အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ) - လက္ရွိျမန္မာ့ႏုုိင္ငံေရးကုုိ ကံႏွင့္ဝဋ္ရွဳေထာင့္မွ သုုံးသပ္ျခင္း
(မိုးမခ) ႏို၀င္ဘာ ၈၊ ၂၀၁၄
(၁)
…….အုပ္စုိးသူေတြဟာ အတိတ္ကံေကာင္းခဲ့လွၿပီး ယေန႔ အဖိႏွိပ္ခံေတြက အတိတ္ကံမေကာင္းၾကဘူးဆုိတဲ့ သေဘာကို တပည့္ေတာ္ လက္မခံႏုိင္တာပါဘုရား။ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ခဲ့ၿပီး အတိတ္ဝဋ္ေၾကြးေၾကာင့္ပါဆုိၿပီး ပံုခ်ေနတာကို ဘဝင္မက်မိတဲ့ကိစၥပါ။ ဒီစဥ္းစားနည္းက ဖိႏွိပ္ခံရသူေတြကို နလံထူႏုိင္မယ့္ အျမင္နဲ႔အေတြးကို ကန္႔သတ္ပိတ္ဆုိ႔ထားလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
တပည့္ေတာ္ ဒီအေတြးရတာ ဗိုလ္သိန္းေဆြ (ေထာက္လွမ္းေရး) လြတ္လာေတာ့ အင္တာဗ်ဴးမွာ သူက သူတုိ႔လုပ္ရပ္ကို အတိတ္ဝဋ္ေၾကြးနဲ႔ ခုခံကာကြယ္ေနလို႔ အဲဒီကေနစၿပီး စဥ္းစားမိတာက စတာပါဘုရား။
ေနာက္တစ္ခုက ဘာသာေရးအယူအဆကို မိမိ ျပဳလုပ္မႈအတြက္ ဒုိင္းသဖြယ္ကာကြယ္ေနတဲ့ကိစၥေပါ့။
ေက်ာင္းအစ္မႀကီး မယ္ႏုကို ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္က မိန္႔သလိုေပါ့။ …ဟဲ့ မယ္ႏု သူ႔ေၾကြးရွိရင္ ဆပ္ရလိမ့္မယ္ ဆုိတဲ့ စကားလိုေပါ့ဘုရား။
တပည့္ေတာ္ကို ဝဋ္နဲ႔ အတိတ္ကံ ဆုိတာသာ ရွင္းလင္းေတာ္မူပါ။……
(၂)
အထက္ပါ စကားရပ္ေတြက ဒကာတစ္ေယာက္နဲ႔ ဒီရက္ပုုိင္းအတြင္း အြန္လုုိင္းမွတဆင့္ စာရုုိက္ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့တဲ့အထဲမွ သူ႔ေဆြးေႏြးခ်က္စကားတခ်ိဳ႕ကုုိ ျပန္လည္ေဖၚျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အရင္ဆုုံး ေျပာသင့္တာက လူေတြဟာ သူတုုိ႔ရဲ႕ အသက္အရြယ္ အေတြ႔အႀကဳံ ေလ့လာသိျမင္ထားခဲ့မႈေတြ၊ သူတုုိ႔လက္ခံထားတဲ့ အယူဝါဒ ဘာသာတရားယုုံၾကည္မႈေတြနဲ႔ သူတုုိ႔ရဲ႕ မိသားစုုအသုုိင္းအဝုုိင္း စတဲ့ ေနာက္ခံအေၾကာင္းေတြ တဦးနဲ႔တဦး ကြဲျပားျခားနားမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး သူတုုိ႔ရဲ႕ အေတြးအျမင္ အယူအဆေတြလည္း ကြဲျပားသြားရတယ္ ဆုုိတာပါ။ ကမၻာႀကီးလုုံးတာကုုိ လက္မခံႏုုိင္တဲ့ လူေတြ ရွိေနေသးသလုုိေပါ့။
မၾကာခင္က ဟုုိးေလးတေက်ာ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီးကုုိ ဆယ္ယူဖုုိ႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့တဲ့ ကိစၥဆုုိရင္ လူေတြရဲ႕ က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလွ်ာ္မႈနဲ႔ ခြဲျခမ္းစိစစ္ႏုုိင္မႈစြမ္းရည္ ဉာဏ္ပညာေရခ်ိန္ကုုိ အကဲစမ္းခြင့္ရခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္လုုိ႔လည္း ေျပာႏုုိင္မယ္ထင္ပါတယ္။
