တိုု႔ဗမာျပည္ကိုု တိုုင္းရင္းသားကုုန္စင္ တိုု႔ျပည္လုုိ႔ မွတ္ထင္
ေကသြယ္
နုုိ၀င္ဘာ ၂၈၊ ၂၀၁၃
အမွန္အတိုုင္း ေျပာရရင္.. ဒီေန႕ အမ်ိဳးသားေန႕ ဆိုုတာ ကိုုေတာင္ သတိေမ့ ေနခဲ့တယ္။ အခါတိုုင္းလိုု နွိဳးေဆာ္မူ ဆန္ဆန္ ဘေလာ့ေတြ အျပိဳင္ ရာသီစာ ေလးေတြ ေရးတာမ်ိဳးလည္း မရွိေတာ့ဘူး ဆိုုေတာ့ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ပဲ.. အင္တာနက္မွာ လမ္းသလားေနမိတယ္။ တေနရာမွာ.. ျပည္တြင္း တီဗြီ အစီအစဥ္တခုုက အမ်ိဳးသားေန႕ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသား အခ်ိဳ႕ နဲ႕ အင္တာဗ်ဴး တယ္ ဆိုုတဲ့ အေၾကာင္း ေလွာင္ေနၾက ဟားေနၾက တာ ျမင္ေတာ့မွ ၊ အမ်ိဳးသားေန႕ ေရာက္ျပန္ျပီ ဆိုုတာကိုု သတိထားလိုုက္ မိတာ။ သတိထားမိ ေတာ့လည္း ဘာလုုပ္မလဲ.. အေလးျပဳစရာလည္း မလိုု.. ဘုုရားမွာ ဆြမ္းကပ္စရာလည္း မရွိ…ဘာေတြ ညာေတြလည္း ေလ ွ်ာက္မေရးခ်င္ေတာ့ပါဘူး…။ ဒီေန႕ တေန႕လံုုးလည္း.. အင္တာနက္ ေဖ့စ္ဘြတ္ၾကီးေပၚ မွာ.. ဆစ္ဒနီ ေအာ္ပရာေဟာက္စ္မွာ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုုၾကည္ မိန္႕ခြန္းေျပာတာရယ္.. ျမန္မာကေလာင္ အဖြဲ႕ ရယ္ သတင္းေတြ ခ်ည္းပဲ ဟိုုေနရာက ဘြားကနဲ ထြက္လာလိုုက္..ဒီေနရာက ေလ်ာကနဲ ေပၚလာလိုုက္ ျဖစ္ေနတုုန္း အမ်ိဳးသားေန႕ အထိမ္းအမွတ္ သီခ်င္းမ်ား ဆိုုျပီး .. မီးတုုတ္ၾကီး ထမ္းထားတဲ့ ေသ ွ်ာင္တေစာင္း နဲ႕ ဗမာ့သားေကာင္းပံုု ၾကီး ကိုု ျမင္လိုုက္ေတာ့မွ… ေယာင္ေတာင္ ေပါင္ေတာင္ေတြ ရပ္သြားျပီး..သီခ်င္း ကိုု ဖြင့္နားေထာင္မိတယ္။ သမိုုင္း၀င္ ေန႕ရက္ ၾကီး တခုု ျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားေန႕ မွာ.. အမ်ိဳးသားဇာတိမာန္ အထိမ္းအမွတ္ သီခ်င္း တပုုဒ္ေတာ့ နားေထာင္အံုုးမွ လိုု႕..အသိတရားေလး ျပန္၀င္လာတယ္။
အမ်ိဳးသားေရး ၾကိဳးပမ္းၾကပါ.. တိုု႕ ဗမာ ..( ေဟ့ ) တိုု႕ ဗမာ…
