ေဝယံဘုန္း ● လွပေသာ ေရွးေဟာင္းပုဂံေျမကို အက်ည္းတန္ေစသူမ်ား

ေဝယံဘုန္း ● လွပေသာ ေရွးေဟာင္းပုဂံေျမကို အက်ည္းတန္ေစသူမ်ား
(မုိးမခ) ဇန္နဝါရီ ၄၊ ၂၀၁၈

 ၂၀၁၈ ခုႏွစ္၏ ေနာက္ဆုံးေနဝင္ခ်ိန္ကို ပုဂံၿမိဳ႕ေနာက္ခံထား၍ ျမင္ရစဥ္

ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္သစ္ကူး႐ုံးပိတ္ရက္က ပုဂံသို႔သြားသည္။ ပုဂံသို႔သြားလည္း သြားခ်င္သည္။ သြားလည္းမသြားခ်င္။ သြားလိုက္တိုင္း အနာေဖးတက္ေနသည့္ ဒဏ္ရာေဟာင္းမ်ားက ျပန္ျပန္ ေပၚလာ၍ျဖစ္သည္။ တစ္ခါေရာက္တိုင္းလည္း စိတ္တိုင္းမက်စရာေတြ၊ အားမလို အားမရ ျဖစ္စရာေတြက အသစ္အသစ္ထပ္ေတြ႕ရသည္။ အယုဒၶယၿမိဳ႕ေဟာင္းတို႔၊ အန္ေကာဝပ္တို႔၏ ေရွးေဟာင္းထိန္းသိမ္းပုံႏွင့္ ႏွိုင္းယွဥ္ၾကည့္ၿပီး စိတ္ပ်က္ဝမ္းနည္းရသည္။ မေျပာခ်င္ေသာ္လည္း မေျပာဘဲမေနနိုင္ေတာ့သျဖင့္ ပုဂံစီမံခန႔္ခြဲမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ျမင္မိသည့္အလြဲမ်ား၊ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ ျပင္ရမည့္အခ်က္မ်ားကို အႀကံျပဳတင္ျပလိုက္ပါသည္။ ဖြင့္ထားေသာ မ်က္စိ၊ ဖြင့္ထားေသာ နားတို႔ျဖင့္ လက္ခံယူနိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမၽွာ္လင့္ပါသည္။

၁။ သန႔္ရွင္းသပ္ရပ္မႈ


ေရွးေဟာင္းဘုရားတစ္ဆူအနီး ပစ္ထားသည့္အမွိုက္မ်ား

ျမန္မာျပည္တစ္နံတစ္လ်ား အမွိုက္မ်ားသည္ လက္ညႇိုးထိုးမလြဲျဖစ္ေသာ္လည္း ပုဂံကဲ့သို႔ေသာ တိုင္းျပည္၏ အဓိကခရီးသြားလည္ပတ္စရာေဒသတြင္ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္မ်ား၊ ကြမ္းတံေတြးမ်ား၊ ေဖာ့ဘူးမ်ားျဖင့္ ျမင္မေကာင္းရႈမေကာင္း အလွတန္ဆာဆင္ထားသည့္ကိစၥကေတာ့ အလြန္ အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္လြန္းသည္။ ဧည့္သည္အလာမ်ားသည့္ ဘုရားအခ်ိဳ႕ (ကန္ေတာ့ပုလင္၊ ဓမၼရံႀကီး) တြင္ အသံသြင္းထားသည့္ တိပ္ေခြျဖင့္ အမွိုက္မပစ္ရန္ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္ကို ဖြင့္ၿပ သည္ဆိုေသာ္လည္း မလုံေလာက္ပါ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးသည္ ေက်ာင္းမွာကတည္းက အမွိုက္ကို စနစ္တက် စြန႔္ပစ္တတ္ဖို႔ အေလ့အက်င့္ရခဲ့သူ မဟုတ္သျဖင့္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္ ဆို႐ုံေလာက္ ဆိုလၽွင္ ပ်င္းေတာင္ပ်င္းပါေသးသည္။ ဝန္ထမ္းမ်ားမ်ား ခန႔္အပ္ၿပီး အမွိုက္မပစ္ဖို႔ လိုက္ေျပာ၊ လိုက္စည္း႐ုံးေပးေနရမည္။ ျဖစ္နိုင္လၽွင္ မက္ဂါဖုန္းေခၚ လက္ကိုင္ေအာ္လံငယ္ ေလး မ်ားျဖင့္ အမွိုက္မပစ္ဖို႔၊ ကြမ္းတံေတြးမေထြးဖို႔ အဆက္မျပတ္ သတိေပးေနရမည္။ ပစ္ခ်သူ ေတြ႕လၽွင္လည္း ခ်က္ခ်င္းအေရးယူနိုင္ရမည္။ အေရးအႀကီးဆုံးကေတာ့ အမွိုက္ပုံး လုံလုံေလာက္ေလာက္ ထားရွိေရးျဖစ္သည္။

