Ashin Kaung (Saffron) - Anniversary Letter


ႏွစ္ပတ္လည္ ေမတၱာပို႔
အရွင္ေကာင္း (ေရႊဝါေရာင္) စက္တင္ဘာ ၁၅၊ ၂၀၁၀
(မိုးမချပန္လည္ဆန္းသစ္ျခင္း၊ ေရႊ၀ါေရာင္အေရးေတာ္ပုံ ႏွစ္ပတ္လည္ သို႔ ...)
အလို…ေရႊဝါေရာင္ရာသီေတာင္ တပတ္လည္ျပန္ပါေပါ့ကလား။ သံုးႏွစ္ ေက်ာ္ခဲ့ေပမယ့္ … အင္း … ေယာင္ရမ္းျပီး ကိုယ့္ဦးျပည္းကို ျပန္စမ္းသပ္မိေသး။
“ကၽြတ္ ကၽြတ္ …” လို ့စိတ္က စုတ္သပ္မိသလို အံကိုလည္း ၾကိတ္လိုက္မိေသးတယ္။
“ေမတၱာပို႔လို႔ …” အပစ္ခတ္ အရုိက္ႏွက္ခံ၊ အဖမ္းဆီးခံရတာ သမိုင္းမွာ ဒီတခါပဲျဖစ္မယ္ထင္ရဲ့လို႔ ကိုရင္ စဥ္းစား ၾကည့္မိတယ္ …။
“ခ်မ္းသာအိပ္ႏုိး၊ အိပ္မက္ဆိုးကင္း၊ ခ်စ္ျခင္းလူနတ္” စတဲ့ ဆရာေတာ္ သင္ေပးခဲ့တဲ့ ေမတၱာအက်ဳိး ၁၁ မ်ဳိးကိုေတာင္ ေမတၱာအက်ဳိး ၁၅ မ်ဳိးလို႔ ျပင္ရမလို ျဖစ္ေနျပီ။ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ စဥ္းစားၾကည့္တာပါ။ အဲဒီ ေနာက္တိုးအက်ဳိးေတြကေတာ့ ဘုရားေဟာ မဟုတ္ဘူး၊ မာန္နတ္ရဲ့ ငယ္ကၽြန္ေတြေပးတဲ့အက်ဳိးေတြလ႔ို ဆိုရအံ့ ထင္ရဲ့။
ဘယ့္ႏွယ္ ဗ်ာ … ေက်ာ္လို႔မေကာင္း ခ်က္လို႔ မေကာင္း (အဲ… … ေယာင္လို႔ သူတို႔ ငရဲ ေရာက္ရင္ေျပာတာပါ) ေက်ာ္လို႔ မေကာင္း ၾကားလို႔မေကာင္း …
“လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ” လို႔ ဆိုလိုက္ရုံန႔ဲ ပစ္ခတ္တယ္။
“အထင္ေသးျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ” လိ႔ု ဆိုလိုက္ရုံနဲ႔ ရိုက္ဟယ္၊ ႏွက္ဟယ္လုပ္တယ္။
“ဆင္းရဲလိုျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ” လို႔ ့ဆိုလိုက္ရုံနဲ႔ ဖမ္းဟယ္၊ ဆီးဟယ္ ေက်ာင္းတိုက္ေတြ အတင္းဝင္စီးတယ္ …   လုပ္တယ္။
ဘယ္ကေလာက္မ်ား အကုသိုလ္ဝန္ ၾကီးေလးလိုက္သလဲ လို႔ ကိုရင္ျဖင့္ ေတြးမိရုံနဲ႔ ၾကက္သီး ဖ်န္းဖ်န္းထတယ္။
“သူတို႔ ကေတာ့ ေနာက္ဘဝ ေနာက္ကိုယ္နဲ႔ ခံ မယ္ ဆိုတဲ့ စရုိက္မ်ဳိးနဲ႔ ျမိန္ျမိန္ယွက္ယွက္ၾကီး ကိုျပဳျပ ေနၾကေတာ့တာပါပဲ”