မဟုုတ္ေသးပါဘူး။ သီခ်င္း စာသားေတြက နားထဲမွာ တမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါလား။ အရင္တုုန္းက ဒီသီခ်င္းကိုုပဲ ေက်ာင္းေတြမွာ ဆိုုက်င့္ၾကတယ္။ အေရးေတာ္ပံုု ကာလမွာ သံျပိဳင္ ဟစ္ေၾကြးခဲ့ၾကဘူးတယ္။ တိုုက္ပြဲေခၚသံ ရုုပ္ရွင္ထဲမွာ ပင္နီ တိုုက္ပံုု ရင္ဘတ္ဖြင့္ ၀တ္ထားတဲ့ ေဇာ္လင္းၾကီး ေတာင္ ဒီသီခ်င္းဆိုုရင္.. လူအုုပ္ၾကားထဲကေန..အဖမ္းခံလိုုက္ရတာေလ..။
ေရနံေျမ သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးကိုု လူအုုပ္ နဲ႕ ေ၀းရာကိုု ေခၚသြားရင္း တုုတ္နဲ႕ တခ်က္ ရိုုက္လိုုက္တိုုင္း.. ( တိုု႕ ဗမာ ) ေနာက္တခ်က္ ရိုုက္လည္း ( တိုု႕ ဗမာ) ။ ေသြးအလိမ္းလိမ္း နဲ႕ အံကိုု ၾကိတ္ထားတဲ့ သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ရဲ႕ မ်က္နွာေပၚက မာန္ နဲ႕ သတၱိကိုု ခုုထိ မ်က္စိ ထဲမွာ စြဲေနေသးတာ။ အင္မတန္ကိုု ဇာတိမာန္ တက္ၾကြစရာ တိုု႕ဗမာ သီခ်င္း မဟုုတ္လား။
ခုုေတာ့..ဒီသီခ်င္းကိုု နားေထာင္ဖိုု႕ ဘာကိုုမွန္းမသိ မ်က္နွာပူသလိုု အားနာသလိုု ျဖစ္ေနမိတယ္။ ဒီသီခ်င္း ကိုု စည္းခ်က္လိုုက္ရင္း နွစ္ေထာင္းအားရ ျဖစ္ေနရမဲ့ အခ်ိန္မွာ.. ပိုုလြန္းေနသလိုု ကဲလြန္းေနသလိုု ျဖစ္ေနမိတယ္။ ဘာျဖစ္သြားတာလဲ လိုု႕ ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္တယ္။
မင္းလူ ေရးခဲ့တာလိုု႕ ထင္တာပဲ။ လူၾကမ္းအုုပ္စုု တစုု က၊ ရုုပ္ရွင္ထဲမွာ မင္းသားနဲ႕ ရန္ျဖစ္ရင္ တကယ္မထိေအာင္ ထိန္းထိန္းျပီး ထိုုးက်င့္ထားေတာ့ အျပင္မွာ တကယ္လည္း ရန္ျဖစ္ေရာ..လက္သီးဘရိတ္မိ ေနလိုု႕.. အလဲအကြဲ ခံလိုုက္ရတယ္ ဆိုုတဲ့ အျဖစ္ကေလးလိုုပဲ.. က်မ လည္း အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ဘရိတ္မိ ေနတာပဲ ျဖစ္မယ္ လိုု႕ အေျဖထြက္လာတယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲ အမ်ိဳးစံုုလွ တဲ့ တိုုင္းရင္းသားအုုပ္စုု ေတြ .. နီးရက္ နဲ႕ ေ၀းေနတဲ့ အယူ၀ါဒ ကြဲျပားမူေတြ.. လူ႕အခြင့္အေရး ဆိုုတဲ့ စည္းေဘာင္ကေန ေက်ာ္ထြက္လာတဲ့ လူမ်ိဳးေရး ခြဲျခားမုုန္းတီးမူ ေတြ …အဲ့ဒီ ျပသာနာေတြကိုု ဆင္ျခင္ ထိန္းသိမ္းရင္း နဲ႕ပဲ.. ကိုုယ့္အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓါတ္ ကိုု ျပန္ ဘရိတ္နင္းထားသလိုု ျဖစ္ေနပါေပါ့ လား။