၂။ အလႉခံ/ေတာင္းရမ္းသူ


ဗ်တၱပန္းဆက္လမ္းတစ္ေလၽွာက္ရွိ ေက်းရြာမ်ားမွ ထြက္ကာ ပိုက္ဆံေတာင္းရမ္းသည့္ ေဒသခံမ်ားကို ေတြ႕ရစဥ္

ပုဂံရွိ ဘုရားမ်ား၊ ထမင္းဆိုင္မ်ားအနီးတစ္ဝိုက္တြင္ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္သူမ်ား မေတြ႕ခ်င္မွ အဆုံးျဖစ္သည္။ ႐ုပ္အဆိုးဆုံးကေတာ့ ပုပၸားႏွင့္ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕တို႔ကို ဆက္သြယ္ထားသည့္ ဗ်တၱပန္းဆက္လမ္း တစ္ေလၽွာက္ရွိ ေဒသခံ ေတာင္းရမ္းသူမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ မိုင္ႏွင့္ခ်ီေသာ မ်ားျပားလွသည့္ ေတာင္းရမ္းသူ လူတန္းႀကီးသည္ ပုပၸားမွအထြက္ ေဒါင္းလည္ရြာလမ္းခြဲမွ စၿပီး ေညာင္ဦးၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ဝင္သည္အထိ မဆုံးနိုင္ေအာင္ကို မ်ားျပားလွသည္။ ေတာင္းရမ္းသူမ်ား ထဲတြင္ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားသာမက အရြယ္ေကာင္းမ်ားအျပင္ ကေလး သူငယ္မ်ားလည္း ပါေနသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ကားတစ္စီးေပၚက ပိုက္ဆံပစ္ခ်ေပး လိုက္သည္ႏွင့္ ေနာက္ကားကို မၾကည့္ဘဲ အလုအယက္ ဝိုင္းေကာက္ၾကရာ အႏၲရာယ္လည္း မ်ားလွသည္။ နိုင္ငံျခားသား ခရီးသြားမ်ားအျမင္တြင္ အထင္ေသး စရာျဖစ္သျဖင့္ တားဆီးသင့္သည္။ ပုဂံဘုရားတစ္ဆူမွာေတာ့ ေတာင္းရမ္းသူကို ဒဏ္ေငြက်ပ္ ၅၀ ခ်၍ ရသည္ဟု ဆိုင္းဘုတ္ေရးထားသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ သို႔ေသာ္ ဒဏ္ေငြသည္ ေခတ္ေဟာင္းက ဥပေဒျဖစ္ေနရာ ဒဏ္ေငြပမာဏမွာလည္း လူရယ္စရာျဖစ္ေနရာ ေခတ္ႏွင့္ညီေအာင္ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္သင့္သည္။ သည့္ထက္အေရးႀကီးသည္က ေတာင္းစားသူမ်ားကို စာရြက္ေပၚမွာသာ အေရးယူမေနဘဲ တကယ္အေရးယူေရး ျဖစ္သည္။


