ေက်ာ္ထင္ ● လက္ဖက္ရည္ေသာက္ျခင္း

 ေက်ာ္ထင္ ● လက္ဖက္ရည္ေသာက္ျခင္း
(မုိးမခ) ဇန္နဝါရီ ၂၇၊ ၂၀၁၈

(၁) 
က်ေနာ္ စြဲလမ္းတ့ဲအထဲမွာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထုိင္တာလည္း ပါတယ္။ လက္႐ွိ အသက္အရြယ္မွာေတာ့လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္ခ်ိန္္ ႏွစ္ခ်ိန္ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္က မနက္။ တစ္ခ်ိန္က ည။မနက္နဲ႔ ပတ္သက္တ့ဲ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္ခ်ိန္ကေတာ့ က်ေနာ့္အတြက္ သိပ္ၿပီးေျပာစရာ မ႐ွိလွဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း က်ေနာ့္ ဘာသာ တစ္ေယာက္တည္း စမ္းေျပာ ၾကည့္ေတာ့ အမ်ားသားဗ်။

မနက္ခင္း လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္ခ်ိန္က ထူးၿပီး ေမွ်ာ္ေနရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေလ။ အ့ဲဒီ့အခ်ိန္က မနက္လင္းတာနဲ႔ ေရာက္ေနၿပီကုိး။ အိပ္ရာက ထလုိက္ၿပီဆုိတာနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္ခ်ိန္က ေရာက္ႏွင့္ေနၿပီ။ က်ေနာ္လည္း ႏုိးၿပီဆုိတာနဲ႔ မနက္ခင္းမွာ လူတစ္ေယာက္လုပ္ရမယ့္ ခႏၶာ့ေဝယ်ာဝစၥေတြကုိ လုပ္တယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ အရင္ဝင္တယ္။ လက္ဖက္ရည္ မွာတယ္။ သတင္းစာ ဝယ္တယ္။ လက္ဖက္ရည္နဲ႔ သတင္း စာဟာ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ ဥႆာ စိန္ပန္း ဒန္းလွ ကုိရွာပါပဲ။ လက္ဖက္ရည္ေလး တစ္ငုံ ငုံလုိက္၊ သတင္းစာ မ်က္ႏွာစာေတြကုိ ႐ွာေဖြလုိက္နဲ႔။ ၾကားထဲမွာ ေရေႏြၾကမ္းငွဲ႔ က်ဳိက္လုိက္တာေလး ေကာဆုိ မနက္ခင္းမွာ က်ေနာ္ဟာ ဆက္ရက္မင္းပဲဗ်။

လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထုိင္ရင္း၊ သတင္းစာဖတ္ရင္းနဲ႔ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲလူေတြရဲ႕အေၾကာင္းကုိ က်ေနာ္႐ွာေဖြ တယ္။ ေလာကအေၾကာင္းကုိ စူးစမ္းတယ္။ သတင္းေတြက ေျပာတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ အေၾကာင္းအရာေတြ ဟာ တခ်ိဳ႕လြမ္းစရာေကာင္းတယ္။ တခ်ိဳ႕ကုိ ထိတ္လန္႔ရတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေဒါသထြက္စရာေကာင္း ေလာက္ေအာင္ကုိ ႏႈိးဆြႏုိင္တယ္။ တခ်ိဳ႕တေလကေတာ့ ရယ္ရတယ္ဗ်ာ။ အမ်ားစုကေတာ့ စိတ္ပ်က္ရတာ ခ်ည္းပါပဲ။ အားတက္ဖြယ္ဆုိတာက ေႏြကုိင္းေတြေပၚက သစ္ရြက္ေတြလုိနည္းနည္းနဲ႔ က်ဲက်ဲရယ္။