သူရုိ ႔အေျပာက ဘာစုၾကီး မျပိဳကြဲဖို႔၊ ညာအဖြဲ႔ၾကီး ျမဲဖို႔ ျပလိုက္တဲ့ အေၾကာင္းေတြ၊ ဆင္ေျခေတြ၊ ျမင္းေျခေတြ၊ ေခြးေျခေတြ စံုေနတာပါပဲ။ တကယ္တမ္းက အေၾကာင္းတခုထဲလို႔ ကိုရင္ ေျပာရဲတယ္။ အဲဒါ သူရုိ႔ အေဖၾကီး မိုးေပၚကို ေထာင္မပစ္ဘူး။ မွန္ေအာင္ ပစ္ခုိင္းခဲ့လို႔  “သတ္မေတာ္” လို႔ အမည္ရလာတဲ့ အဖြဲ ့ၾကီးတည္ျမဲဖို႔ လုပ္ရင္းက အလုပ္မတတ္၊ အေျပာမတတ္၊ အၾကံမတတ္ေတာ့ (အဲ … သူတို႔ကေတာ့ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ လူတတ္ လူနပ္ၾကီးေတြေပါ့)
ဖြပ္သထက္ ညစ္ျဖစ္ရတာ၊ ဟုတ္တယ္ေလ … အာဏာကို ခဏထိန္းတာပါ ဆိုျပီး ဆန္႔က်င္သူကို ဖမ္း ၊ မေထာက္ခံသူကို ဖမ္း၊
“ေယာက်ာၤး အရင့္မၾကီးမ်ား” ဆိုတဲ့ဂုဏ္နဲ႔ ထိုက္တန္ေအာင္ ကတိမတည္၊ ေထြးျပီးသားတံေတြး ျပန္မ်ဳိ၊ ထြက္ျပီးသား သြားတိုက္ေဆး ျပန္သြင္း၊ တကယ္ မ်က္ႏွာ ဓါးနဲ႔ လွီး၊ လႊနဲ႔ တိုက္ ပစ္ခ်င္စရာ အမွဳေတြ အၾကိမ္ၾကိမ္ က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကေတာ့ အဖြဲ႔ကို ကာကြယ္ဖို႔ လုပ္ရင္းက လူတဦးကို အဖြဲ႔က ျပန္ကာကြယ္ရတဲ့ အဆင့္ ေရာက္သြားရျပီေကာ။
အဖြဲ႔စည္းၾကီးကလည္း ငါတို႔ ကာကြယ္ရမွာက ျပည္သူပါလား၊ ခုေတာ့ – တဦးတေယာက္တြက္၊ ျပည့္သူ႔ရဲ့ မုန္းတီးမႈရန္ ကာကြယ္ေပးေနရ ပါတကားလို႔ မစဥ္းစားၾကဘူး ထင္ရ့ဲ။ ကိုရင္ေတာင္ စဥ္းစားမိရင္ သူတို႔ က ပို သိေကာင္းတာေပါ့။ အင္း … ေျပာမယ့္သာ ေျပာရတာ၊ သူတို႔ကို ႏွိမ့္ခ်တာ မဟုတ္ပါဘူး။
က်ီးကန္ရွင္ၾကီး စကားပံုလား၊ ဖိုးသူေတာ္ရုိးခု စကားပံုလား မသိဘူး (စကားပံု)။
“တန္ခိုးႏုတ္သူ ထမင္းဝ က မာနထန္တတ္သည္။ အမ်ဳိးယုတ္သူ အဆင္းလွက စာဂ တန္တတ္သည္ …တဲ။့
ထမင္းဝလို ့မာနထန္ၾကတာေတာ့ ဟုတ္မထင္ေပါင္း မဝၾကလို႔ဘဲ ဘဏ္စုေငြေတြ ထုတ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတာ မရလို႔ ဆႏၵျပၾကတာေတြ ၾကားေနရပဲ ဟာ။ အမ်ဳိးယုတ္သူ အဆင္းလွက စာဂ တန္တတ္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စဥ္းစားစရာပဲ။  အမ်ဳိးယုတ္ျပီး အဆင္းမလွသူေတြ အက်င့္တန္မယ္ ဆိုရင္ … ဘုရား၊ ဘုရား … တ မိရင္း ဒုတိယမၼိ အဲ… တတိယမၼိ… အဲ … အဲ .. ဘယ့္ႏွယမၼိမွန္း မသိေအာင္ ၾကက္သီးဖ်န္းဖ်န္း ထမိျပန္တယ္။