ေတာင္းရမ္းသူမ်ားအား ဒဏ္ေငြက်ပ္ (၅၀) ေကာက္မည္ဆိုေသာ ေၾကညာခ်က္

၃။ ဆူညံမႈ
ပုဂံရွိ ေရွးေဟာင္းဘုရားမ်ားသို႔ လာေရာက္ၾကသူ ျမန္မာအမ်ားစုသည္ ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္ ပစၥည္းမ်ားကို ေလ့လာရန္၊ တရားဘာဝနာစည္းျဖန္းရန္ထက္ အေပ်ာ္သေဘာ လာေရာက္ၾကသူ က မ်ားေနသည္။ အာနႏၵာဘုရားရွိ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးေလးဆူအနက္ ႏွစ္ဆူေရွ႕တြင္ တင္ပလႅင္ ေခြကာ တရားထိုင္ေနသည့္ နိုင္ငံျခားသူအမ်ိဳးသမီးႏွစ္ဦးကို ေတြ႕ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အကၤ်ီ ဆင္တူ ဝတ္ထားသည့္ ဘုရားဖူးခရီးသြားတစ္သိုက္ ဆူညံစြာစကားေျပာဆိုလ်က္ ဝင္ေရာက္လာ သည္။ နိုင္ငံျခားသားမ်ားပင္လၽွင္ ၿငိမ္သက္စြာျဖင့္ ေလ့လာၾကည့္ရႈျခင္း၊ ဓာတ္ပုံ ရိုက္ျခင္း၊ တခ်ိဳ႕က တရားဘာဝနာ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ပုဂံကို အေလးအျမတ္ျပဳနိုင္ၾကၿပီး ျမန္မာ လူမ်ိဳးအမ်ားစုကမူ အေပ်ာ္ခရီးသက္သက္ ျဖစ္ေနသည္မွာ ရွက္စရာေကာင္းသည္။ အာဏာပိုင္မ်ားအေနျဖင့္ လူအေရာက္အေပါက္မ်ားသည့္ ဘုရားေစတီမ်ား၌ မဆူညံၾကဖို႔ ဘုရားဖူးမ်ား၊ ဧည့္သည္မ်ားကို လိုက္လံၾကည့္ရႈသတိေပးျခင္းမ်ား လုပ္သင့္သည္။

၄။ အသစ္ျဖစ္သြားသည့္အေဟာင္း

 
တစ္ဆူလုံးနီးပါး အုတ္အသစ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုးထားသည့္ ေရွးေဟာင္းေစတီတစ္ဆူ

ပုဂံကိုခ်စ္သူတစ္ဦးအေနျဖင့္ ပုဂံေရာက္တိုင္း စိတ္ဆင္းရဲရသည့္ကိစၥမွာ ေရွးေဟာင္းဘုရားမ်ားရွိ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀၀၊ ၈၀၀ သက္တမ္းရွိ အုတ္ခ်ပ္မ်ားၾကားတြင္ ေခတ္အုတ္မ်ား၊ ေခတ္ဘိလပ္ေျမမ်ားကို ျမင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ေရွးေဟာင္း အေငြ႕အသက္မ်ား ေပ်ာက္ဆုံးကုန္သည္။ အရာရာသည္ အသစ္လို ျဖစ္ေနသည္။ ပုဂံကိုသြားသည္မွာ အေဟာင္းကိုခံစားလို၍ျဖစ္သည္။ အသစ္ကိုခံစားလိုလၽွင္ ယေန႔ပင္ ေခတ္အုတ္ျဖင့္ ဘုရားအသစ္တစ္ဆူ တည္လၽွင္ရသည္။ ေရွးယခင္ ျမန္မာႀကီးမ်ား၏ အံမခန္း ဗိသုကာမ်ားကို ခံစားလို၍ ပုဂံသို႔သြားျခင္းျဖစ္ရာ ယခင္ ေထာက္လွမ္းေရးအႀကီးအကဲေဟာင္း ဦးခင္ညြန႔္လက္ထက္က စလိုက္သည့္ ဘုရားၿပိဳေတြ႕တိုင္း အသစ္ျပင္ေရးမူအရ အေဟာင္းတို႔ အၾကား အသစ္တို႔ေရာေနသည္ကိုျမင္ရသည္မွာ ရင္နာစရာေကာင္းလွသည္။ တန္ဖိုးရွိလွသည့္ ေရွးေဟာင္း နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားကိုလည္း ထုံးသုတ္ထားသည္မွာ နာက်င္ရသည္။ ဘယ္လို အေတြးအေခၚေတြႏွင့္မ်ား ခုလို လုပ္ရပါသလဲဟု ေမးခြန္းအခါခါထုတ္ေနမိသည္။ ရင္နာစရာ အေကာင္းဆုံးမွာ ထိုသို႔ ေရွးေဟာင္းဘုရားမ်ားကို ျပင္ဆင္ျခင္းမွာ မွားယြင္းေသာ လုပ္ရပ္မဟုတ္ဟု ခံျငင္းခဲ့သည့္ ဦးခင္ညြန႔္၏စကားပင္ ျဖစ္သည္။


