Kapiya Po Si - မဟန ႏွင့္ ႏိုင္ၾသ ဆိုသည္ ???

မဟန ႏွင့္ ႏိုင္ၾသ ဆိုသည္ ???
ကပၸိယဖိုးစီ
ဒီဇင္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၁၁
ခက္ဆစ္   -   မဟန  = ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက
                 ႏိုင္ၾသ   =  ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသ၀ါဒါ စရိယ
ထပ္ဆင့္ရွင္း  သံဃမဟာနာယက = သံဃာတို႔၏ ၾကီးျမတ္ေသာ အၾကီးအကဲ
                                     ၾသ၀ါဒါစရိယ = အဆံုးအမေပးသည့္ / မည့္ ဆရာသခင္
ဖိုးစီကုိေမြးျပီး ၄ ႏွစ္အၾကာ ရြာလံုးကၽြတ္ မီးေလာင္ေတာ့ ဘၾကီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို မီးေဘးဒုကၡသည္ျဖစ္ျပီး ေရာက္သြား။ အေဖတို႔ အိမ္ေဆာက္ျပီး ျပန္သြားၾကေတာ့ ဖိုးစီက ေက်ာင္းေပၚတင္ ကပၸိယျဖစ္ျပီး က်န္ေနခဲ့တာ အသက္ထက္၀က္တိုင္ေရာ ဆိုပါေတာ့။
အဲဒီတုန္းကတည္းက မဟန အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ႏိုင္ၾသ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိေနၾကႏွင့္ပါျပီ။ ရာသီအလိုက္ စကားေတြလဲ ၾကားေန၊ သိေန၊ ပါေနရျပီ။ ဒီအဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ဘယ္သူက ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုစိိတ္ေစနာနဲ႔ Set up  လုပ္ခဲ့သလဲဆိုတာကိုေတာ့ သမိုင္းမွာ ရွာၾကည့္ သိလိမ့္။ ဖိုးစီ သမိုင္းကို မေျပာ၊ တရားကိုယ္ကိုသာ ေကာက္မည္။
ငယ္ဘ၀ ျမင္ခဲ့ သိခဲ့ရသမွ် မဟနတို႔ ဘာလုပ္ၾကသနည္း။
         
၁။ စာေမးပြဲ စစ္၏။ ျပဌာန္းစာအုပ္ေတြ စီစစ္ ထုတ္ေ၀၏။ (အင္မတန္ေကာင္းမြန္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြပါ)

၂။ အမႈစစ္၏။ ဘုန္းၾကီးအမႈ၊ ေက်ာင္းအေမြမႈ၊ ရြာနဲ႔ ဘုန္းၾကီးအမႈ၊ ဘုန္းၾကီးနဲ႔ ဒကာမအမႈ။... အိုစံုလို႔။ (ေကာင္းေသး၏)

၃။ ထို႔ထက္ ပို၍ကား သာသနာေရးဆိုင္ရာ အမိန္႔မ်ား ထုတ္ျပန္ျပဌာန္း
ဥပမာ  - အလွဴရွင္မ်ား ေရစၥၾတီ လုပ္ရန္လိုျခင္း
-       သံဃာမ်ား (ရဟန္းပ်ိဳမ်ား) ဇာတ္ပြဲမၾကည့္ရ၊ ေဘာပြဲမၾကည့္ရစသည့္..။(အင္း..။ ေကာင္းေနေသးတာပါပဲ)