ဟို… ကိုရင္ ဖတ္ဖူးတဲ့ ပံုျပင္ သြားသတိရလို ့ပါ။ ငွက္ဘုရင္ေရြးပြဲမွာ ဇီးကြက္ကို ဘုရင္ခန္႔ေတာ့ က်ီးကန္းက ကန္႔ကြက္ သတဲဲ့။ နဂိုက ဒါေလာက္ ရုပ္ဆိုးေနရင္ စိတ္ဆိုးတဲ့အခါ ဘယ္ေလာက္ေၾကာက္စရာေကာင္းမလဲ ဆိုတာ ေတြးၾကည့္ၾကေပါ့ လို႔ ေထာက္ျပျပီး ကန္႔ကြက္တာ အမွတ္ရလို႔ပါ။ ေနာက္ျပီး အရာရွိ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလဲ ကိုရင္လို ေတာသားေတြခ်ည္း ကိုး။ မရဖူးတဲ့ အရာထူး၊ အခြင့္ထူး ေတြ ရေတာ့ – သစၥာေတြ ျမဲၾက၊ အမိန္႔ေတြ ခံၾက၊ ငါ့ကို ဆန္႔က်င္ရင္ ေက်ာင္းသားဆို ေက်ာင္းသားသတ္၊ သံဃာဆို သံဃာသတ္။  ေနာက္ဆံုး ဘုရားဆို ဘုရား သတ္။ အဲ .. အလို… ေလးေလး …။ ထမည့္ ၾကက္သီးေတြေတာင္ ေၾကာက္လို႔ျပန္ငုတ္သြားရမယ့္ ကိန္းၾကီး ပါလားကြယ္ရု႔ိ႔။ သူတို႔ကို ျပည္သူက ေကၽြး၊ ျပည္သူက ေပးတာ။ သစၥာခံရင္ ျပည္သူ႔သစၥာ ခံရမွာကိုေတာင္ မသိ ဆိုးရြား ႏုိင္လွခ်ည့္လား ေမာင္တို ့…။
ကိုင္း … ဘိတ္မသိ၊ အလွ်င္ မသိတဲ့ အဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ေတြအေၾကာင္း ေနာက္မွ စဥ္းစားမယ္။ အခု တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ေတြ အေၾကာင္း စဥ္းစားရေအာင္ ဉာဏ္ပညာဟိတ္ ျပဌာန္းထားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မြန္ၾကီးေတြ၊ သူေတာ္စင္ၾကီးေတြ အေၾကာင္းေပါ့။
ဒါေပမယ့္ “အေသဝနစ ဗာလာနံ” မဂၤလာဟာ အားလံုးနဲ႔ ဆိုင္တယ္၊ အေပါင္းသင္း မတတ္ရင္ မဂၤလာမဲ့တယ္ ဆိုတာ (မ.ဟ.န) ေခၚ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃာနာယကဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ေမ့ ေနၾကတယ္ ထင္ရဲ့။
ကိုရင္တို႔ရဲ့ ဆရာ့ ဆရာ (အာစရိယ ပါစရိယ) ၾကီးေတြပါ။ ေျပာစရာေတြကိုေတာ့ ရုိေသစြာနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ေလွ်ာက္ လုိက္ပါရေစ။ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္တဲ့ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာ ကို မၾကည့္၊ လာဘ္လာဘ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္။ ဘုရားမ်က္ႏွာကို မေထာက္၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေတြရဲ့ မ်က္ႏွာကို ေထာက္။ သာသနာ့ရန္ကို မကာကြယ္၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြရန္ကိုသာ ကာကြယ္တဲ့ အဖြဲ႔ၾကီးလို႔ … ငရဲၾကီးမွာ ေၾကာက္လို႔ အစက မေျပာဝံ့တဲ့ ျပည္သူေတြက အခုေတာ့ တိုးတိုး တမ်ဳိး၊ က်ယ္က်ယ္ တဖံု စံုတကာ ေစ့ ေျပာေနၾကျပီ။
  (အရွင္ၾကီးတို႔မ်က္လံုးေလးကိုလည္း လာဘ္လာဘေတြကို ေက်ာ္ျပီးၾကည့္) အဲ … ကန္ေတာ့ပါရ့ဲ မ်က္မွန္ေပၚက ေက်ာ္ၾကည့္ၾကဦး၊ နားကိုလည္း နားာၾကပ္တပ္ဦး ဘုရား၊ အရွင္ၾကီးတို႔ရဲ့ဒကာေတာ္ ဒကာေလွ်ာ္ေတြ သာသနာေတာ္ တည္တံ့ သန္႔ရွင္းေရး အမည္တပ္ျပီး အာဏာတည္တံ့ခုိင္ျမဲေရးေတြ လုပ္ေနၾကတာ … ဉာဏမ်က္စိနဲ႔ ရႈၾကဦးဘုရား။ လာဘမ်က္စိနဲ႔ပဲ ၾကည့္ေနၾကတယ္လို႔ ေျပာသံ ဆိုသံေတြ ညံေနတယ္ ဘုရား။ ဒီမယ္ … သူတို႔လွဴတဲ့ လာဘ္၊ လာဘကလည္း (china made) ေတြပါ ဘုရား။ ျပည္သူလွဴတဲ့ ဆြမ္းတနပ္ေလာက္ မစင္ၾကယ္ပါဘူး ဘုရား။ အရွင္ၾကီးတို႔ပဲ “ဓမၼိယလဒၼ” မွ ျမတ္တယ္လို႔ ခဏခဏ ေဟာေျပာ ဆံုးမခဲ့ၾကတာေလ။ ငါေျပာသလို လုပ္၊ ငါလုပ္သလို မလုပ္နဲ႔လို႔ေတာ့ သင္ရုိး မေျပာင္းပါနဲ႔ေတာ့ … ဘုရား။
ကိုရင္တို႔့လက္ထက္က် အတုျမင္ အတတ္သင္မွားျပီး ဒါ့ထက္ ဆိုးကုန္ၾကလိမ့္မယ္ဘုရား။
ေနာက္ျပီး “မင္းကိုးကြယ္ခံ” ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ထူးၾကီးကို သာယာၾကလို႔လား ဘုရား။ အခုကိုးကြယ္ေနတဲ့ မင္း က ဓမၼရာဇာ တရားမင္း မဟုတ္ဘူး ဘုရား။ အ-ဓမၼရာဇာ မတရားမင္း ေလ။ အာဏာကို မတရားလု၊ မတရားျပဳထားတဲ့ မင္းက်င့္တရား ၁ဝ ပါး မွာ တပါးနဲ႔မွ မညီတဲ့ မင္း ဆိုတာ အရွင္ၾကီးတို႔လည္း ၾကားမိမွာပါ။ မယံုလို႔လား၊ မယံုရဲၾကလို႔လား။ ဒါဆို ကိုရင္ သိမီသေလာက္ သက္ေသေလးေတြ ျပပါရေစ။