ေထာက္လွမ္းေရးအႀကီးအကဲေဟာင္း ဦးခင္ညြန႔္၏ အေဟာင္းျပင္အသစ္ျဖစ္ မွတ္တမ္းကမၺည္းတစ္ခု

၅။ ဖိနပ္စီးျခင္း
ေစတီဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ား၌ ဖိနပ္မစီးၾကသည္မွာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပုဂံဘုရားအမ်ားစုတြင္ သဲေျမမ်ားေပၚ၌ ဖိနပ္ခၽြတ္၍လမ္းေလၽွာက္သည့္အခါ သဲထဲရွိ သံတိုသံစမ်ား၊ ေက်ာက္မႈန္စေလးမ်ား၊ ဆူးေလးမ်ား ေျခေထာက္ကိုစူးနိုင္သည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ဘုရားပရိဝုဏ္အမ်ားစုမွာ သန႔္ရွင္းသပ္ရပ္မႈမရွိရာ ဖိနပ္ခၽြတ္ဝင္ရသျဖင့္ အဆင္မေျပပါ။ ယခုလို ေဆာင္းရာသီတြင္ ေျခဗလာျဖင့္ ခလုတ္တိုက္မိလၽွင္ အေတာ္နာသည္။ အထူးသျဖင့္ ေျခေထာက္ကို သန႔္သန႔္ရွင္းရွင္း အလြန္ထားတတ္ၾကေသာ ေျခအိတ္ဝတ္၊ ရႉးဖိနပ္စီးၾကသည့္ နိုင္ငံျခားသားမ်ား ဖိနပ္ တစ္ခါျပန္စီးတိုင္း သူတို႔ ေျခေထာက္ကို တစ္ရႉးျဖင့္ တစ္ခါျပန္သုတ္ေနၾကရသည္။ ဖိနပ္မစီးေစခ်င္လၽွင္ ပရိဝုဏ္ တစ္ခုလုံး လုံးဝ သပ္ရပ္ေနေအာင္ စီစဥ္ထားသင့္သည္။ ဖိနပ္မစီးရဆိုသည္မွာ ဘုရားေဟာ မဟုတ္ပါ။ ဓေလ့ထုံးတမ္းသာျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္ ရိပ္သာအခ်ိဳ႕၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အခ်ိဳ႕ပင္ ဖိနပ္စီးခြင့္ျပဳလာၾကသည္။ အရာရာကို က်ားက်ား မီးယပ္မလုပ္ဘဲ အလိုက္တသင့္ စီမံခန႔္ခြဲသင့္သည္။ ဖိနပ္ခၽြတ္ေစခ်င္လၽွင္လည္း အာ႐ုံခံ တန္ေဆာင္းအဝင္ ေကာ္ေဇာ၊ ဖေယာင္းပုဆိုး စသည္ ခင္းထားသည့္နားက်မွ ဖိနပ္ခၽြတ္ခိုင္း သင့္သည္။


