"ျမန္မာျပည္က ေဟာ့ေပါ့ ခ်က္ရမယ္" (အင္တာဗ်ဴး)


ေအာင္ၿငိမ္းခ်မ္း (Myanmar Now) ျမန္မာျပည္က ေဟာ့ေပါ့ ခ်က္ရမယ္
(မိုးမခ) စက္တင္ဘာ ၂၇၊ ၂ဝ၁၈ 


မၾကာေသးခင္က ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ဝိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဝါေရွာင္ေက်ာင္းတုိက္တြင္ ေတြ႔ရေသာ  ေဒသတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဦးေဆာင္ လႈပ္ရွားသူ ဆရာေတာ္ ဦးဝိဇယ (ဓာတ္ပံု - ေကဇြန္ေႏြး/Myanmar Now)

ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ဝိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕နယ္
ဝါေရွာင္ေက်ာင္းတုိက္မွ ဦးဝိဇယသည္ သာသနာ့ေဘာင္ မေရာက္ခင္က  ကခ်င္လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔  (KIA) တြင္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာမည့္သူတခ်ဳိ႕ႏွင့္ ရင္းႏွီးသူျဖစ္သည္။
ယခုအခါ ဆရာေတာ္သည္ ေဒသတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားေနၿပီး KIA အပါအဝင္  အင္အားစုတခ်ဳိ႕ႏွင့္ တခါတရံ ေတြ႔ဆံုညိွႏိႈင္းလ်က္ရိွသည္။
ဝါေရွာင္ဆရာေတာ္ ဦးဝိဇယ သီတင္းသံုးရာ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ကခ်င္၊ ရွမ္းနီ ေဒသခံတို႔သည္ ေဒသတြင္း ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ တုိက္ပြဲတို႔ေၾကာင့္ ေျမစာပင္ ျဖစ္ေနၾကရၿပီး အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡ မျဖစ္ေစရန္လည္း အမ်ားအျပားက ႀကဳိးပမ္း ထိန္းသိမ္းေနၾကသည္။ ထိုအေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မၾကာေသးခင္က ဦးဝိဇယႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားသည္မ်ားထဲမွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ကခ်င္နဲ႔ ရွမ္းနီ လူမ်ဳိးစုေတြၾကား ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြအတြင္း အဆင္မေျပမႈ  ရိွခဲ့ေပမယ့္ ပဋိပကၡႀကီး မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းထားႏိုင္တာ  ဘာေၾကာင့္လို႔ ထင္ပါသလဲ။

ရွမ္းေတြက ရိုးတယ္၊ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္လည္း မဝင္စားဘူး နားလည္း မလည္ဘူး၊ ကခ်င္ျပည္နယ္က ရွမ္းကို ေျပာတာေနာ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔က ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ေနတယ္ေလ။ သူတို႔က "လယ္ရွိရင္ ရွမ္းရွိတယ္" ဆုိသလို လယ္လုပ္မယ္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္မယ္၊ အဲဒီေလာက္ပဲ ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ို ျပႆနာ ႀကီးႀကီးမားမား မျဖစ္ဘူးေပါ့။

ရွမ္းနီေတြလည္း လက္နက္ကိုင္လာၾကေတာ့  KIA နဲ႔  ပစ္ခတ္၊ တိုက္ခုိက္ၾကတာေတြ ပိုျဖစ္လာႏိုင္ပါသလား။
 