ဦးသန္႔အေရးအခင္း၊ ၈၈ ခုႏွစ္ လူထုအံုၾကြမႈၾကီး၊ ၉ဝ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ လိမ္ညာမႈၾကီး၊ ၂၀၀၃ ဒီပဲယင္း လူသတ္ပြဲၾကီး၊ ၂ဝဝ၇ ေရႊဝါေရာင္ေမတၱာပို႔ပြဲ လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္မူၾကီး၊ ၂ ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒ အဓမၼအႏုိင္က်င့္မႈၾကီး … ဒါေတြကို ဆင္ျခင္ရုံနဲ႔ အေျဖမွန္ ထင္ရွားပါတယ္ ဘုရား။ ဒါကို ႏွာေစးေနၾကသလား ဘုရား။ ဒါဆို ဂတိေၾကာင့္ မလားအပ္သည္ကိုလား၊ ေရာက္ရင္ အပယ္ငရဲက်တယ္ ဆိုတဲ့ အရွင္တို႔ သြန္သင္မႈကို ကိုရင္တို႔ ့ပယ္လိုက္ရေတာ့မွာလား ဘုရား …။
ဘုရားစကားမို႔ ကိုရင္တို႔ မပယ္ဝံ့ပါဘူး ဘုရား။ အရွင္ၾကီးတို႔ ပယ္ဝံ့တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သေဘာပါ ဘုရား။  တိုင္းျပည္ထဲမွာ ပဲ့တင္ထပ္ ေနတာက – အရွင္ႀကီးတို႔တဖြဲ႔လံုးဟာ “လာဘ၊ သကၠာရ၊ သိေလာက” ဆိုတဲ့ ေတာင္သံုးလံုးကို မေက်ာ္ႏုိင္ၾကဘူး ဆိုတဲ့ စကားတင္းဆိုသံမ်ား … ဘုရား။  
“အားလံုး မဟုတ္ဘူး။ တခ်ဳိ႔ဆရာေတာ္ေတြသာ မေက်ာ္လႊားႏုိင္ေၾကာင္း …” ကိုရင္က ျငင္းဆိုေတာ့၊ သူတို႔က
“အဲဒီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားဟာလည္း ထိုသံုးမ်ဳိးမွာ တမ်ဳိးမဟုတ္ တမ်ဳိးကို သာယာေနၾကလို႔သာ အခုလို သာသန တာဝန္မေက်တဲ့ ေဗါင္းေတာ္ညိမ့္ စိတ္ေတာ္သိအဖြဲ႔ၾကီးမွာ ပါဝံ့တာေပါ့ …”
လို႔ ဆိုၾကျပန္တယ္ ဘုရား။
ဒါနဲ႔ ကိုရင္ ဟုတ္မဟုတ္ ဉာဏ္မီသေလာက္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ေတာ့ …  မဟာဝါ၊ စူဠဝါ၊ ပရိဝါေတြနဲ႔ မတိုင္းတာ တတ္ပါဘူးဘုရား။ ကိုရင္သင္ခဲ့ရတဲ့ သိဂၤါလသတို႔သားကို ျမတ္စြာဘုရားၾသဝါဒေပးခဲ့တဲ့ ရဟန္းက်င့္ဝတ္ ၆ ပါးနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္မိ ပါတယ္ ဘုရား။ အဲဒီက်င့္ဝတ္ေတြက အရွင္ျမတ္တို႔ သိျပီးအတိုင္း 
၁။ မေကာင္းျမစ္တာ … တဲ့။ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြကို တားျမစ္ရမယ္တဲ့ ဘုရား။ အဲဒီက်င့္ဝတ္ အရွင္ျမတ္တို႔ ခ်ဳိ႔္ယြင္းေနတယ္ ဘုရား။ ဒကာေတာ္ေတြ ကမာၻ႔အလယ္မွာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ျဖစ္တဲ့ မေကာင္းတာၾကံ၊ မမွန္တာ လုပ္၊ မဟုတ္တာ ေျပာေနတာကို အရွင္တို႔ တားျမစ္ဖို႔ ေဝးလို႔ ေရငံု ႏႈတ္ပိတ္ ေနၾကတာ ေတြ႔ရတယ္ ဘုရား။ နည္းတူပဲ အရွင္ၾကီးတို႔လို အဖြဲ႔ၾကီးမွာ မပါပါဘဲနဲ႔ ေရႊဝါေရာင္အေရးမွာ ေမတၱာပို႔ဖို႔ ဝန္ေလးခဲ့ၾကတဲ့ အေက်ာ္အေမာ္ ပုဂၢဳိလ္ၾကီးငယ္တခ်ဳိ႔ကိုလဲ ဒီဝတၱရား ခ်ဳိ႔တ့ဲသူမ်ား အျဖစ္ ကိုရင္တို႔ မွတ္တမ္းျပဳပါတယ္ ဘုရား။
၂ … ကေတာ့ “ေကာင္းရာညႊန္လစ္” တဲ့။ အရွင္တို႔ ဘာေတြညႊန္ျပခဲ့သလဲ ဘုရား။ ငါျမင္း ငါစိုင္း၊ သခၤ်ဳိင္းေရာက္ေအာင္ေတာ့ မသင္ၾကားၾကဘူး ဆိုတာ ယံုပါတယ္ဘုရား။ သမိုင္းမွာ အလြန္အေရးပါတဲ့ အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ဖို႔၊ ျပည္သူကို မဖိႏွိပ္ဖို႔၊ ဘာသာ သာသနာကို မေစာ္ကားဖို႔၊ ေနာက္ျပီး ဘယ္ အာဏာ၊ ဘယ္ စည္းစိမ္မွ မျမဲ … ဆိုတာ သိဖို႔ ေဟာေျပာ ဆံုးမၾကပါသလား ဘုရား။ အင္း … သူရုိ႔တေတြ လုပ္ကိုင္ေနၾကပံုကို ေထာက္ရင္ ဒီဝတၱရားလည္း အရွင္တို႔ ခ်ဳိ႔ယြင္းမယ္လို႔ ျမင္မိတယ္ ဘုရား။

၃ … ကေတာ့ “အသစ္ ေဟာက်ဴး” တဲ့။ ပစၥဳပၸန္လည္း ေကာင္း၊ သံသရာလည္း ေကာင္း ေအာင္၊ ကတိ တည္တတ္ဖို႔၊ မင္းက်င့္တရားနဲ႔ ညီဖို႔၊ ၫွိႏႈိင္း ေဆြးေႏြး ရဲဖို႔၊ လက္ရွိ ကမာၻမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ဥပမာ သာဓကေတြနဲ႔ မေဟာျပၾကဘူးလား ဘုရား။ အင္း … ဒါလဲ ေျပာမည္သာ ေျပာရတာ။ သူရုိ႔ပုံက သိေယာင္ကန္း၊ တတ္ေယာင္ကန္း၊ “ပ႑ီတမာနီ” ပံုစံေတြ ဆိုေတာ့ … ဟူး …။

၄ ကေတာ့  “နာဖူး ထပ္မံ” တဲ့။ ဒါနအေၾကာင္းေတြကိုေတာ့ အထပ္ထပ္ အၾကိမ္ၾကိမ္ေဟာမွာကို ကိုရင္ သိပါတယ္ ဘုရား။ က်န္တာေတြကိုလည္း ေဟာၾကဦး ဘုရား။ ဒါမွ ဒကာေတာ္ အတၱေဘာၾကီးေတြ အတၱနည္းမွာ ဘုရား။ အဲဒါလဲ ၾကည့္ေဟာၾကဦး ဘုရား။ တေလာက ေရလုပ္ငန္းဝန္ၾကီးကို ပါဏာတိပါတကံအေၾကာင္း ေဟာမိလို႔ လူဝတ္လဲခံ လိုက္ရသတဲ့ ဘုရား။ အရွင္ၾကီးတို႔လည္း အိုၾကီး အိုမက်မွ လူဝတ္လဲ ခံေနရရင္ … အားပါးပါး … …။ ဖန္တရာေတေနတဲ့ တရားေဟာင္း ေပမယ့္ သူတို႔မလိုလားရင္ ဒုကၡဘုရား။

“နတ္ထံ တင္ရာ” ဆိုတာကေတာ့ ၅ ေလ။ ဒီကိစၥက သူတို႔စာရိတ္နဲ႔ ့သူတို႔ သြားမယ္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရားတို႔ တင္လို႔လည္း နတ္ျပည္က လက္ခံခ်င္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲ … ယမမင္းကေတာ ့တံခါးဖြင့္ထားျပီး မီးအိုးကင္ ျပင္ထားျပီ လို႔ သူတို႔ဆီ message ပို႔ထားေလာက္ျပီ ဘုရား။ 
ေနာက္ဆံုး ၆ ကေတာ့ “ေမတၱာလည္းျပဳ”။ ဒီ က်င့္ဝတ္ကေတာ့ လံုးဝကို ခ်ဴိ႔ယြင္းတယ္ လို႔ ဆိုခ်င္တယ္ ဘုရား။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အခု သံုးႏွစ္လည္္ က်ေရာက္တဲ့ ၂ဝဝ၇ စက္တင္ဘာ ေရႊဝါေရာင္တုန္းက အရွင္ဘုရားတို႔ရဲ့ ေမတၱာသံ သဲ့သဲ့ေလးမွ ကိုရင္တို႔ မၾကားလိုက္ရတာ၊ ကိုရင္တို႔မွာေတာ့ ပို႔သ လိုက္ရတာ။ ဦးပုညစကားလို ေမတၱာသုတ္ တသုတ္လံုး ပုဒ္မပါ က်ဴံးျပီးကို ပို႔ခဲ့တာ။ အခုထိ ေမတၱာဒဏ္ ခံရတုန္း ဘုရား။ တခ်ဳိ႔ေသၾက၊ တခ်ဳိ႔ ဒဏ္ရာရ၊ တခ်ဳိ႔ေထာင္က်၊ တခ်ဳိ ထြက္ေျပး၊ တခ်ဳိ႔ ဘဝေျပာင္း။ ကိုရင္ရဲ့ဆရာဆို ေသသလား၊ ရွင္သလား မသိ။ အခုထိ ဘယ္ေရာက္သြားသလဲ မသိပါဘူး ဘုရား။
ကိုရင္ ဉာဏ္မီသေရြ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပလိုက္တာပါ ဘုရား။ ကိုယ့္ေပါင္ ကိုယ္လွန္ေထာင္းတယ္လို႔ တခ်ဳိ႔က ျမင္ၾကမယ္ ဘုရား။ မတတ္ႏုိင္ဘူး ဘုရား။ ကာတြန္းဦးဘဂ်မ္းရဲ့ ရေသ့ၾကီးဦးေဖ်ာက္ဆိတ္ ေျပာသလို ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္းတာက သူမ်ား အေထာင္းခံရတာထက္ သက္သာ သတဲ့ ဘုရား။ တကယ္ဆို အရွင္ၾကီးတို႔ဟာ ပညာၾကီးတဲ့ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ေက်ာ္ေတြပါ။
“ပညာရွိ သတိျဖစ္လြယ္” ေတာ္မူေစခ်င္ လို႔ပါ ဘုရား။ လြန္တာ မရွိေပမယ့္ ဝႏၵာမိ လိုက္ပါတယ္ ဘုရား။ အဲ … ေနာက္တခါ ေရႊဝါေရာင္ ၾကံဳရင္လည္း တိုးတိုးတိတ္တိတ္ျဖစ္ျဖစ္ ေမတၱာေလးေတာ့ ပို႔ေပးၾကဦး ဘုရား။
ေနာက္ဆံုး ေလွ်ာက္ထားခ်င္တာကေတာ့ “ရာဇဝလႅေဘာ မဟာသာဝေဇၨာ၊ မင္း နဲ႔ ကၽြမ္းဝင္ျခင္းသည္ အျပစ္မ်ား၏” လို႔သာ ဘုရားေဟာ ရွိတယ္။ “ျပည္သူ႔ဝလႅေဘာ မဟာဝေဇၨာ …” လို႔ ဘုရားေဟာ ရွိမယ္မထင္ဘူး ေနာ …ဘုရား။
ဂါရဝျဖင့္ ကိုရင္ ဓမၼဂုတၱ
ေခတၱ။ဂိဇၨ်ဂုတ္ေတာင္

Comments