ဖတ္ၾကည့္လုိက္ရင္တျခားရပ္ကြက္က လူေတြကလည္း၊ က်ေနာ္တုိ႔ ရပ္ကြက္ကလူေတြလုိပါပဲလားလုိ႔ သိ လုိက္ရတယ္။ တျခားၿမိဳ႕က လူေတြကလည္း၊ က်ေနာ္တုိ႔ၿမိဳ႕ကလူေတြလုိပါပဲလားလုိ႔ ခံစားရတယ္။ တျခားေဒသ က အျဖစ္အပ်က္ ေတြက်ေတာ့လည္း၊ က်ေနာ္တုိ႔ေဒသက အျဖစ္အပ်က္ေတြလုိပါပဲလားလုိ႔ နားလည္မိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ တစ္တုိင္းျပည္လုံး ႀကိမ္မီးအုံးသလုိ ျဖစ္ေနၾကပါပေကာလား။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕တုိင္းျပည္က လူေတြက်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ကလူေတြလုိ မဟုတ္ၾကျပန္ပါဘူး။ အားက်စရာ ေကာင္းေနတာ ေတြ႔ရတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ သတင္းစာတစ္ေစာင္ကုိ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထုိင္ရင္းအေပၚယံ အပယိကအျမင္နဲ႔ ဖတ္ၾကည့္မိတာပါ။ ဒီလုိဖတ္ၾကည့္ေတာ့ သတင္းစာဆုိတာ လြမ္း၊ ေဆြး၊ ေသာ၊ ေဒါေတြ စုထားတဲ့ေနရာလုိ႔ ျမင္တာေပါ့။ လြမ္း၊ ေဆြး၊ ေသာ၊ ေဒါေတြနဲ႔လက္ဖက္ရည္ကုိ မ်ိဳခ်ရတာကလည္း အရသာပါ။ ဒီေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္တာမွာ ရသစုံေႏွာေနတာေပါ့။ ဒီအရသာကုိလည္း ဘာနဲ႔လဲမွာလဲ။ ဒါဟာ တစ္ေယာက္ တည္း က်င္းပေနတ့ဲ စကားဝုိင္းပဲမဟုတ္လား။ ဘာနဲ႔မွမလဲႏုိင္ပါဘူး။

အ့ဲလုိ မဟုတ္ဘဲ တခါတရံက်ေတာ့အေၾကာင္းအရာ အျဖစ္အပ်က္ေတြထက္ ကုိယ့္အတြင္း အဇၥ်တၱကုိပဲ တူးဆြၾကည့္ျဖစ္မိ ပါတယ္။ သတင္းစာထဲက အရပ္သုံးစကားလုံးေတြကုိ တရား(ဓမၼ)သုံးစကားလုံးေတြနဲ႔ ဖလွယ္ၾကည့္မိတယ္။ နည္းနည္းေလး ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာၾကည့္ရရင္ ႐ုပ္ေတြေအာက္က စိတ္ေတြကုိ ႐ွာေဖြတာေပါ့။ အဇၥ်တၱလႈိင္းလုံးေတြကုိ အနိမ့္အျမင့္ ခြဲၾကည့္တာေပါ့။ အ့ဲဒီအခါက်ေတာ့လည္း စိတ္ေတြဟာ လက္ဖက္ရည္ ပူပူ၊ ေရေႏြးပူပူလုိ မဟုတ္ျပန္ဘူး၊ ေအးေနေရာ။ (အ့ဲဒီ့အပုိင္းကုိေတာ့ သီးသန္႔ထားၿပီးေနာက္မွ ေရးပါ့မယ္။)

(၂)
တကယ္ေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ယဥ္ေက်းမႈေတြ တခုၿပီးတခုေျပာင္းသြားတ့ဲအထိ က်ေနာ္ကေတာ့ မေျပာင္း လဲဘဲ ဒီေန႔အထိ ထုိင္ျဖစ္ေနတာပါ။ ေဆာင္းသိပ္ေအးလုိ႔၊ မုိးသိပ္ေစြေနလုိ႔ အိပ္ရာထ သိပ္ေနာက္က်သြားလုိ႔ ဆုိရင္ေတာ့ မနက္ခင္းေစာေစာ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ခ်ိန္ေလး ေပ်ာက္သြားတတ္တာ႐ွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အ့ဲဒီ့ အစား မနက္ ၉ နာရီ၊ ၁၀ နာရီေလာက္မွာ သြားေသာက္ပစ္လုိက္တာပဲ။ တခါတရံမွာေတာ့ ခဏေလးေတာင္ ထုိင္ခ်ိန္ ရလုိ႔ ပါဆယ္ထုတ္ယူၿပီး လုပ္ငန္းထဲက်မွေသာက္ခဲ့ရတာလည္း ႐ွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အ့ဲဒါက ဆယ္ခါ့ရံ တခါပါ။

လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကုိေတာ့ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေလာက္ကမွ စၿပီး ထုိင္တတ္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္ စထုိင္ေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ယဥ္ေက်းမႈမွာ ကက္ဆက္သီခ်င္းေခြနားေထာင္တ့ဲယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ တြဲလ်က္ ေတြ႔ေနရၿပီ။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ဖြင့္ခ်င္ရင္ ကက္ဆက္ေကာင္းေကာင္းတစ္လုံး အရင္ မ,တည္ရတ့ဲေခတ္ပဲ။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ေကာင္း၊ မေကာင္းဟာ ကက္ဆက္ေကာင္း၊ မေကာင္းနဲ႔ပါ ဆုိင္ေနတယ္။ ဆုိင္ေတြက လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ လာထုိင္သူေတြကုိသီခ်င္းေတြဖြင့္ျပတယ္။

တခါတခါက်သူငယ္ခ်င္းေတြက သူတုိ႔နားေထာင္ခ်င္တ့ဲသီခ်င္းေခြေတြ ယူလာၿပီး၊ ဆုိင္ကုိ ဖြင့္ခုိင္းတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔လုိပဲ ဖြင့္ခုိင္းတဲ့သူ႐ွိေနရင္ အလွည့္က် ဖြင့္ေပးတယ္။ အ့ဲဒီ့တုန္းက ကက္ဆက္နဲ႔လက္ဖက္ရည္ဟာ တနလၤာနဲ႔ရာဟူးဆုိတ့ဲ မိတ္ဖက္ပဲေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကုိတယ္လီေဗး႐ွင္းေတြနဲ႔ တြဲေတြ႔လာ ရတယ္။ ဆုိင္ထဲမွာ တယ္လီေဗး႐ွင္းႀကီးေတြ တင္ၿပီး video ေတြ ျပျပထားလုိ႔၊ အုံခဲေနတ့ဲလူေတြ၊ ေငးေမာ ၾကည့္႐ႈေနတ့ဲလူေတြ တုိးလာတယ္။ လက္ဖက္ရည္သမားစစ္စစ္ေတြ ထုိင္မယ့္ခုံေတြမွာ တီဗီြအၾကည့္သမား ေတြ ေနရာဝင္ယူသြားၾကတယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ စကားလက္ဆံုက်ၾကတ့ဲသူေတြေတာင္အေငး လက္ဆုံ က်ကုန္ၾကတယ္။ အ့ဲဒီ့တုန္းကလည္းက်ေနာ္ကေတာ့ လက္ဖက္ရည္အေသာက္မပ်က္ခ့ဲသလုိ၊ စကားလက္ဆုံ က်တာကုိလည္း မပစ္ပယ္ခ့ဲပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္ဟာလက္ဖက္ရည္ေသာက္တာနဲ႔ သီခ်င္းနားေထာင္တာကုိ တြဲတဲ့ယဥ္ေက်းမႈ သေႏၶ တည္ၿပီးကတည္းက လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္လာခ့ဲတာ။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ video ၾကည့္တ့ဲ ယဥ္ေက်းမႈႀကီး ျဖတ္သန္းေတာ့လည္း အ့ဲဒီ့ေရစီးမွာ က်ေနာ္စီးေမ်ာခ့ဲတာပါပဲ။ ဒီဘက္ေခတ္ အင္တာနက္ေတြ မိႈလုိစားသုံးခြင့္ ရေတာ့ ဝုိင္ဖုိင္နဲ႔လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ဟာ သမီးရီးစားလုိ အတြဲျဖစ္လာတယ္။ တတြဲတြဲပဲ။

က်ေနာ္ကေတာ့ ဝုိင္ဖုိင္ကုိ မက္လုိ႔ မဟုတ္ဘဲ၊ လက္ဖက္ရည္သမားစစ္စစ္အျဖစ္နဲ႔ တစြဲျမဲျမဲ ထုိင္ျဖစ္ေနခ့ဲ တယ္။

(၃)
အ့ဲဒီလုိ ထုိင္ျဖစ္ေနတ့ဲအထဲကေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီးလုိ႔ ထင္ထားတာက ညခင္းလက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္ခ်ိန္ေတြပါ။ ဒီအခ်ိန္ကုိ တေနကုန္လုံး ပင္ပန္းခ့ဲသမွ်ေတြ နားရေတာ့မယ့္အခါေတြျဖစ္လုိ႔ ပုိေမွ်ာ္မိတယ္။ ညဝုိင္းဟာ သက္႐ွိသတင္းစာႀကီး တေစာင္ကုိ ဖတ္ေနရသလုိ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္လည္းပါတယ္။ က်ေနာ္ ေျပာတာထက္ သူမ်ားေျပာတာကုိ နားေထာင္ေနရတာေၾကာင့္လည္းပါတယ္။ ေနညိဳခ်ိန္ဟာ က်ေနာ့္အတြက္ ေတာ့ညခင္း လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခ်ိန္နဲ႔ နီးလာေနတယ္။