သို႔ေသာ္ တဲ့ ။ အၾကင္ မဟန အၾကီးအကဲတို႔ကို မည္သုိ႔မည္ပံု ေရြးေကာင္တင္ေျမွာက္၍ မည္သူေတြက ေထာက္ခံကာ ဖြဲ႔စည္းၾကသနည္း တဲ့။ ႏိုင္ၾသ ဆိုသူတို႔သည္ မည့္သည့္ ႏို္င္ငံေတာ္ၾကီးမွ ၾသ၀ါဒ ဆံုးမေပးရန္ ခန္႔အပ္ၾကသနည္းတဲ့။ ကပၸိယဖိုးစီ ျမင္ခဲ့၊ သိခဲ့တာ ေရးမည္။ လြန္ခဲ့ မွားခဲ့ေသာ္ ထိုငရဲကို ငါခံမည္။ (မဆိုင္သူမ်ား မွ်ေ၀ယူ မေနၾကပါႏွင့္ဟု ဆိုလိုသည္)
ထို မဟန ႏွင့္ ႏို္င္ၾသ ဆိုသသူတို႔ကား သာသနာေရး ဦးစီးဌာနမွ ေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္း (ပင့္ေလွ်ာက္) ခန္႔အပ္၍ လစာရိကၡာ စားေနသသူတို႔သာတည္း။
ဖိုးစီ ဘၾကီး ဘုန္းၾကီး၏ ရာထူးကား ၀ိနည္းဓိုရ္ ဟူသတတ္။ ၀ိနယဓူရ - စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးလို႔ ျပန္ရမယ္ထင္၏။ သူစကားနဲ႔  သူတို႔ကို ဒီလို ျမင္၏။
- မဟနတို႔သည္ ေကာင္းတာေတြလည္း မ်ားမ်ားၾကီး လုပ္ခဲ့ၾက၊ လုပ္ေနၾက၏။
- မဟနတို႔သည္ မေကာင္းတာ အနည္းအက်ဥ္းမွ်သာ လုပ္ခဲ့ၾက၏။
- မဟနတို႔သည္ ေကာင္းတာေတြ မ်ားမ်ားၾကီး လုပ္ေနသူတို႔အား လ်စ္လ်ဴရႈခဲ့ၾကျပီ။
တထာ - ထို႔အတူသာလွ်င္
မဟနတို႔သည္ မေကာင္းတာေတြ မ်ားမ်ားၾကီး လုပ္ေနၾက၊ ျဖစ္ေနၾကသည္တို႔ကိုလည္း လ်စ္လ်ဴရႈခဲ့ၾကေလျပီ။ ဒါဟာ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ စြက္ဖက္ေနလို႔သာ။
သက္တမ္းတေလွ်ာက္ မဟနၾကီးသည္ "မင္းပါးစိုးခြင္ အၾကင္ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အာေဘာ္ကို ေက်ာ္လြန္၍ (ဘယာဂတိ)" သို႔မလိုက္ဘဲ ေဆာင္ရြက္ျပဌာန္းခဲ့ဖူးေသာ မွတ္ေက်ာက္တင္ လုပ္ရပ္ဟူ၍ ရွာမွ ရွားပင္။ လက္ညွဳိးထိုးျပစရာပင္ မရွိသေလာက္။
သို႔ေသာ္ ပညာရွိ ေယာက်္ားျမတ္မ်ား ျဖစ္ရကား "ရာဇဂိုဏ္းမွ လြတ္ေသာ" သာသနာေရးမ်ားကို စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကဖူးေလျပီ။ (ေကာင္းတာေတြလဲ မ်ားမ်ားၾကီး လုပ္ခဲ့ၾက၏)

- ေက်ာက္သေဘၤာ ၀ိနိစၧယ
- လူေသလူျဖစ္ ၀ိနိစၧယ
- မိုးကုတ္ ၀ိနိစၧယ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီး တရားေတြ ခံုရံုးတင္တာဗ်ား၊ ဖတ္လို႔ နာလို႔ ေကာင္းမွေကာင္း။ ၾကည္ညိိဳလြန္းလို႔ ၾကက္သီးေတြေတာင္ ထ၏)

သို႔ေသာ္လည္း မဟန အဖြဲ႔ၾကီး ႏွာေစးခဲ့ေသာ သာသနာ၀င္၊ သမိုင္းတင္ ေအာက္ပါ ကိစၥမ်ားကို ကပၸိယေမာင္ဖိုးစီမွ အ၀ီစိဂ်ိဳးကပ္ခံ၍ ေမးျမန္းရန္ ရွိပါေၾကာင္း။

