်ားေပၚတြင္ တြယ္စိုက္ ထားေသးသည္။ ထိုသစ္ခြမ်ားအားလံုး ေတာေတာင္အႏွံ႔ရွာကာ စတီဗင္ရွာေပးထားသည္ဆို၍ ၾကည္ႏူးမိရျပန္ေသး သည္။ မ်ဳိးစိတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးအလွကိုယ္စီမို႔ လိုခ်င္ေပမယ့္ တြီးထုန္(တြီးတြီး)အတြက္ စတီဗင္ တကူးတကေပးထားသည္မို႔ မတာင္းရက္ေတာ့ေပ။

ကြ်န္ေတာ္တို ့ျပန္ခါနီးတြင္ စတီဗင္၏မိဘမ့ဲေဂဟာစာၾကည့္တိုက္အတြက္ စာအုပ္လက္ေဆာင္ေတြ ေပးျဖစ္ခဲ့ၾက သည္။ ကေလးတို႔အတြက္ လက္ေဆာင္သီးသန္႔မေပးျဖစ္၊ ကေလးေတြအတြက္ လက္ေဆာင္တစ္ခုခုဝယ္ေပးဖိ႔ုသာ စတီဗင္ကိုေပးခဲ့သည္။ အမွန္မွာ စတီဗင္ ဒီလို မိဘမဲ့ေဂဟာကို ထူေထာင္ျပဳ စုေနမွန္းလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ႀကိဳတင္ မသိခဲ့၍ျဖစ္သည္။ ျပန္ခါနီးတြင္ စတီဗင္ႏွင့္ တြီးတြီးတို႔၏ သားသမီးေလးမ်ားက ခရစ္စမတ္သီခ်င္းမ်ား သီဆိုတီးခတ္ ၿပီး ဆုေတာင္းေပးၾကသည္။

ညေန( ၄ )နာရီမွာ ခ်င္းေတာင္တန္းမွ မိဘမဲ့ေက်ာင္းေလးကို ႏႈတ္ဆက္လ်က္၊ ေစတနာရွင္ ကရုဏာရွင္ စတီဗင္ႏွင့္ တြီးထုန္(ခ)တြီးတြီးတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံကို ႏႈတ္ဆက္လ်က္၊ ေတာင္ဇလပ္ပန္းတို႔ ့ေျမ'ကန္ပက္လက္ေတာင္စခန္းျမိဳ႕'ေလး ကို ႏႈတ္ဆက္လ်က္္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအျပာေရာင္ကားေလး ေျမျပန္႔ဆီျပန္ခ့ဲၾကသည္။

ေခၚႏူးသုမ္ကို ျမစ္ဖ်ားခံလ်က္ ေတာင္ပင္လယ္ဆီစီးဆင္းသြားေသာ 'ေဆာ'ေခ်ာင္းကို အေပၚဖက္မွလွမ္းျမင္ေတြ႔ရ သည္။ ေတာင္တန္းအသြယ္သြယ္ေတာင္ပင္လယ္ႀကား ေခ်ာင္းဝွမ္းလြင္ျပင္တေလွ်ာက္ ေတာင္ေပၚခ်င္းရြာေလးမ်ား ကို လွမ္းျမင္ရသည္။ ဖိုးခ်မ္း(ပံုေတာင္ပရိုင္းမိတ္ေျမ)က မီးအိမ္ရွင္မေလးသီခ်င္းကို ရုတ္တရက္ ထဖြင့္လိုက္သည္။ အေတြးကိုယ္စီျငိမ္သက္ရင္မ်ားမွ ျပိဳင္တူပြင့္ထြက္သြား......

ဂ်င္းဂ်ား ...ဂ်န္ဂ်ာ ...ဂ်င္းဂ်ား ...ဂ်န္ဂ်ာ ေဟ့...
ဂ်င္းဂ်ား.....ဂ်န္ဂ်ာ ေဟ့

ေမာ္ဆူးသစ္
25th Dec 2018
6 Jan 2018 8:46:53 a.m.



0