ၿခံဳၿပီးေျပာရရင္ အပစ္ရပ္မွကိုရမွာ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပင္မဟာ ရခုိင္ျပည္ မဟုတ္ဘူး။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရင္ ရခုိင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရႏိုင္တယ္။ အခုေျပာတဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုိတာက အပစ္ရပ္ရင္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေနၿပီ၊ က်န္တာကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသေဘာအရသက္သက္ေပါ့ေနာ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ အပစ္ရပ္လိုက္တာနဲ႔ ရခုိင္ အေရး ကိစၥေတြမွာ တုိင္းရင္းသားအားလံုး ပါလာမယ္ေလ။ ညီညြတ္သြားမယ္။ ဒီဘက္မွာလည္း ေျမာက္ပိုင္း အဖြဲ႔ထဲမွာ ‘ဝ’ အဖြဲ႔နဲ႔ KIA သြားေပါင္းတယ္ဆုိေပမဲ့လည္း ‘ဝ’ ဆုိတာကလည္း သူူတို႔ဘာသူတို႔ သူတုိ႔ခံယူခ်က္နဲ႔ ေနတာေလ။ ျမန္မာျပည္ႀကီးကို ၿခံဳၿပီးၾကည့္တဲ့ အေနအထားနဲ႔ ရပ္တည္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ကခ်င္ျပည္က်ေတာ့ KIA တုိ႔၊ ရွမ္းနီတို႔ဆုိတာက ျမန္မာျပည္ တစ္ျပည္လံုးကို ၿခံဳလႊမ္းၿပီးေတာ့ ခံစားၿပီးေတာ့ လုပ္ေနၾကတာ၊ အဲဒါေလး ကြာတယ္။   အပစ္ရပ္မွ ျပႆနာ ထပ္မႀကီးထြားမွာ၊ အခ်င္းခ်င္းထဲမွာလည္း ျပႆနာကို လွည့္ပတ္ၿပီးရွာေနတဲ့သူေတြအတြက္ အခ်ိန္အမ်ားႀကီးရသြားမယ္။ အခုက တပ္မေတာ္နဲ႔ KIA နဲ႔မွာ တစ္ဘက္က ျမင္တာ KIA လက္မွတ္ မထုိးဘူးေပါ့။ ျပည္သူေတြက ျမင္တာလည္း တစ္မ်ဳိးေပါ့၊ ဘာေၾကာင့္ လက္မွတ္မထိုးသလဲ၊ ဟိုဘက္ကလည္း အပစ္ရပ္ပါ ဆုိတာကို ဘာေၾကာင့္မို႔လို႔ မရပ္ေပးႏိုင္တာလဲေပါ့။   

ရွမ္းနီေတြ ျပည္သူ႔စစ္ဖြဲ႔ၿပီးလက္နက္ကိုင္လာၾကတာ ေနာက္ကြယ္က  ပေယာဂေတြပါတယ္လို႔ တခ်ဳိ႕က ယူဆတာကိုေရာ  ဘယ္လို သံုးသပ္ခ်င္ပါသလဲ။

ျမန္မာျပည္မွာ လူေတြကို လက္နက္ေပးႏိုင္တာ ဘယ္သူရွိလို႔လဲ၊ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ ေတြးၾကည့္လို႔ ရပါတယ္။ ျပည္သူ႔စစ္ေတြက ေသနတ္ကိုင္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကလည္း သူတုိ႔ကိုမွားတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ သူတို႔   ရင္ကြဲမတတ္ ခံစားထားရတာ။  အသံုးခ်ခံရတာက တစ္က႑။ ခံစားခ်က္ရွိတဲ့သူကို အျမတ္ထုတ္၊   အသံုးခ်တဲ့သူေတြက ျမန္မာျပည္မွာ ေပါမွေပါပဲေလ။ သူတုိ႔ခံစားခ်က္က ဘာလဲ၊ KIA က ငါတုိ႔ကို အခြန္ ေဆာင္ခုိင္းတယ္၊ (တပ္သားသစ္) စုေဆာင္းတယ္၊ မတရားလုပ္တယ္၊ ဒီခံစားခ်က္နဲ႔တစ္ခုနဲ႔ တည္လိုက္ေတာ့   ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္တဲ့သူေတြ၊ အာဏာတပ္မက္တဲ့သူေတြ ခဏေလး တည္ေပးလိုက္ေတာ့ ျပည္သူ႔စစ္ေတြ ေပၚလာတယ္ ဆုိတာ သူတုိ႔ေျပာတာ မွန္တယ္။ အရင္တုန္းက ဒီလို လက္နက္ မကိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ခံလိုက္ရတယ္ေပါ့၊ ႏွစ္ေပါင္း ေလးငါးဆယ္၊ နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္ဘူး။ ေသသြား၊ ဆံုးသြားတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတာ။ ရွိေတာ့ လက္နက္ ပံ့ပိုးေပးတယ္ ဆိုတာက သူတုိ႔ ပိုအားရွိတာေပါ့။    

ဆရာေတာ္နဲ႔ KIA ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းတခ်ဳိ႕ေတြ႔ေတာ့ သူတို႔က  ရွမ္းနီေတြရဲ႕အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြ လုပ္ေဆာင္ေပးမယ္လို႔ ေျပာပါသလဲ။

ကရင္ေတြ KNU ေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကာလ ျပန္ဝင္လာတဲ့အခါမွာ ကရင္ျပည္သူလူထုနဲ႔ ေတြ႔ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြအေပၚမွာ မွားသြားမိပါတယ္၊ အဲဒီမွားတာေတြကို ခြင့္လႊတ္ေပးပါဆုိၿပီး လုပ္တယ္။ အဲဒီလိုပဲ တြန္းတုိက္မိသြားတယ္ဆုိရင္ ဘာေၾကာင့္တုိက္မိသြားတာလဲ ဆုိတာကို ျပန္လာေျပာဖို႔ လိုမယ္ ဆုိေတာ့ "ေကာင္းၿပီ … ဒါဆုိ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ" ဆုိၿပီးေမးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔စစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးလည္း သူတုိ႔က ရွင္းျပတယ္။ သူတုိ႔က ဒါကို ေသခ်ာကို နားေထာင္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ထဲက ေကာ္မတီဝင္ကလည္း ဒါကို ေျပာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရွမ္းနဲ႔ ကခ်င္က တကယ့္္ညီအစ္ကိုလုိ ေနလာတဲ့အေၾကာင္း၊  အခုမွ ဒီလိုျဖစ္တယ္၊ ကြြြ်န္ေတာ္တို႔ လယ္လုပ္တာေတာင္မွ ရွမ္းေတြဆီက သင္ခဲ့ရတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကခ်င္ေတြက အရမ္းေဒါသႀကီးတယ္ တဲ့၊ အဲဒါေၾကာင့္  ရွမ္းေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကို မ်ားမ်ားသိဖို႔ လုပ္ရဦးမယ္ တဲ့။ ဒီလိုေတြ႔ဆံုေပးၿပီး ေျပာမွလည္း အထက္က သိတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ဘုန္းဘုန္း သူတုိ႔ကိုု ေျပာခဲ့တယ္၊  ဝန္းသုိဆရာေတာ္ႀကီးကို သြားဦးတုိက္ဖို႔ေပါ့။ တာေလာႀကီးေက်ာင္းကို ပစ္ထားတဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူတို႔ကို စိတ္ဆုိးေနတယ္။ သူတုိ႔ကလည္း ေျပာပါတယ္၊ အဲဒါကိုလည္း အေရးယူၿပီးၿပီေပါ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြကိုလည္း တြန္းသြား၊ တုိက္သြားမိတာအတြက္ ေမတၱာနဲ႔ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ေပးဖို႔ကို ခ်စ္ၾကည္ေရး မေနာပြဲ တစ္ပြဲလုပ္ဖို႔ ေျပာထားတယ္၊ ဒါလည္း သူတုိ႔ လက္ခံတယ္၊ ေသခ်ာ မွတ္ထားတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ (တပ္သားသစ္) စုေဆာင္းေရးနဲ႔ မုိင္းေထာင္တဲ့ ကိစၥကို မလုပ္ဖို႔၊ ရွမ္းေတြ အဖမ္းခံရတဲ့အခါ ျပန္လႊတ္ေပးဖို႔ ေျပာေပးေနတာပဲ။ အခုဆုိ အေယာက္ ၅ဝ ဝန္းက်င္ေလာက္ေတာင္ ရွိၿပီ။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ကလည္း ဘုန္းဘုန္းကို ေၾကာက္လို႔ လႊတ္ေပးတာ မဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔က အရင္ကတည္းက အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခင္မင္ ရင္းႏွီးခဲ့တဲ့ မိတ္ေဆြေတြျဖစ္ေတာ့   ဘုန္းဘုန္းတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ လုပ္လား၊ မလုပ္လား သူတုိ႔ သိတယ္ေလ။  သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္လည္း   ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ေတာ့ သူတုိ႔လည္း ႀကိဳးစားေနပါတယ္။  ရွမ္းနီေတြဘက္ကလည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံလာခဲ့ရတယ္ ဆုိေတာ့ ခ်က္ျခင္းႀကီး မယံုရဲေသးတာ ျဖစ္ေနတာေပါ့။

တည္ၿငိမ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္  ႏွစ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းကို ဘာမ်ား မိန္႔ၾကားခ်င္ပါသလဲ။

ရွမ္းေတြဘက္ကလည္း ခံစားခဲ့ရတာေတာ့ မွန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ခံစားသူအႀကိဳက္ သြားေနရင္ေတာ့ မၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္ဘူးေလ။  KIA ကုိ အျမစ္ျပတ္တုိက္လို႔ေရာ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားမွာလား။  ရွမ္းေတြကလည္း  ျပည္သူ႔စစ္လိုမ်ဳိးေပါ့ လက္နက္ကိုင္ၿပီး ကာကြယ္ေရးနဲ႔ ကလဲ့စားေခ်ေရးနဲ႔ မကြဲျပားျပန္ဘူးဆုိရင္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းပါ့မလား။ ကခ်င္ဒုကၡသည္စခန္းမွာရွိတဲ့ ကခ်င္ကေလး အမ်ားႀကီးဟာ တခ်ိန္က်ရင္ ကခ်င္စစ္သားမျဖစ္ဘူးလို႔ ေျပာႏိုင္သလား။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေမြးလာတဲ့ ရွမ္းကေလးေတြ အမ်ားႀကီးကလည္း ကခ်င္မုန္းတီးေရးအား ပိုမႀကီးလာႏိုင္ဘူးလား၊ အဲဒါကို စဥ္းစားရမွာ။ စည္းလံုးျခင္းသည္ အင္အားဆုိရင္ မစည္းလံုးျခင္းသည္ ဆံုးရံႈး၊ ပ်က္စီးျခင္းတရားပဲ ျဖစ္တာေပါ့။  ႏွစ္ဘက္ မ်ားမ်ား ေတြ႔ဆံုရမယ္။ စကား မ်ားမ်ား ေျပာရမယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ရဲ႕အလွက ရွမ္းနဲ႔ ကခ်င္ေတြရဲ႕လက္ထဲမွာပဲရွိတယ္။ ညီညြတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကခ်င္ျပည္နယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းလိမ့္မယ္။

ျဖည့္စြက္ မိန္႔ၾကားခ်င္တာမ်ားရွိပါေသးလား။

ျမန္မာျပည္ၾကီးက ေပါက္ကဲြေတာ့မယ့္ ဗံုးတစ္လံုး ျဖစ္ေနတယ္။  စစ္တပ္ကလည္း စစ္တပ္အတြက္ပဲ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ တိုင္းျပည္နဲ႔ျပည္သူကိုၾကည့္ေသာ စစ္တပ္ ျဖစ္ရမယ္။   အစိုးရကလည္း အစိုးရအတြက္ပဲ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ ျပည္သူႏွင့္အတူ ဆိုတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ျပည္သူ႕နဲ႔ အတူ ဝင္စားေပးမွ ရမယ္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးစကားဝိုင္းေတြကို ပခုကၠဴမွာ လုပ္တယ္၊ ကခ်င္မွာလည္း လုပ္လို႔ရတယ္။ အဲ့ဒါေတြက လံုးဝ ေကာင္းမယ္၊ လံုးဝ အေျဖေပၚလိမ့္မယ္။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတြကလည္း တိုင္းရင္းသား တစ္ခုတည္းအတြက္ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ သူမ်ားကို လူမ်ိဳးၾကီးဝါဒလို႔ ေျပာရင္ တိုင္းရင္းသားေတြကလည္း လူမ်ိဳးစြဲဝါဒ မရွိဖို႔ လိုမယ္။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကလည္း ဘာသာေရး အတြက္ပဲ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ ဘာသာေရးဆိုတာ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕ေနရမယ့္ကိစၥျဖစ္တယ္၊ အရိုင္းစိတ္ေတြကို ဘာသာေရး မ်က္ႏွာဖံုး မစြပ္ပါနဲ႔၊ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာ ဆိုျပီး သြားမယ္ ဆိုရင္လည္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ျပည္သူေတြကလည္း ျပည္သူအတြက္ပဲ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ အစိုးရ ဘာလိုေနလဲ၊ ျပည္သူေတြက ဝုိင္းဝန္းျပီး ကူညီေပးမွ ရမွာ။ အဲ့ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္က ေဟာ့ေပါ့ ခ်က္ရမယ္။ ေဟာ့ေပါ့ ဘာေၾကာင့္ ေကာင္းတာလဲ၊ အစံုပါတယ္ေလ။ ေဟာ့ေပါ့ မခ်က္ခင္ ပိန္းဥ၊ မံုညွင္း၊ ၾကက္သားဆိုျပီး ရွိမယ္။ အဲ့ဒါကို ပိန္းဥကလည္း ပိန္းဥမာန၊ မုန္ညွင္းကလည္း မုန္ညွင္းမာန ၾကက္သားကလည္း မင္းတို႔ကေတာင္ ဒီေလာက္ မာနၾကီးေသးရင္ကြာ ငါကလည္း မာနၾကီးတယ္ကြာ ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္လား။   ေကာင္းတာေတြ၊ မွန္တာေတြ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္ဘက္ကပဲ မွန္ေနေကာင္းေနရံုနဲ႔ အားလံုးေကာင္းႏုိင္၊ မွန္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မေကာင္းႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ကလူေတြကိုလည္း သည္းခံၿပီး လက္တြဲႏိုင္ရမယ္။ အခုက ကိုယ့္အတၱနာတာရွည္ေရာဂါ စြဲကပ္ေနတာ။ ေဟာ့ေပါ့ ခ်က္ဖို႔လိုပါမယ္။ ။

Comments