က်ေနာ့္လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခ်င္တ့ဲစိတ္က ဘယ္လုိေျပာရမလဲ ” ေရႊမဂုိ ၊ ေနမညိဳေစနဲ႔” လုိ႔ပဲ ၾကက္သမား စကား ငွားေျပာရမလား။ မဂုိၾကက္ေတြက ေန မညိဳလုိက္နဲ႔။ ေနညိဳတာနဲ႔ အိပ္တန္းတက္ၿပီ။ က်ေနာ္လည္း ဘာထူးေသးလဲ။ မဂုိၾကက္လုိပဲ၊ ည ၇ နာရီ ထုိးခ်ိန္ကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရတာ။ ၇ နာရီဆုိရင္ လုပ္ငန္းအားလုံး နားၿပီ။ အိမ္ျပန္ ထမင္းစားၿပီ။ စားၿပီးၿပီဆုိတာနဲ႔ လမ္းၾကည့္ၿပီ။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ ထြက္ၿပီ။ လက္ဖက္ရည္ ကုိ က်ေနာ္သိပ္ႀကိဳက္တယ္ဆုိတာထက္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထုိင္တာကုိ က်ေနာ္မက္မက္စက္စက္ျဖစ္ရတယ္။

ညခင္းမွာထုိင္တဲ့လက္ဖက္ရည္ဝုိင္းကေတာ့ မနက္ခင္းမွာေသာက္တ့ဲလက္ဖက္ရည္ဝုိင္းလုိမဟုတ္ဘူးေပါ့။ လူစုံတက္စုံမုိ႔ တိတ္ဆိတ္မေနဘူး။ ၿငိမ္မေနဘူး။ စိတ္ကူးမယဥ္ႏုိင္ဘူးေလ။ တကယ္ေတာ့လည္း လက္ဖက္ ရည္ဝိုင္းဆုိတာ လူေတြ အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးတဲ့ေနရာ၊ ေႏြးေထြးတ့ဲေနရာ မဟုတ္လား။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ စကားဝုိင္းဟာ ဝုိင္းႀကီးပတ္ပတ္ဒူေဝေဝကစားေနသလုိပါပဲ။ စုံစီနဖာ ေျပာၾကတာ။ တစ္ေယာက္စကား ရပ္သြား ရင္ တစ္ေယာက္စကား ေရာက္လာတာပဲ။ မိသားစုအေၾကာင္းေျပာတယ္။ ဘာသာေရးအေၾကာင္း ဆင္ျခင္ တယ္။ ပညာေရးအေၾကာင္း တီးေခါက္ၾကတယ္။

၂၀၁၂ ဒီဘက္ပုိင္းမွာေတာ့ ညညထုိင္တ့ဲ လက္ဖက္ရည္ဝုိင္းေတြမွာ ေျပာင္းလဲလာတာေတြ ႐ွိတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈသစ္တစ္ခု ထုိးေဖာက္ ဝင္လာတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။ ဝုိင္းထုိင္ၾကတ့ဲလူေတြအားလုံး လူခ်ည္းသက္ သက္မလာၾကေတာ့ဘဲဖုန္းကုိယ္စီနဲ႔ လာၾကတယ္။ မကုိင္ဘူးဆုိတ့ဲ က်ေနာ္တုိ႔ထဲကသက္ႏုိင္ေတာင္ ဖုန္းေလး တကုိင္ကုိင္နဲ႔ ျဖစ္လာတယ္။ အင္တာနက္ေလးဖြင့္၊ ဝုိင္ဖုိင္ေလးဖြင့္ၿပီး စကားဝုိင္းကေန ခဏခဏထြက္ခြာသြား တတ္တယ္။ လက္ဖက္ရည္ဝုိင္းဟာ စားပြဲတဝုိင္းစာ မကေတာ့ပဲ တကမၻာလုံးစာအသြင္ေဆာင္လာတယ္။