ယခုု ကုုိပါႀကီးအေလာင္းကုုိ ရန္ကုုန္သယ္ယူဖုုိ႔လုုပ္ေတာ့ သံဃာ ၈ ပါးေလာက္က မြန္အယူဓေလ့အရ အရပ္ေဒသကုုိ ထိခုုိက္နစ္နာေစတာေၾကာင့္ သယ္ယူခြင့္ မျပဳႏုုိင္ဘူးဆုုိၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္တားျမစ္မႈေတြ လုုပ္ပါသတဲ့။ လူသားမဆန္ေလာက္ေအာင္ ညွင္းဆဲႏွိပ္စက္ အေသသတ္ၿပီးကာမွ ရုုပ္အေလာင္းကုုိ ေကာင္းမြန္စြာ သၿဂိဳၤဟ္ခြင့္မရေအာင္ ေႏွာက္ယွက္သူေတြ ရွိေနေသးတာကုုိ သိရေတာ့ အေတာ္ေလး အံ့ၾသသြားမိပါတယ္။ ထူးဆန္းတာက ေႏွာက္ယွက္သူေတြဟာ သံဃာေတြျဖစ္ေနတာပါ။ သံဃာေတြျဖစ္ေနေသာ္လည္း ေမတၱာတရားေခါင္းပါး ကုုိယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ နဲလွခ်ည့္လားလုုိ႔ အမ်ားအထင္အျမင္ေသးစရာ ဗုုဒၶသာသနာေတာ္အတြက္လည္း ဂုုဏ္သိကၡာညွိးႏြမ္းစရာေတြပါ။ သူတုုိ႔ဟာ ရဟန္းသံဃာအစစ္ေတြ ဟုုတ္မွဟုုတ္ပါေလစ။ တဦးတေယာက္ အဖြဲ႔အစည္းတခုခုုက ေစခုုိင္းလႊတ္လုုိက္တာမ်ားလား။ သံသယဝင္စရာပါ။ ဗုုဒၶတရားေတာ္အရ ဥတုုဇရုုပ္သာျဖစ္တဲ့ အသတ္မဲ့ အဝိညာဏက ရုုပ္အေလာင္းဆုုိမွျဖင့္ ဘာကုုိမွ် ထိခုုိက္နစ္နာေအာင္ မလုုပ္ႏုုိင္ေတာ့ပါဘူး။
(၃)
ကံအေၾကာင္းကုုိ နားလည္ဖုုိ႔ဆုုိရင္ အခ်ိန္ယူ ေလ့လာမႈမ်ားစြာ လုုပ္ဖုုိ႔ လုုိအပ္တာအမွန္ပါ။ ယခုု ေဆာင္းပါးမွာ ေဆြးေႏြးခ်က္ေလာက္နဲ႔ အလုုံးစုုံ ရွင္းလင္းသြားလိမ့္မွာ မဟုုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္။ စာေရးသူကုုိယ္တုုိင္ ပိဋကတ္ကြ်မ္းက်င္သူ မဟုုတ္တာလည္း တေၾကာင္းပါ။
လူတဦးခ်င္းစီမွာ တရံမလပ္ ျဖစ္ေပၚမႈ ခ်ဳပ္ပ်က္မႈ (ဥဒယ ဝယ) စိတ္အစဥ္အတန္း (စိတၱဝီထိ) ဆုုိတာရွိပါတယ္။ လက္ရွိဘဝ စိတ္အစဥ္အတန္းရဲ႕ အစက ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုုံးစိတ္က စုုတိစိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ စုုတိစိတ္ခ်ဳပ္ၿပီးတာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ဘဝသစ္ရဲ႕ အစ ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္ျပန္ပါတယ္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ဘဝေတြ တခုုၿပီးတခုု ေျပာင္းသြားေပမယ့္ စိတ္အစဥ္အတန္းကေတာ့ တခုုတည္းပါ။ စိတ္အစဥ္အတန္း တခုုတည္းဆုုိေသာ္လည္း မေျပာင္းမလဲ တပုုံစံတည္း ျဖစ္တည္ေနတဲ့ အစဥ္အတန္းေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။ ျဖစ္ေပၚမႈ ခ်ဳပ္ပ်က္မႈ စဥ္ဆက္မပ်က္ရွိေနေပမယ့္ ခ်ဳပ္ပ်က္ေတာ့မယ့္ စိတ္ဟာ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ စိတ္ကုုိ အေထာက္အပံ့ေက်းဇူးျပဳၿပီးမွ ခ်ဳပ္ပ်က္သြားပါတယ္။ စသည္ျဖင့္ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး တရံမလပ္ ျဖစ္ေပၚခ်ဳပ္ပ်က္လွ်က္ အျပန္အလွန္ ေက်းဇူးျပဳေနၾကပုုံ သေဘာတရားေတြကုုိ ပဌာန္းတရား ၂၄ ပါးက ရွင္းျပပါတယ္။
စိတ္အစဥ္အတန္းမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ စိတ္သဘာဝေတြေရာ ယုုတ္ည့ံတဲ့ စိတ္သဘာဝေတြကုုိပါ စဥ္ဆက္မပ်က္ သုုိမွီးသိမ္းဆည္းသြားပါတယ္။ ေကာင္းမြန္တဲ့ စိတ္သဘာဝ မ်ားျပားစြာ သုုိမွီးသိမ္းဆည္းထားတဲ့ စိတ္အစဥ္အတန္းမွာ လူေကာင္းတေယာက္အျဖစ္ ေတြ႔ျမင္ရမွာျဖစ္ၿပီး ယုုတ္ညံ့တဲ့ စိတ္သဘာဝ မ်ားျပားစြာ သုုိမွီးသိမ္းဆည္းထားတဲ့ စိတ္အစဥ္အတန္းမွာ လူဆုုိးလူမုုိက္လူယုုတ္မာတေယာက္အျဖစ္ ေတြ႔ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဤနည္းအားျဖင့္ သမၼာသမၺဳဒၶ ပေစၥကဗုုဒၶေလာင္းလ်ာမ်ား၊ အဂၢသာဝကေလာင္းလ်ာမ်ား၊ မဟာသာဝကေလာင္းလ်ာမ်ားဟာ ဘဝေပါင္းမေရမတြက္ႏုုိင္ေလာက္ေအာင္ ေကာင္းတဲ့ စိတ္အရည္အေသြးေတြကုုိ စိတ္အစဥ္အတန္းမွာ စုုေဆာင္းသိမ္းဆည္းလာခဲ့ရာက သမၼာသမၺဳဒၶျဖစ္ႏုုိင္ေလာက္တဲ့ စိတ္အရည္အေသြးေတြ ျပည့္ဝသြားတဲ့အခါမွာ သမၼာသမၺဳဒၶၶဘုုရားအျဖစ္ကုုိ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပေစၥကဗုုဒၶေလာင္းလ်ာမ်ားလည္း အလားတူပါ။
အဂၢသာဝက မဟာသာဝကေလာင္းလ်ာမ်ားဟာလည္း ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ေကာင္းမြန္တဲ့ စိတ္အရည္အေသြးေတြကုုိ စိတ္အစဥ္အတန္းမွာ ထည့္သြင္းစုုေဆာင္းလာခဲ့ရာက ေနာက္ဆုုံး အဂၢသာဝက ျဖစ္ႏုုိင္ေလာက္တဲ့ စိတ္အရည္အေသြးေတြ ျပည့္ဝသြားတဲ့အခါမွာ ရွင္သာရိပုုတၱရာ ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္တုုိ႔လုုိ အဂၢသာဝကႀကီးေတြ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး မဟာသာဝကျဖစ္ႏုုိင္ေလာက္တဲ့ စိတ္အရည္အေသြးေတြ ျပည့္ဝသြားတဲ့အခါမွာ ရွင္မဟာကႆပ ရွင္အာနႏၵာတုုိ႔လုုိ မဟာသာဝကႀကီးေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။