၁။ ဂဠဳန္ဦးေစာ၏ အသက္ကိုပင္ တိုင္းျပည္ အမုန္းခံ၍ အလွဴခံခဲ့ၾကဖူးေသာ ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား အစဥ္အလာရွိပါလွ်က္ မဟန လက္ထက္ေရာက္ မွ တိပိဋက ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ်၊ သိကၡာမခ်ဘဲ သကၤန္းဆြဲခၽြတ္ခံ၊ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္း ခံခဲ့ရသည္မ်ားကို ၄၇ ပါး စံုညီ မည္သည့္ အစည္းအေ၀းတြင္မွ မွတ္တမ္းတင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္း မရွိပါဘုရား..။

၂။ ၁၉၉၀ ခု မႏၱေလးေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ားကို မသူေတာ္တို႔မွ (မခင္ျမၾကီး စစ္ဆင္ေရး) ဟု အမည္ေပး၍ (မစိုးရိမ္ ၊ ခင္မကန္ ၊ ျမေတာင္ ၊ ဘုရားၾကီး) ေက်ာင္းတိုက္မ်ားကို ျဖတ္ ၄ ျဖတ္ျဖင့္ ႏွိပ္စက္ခဲ့သည္မ်ားကို မည္သည့္ ႏိုင္ၾသ ကမွ ဖြင့္ဟဆံုးမခဲ့ျခင္း မရွိပါဘုရား။ (စကားခၽြင္း၍ ဆိုရေသာ္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး ၁ ပါးျဖင့္ ျဖတ္ ၄ ျဖတ္ကို ပယ္လုိက္ပါေတာ့ဟု ဦးေစာေမာင္ ၾသ၀ါဒ ခံယူပြဲ၌ မိန္႔ၾကားခဲ့ဘူး၏။)

၃။ ၁၉၉၆ ခု မသူေတာ္မ်ား မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားၾကီး ဗိုက္ေဖာက္၍ ရဟန္းပ်ိဳမ်ား ဦးေဆာင္ ေရေတာ္ဆရာေတာ္ကို စစ္ေမး၍ ဘူးေပၚသလို ေပၚလာေသာ္လည္း မဟန အဖြဲ႔ၾကီးက ဘုရားၾကီး အေရးကား ရာဇအေရး၊ ႏိုင္ငံအေရးဟု သေဘာထား၍ ေခါင္းေအးေအးထားကာ က်ိန္းစက္ခဲ့ၾကဖူးေလျပီ။

၄။ ၁၉၉၆ - ၉၇ တန္႕ၾကည့္ေတာင္ ဆရာေတာ္ ဘြဲ႔ခံ ပုဂၢိဳလ္မွ အမည္ခံ တရားစခန္းဖြင့္လွစ္၍  တရားေတာ္မွ ေသြဖည္လွ်က္ ႏွလံုးမသာမယာဖြယ္ လမ္းစဥ္မ်ား (ေအာက္လမ္း၊ အထက္လမ္း၊ ဟုိလမ္း ဒီလမ္း ေသြးတိုးစမ္းနည္းနာမ်ား) ဗြီဒီယိုပံုမ်ားျဖင့္တကြ ကြက္ေပၚလာေသာ္္လည္း  ကိုးကြယ္သူ ဒကားေတာ္ၾကီး မ်က္ႏွာေၾကာင့္  ႏွာေစးခဲ့ၾကျခင္းတဖံု။ ထုတ္ေဖာ္သူ ဦးဇင္းေလးမွာျဖင့္ ေထာင္ထဲ၌ ၂၆ ႏွစ္ ၾကာစံျမန္းေနရေလျပီ။ မဟန ၌ ဘာမွတ္ခ်က္မ်ား ေပးလိုပါသလဲ ဘုရား..?

၅။ ၁၉၉၇ -  ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မ်ားဆီက မြတ္စလင္ ဗလီမ်ားကို အမ်ိဳးအမည္မသိ အ၀ါေရာင္၀တ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ညဘက္ သန္းေခါင္ယံမ်ား၌ ၀င္ေရာက္ ဖ်က္ဆီးၾကသည္မ်ားကို ဘယ္ေက်ာင္းတိုက္က ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ပါလို႔ စြဲဆိုျပႏိုင္ျခင္း မရွိပါဘဲလွ်က္  ေက်ာင္းတိုက္မ်ားကို  ဘုရားအမိန္႔ကို ဆန္႔က်င္္ ၀ါတြင္းၾကီး ပိတ္သိမ္းကာ ၀ါခ်ိဳး ၍ ရဟန္းပ်ိဳမ်ားကို နယ္ျပန္ပို႔ခဲ့ဘူးေလျပီ။ ဘာသာျခားတို႔က သူရို႕ဗလီေတြ ၀င္ဖ်က္တာ ဒီဘုန္းၾကီးေတြပါပဲလို႔ ထင္ေအာင္ အတည္ျပဳေပးလိုက္သလုိပါပဲ။ မဟန စီမံပံု ေကာင္းပါရဲ႕လား ဘုရား?

၆။ ၂၀၀၇ - xxxxxxxxxxxxxxx စိတ္နာလြန္းလို႔ ေလွ်ာက္တင္ရန္ပင္ မရွိေတာ့ပါဘုရား။

၇။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က အရႈးေခ်းပန္း ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးက နံပတ္၀မ္း စိတ္ဓါတ္ျမင့္တင္ေရးဟု ေခါင္းစဥ္ေပးကာ အစုအျပံဳလိုက္ ကခုန္သီဆိုကာ သာသနာေတာ္ ၀မ္းေရာင္ေအာင္ အစာစံု ေကၽြးေတာ့လည္း ေအးေအးေလး ျငိမ္ေနခဲ့တာ မဟန ပါပဲဘုရား။ (ေနာက္လိုက္ဒကာေတြထဲ တိုင္းမွဴးလည္း ပါဆိုသကိုး)

အရပ္ရပ္ အလီလီ တိုင္းျပည္အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည္မ်ား မဟန ႏွင့္ ႏိုင္ၾသ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ၀င္ေရာက္ ကယ္တင္ပါက အရာထင္စရာ အေၾကာင္းမ်ားစြာရွိခဲ့ပါလွ်က္ကယ္ႏွင့္ မဂၤလာတရားေတာ္ႏွင့္ညီစြာ (အေသ၀နာစ ဗာလာနံ - လူမိုက္တို႔မွ ေ၀းေ၀းေရွာင္ ေအးေအးေလးေနခဲ့ၾကသည္ေၾကာင့္) ဘုရားတပည့္ေတာ္တို႔ ကပၸိယကာရကမ်ား စိတ္အနာ၀င္ခဲ့ၾကရပါျပီ ဘုရား။
ကလိယုဂ္ ေခတ္ဆိုးကထိုးလို႔ သာေမႊေနတဲ့ ဒီကာလမွာ မဟန နဲ႔ ႏိုင္ၾသဆရာေတာ္တို႔ ေကာင္းတာေတြ မ်က္ကြယ္ျပဳစ ျပဳျပီး တားဆီးကန္႔ကြက္ ပိတ္ပင္ပ်က္မည့္ နီရဏ ေျခလွမ္းမ်ား အားစမ္းစ ျပဳလာသည္မွာျဖင့္ လြန္စြာ စိုးရိမ္ဖြယ္ပါဘုရား။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း တရားမေဟာရ ဟု ပညတ္ခံရေသာ ဆရာေတာ္မ်ား၏ တရားကို ဖိုးစီ နာၾကားၾကည့္မိရာမွာေတာ့ …
ဟဲ့ ဒကာတို႔၊ မိုင္းေထာင္ၾကကုန္ေလာ့။
ရြာမီးရႈွိ႕ၾကကုန္ေလာ့။
ဖမ္းမိသံု႔ပန္းတို႔အား လက္ျပန္ၾကိဳးတုပ္၍ သတ္ကုန္ေလာ့။
မိန္းမ ကေလးေပၚတာ ဆြဲကုန္ေလာ့။
ဘုရားေက်ာင္းမ်ား ဖ်က္ကုန္ေလာ့။
ဗလီေဆာက္ခြင့္မ်ား ပိတ္ပင္ေလာ့ …
စသည္ စသည္ … … ေဟာၾကားသည္မ်ား မေတြ႔ရပါဘုရား။
နာမိသမွ်၊ ျမင္မိသမွ်မွာေတာ့ …
ျပည္တြင္းစစ္ကို ရပ္ပါ။
ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ပါ။
ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းသာ အေရးၾကီးဆံုးပါ …
စသျဖင့္ … …
ဘုရားအၾကိဳက္ တရားထိုက္စရာ ၀ါစကမ်ားသာ ၾကားရပါသည္။ (ထံုးစံအတိုင္း မဟန ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာ ဦးဇင္းတို႔ ရြာျပန္ေနၾကေစ၊ နယ္မထြက္လာရ၊ ဆရာေတာ္ တရား မေဟာရ။ ေက်ာင္းတိုက္မွ ထြက္ေစ)
ဘုရားရွင္သာ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနေတာ္မူဆဲ ျဖစ္ပါက ကရုဏာမုျဒာေလး နဲ႔  (အႏၶၶီဘူေတာ အယံေလာေကာ - အၾကင္ေလာကသည္ အမိုက္တိုက္သာတည္း လို႔ ထပ္မံ မိန္႔ဆိုမွာျဖင့္ ျမင္ေယာင္ပါေသးေတာ့)
ယေန႔အခါ ျပည္ျမန္မာ၀ယ္ အမ်ားရွင္လူ သူတကာက ေျပာင္းၾကစို႔ေဟ့ ေကာင္းၾကစို႔ေဟ့ လို႔ မညီညြတ္တာကို ညီသံထြက္ေအာင္ တံေတြး မ်ိဳခ်ရင္း အားတင္းေနရတဲ့အခ်ိန္၊ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ ဖက္ကေန မသာခ်ႏိုင္သူကမသာ ခ်။ လူနာျပဳႏိုင္သူက လူနာျပဳ။ သင္တန္းေပးႏို္င္သူက သင္တန္းေပးနဲ႔ ေအးကြက္ကေလးမ်ား ရွာၾကံေနရခ်ိန္မွာ ၾကက္တူေရြး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးမ်ားက ေတာ္ေတာ္ (စိတ္ မေဖာက္ခင္ ေျပာပါတယ္) မယ္ေဘာ္ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ကဲကဲ ျဖစ္ေနၾကရင္ျဖင့္ မဟန သမိုင္းမွာ အေကာင္းက်န္စရာ မရွိေတာ့ပါျပီ ဘုရား။
ဘုရားတပည့္ေတာ္တို႔လဲ တိသရဏံ ဂစၧာမိ ကေန ဒိြသရဏံ ဂစၧာမိျဖစ္ျပီး ဘ၀တေလွ်ာက္ ရတနာ ၂ ပါးနဲ႔သာ ၾကိဳးစားျပီး အလြမ္းသင့္ေအာင္ ေနၾကရေတာ့မွာပါ ဘုရား။
ဘုရားမၾကိဳက္ ၊ တရားမထိုက္လွ်င္ ၊ နတ္ျပည္ကိုပင္ မလိုက္ခ်င္ ..။
ဘုရားအၾကိဳက္ ၊ တရားအလိုက္ ယွဥ္ခဲ႔ရင္ ၊ ငရဲကိုလည္း ဒိုက္ထုိးခ်င္...။
(ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၁)

Comments