နီးနီးထုိင္ေနတ့ဲ သူခ်င္း ပုိေဝးသြားသလုိ၊အေဝးႀကီးက လူေတြလည္း အနီးကုိေရာက္လာတယ္။ လက္ဖက္ရည္ဝုိင္းဟာ မၾကာမၾကာဆုိသလုိလူတစုလုံး စုံေနေပမယ့္၊ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္၊ ေဘးခ်င္းယွဥ္ထုိင္ ေနၾကေပမယ့္ စကားေတြ မေျပာျဖစ္ၾကဘဲ ဖုန္းေတြပဲ ပြတ္ေနတာမ်ိဳး ၾကံဳေနရတယ္။ ဒါဟာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ရဲ႕ ေနာက္ထပ္ယဥ္ေက်းမႈ အေရြ႔ေလ။

(၄)
တကယ္ေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ယဥ္ေက်းမႈဟာ ဘီယာဆုိင္ယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး လူးလြန္႔ေနရတာ။ ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ အျခမ္းမွာဆုိ အရင္က လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေတြအမ်ားႀကီး။ ေပၚဦး၊ ရတနာ၊ျပံဳးခ်ိဳ၊ရဲကုိႀကီး၊ တုိးတက္ေရး၊ လပ္ကီး၊ မင္းစိန္၊ ေရႊနန္းေတာ္၊ ၾကက္ဖ၊ နီလာ၊ မကၠစီကုိ၊ ၿငိမ္းခ်မ္း၊ ေရႊ၊ ေကာင္းထက္၊ စြမ္း၊ ျပည့္ဝ၊ နန္းစိန္ အမ်ား ႀကီးပဲ။ ဒါက မွတ္မိသေလာက္၊စိတ္ထဲ ေပၚလာသေလာက္ ခ်ေရးၾကည့္တာ။ မမွတ္မိတာနဲ႔ဆုိင္ေသးေသးေတြလည္း ႐ွိေသးတယ္။

ဒါေပမဲ့ နန္းစိန္နဲ ့ ျပည့္၀ဆုိင္ေလာက္က လြဲရင္ အခုေတာ့ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ တခ်ိဳ႕က ဘီယာဆုိင္ အသြင္ေျပာင္း လုိက္ၾကၿပီ။ လက္႐ွိ က်ေနာ္တုိ႔ ထုိင္ေနတ့ဲစံေတာ္မီဆုိင္က လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ တစ္ရာတန္းေလာက္မွာ ေပၚ လာ တာ။၂၀၀၅ ေလာက္ကမွ ဖြင့္တာ။ သံလမ္းအေနာက္ဖက္ျခမ္းမွာ ေလာက္ေလာက္လားလား ထုိင္စရာဆုိလုိ႔ ဒီ တစ္ဆုိင္ပဲ ႐ွိေတာ့တာ။ ဆုိင္ေ႐ွ႕မွာ ေရတမာပင္ေလး ႏွစ္ပင္စုိက္လုိ႔။ စ,စုိက္ေတာ့ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ ၁၂၅ က်ပ္။ အရိပ္ဖားဖားနဲ႔ ခါခ်ဥ္မ်ားမ်ား က်တ့ဲအရြယ္ေရာက္ေတာ့ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္က ၄၀၀ ျဖစ္ေနၿပီ။ ပင္စည္က ႐ွစ္လက္မပတ္လည္႐ွိတယ္။

ၿပီးခ့ဲတ့ဲသီတင္းကြၽတ္တုန္းက အပင္ကုိ ကတုံး တုံးပစ္လုိ႔ ခုမွ အခက္အရြက္ ထြက္တာကုိ ျပန္ေစာင့္ေနရ တယ္။ အပင္ေလး အရြက္ဖားဖား ႐ွိတယ္ဆုိ ႏွင္းက် သက္သာတယ္။ အပင္ေလး အရြက္မ်ားမ်ား႐ွိတုန္းက ေန ထုိးသက္သာတယ္။ အ့ဲဒီ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ဆီသြားထုိင္ဖုိ႔ ေနညိဳတာနဲ႔ က်ေနာ္ဟာ မဂုိၾကက္တစ္ေကာင္လုိ ျပင္ဆင္ေနၿပီ။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ယဥ္ ေက်းမႈေတြ မၿပိဳလဲေသးသေရြ႔႕…..။

ေက်ာ္ထင္

Comments