ေရွးေဟာင္းအုတ္ရိုးေပၚမွ မွင္ဖ်က္ေဆးျဖင့္ ေရးထားသည့္စာ

၆။ ၿမိဳ႕အဂၤါရပ္ခ်ိဳ႕တဲ့ေသာၿမိဳ႕တြင္းလမ္းမ်ား
ပုဂံသို႔လာေသာ နိုင္ငံျခားသားမ်ားထံမွ ဇုန္ဝင္ေၾကးမ်ားစြာ ေကာက္ခံေနေသာ္ လည္း ပုဂံေညာင္ဦးၿမိဳ႕တြင္း အနီးတစ္ဝိုက္ ၿမိဳ႕မ်ားမွာမူ အေျခခံ အေဆာက္အအုံမ်ား အားနည္းလွသည္။ လမ္းမ်ားသည္ က်ဥ္းလြန္းၿပီး ေပါက္ျပဲသည့္ေနရာမ်ား လည္း ရွိေနသည္။ လူေနရပ္ကြက္ အတြင္းလမ္းမ်ားဆိုလၽွင္ ေျမသား လမ္းသာရွိၿပီး ေရေျမာင္း၊ အမွိုက္စြန႔္ပစ္ရာေနရာ စသည္တို႔မွာလည္း နည္းပါးလွသည္။ တိုင္းျပည္၏အထင္ကရေနရာ ျဖစ္သည့္ ပုဂံၿမိဳ႕အနီးတစ္ဝိုက္ရွိ လူေနရပ္ကြက္မ်ား၊ အဓိက လမ္းမမ်ားႀကီးမ်ားသည္ အေမရိကတို႔၊ ဂ်ပန္တို႔ေလာက္မေကာင္းလၽွင္ေတာင္ ယခုထက္ေတာ့ ပိုမိုသန႔္ရွင္းအဆင့္ျမင့္ လွပေနသင့္သည္။


ေခတ္ဘိလပ္ေျမအကြက္မ်ားၾကားမွ ေရွးေဟာင္းနံရံေဆးေရးစာ

၇။ ေလာဘေဇာတိုက္ လူေခၚပြဲစားမ်ား
တန႔္ၾကည့္ေတာင္ကူးသည့္ ေမာ္ေတာ္ဆိပ္ရွိရာ ဗူးဘုရားေအာက္ဘက္သို႔ ဆင္းလာသည္ႏွင့္ လူေခၚပြဲစားမ်ားဝိုင္းလာၿပီး အမဲဖ်က္ဖို႔ ႀကိဳးစား ၾကသည္။ ေမာ္ေတာ္စီးခမွာ တရားဝင္ေဈးအားျဖင့္ စင္းလုံးငွား က်ပ္ ၂၅,၀၀၀ ဆိုထားေသာ္ လည္း ၎တို႔က ၄၅,၀၀၀ အထိ ေတာင္းသည္။ လူအလာမ်ားခ်ိန္မို႔လို႔ ထိုသို႔ ေတာင္းရပါသည္ ဟု ဆိုထားသည္။ ခရီးသည္တစ္ဖြဲ႕ကို ပြဲစား သုံး၊ ေလးေယာက္ေလာက္က ဝိုင္းေနၿပီး သူတို႔ အခ်င္းခ်င္းလည္း စားမာန္ခုတ္ေနၾကသည္။ ငါ့လူ၊ သူ႔လူေတြ သတ္မွတ္ၿပီး အခ်င္းခ်င္းလည္း ရန္ျဖစ္ေနၾကသည္။ ေမာ္ေတာ္မ်ားၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ေဘးကင္းေရး အစီအမံအားနည္းလွ သည္။ သက္ေကာေဗာကြင္းမ်ား၊ သက္ကယ္အကၤ်ီမ်ား မေတြ႕ရ။ စင္းလုံးငွားမဟုတ္ဘဲ အမ်ားႏွင့္ ဝိုင္းစီးမည္ဆိုပါက ေမာ္ေတာ္တစ္စင္းကို လူဘယ္ႏွဦးသတ္မွတ္ထားပါသလဲဆိုေတာ့ ထိုသို႔ မသတ္မွတ္ထားဟု ေျပာသည္။ ကိုက္ေလာက္သည့္ လူဦးေရ ရသည္အထိ တင္မည့္သေဘာ။ အသက္အႏၲရာယ္ေတြမ်ားလွသည္။


ဓမၼရံႀကီးဘုရားတံတိုင္းေပၚတြင္ တိရစၧာန္စာအျဖစ္ ေကၽြးထားသည့္ ထမင္းေစ့မ်ား

၈။ ရည္းစားစာလိုက္ေပးသည္ႏွင့္တူေသာ ေဈးသည္မ်ား
ဧည့္သည္ကို ေဈးသည္မ်ားက အလုအယက္ဝိုင္းေရာင္း တာကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ မထူးဆန္း။ သို႔ေသာ္ နိုင္ငံျခားသားမ်ား ကို အတင္းကာေရာ ဣေျႏၵပ်က္ေလာက္ေအာင္ လိုက္ေရာင္းတာကေတာ့ ႐ုပ္ဆိုးသည္။ ဟိုက မယူပါဘူးဟု ျငင္းေနတာ ေတာင္ ေဘးကေန ေတာက္ေလၽွာက္လိုက္ေရာင္းေနသည္ကို ျမင္ရသည္မွာ ရည္းစားစာလက္မခံခ်င္သည့္ မိန္းကေလးကို အတင္းစာလိုက္ေပးေနပုံႏွင့္ တူသည္။ ထိုအက်င့္သည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳး၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ဆြဲခ်ေနျခင္းျဖစ္သည္။

၉။ ကိုယ္ေပ်ာက္တာဝန္ရွိသူေတြ


ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ရိုးတံတိုင္းေပၚသို႔ တက္ေနသည့္လူအခ်ိဳ႕

ေရွးေဟာင္းနယ္ေျမဟု ဆိုေသာ္လည္း ေရွးေဟာင္းပစၥည္းကို တန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔ ပညာေပးမႈ အားနည္းျခင္း၏ ျပယုဂ္တစ္ခုအျဖစ္ ဘုရားနံရံမ်ားေပၚတြင္ မင္ဖ်က္ေဆးျဖဴျဖဴေလးမ်ားျဖင့္ “အမွတ္တရ”တို႔၊ ဘယ္သူဘယ္ဝါကို ခ်စ္တယ္တို႔ လက္ကျမင္းထားၾကသည့္ စာေၾကာင္းေလးမ်ားစြာက ပုဂံခ်စ္သူတစ္ဦး၏ ရင္ကို ဓားျဖင့္မႊမ္းေနဘိသကဲ့သို႔ရွိသည္။ မထင္မရွား ဘုရားငယ္မ်ားမွာသာမက အာနႏၵာတို႔၊ ဓမၼရံႀကီးတို႔ သဗၺညဳတို႔လို႔ အထင္ကရ ဘုရားမ်ား၏နံရံေပၚမွာပင္လၽွင္ စာမေရးရမေနနိုင္သူတို႔ လက္ခ်က္က မကင္း။ ဒါ့ျပင္ သရပါဂိတ္စသည့္ အႏၲရာယ္ရွိ ေနရာမ်ားအေပၚ လူေတြ တက္ၾကသည္။ တားဆီးမည့္သူမရွိ။ လူမႈကြန္ရက္ေပါမွာ ပြထလာမွ တာဝန္ရွိသူေတြက သူတို႔ ဘယ္လိုဘယ္ပုံ ေျဖရွင္းပါမယ္ ထရွင္းသည္။ အမွန္ဆို ဒါေတြက မျဖစ္ခင္ကတည္းက ႀကိဳတင္ တားဆီးထားရမည္ျဖစ္သည္။ လုပ္လၽွင္လည္း ခ်က္ခ်င္းတားဆီးရမည္။ မလုပ္ဖို႔ လိုက္တားတာ၊ လိုက္ဖ်က္ေနတာ၊ ပညာေပးေနတာလည္း မေတြ႕ရ။ ဘုရားေဂါပကမ်ား၏ တာဝန္၊ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဦးစီးဌာန၏တာဝန္ဝတၱရားမ်ားကို ေမးခြန္းထုတ္စရာ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမည္သည္ ဆိုင္းဘုတ္ေလးေရးၿပီး ဘာမလုပ္ရ၊ ညာမလုပ္ရ တား႐ုံျဖင့္ မရ။

ဇာတ္ေပါင္းလၽွင္ ပုဂံသည္ ယခုထက္ထိ ယူနက္စ္ကို ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္စာရင္းဝင္ရန္ ကုန္းအတက္မွာ စက္ကုန္ဖြင့္႐ုန္း ေနရဆဲျဖစ္သည္။ သူ႔အေပၚတင္ထားသည့္ ဝန္ပိုေတြက မ်ားေလစြ။

Comments