တကယ္ေတာ့လည္း သမိုုင္းဘီး ဆိုုတာ တပတ္လည္တတ္တယ္ ဆိုုေပမဲ့လိုု႕ လည္း၊ ေနရာ တခုုထဲေပၚမွာေတာ့ အျမဲ ထပ္တူက် ေနမွာမွ မဟုုတ္တာ။ အိႏၵိယအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဂ်၀ါဟလာ ေနရူး ေျပာဘူးတဲ့ စကားေလး တခုုကိုု အျမဲ စြဲထင္ မွတ္သားမိေနတယ္။ ဟိုး အရင္ေခတ္က သမိုုင္း အျဖစ္အပ်က္ တခ်ိဳ႕တေလ ကိုု ကိုုယ့္ရဲ႕ လက္ရွိ အေျခအေန နဲ႕ နွိဳင္းယွဥ္ျပီး မွားတယ္ မွန္တယ္ မသံုုးသပ္ သင့္ဘူး ဆိုုတဲ့ သေဘာေလး ။ အခုု တိုု႕ဗမာ သီခ်င္း ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ၁၉ ၃၀ ျပည့္နွစ္ တ၀ိုုက္ နဲ႕ အခုု ၂၀၂၀ ျပည္႕ နားနီးအခ်ိန္ ဆိုုတာ နွစ္ေပါင္း တရာနီးပါး ကြာျခားေနျပီေလ။ သူတိုု႕ေခတ္ သူတိုု႕ အခါက အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓါတ္ဆိုုတာ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ရဲ႕ ဖိနွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ဗိုုလ္က်မူေအာက္ကေန အလိုုလိုု ကိုု ေပၚေပါက္လာခဲ့ရတာ။ ဒါပဲ..အင္အား..။ ဒါပဲ ေမ ွ်ာ္လင့္ခ်က္။ ဒါပဲ လက္နက္ ျဖစ္ခဲ့တာ ။ ဟိုုး ေျမၾကီးကိုု ထိေအာင္ျပဳတ္က်ေနခဲ့တဲ့ ကၽြန္စိတ္ ေတြကိုု ဆြဲတင္ရင္း.. သခင္စိတ္ေတြက မိုုးေပၚထိေအာင္ ထိုုးေထာင္ တက္သြားခဲ့တယ္ ဆိုုရင္လည္း.. ဒါဟာ သမိုုင္းတခုု မွာ ဆင္ျခင္နားလည္ ဖိုု႕သာပဲ မဟုုတ္လား။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုုၾကည္ က ဆိုုရင္ သူ႕ရဲ႕ စာတမ္းတခုုမွာ အယူ၀ါဒ နဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို တံခါးဖြင့္ထားတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အပါအ၀င္ လူငယ္ ေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ အစြန္းေရာက္လာနိုင္တဲ့ ဗမာလူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒ (racial chauvinism)ရဲ႕ အႏၱရယ္ၾကီးပံုကို ျပန္လွန္ သံုးသပ္မိၾကျပီး၊ အရွိန္ေလွ်ာ့ဖို႕ ၾကိဳးစားခဲ့ၾက တယ္ လိုု႕ ၊ သံုုးသပ္ ခဲ့ ဘူးတယ္။ တတိုင္းျပည္လံုးရဲ႕ ေသြးေတြကို ဆူပြက္ေစခဲ့တဲ့ “တို႕ဗမာ အစည္းအရံုးၾကီး” ရဲ႕ ဟစ္ေၾကြးသံ ျဖစ္တဲ့၊ `ဗမာစာသည္ တို႕စာ..ဗမာစကားသည္ တို႕စကား..´ ဆိုတာကိုလည္း အျပဳသေဘာ ေထာက္ျပ ခဲ့ေသး တယ္။
တိုုက္တိုုက္ဆိုုင္ဆိုုင္ မေန႕ တေန႕ကပဲ သိန္းေဖျမင့္ ရဲ႕ ၁၉ ၃၀ တ၀ိုုက္ ျမန္မာျပည္နိုုင္ငံေရးသမိုုင္း ဆိုုတဲ့ စာအုုပ္ကိုု အင္တာနက္ကေန ဆြဲခ်ျပီး ဖတ္ေနခဲ့မိတယ္။ အင္မတန္ အေရးအသား ရွင္းလင္းေျပျပစ္တဲ့ သိန္းေဖျမင့္ကိုု တေယာက္ထဲ က်ိတ္ျပီး ခ်ီးက်ဳးေနမိေသးတယ္။ ေက်ာင္း သင္ခန္းစာေတြ မွာ ဘယ္နွယ္ခါ ဖတ္ဖတ္.. ဘယ္လုုိေအာ္က်က္က်က္..ေရာေထြးေနခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပမ္းမူ သမိုုင္းေတြ..အဖြဲ႕အစည္းေတြ အေၾကာင္းကိုု ရွင္းလင္း ေနေအာင္ ေရးသားထားတဲ့ အျပင္ ေခတ္အျမင္က်ယ္မူ ကလည္း အေတာ္ေစာေစာ ကာလမွာတည္းကကိုု သမရိုုးက် ယိမ္းထိုုးေနတဲ့ အယူအဆ ေတြထဲက ထိုုးေဖာက္ထြက္ေနတာကိုု သေဘာက်မိတယ္။
တိုု႕ဗမာ သီခ်င္းၾကီးကိုု သူ သံုုးသပ္ တင္ျပပံုုကေလးကိုု ျပန္ကူးျပပါရေစ..
ကုုလား ဗမာ အဓိကရုုဏ္းျဖစ္ျပီး တလေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ၾကာေတာ့ သခင္ဗေသာင္း သခင္လွေဘာ္ စတဲ့ တိုု႕ဗမာ အစည္းအရံုုး စတင္ တည္ေထာင္သူေတြဟာ ၀ိုု္င္အမ္ဘီ ဆရာတင္ နွင့္ ေပါင္းမိျပီး တိုု႕ ဗမာ သီခ်င္းကိုု ေရးသား စပ္ဆိုု လိုုက္ၾကတယ္။
ေနာင္ ဥဒါန္းမေက်ေအာင္ ရာဇ၀င္ တင္ထားတဲ့ ကမၻာတခြင္မွာ အထင္အရွားျဖစ္တဲ့ တိုု႕ဗမာေတြ “တိုု႕ေခတ္မွာမွ ညံ႕ၾကေတာ့မွာလား..တိုု႕ဗမာ မဟုုတ္ဖူးလား” စသည္ျဖင့္ ေသြးထိူးလိုုက္တယ္။
”တိုု႕ဗမာ..ငါတိုု႕ဗမာ..ေယာက္်ား ဘသား တိုု႕ဗမာ သခင္မ်ိဳးေဟ့ တိုု႕ဗမာ” လိုု႕ လက္ပန္းေပါက္ခတ္ ၾကံဳး၀ါးလိုုက္တယ္။ ”ဒါ တိုု႕ ျပည္ ဒါ တိုု႕ ေျမ ဒါ ငါတိုု႕ ျပည္ ” လိုု႕ ေတာင္းဆိုုလိုုက္တယ္။
” တိုု႕ဗမာျပည္ကိုု တိုုင္းရင္းသားကုုန္စင္ တိုု႕ ျပည္လိုု႕ မွတ္ထင္” ျပီး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါ လိုု႕ တိုုက္တြန္းလိုုက္တယ္။
“ အမ်ိဳးသားေရး ၾကိဳးပမ္းၾကပါ တိုု႕ဗမာ ( ေဟ့) တိုု႕ ဗမာ ( ေၾသာ္) အမ်ိဳးသားေရး ၾကိဳးပမ္းၾကပါ တိုု႕ဗမာ။ အေရွ႕က ေန၀န္း ထြက္သည့္ပမာပ၊ တိုု႕ေခတ္ကိုုသာ ေရာက္ရမည္မွာ မလြဲပါ ။
တိုု႕ဗမာေဟ့ တိုု႕ ဗမာ” လိုု႕ ေျမွာ္လင့္ခ်က္ လင္းေရာင္ဦး ေပးလိုုက္ပါတယ္။
တိုု႕ ဗမာသီခ်င္းကိုု ၁၂၉ ၂ ခုု ၀ါဆိုုလဆုုတ္ ၁၁ ရက္ … တနဂၤေႏြေန႕ ညေန ငါးနာရီတြင္ ေရႊတိဂံုု ကုုန္းေတာ္ အေနာက္ေျမာက္ေဒါင့္ ဦးစံထြန္း ေဒၚနွစ္ ဇရပ္မွာ အခမ္းအနား နွင့္ စတင္သီဆိုုပါတယ္။ ၂၀-၇-၃၀ သူရိယ သတင္းစာမွာ သီခ်င္းစာသားကိုု တရက္ ၾကိဳတင္ျပီး ေဖာ္ျပခဲ့တယ္။ အခမ္းအနား နွင့္ သီဆိုုတဲ့ ေန႕မွာ သခင္ဗေသာင္းက နိဒါန္း စကားေျပာတယ္။
၀ိုုင္အမ္ဘီ ဆရာတင္ ကိုုယ္တိုုင္ သီဆိုုတယ္။ လူေတြကိုု လွံဳ႕ေဆာ္စည္းရံုုးရာမွာ အထက္ျမက္ဆံုုး သီခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။
သီခ်င္းကိုု ေနာက္တခါ ျပန္ဖြင့္ နားေထာင္တယ္။ ဖ်င္ၾကမ္းအက်ီ ၤ နဲ႕ ပုုဆိုုးတိုုတိုု ၀တ္ထားတဲ့ သခင္ဗေသာင္း ရဲ႕ေမးရိုုးကားကားၾကီးေတြကိုု စိတ္ကူးထဲမွာ ျမင္ေယာင္လာတယ္။ ပန္းေရာင္ ပိုုးေခါင္းေပါင္းကိုု ေျပေျပျပစ္ျပစ္ ထံုုးဖြဲ႕ ထားတဲ့ ၀ိုုင္အမ္ဘီ ဆရာတင္ ရဲ႕ ( အမ်ိဳးသားေရး ၾကိဳးပမ္းၾကပါ.. တိုု႕ဗမာ ) ဆိုုတဲ့ အာေပါင္ပဲ့ ဆိုုဟန္ ကိုု ၾကားလာရတယ္။
ဘာပဲ ေျပာေျပာ .. ဗမာေတြ တကယ္ကိုု မညံ႕ ခဲ့ၾကတာပါ။ ေခတ္အျမင္နဲ႕ သာတူညီမ ွ် စိတ္ဓါတ္ကိုု လံုုး၀ မေမ့ခဲ့ၾကပါဘူး။ နားေထာင္ၾကည့္ပါ အံုုး.. အေသအခ်ာ ထဲ့သြင္းျပီး စပ္ဆိုုခဲ့တာပါ..
“တိုု႕ဗမာျပည္ကိုု တိုုင္းရင္းသားကုုန္စင္ တိုု႕ ျပည္လိုု႕ မွတ္ထင္..”
တိုု႕ ၀တၱရားပင္… တဲ့။
အဲဒီ အပိုုဒ္ကေလးမွာ ၀တၱရား ဆိုုတဲ့ အသံုုးအနွံဳး ေရြးခ်ယ္မူ ကိုုက စာဆိုုရဲ႕ ညဏ္အေမ ွ်ာ္အျမင္ ေတြးေခၚ ရင့္က်က္မူ ကိုု ေဖာ္ျပေနခဲ့ပါျပီ။
တိုု႕ဗမာ သီခ်င္းကိုု ေနာက္ဆံုုး တေက်ာ့ ထပ္ ဖြင့္လိုုက္မိျပန္သည္။
+++++++++++++