ေကာင္းတဲ့ စိတ္အရည္အေသြးေတြကုုိ စိတ္အစဥ္အတန္းမွာ ထည့္သြင္းသိမ္းဆည္းတယ္ဆုုိတာက ပါရမီျဖည့္တဲ့ သေဘာကုုိ ဆုုိလုုိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကမၻာမွာ လူအမ်ား ၾကည္ညိဳေလးစားခ်စ္ခင္မႈကုုိ ခံၾကရသူေတြ၊ ဉာဏ္ပညာႀကီးမား စိတ္ထားျပည့္ဝသူေတြနဲ႔လည္း ပါရမီသေဘာကုုိ ခ်ိန္ထုုိးစဥ္းစားႏုုိင္မယ္ ထင္ပါတယ္။
(၄)
…….အုပ္စုိးသူေတြဟာ အတိတ္ကံေကာင္းခဲ့လွၿပီး ယေန႔ အဖိႏွိပ္ခံေတြက အတိတ္ကံမေကာင္းၾကဘူးဆုိတဲ့ သေဘာကို တပည့္ေတာ္ လက္မခံႏုိင္တာပါ ဆုုိတဲ့ စကားကုုိ ေဆြးေႏြးရမယ္ဆုုိရင္ -အတိတ္ကုုသုုိလ္ကံေၾကာင့္ ယခုုဘဝ ေကာင္းတာေတြကုုိ ရရွိခံစားရတယ္ဆုုိတာ မွန္ေသာ္လည္း အတိတ္ကံတခုုတည္းေၾကာင့္ေတာ့ မဟုုတ္ပါ။ အတိတ္ကုုသုုိလ္ကံအက်ိဳးေပးႏုုိင္ဖုုိ႔အတြက္ ပစၥဳပၺန္မွာ ဉာဏ္ဝီရိယစုုိက္ထုုတ္ လုုပ္ကုုိင္မႈေတြ လုုိအပ္ပါတယ္။
ဉာဏ္ဝီရိယစုုိက္ထုုတ္ဆုုိရာမွာ လိမ္လည္လွည့္ပတ္ ခုုိးဝွက္လုုယတ္ သတ္ျဖတ္မႈ စသည္မွ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး မိမိသူတပါးႏွစ္ဦးသားကုုိ အက်ိဳးေက်းဇူးျဖစ္ထြန္းေစတဲ့ သမၼာအာဇီဝ သမၼာဝါယာမေတြလား။ လိမ္လည္လွည့္ပတ္ ခုုိးဝွက္လုုယတ္ သတ္ျဖတ္မႈ စသည့္ မိမိသူတပါးႏွစ္ဦးသားရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြါးကုုိ ဆုတ္ယုုတ္ပ်က္စီးေစမယ့္ အျပစ္ရွိတဲ့ မိစၦာအာဇီဝ မိစၦာဝါယာမေတြလား ဆုုိတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ရွိလာပါတယ္။ ဥပမာ ဘိန္းဘုုရင္ေတြ ဘီလွ်ံနာျဖစ္ေနၾကသလုုိပါ။
အတိတ္ကုုသုုိလ္ကံ အက်ိဳးေပးခြင့္သာေအာင္ ပစၥဳပၺန္အကုုသုုိလ္ကံေတြက ေထာက္ပံ့ေပးတတ္တဲ့ သေဘာေတြလည္း ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတပါးမ်က္ရည္က်ၿပီးမွ ဥစၥာတုုိးပြါးႀကီးပြါးခ်မ္းသာေနၾကသူမ်ား စဥ္းစားဆင္ျခင္သင့္လွပါတယ္။
အဓမၼဝါဒီေတြရဲ႕ မိစၦာဝါယာမနဲ႔ အထက္စီးမွ အႏုုိင္က်င့္ေစာ္ကား ေခါင္းပုုံျဖတ္မႈေတြကုုိ အရွဳံးေပးေခါင္းငုုံ႔ခံမလား။ တြန္းလွန္ဖယ္ရွားမလား ဆုုိတာကေတာ့ ပုုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္းရဲ႕ ကုုိယ္ပုုိင္ေရြးခ်ယ္မႈသာ ျဖစ္ပါတယ္။ မတရားမႈကုုိ အရွဳံးေပးေခါင္းငုုံ႔ခံဖုုိ႔ ဘယ္ပညာရွိကမွ သင္ျပထားတာ မရွိပါဘူး။ အခြင့္အခါကုုိ သိၿပီး မတရားမႈကုုိ ဆန္႔က်င္တြန္းလွန္ဖယ္ရွားလွ်က္ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းႀကီးပြါးေၾကာင္း ညီညြတ္မွ်တေၾကာင္း တရားမ်ားကုုိသာ ပညာရွိေတြက ညႊန္ၾကားဆုုံးမထားပါတယ္။
မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါး၊ မဆုုတ္ယုုတ္ေၾကာင္း အပရိဟာနိယတရား ၇ ပါး စတဲ့ ညႊန္ၾကားခ်က္ၾသဝါဒေတြဟာ အထင္အရွားပါ။ လက္ရွိႏုုိင္ငံအုုပ္ခ်ဳပ္ေနၾကသူေတြရဲ႕ မူဝါဒလမ္းစဥ္နဲ႔ လက္ေတြ႔ျပဳမူလုုပ္ကုုိင္ေနတာေတြကုုိ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါး၊ အပရိဟာနိယတရား ၇ ပါးဆုုိတဲ့ စံေတြနဲ႔ တုုိင္းတာလုုိက္ရင္ အလြဲႀကီးလြဲေနတာကုုိ ေတြ႕႔ႏုုိင္ပါတယ္။
(၅)
ဝဋ္နဲ႔ အတိတ္ကံအေၾကာင္းကုုိ ေဆြးေႏြးရမယ္ဆုုိရင္ -
ဝဋ္ဆုုိတာ လည္ပတ္တယ္လုုိ႔ အဓိပၺါယ္ရပါတယ္။ အက်ိဳးတရားတုုိ္င္းမွာ အေၾကာင္းတရားရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းတရားေတြျပဳလုုပ္ေနသမွ် အက်ိဳးတရားေတြ ထပ္မံေပၚေပါက္ေနအုုံးမွာပါ။ အေၾကာင္းအက်ုုိဳးမျပတ္ ျဖစ္ေပၚလည္ပတ္ေနတဲ့သေဘာကုုိ ဝဋ္လုုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ကိေလသဝဋ္ ကမၼဝဋ္ ဝိပါကဝဋ္ ဆုုိၿပီး ဝဋ္ကုုိ သုုံးမ်ိဳးခြဲျခားထားပါတယ္။
အဝိဇၨာအေမွာင္ဖုုံးထားလုုိ႔ တြယ္တာစြဲလမ္းမႈ တဏွာဥပါဒါန္ျဖစ္ရတာပါ။ အဝိဇၨာတဏွာဥပါဒါန္သုုံးပါးကုုိ ကိေလသဝဋ္လုုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ကိေလသဝဋ္ေၾကာင့္ ေကာင္းတာကုုိ လုုပ္တတ္သလုုိ မေကာင္းတာကုုိလည္း လုုပ္တတ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာေရာ မေကာင္းတာေရာ ျပဳလုုပ္မႈမွန္သမွ်ကုုိ ကမၼဝဋ္လုုိ႔ ေခၚပါတယ္။
ကုုသုုိလ္ကမၼဝဋ္ေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေပးမႈေတြနဲ႔ အကုုသုုိလ္ကမၼဝဋ္ေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေပးမႈေတြ ရွိလာရပါတယ္။ အက်ိဳးေပးမႈကုုိ ဝိပါကဝဋ္လုုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဝဋ္သုုံးပါးရွိေနသေရြ႕ ဘဝေတြရေနပါအုုံးမယ္။ ေကာင္းတဲ့ဘဝ ရမလား မေကာင္းတဲ့ဘဝ ရမလားဆုုိတာကေတာ့ မိမိကုုိယ္တုုိင္ျပဳလုုပ္ခဲ့ ျပဳလုုပ္ဆဲ ကမၼဝဋ္အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။
(၆)
ခ်ဳပ္လုုိက္ရင္ေတာ့ ဗုုဒၶက မိစၦာဒိဌိ မိစၦာသကၤပၺ မိစၦာကမၼ ႏၱ မိစၦာဝါစာ မိစၦာအာဇီဝ မိစၦာဝါယာမ စသည္ျဖင့္ မွားယြင္းတဲ့ အယူ အေတြး အလုုပ္ အေျပာ အသက္ေမြးမႈ အားထုုတ္မႈေတြကုုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေစၿပီး သမၼာဒိဌိ သမၼာသကၤပၺ သမၼာကမၼ ႏၱ သမၼာဝါစာ သမၼာအာဇီဝ သမၼာဝါယာမ စသည္ျဖင္ မွန္ကန္တဲ့ အယူ အေတြး အလုုပ္ အေျပာ အသက္ေမြးမႈ အားထုုတ္မႈေတြကုုိ လုိက္နာက်င့္သုုံးေစပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အာဏာရွိသူေတြနဲ႔ သူတုုိ႔ရဲ႕ အေပါင္းအပါ လက္တဆုုတ္စာလူတစုုအေနျဖင့္ မတရား ရရွိထားၾကတဲ့ ဥစၥာစည္းစိမ္ေတြအတြက္ အတိတ္ကုုသုုိလ္ကံရဲ႕ အက်ိဳးေပးေတြပါဆုုိၿပီး တလြဲဂုုဏ္ေဖၚ ဘဝင္ျမင့္မာန္ေထာင္ေနၾကတာကေတာ့ အသိဉာဏ္နဲ အရွက္သိကၡာကင္းမဲ့တဲ့ ကိစၥသာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဓမၼဝါဒီ အာဏာရူးေတြရဲ႕ အဖိႏွိပ္ခံ အႏုုိင္က်င့္ခံ အေစာ္ကားခံ အညွင္းဆဲခံ အသတ္ျဖတ္ခံေနၾကရတဲ့ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ အတိတ္အကုုသုုိလ္ကံရဲ႕ အက်ိဳးေပးမႈေၾကာင့္ ဆင္းရဲဒုုကၡခံစားေနၾကရတာပဲလုုိ႔ ဝမ္းနည္းပူေဆြး စိတ္ပ်က္အားေလွ်ာ့ အညံ့ခံအရွဳံးေပးရန္လည္း မသင့္ပါ။
အေၾကာင္းသင့္အခြင့္သာ ရာသီဥတုုသာယာခုုိက္မုုိ႔ မတရားမႈစက္ကြင္းမွ လြတ္ကင္းေနၾကေသးလုုိ႔ အထုုိက္အေလွ်ာက္ သက္ေသာင့္သက္သာ ေနထုုိင္လုုပ္ကုုိင္စားေသာက္ႏုုိင္ခြင့္ ရရွိေနၾကတဲ့ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ မတရားမႈေတြကိုု လက္ပုုိက္ၾကည့္မေနၾကဘဲ တရားတဲ့ဖက္မွ ရပ္တည္ အားနဲသူေတြကုုိ စိတ္ဓါတ္ခြန္အားသာမက စြမ္းႏုုိင္သမွ် လက္ေတြ႔ကူညီပံ့ပုုိးလွ်က္ မတရားမႈေတြကုုိ ရႏုုိင္သမွ်နည္းလမ္းေပါင္းစုုံျဖင့္ ဆန္႔က်င္တြန္းလွန္ဖယ္ရွားၾကျခင္းသည္သာ ဗုုဒၶလမ္းစဥ္နဲ႔ အမွန္တကယ္ကုုိက္ညီၿပီး ဓမၼဝါဒလႊမ္းၿခဳံလွ်က္ တရားမွ်တၿငိမ္းခ်မ္းသာယာတဲ့ ႏုုိင္ငံကုုိ တည္ေဆာက္ႏုုိင္မွာ မုုခ်ဧကန္ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
(ဤေဆာင္းပါးကုုိ ေရးျဖစ္ေအာင္ အားေပးတုုိက္တြန္းသူ Facebook မိတ္ေဆြလည္းျဖစ္ ဓမၼမိတ္ေဆြလည္းျဖစ္တဲ့ (Kyaw Maw) ဒကာေက်ာ္ေမာ္ကုုိ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ မိမိေရးခဲ့သမွ် ေဆာင္းပါးမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး moncandima@gmail.com မွတဆင့္လည္း ေဝဖန္အႀကံျပဳႏုုိင္ပါတယ္။)
အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ)