ေ႐ႊဝါေရာင္ေျခာက္အိပ္မက္မ်ား ၁၁ ႏွစ္အလြန္ ပင္ပန္းဆင္းရဲေနၾကသူမ်ား


ဝင္းနႏၵာ (Myanmar Now) ● ေ႐ႊဝါေရာင္ေျခာက္အိပ္မက္မ်ား ၁၁ ႏွစ္အလြန္ ပင္ပန္းဆင္းရဲေနၾကသူမ်ား
(မုိးမခ) စက္တင္ဘာ ၂၅၊ ၂၀၁၈

စစ္အာဏာရွင္ကို အန္တုခဲ့ၾကသည့္ ဗုဒၶ၏သားေတာ္ ရဟန္းအမ်ားအျပား ေထာင္က်၊ ၫွဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ခံခဲ့ရၿပီး ျပန္လြတ္လာသည့္အခါတြင္လည္း စစ္အစိုးရေခတ္က ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ သံဃစည္းမ်ဥ္းဥပေဒတစ္ခုေၾကာင့္ ေက်ာင္းတိုက္ အမ်ားအျပားက လက္မခံရဲၾကသျဖင့္ ဒုကၡဆင္းရဲခံေနရသည့္ ရဟန္းမ်ား၊ လူထြက္ ဘဝပ်က္သြားၾကသည့္ ရဟန္းမ်ား ရွိေနသည္။ (အထူးေဆာင္းပါး)

ရန္ကုန္ — ေ႐ႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးဟု လူသိမ်ားသည့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ဗုဒၶဘာသာသံဃာေတာ္မ်ား ဦးေဆာင္ လမ္းေလၽွာက္ခ်ီတက္ဆႏၵျပပြဲမ်ား ၿဖိဳခြင္းခံခဲ့ရၿပီးေနာက္ ၁၁ ႏွစ္အၾကာတြင္ ေနစရာ ေက်ာင္းအတြက္ ဆင္းရဲခက္ခဲစြာ႐ုန္းကန္ေနရသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားထဲတြင္ ဦးစႏၵိမာလည္း တစ္ပါးအပါအဝင္ျဖစ္သည္။
၂၀၀၇ ခုႏွစ္ သံဃာဆႏၵျပပြဲမ်ားကာလက သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္ မဂၢင္ေက်ာင္းတိုက္တြင္ သီတင္းသုံးရင္း ဆႏၵျပပြဲမ်ားတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည့္ ထိုဦးပၪၥင္းကို ေက်ာင္းေဟာင္းကေရာ တျခားေက်ာင္းတိုက္မ်ားကပါ လက္မခံသျဖင့္ ေတာင္ဒဂုံစက္မႈဇုန္ အနီး၌ သုံးထပ္အုတ္ေက်ာင္းေဆာင္ တည္ေဆာက္ေနသည္မွာ ငါးႏွစ္ခန္႔ၾကာျမင့္ၿပီျဖစ္သည္။
ဦးစႏၵိမာ အပါအဝင္ ရဟန္းသုံးပါး သီတင္းသုံးေနထိုင္သည့္ ေပ ၂၀ ခန္႔က်ယ္ဝန္းသည့္ ထိုအုတ္ေက်ာင္းေလးကို ငါးႏွစ္ခန္႔ၾကာေအာင္ ေဆာက္လုပ္ေနခဲ့ေသာ္လည္း ဘ႑ာေငြအခက္အခဲေၾကာင့္ ပတ္တီးမကိုင္ အေခ်ာမသပ္ ႏိုင္ေသးေပ။
ျပန္လြတ္တုန္းကဆို ေနစရာေက်ာင္းမရွိဘူး။ ေက်ာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး မွာ ေက်ာင္းထိုင္ကိုေလၽွာက္ထားၿပီး ေျပာင္းေနရတယ္ ဟု ဦးစႏၵိမာက မိန္႔သည္။ ေ႐ႊဝါေရာင္ဆႏၵျပပြဲမ်ားအၿပီး တစ္ႏွစ္ခန္႔အၾကာတြင္ ၎ကို ဖမ္းဆီးရမိခဲ့ၿပီး ေထာင္ထဲတြင္ သုံးႏွစ္ခြဲခန္႔ေနခဲ့ရသည္။
ေ႐ႊဝါေရာင္သံဃာမ်ားအနက္ သတင္းသုံးရန္ေနရာအခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ လူဝတ္လဲ ခဲ့သူအမ်ားအျပား ရွိခဲ့သည္ဟု သူကဆက္မိန္႔သည္။
ေ႐ႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည့္ တာေမြၿမိဳ႕နယ္ ရတနာမာန္ေအာင္ ေက်ာင္းတိုက္တြင္ သီတင္းသုံးခဲ့ဖူးသူ ဦးေခမာစာရကေတာ့ သီတင္းသုံးရန္ ေက်ာင္းအခက္အခဲေၾကာင့္ လူဝတ္လဲခဲ့ရသည္။ ဦးေခမာစာရ တစ္ျဖစ္လဲ ဦးခ်မ္းသာသည္ သံဃာမ်ားဦးေဆာင္ကာ ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္ကာ သပိတ္ေမွာက္ရာတြင္ ပါဝင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေထာင္ဒဏ္ ၁၈ ႏွစ္အခ်ခံရကာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။
ေထာင္ကထြက္လာတဲ့သံဃာတစ္ပါးကို တျခားေက်ာင္းေတြကလည္း လက္မခံခ်င္ဘူး။ ဘဝရပ္တည္ဖို႔ သိပ္ခက္ခဲၾကတယ္။ ဒါေတြကေမ့လို႔လည္းမရဘူး ကိုယ္တိုင္နာက်င္ခံစားခဲ့ရတယ္ ဟု အသက္ ၃၈ ႏွစ္ ရွိသည့္ ဦးခ်မ္းသာ (ဦးေခမာစာရ)က ဆိုသည္။
ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္ၿပီးေနာက္ တစ္ႏွစ္ခန္႔သကၤန္းဝတ္ဘဝျဖင့္ ေက်ာင္းအႏွံ႔ေလၽွာက္ထား သီတင္းသုံးခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေက်ာင္းေနရာ ပိုမိုခက္ခဲလာ ျခင္းေၾကာင့္ လူဝတ္လဲကာ လယ္ယာေျမအလုပ္သမားအေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားထဲတြင္ လိုက္ပါေဆာင္႐ြက္ေနသည္။
ေ႐ႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ၁၁ ႏွစ္ၾကာၿပီးေနာက္ ခ်ိဳ႕တဲ့စြာ ေနထိုင္ေနသည့္ ေ႐ႊဝါေရာင္သံဃာေတာ္ မ်ားထဲတြင္ သက္ေတာ္ ၆၆ ႏွစ္၊ ဝါေတာ္ ၄၂ ဝါရွိၿပီျဖစ္သည့္ ဦးဇဝန လည္း တစ္ပါးအပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ၎သည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ ေ႐ႊေတာင္ ေက်ာင္းတိုက္၌သီတင္းသုံးခဲ့သည့္ ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္သည္။
ယခု သန္လ်င္တံတားအနီး တြင္တဲထိုးကာ ေက်ာင္းအျဖစ္သီတင္းသုံးေနသည့္ ဦးဇဝနသည္ ေ႐ႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးကာလက ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္အေရးအခင္းႏွင့္ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ကံေဆာင္သပိတ္တို႔တြင္ ဦးေဆာင္ပါဝင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေရွ႕မွာ တစ္ႀကိမ္ ေထာင္နန္းစံခဲ့ရၿပီးျဖစ္သည့္ ၎သည္ ေ႐ႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးအၿပီးမွာလည္း ေထာင္ဒဏ္ သုံးႏွစ္က်ခံခဲ့ရသည္။
သံဃနာယကက ဥပေဒထုတ္ထားေတာ့ အရင္ေနခဲ့တဲ့ေက်ာင္းမွာ ေနလို႔မရေတာ့ဘူး။ လူထြက္သြားတဲ့ သံဃာေတြနဲ႔လည္း အဆက္အသြယ္မရေတာ့ဘူး။ က်န္းမာေရးမေကာင္းလို႔ဘဝပ်က္သြားတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေလးေတြ ရွိတယ္။ ဦးပၪၥင္းလည္း တဲပုတ္နဲ႔တစ္သက္လုံးေနရမယ့္ ပုံစံမ်ိဳးရွိပါတယ္။ အသက္ႀကီးမွ ထြက္ဖို႔မစဥ္းစားေတာ့ ဘူး ဟု မိန္႔သည္။
ေ႐ႊဝါေရာင္တြင္ ပါဝင္ခဲ့သည့္ သံဃာမ်ားအနက္ ေနစရာေက်ာင္းတိုက္ အဆင္ေျပသြားသည့္ အနည္းငယ္မၽွေသာ ရဟန္းမ်ားထဲတြင္ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ တစ္ပါးျဖစ္သည့္ ဦးစႏၵာသီရိလည္း အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ၎သည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ေထာင္မွျပန္လြတ္လာခဲ့ခ်ိန္မွစကာ သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္ ေ႐ႊသိမ္ေက်ာင္းတိုက္က လက္ခံသျဖင့္ သီတင္းသုံးလ်က္ရွိသည္။
အိမ္မွာဆိုအေဖအေမလို ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ရဲ႕သေဘာထားႀကီးမႈေၾကာင့္ ျပန္ေနခြင့္ရတာ။ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြ ရွိေတာ့ ေက်ာင္းေတြကလက္မခံရဲၾကဘူး။ ေ႐ႊဝါေရာင္မွာဆို ဦးပၪၥင္းတို႔လို ဦးေဆာင္ေတြ ေလာက္ပဲ ေက်ာင္းေနခြင့္ျပန္ရတာ အပါးေတာ္ေတာ္နည္းနည္းပဲရွိတယ္။ က်န္တဲ့သံဃာငယ္ေတြမွာ ေက်ာင္းေတြကျပန္လက္မခံေတာ့ လူဝတ္လဲ ဘဝပ်က္ေတြျဖစ္ကုန္ၾကတာေတြရွိပါတယ္ဟု ၎က မိန္႔သည္။
၂၀၀၇ ေ႐ႊဝါေရာင္သံဃာ့ အေရးအခင္းတြင္ ေရွ႕တန္းမွ တက္တက္ႂကြႂကြပါဝင္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းတိုက္အခ်ိဳ႕ကို စစ္အစိုးရက ခ်ိပ္ပိတ္ခဲ့သည္မွာ ယခု အထိျဖစ္သည္။
ထိုအခ်ိန္က ေက်ာင္းမ်ားမွာ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေစာင့္ၾကည့္သည့္ ကာလျဖစ္ေန၍ ေ႐ႊဝါေရာင္ သံဃာ့ အေရးအခင္းတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည့္ သံဃာေတာ္မ်ားျဖစ္လၽွင္ မည္သည့္ေက်ာင္းမွ လက္မခံရဲခဲ့ေပ။ သို႔ေသာ္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အစိုးရေခတ္ေရာက္လာသည္အထိ လည္း အမ်ားစုက ျပန္လက္မခံၾကေသးေပ။

● စစ္အစိုးရေခတ္ကထုတ္ခဲ့သည့္ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း
ထိုသို႔ ေက်ာင္းတိုက္မ်ားသို႔ ျပန္ေနခြင့္မရွိသည္မွာ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ (နဝတ) က ျပ႒ာန္းၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကက ထုတ္ျပန္လိုက္ခဲ့သည့္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းဆိုင္ရာ ဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္ေၾကာင့္ဟု ေ႐ႊဝါေရာင္ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ၿပီး ေထာင္ထဲတြင္ ငါးႏွစ္ေနခဲ့ရသည့္ ဦးပ႑ာဝံသက မိန္႔သည္။
သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းဆိုင္ရာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ သံဃာမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ျခင္း မျပဳလုပ္ရန္၊ သံဃာဂိုဏ္းကိုးဂိုဏ္းမွတပါး တျခားေသာသံဃာအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ဖြဲ႕စည္းျခင္းမ်ား မျပဳလုပ္ရန္ဟု ပါရွိသည္။ ေဖာက္ဖ်က္က်ဳးလြန္မိပါက သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းဆိုင္ရာဥပေဒ ပုဒ္မ-၁၀ ႏွင့္ ၁၁ အရ ေထာင္ဒဏ္အသီးသီး ခ်မွတ္ႏိုင္သည္ဟု ပါရွိသည္ဟု ဆိုသည္။
ဒီေန႔ဒီခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေထာင္က်ခဲ့တဲ့သံဃာေတြဟာ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကရဲ႕ ၫႊန္ၾကားခ်က္နဲ႔မကိုက္ညီလို႔ ယခင္ေက်ာင္းတိုက္ကဆရာေတာ္ေတြက ဒီသံဃာေတြကို ျပန္လည္လက္ခံရဲ ျခင္းမရွိဘူး။ တကယ္လို႔လက္ခံရင္လည္း အဲ့ဒီဆရာေတာ္ေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယက က ေန အဆင့္ဆင့္အေရးယူေဆာင္႐ြက္ျခင္းခံရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ မူလေက်ာင္းေတြမွာ ျပန္လည္သီတင္းသုံးခြင့္မရွိတာ ျဖစ္တယ္ ဟု ဆရာေတာ္က ဆက္မိန္႔သည္။
အဆိုပါ ဥပေဒ ပုဒ္မ-၁၀ တြင္ မည္သူမဆို သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္ကို ၿပိဳကြဲပ်က္စီးေစရန္ စည္း႐ုံးျခင္း၊ လႈံ႔ေဆာ္ျခင္း၊ ေဟာေျပာျခင္း၊ ေရးသားျဖန္႔ခ်ိျခင္းမျပဳရဟုလည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ-၁၁ တြင္ ရဟန္း သို႔မဟုတ္ သာမေဏတစ္ပါးပါးကို သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္း အေျခခံစည္းမ်ဥ္း၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္က အေရးယူဆုံးမသည့္အခါ ထိုသို႔ ဆုံးမခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဆုံးမသည့္အတိုင္း လိုက္နာရမည္ ဆိုသည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
ပုဒ္မ ၁၀ သည္ေထာင္ဒဏ္ေျခာက္လမွ သုံးႏွစ္အထိခ်မွတ္ခံရႏိုင္ၿပီး ပုဒ္မ ၁၁ သည္ေထာင္ဒဏ္ ၆ လအထိ ခ်မွတ္ႏိုင္ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္သီတင္းသုံးသည့္ ဝါဆိုသံဃာမ်ားအား ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယက ၏အေျခခံသံဃာ့ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
လမ္းေဘးမွာေက်ာင္းမရွိ ကန္မရွိနဲ႔ေနေနရတာေတြဟာ ဝိနည္းစည္းကမ္းနဲ႔မညီဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ မိမိတို႔သက္ဆိုင္ရာ မူလဆရာေတာ္ေတြကေန သံဃာေတြကို ျပန္ၿပီးလက္ခံေပးႏိုင္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြထုတ္ေပးရင္ေတာ့ သံဃာေတြဟာသူတို႔ရဲ႕ေက်ာင္းေတြမွာ ျပန္ဝါဆိုခြင့္ရွိတာေပါ့ ဟု ဦးပ႑ာဝံသက ဆက္လက္မိန္႔ၾကားသည္။
ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယက မွခ်မွတ္ထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအခ်ိဳ႕မွာ ေထရဝါရမူႏွင့္ မကိုက္ညီသည့္အတြက္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအခ်ိဳ႕ ပယ္ဖ်က္ေပးရန္ ျပန္လည္သုံးသပ္မႈမ်ားျပဳလုပ္သင့္သည္ ဟု ၎က အႀကံျပဳေတာင္းဆိုသည္။
အရပ္သားအစိုးရလက္ထက္လည္း ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒီသံဃာေတြေက်ာင္းျပန္ေနႏိုင္ေရးဆိုတာ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာ နာယက အေပၚမွာပဲမူတည္တယ္ ဟုေျပာသည္။

● ေသြးေျမက်ေသာေန႔
အၾကမ္းဖက္ႏွိမ္နင္းခံရသည့္ ေန႔ျမင္ကြင္းႏွင့္ အသံမ်ားမွာ ၁၁ ႏွစ္ၾကာသြားခဲ့ေသာ္လည္း ဦးစႏၵာသီရိကမူ မေမ့ႏိုင္ေသးပါ။
ဦးပၪၥင္းတို႔ ေမတၱာသုတ္ပဲ အဆက္မျပတ္႐ြတ္ခဲ့ၾကတာ။ လမ္းမႀကီးေဘးက ဆိုင္ခန္းေလးေတြက ‘အရွင္ဘုရားတို႔ ဒီထဲဝင္ခဲ့ ဒီထဲဝင္ခဲ့ …‘လုပ္လိုက္ၿပီ ဟိုမွာတကယ္႐ိုက္လိုက္ၿပီ ဆိုတဲ့ ေအာ္သံေတြ ၾကားခဲ့ရတယ္ ဟု ေထာင္ထဲတြင္ငါးႏွစ္ေနခဲ့ရသည့္ ၎က မိန္႔သည္။
ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္ခတ္ၿဖိဳခြင္းခံရေသာ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ အနားရွိ ဆိုင္ခန္းမ်ား၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား အတြင္းသို႔ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ခဲ့ ၾကၿပီး မတိမ္းေရွာင္ႏိုင္ခဲ့သည့္ ရဟန္း၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အသင့္ေနရာခ်ထားသည့္ စစ္ထရပ္ကားမ်ားျဖင့္ ဖမ္းဆီးခဲ့သည္ ဟု ၎က ျပန္ေျပာင္းမိန္႔သည္။
ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ ရဟန္းရွင္လူမ်ားကို စစ္ေၾကာေရးစခန္း တစ္ခုျဖစ္သည့္ အင္းစိန္ အစိုးရနည္းပညာသိပၸံဝင္း အတြင္း ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခဲ့ၿပီး စစ္ေၾကာေရးကာလ၌ ရဟန္းမ်ားကို ဆိုးဆိုး႐ြား႐ြား ႐ိုက္ႏွက္ေမးျမန္း ခဲ့သည္ဟု ဆက္ေျပာသည္။
ဦးစႏၵိမာကလည္း စစ္ေၾကာေရးကာလ၌ ႀကဳံေတြ႕ခံစားခဲ့ရသည္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး “႐ိုက္တဲ့သူကပဲ ေျပာင္းသြားတာ။ အ႐ိုက္ခံရတဲ့သူကေျပာင္းမွမေျပာင္းဘဲကို။ ဒီေကာင္ေတြေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္။ သူေမးတာမေျဖလို႔ သူစီးထားတဲ့ဖိနပ္ခၽြတ္ၿပီး ငါ့ကိုပါး႐ိုက္တာ။ အေရွ႕ကေမးလို႔ ေျဖတာေနာက္က်ရင္ ေနာက္ကလူကတုတ္နဲ႔ေခါင္းကို ထပ္႐ိုက္တယ္ ဟု ဆိုသည္။
နံပါတ္တုတ္ျဖင့္ ေျခေထာက္မ်ားအေပၚသို႔ လွိမ့္ျခင္း၊ ဖိနပ္ျဖင့္ပါး႐ိုက္ျခင္း၊ ဘီယာဖန္ခြက္ျဖင့္ ေခါင္းကို ႐ိုက္ႏွက္ျခင္းမ်ား ႀကဳံေတြ႕ခံစားခဲ့ ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က ေျပာျပသည္။ စစ္ေၾကာေရးအလြန္ ေထာင္တြင္း ၌လည္း ႐ုပ္ပိုင္း၊ စိတ္ပိုင္း စသည္ကို ၫွဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ခဲ့ၾကေသးသည္ဟု ရဟန္းဘဝျဖင့္ ေထာင္တြင္း ငါးႏွစ္ေနထိုင္ခဲ့ရသူ ဦးေခမာစာရ တစ္ျဖစ္လဲ ဦးခ်မ္းသာ ကေျပာသည္။
ေထာင္တြင္း၌ ေဆးကုသမႈမေပးျခင္း၊ မိလႅာစနစ္ဆိုး႐ြားျခင္းႏွင့္ လူမဆန္စြာ႐ိုက္ႏွက္မႈမ်ားကို ခံစားခဲ့ရၿပီး သံဃာေတာ္အခ်ိဳ႕မွာ ေထာင္တြင္း၌ပင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူရေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
ညႏွစ္နာရီေလာက္မွာ တိုက္ခန္းေတြေရွ႕ကေန ဂေလာင္..ဂေလာင္ေလာင္ နဲ႔ ေသာ့တြဲေတြဆြဲၿပီး လမ္းေလၽွာက္ တယ္။ သူတို႔မေက်နပ္တဲ့အခန္းတစ္ခန္းထဲ ဝင္ၿပီးေတာ့႐ိုက္ႏွက္တယ္။ ဒီေသာ့တြဲလာတာနဲ႔ ငါ့မ်ားလာေခၚ တာလား ႐ိုက္ေတာ့မလား ထုေတာ့မလားဆိုတဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ေပါ့။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေဝးလံတဲ့ေနရာ ေတြကို ပို႔ပစ္တယ္ ဟု ဆိုသည္။
ေ႐ႊဝါေရာင္သံဃာ့အေရးအခင္းတြင္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီသံဃာမ်ား ဖမ္းဆီးခံရၿပီး သံဃာအပါး ၃၀၀ နီးပါးက ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံခဲ့ရသည္ဟု ေ႐ႊဝါေရာင္သံဃာ့သမိုင္း စာအုပ္ထုတ္ရန္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ ပခုကၠဴ မွ ေ႐ႊဝါေရာင္ဆရာေတာ္မ်ားထံတြင္ စစ္တမ္းေကာက္ယူ ျပဳစုေနသည့္ မႏၲေလးေ႐ႊဝါေရာင္ ဆရာေတာ္ ဦးပါကဋ ကမိန္႔သည္။
ေငြၾကာယံ၊ ေ႐ႊေတာင္၊ မဂၢင္ ၊ ေျခာက္ထပ္ႀကီးစသည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ညတြင္းခ်င္းစီးနင္းခံရၿပီး ေက်ာင္းမ်ား၌ပင္ အသက္ဆုံးခဲ့ရသည့္ သံဃာေတာ္မ်ားရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း စာရင္းအတိအက်ကို ျပန္လည္ေကာက္ ယူႏိုင္ရန္ ခဲယဥ္းသည္ဟု ၎က မိန္႔သည္။

● သပိတ္မလွန္ေသး
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ တို႔၏ဘဝသည္ ရဟန္းသံဃာတို႔၏ဘဝႏွင့္ဆက္ႏႊယ္ေနသည္။ စားဝတ္ေနေရးက်ပ္တည္းမႈ ကို ခါးစည္းခံေနရသည့္ ျပည္သူလူထု၏ညည္းတြားမႈသည္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာသံဃာထုကို လမ္းေပၚထြက္ေစခဲ့သည့္ အဓိကအခ်က္ ျဖစ္သည္ဟု ဦးစႏၵာသီရိက မိန္႔သည္။
အိမ္ေရွ႕မွာရပ္ေနေပမယ့္ အိမ္ေနာက္က ျပႆနာျဖစ္ေနတဲ့အသံကို ၾကားရရင္ အဲ့ဒီရဟန္း ခ်က္ခ်င္းေတာ့ဘာမွ မလုပ္ေပးႏိုင္ေပမယ့္ အဲ့ဒီစိတ္ကသူ႕ရင္ထဲေရာက္ၿပီး သူေလၽွာက္သြားေနမွာပဲေလ ဟု ၎ကဆိုသည္။
ကုန္ေဈးႏႈန္းႏွင့္ ႐ုတ္တရက္ျမႇင့္တင္လိုက္သည့္ စက္သုံးဆီေဈးႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းရန္ မင္းကိုႏိုင္ အစရွိသည့္ ၈၈ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ရန္ကုန္တြင္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကသလို ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာတို႔ ကလည္း မေကြးတိုင္း ပခုကၠဴၿမိဳ႕တြင္ ပရိတ္႐ြတ္ဆိုကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာနည္းလမ္းျဖင့္ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုသည့္ သံဃာမ်ားအား လုံထိန္းမ်ားက ဓာတ္တိုင္တြင္ႀကိဳးတုပ္႐ိုက္ႏွက္သည့္ အေပၚ ေတာင္းဆိုသည့္အတိုင္း စစ္အစိုးရက ခုနစ္ရက္အတြင္း မေတာင္းဆိုသည့္အတြက္ ပတၱနိကၠဳဇၨနကံေဆာင္ကာ သပိတ္ေမွာက္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။
အစိုးရအဆက္ဆက္ ေျပာင္းလဲခဲ့ေပမယ့္ သံဃာကိုေစာ္ကားခဲ့သည့္ အစိုးရအေနျဖင့္ သပိတ္ျပန္လွန္ရန္ သံဃာထုအားျပန္လည္ မေတာင္းပန္ျခင္းေၾကာင့္ တိုင္းျပည္သည္ သံဃာ့ကံထိုက္ကာ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးတို႔၌ အဆင္မေျပမႈမ်ားႀကဳံေတြ႕ေနရၿပီး ေ႐ႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး၏ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားမွာလည္း ယခုထိတိုင္ မေအာင္ျမင္ေသးေၾကာင္း ဆရာေတာ္ဦးစႏၵာသီရိ က မိန္႔သည္။

အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက သံဃာကိုၫွဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ခဲ့တဲ့ သူေတြက ယေန႔အခ်ိန္အထိ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေနရာမွာ ရွိေနေသးတယ္။ အဲ့ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြက သံဃာထုကို ျပန္ေတာင္းပန္ရမယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ေဟာၾကားခ်က္အရ သပိတ္ေမွာက္ ခံထားရသူေတြက သပိတ္ကိုျပန္လွန္ဖို႔ ျပန္လည္ (ဝန္ခ်ေတာင္းပန္) ေလၽွာက္ထားျခင္းမရွိရင္ ဘုန္းႀကီးတို႔ကိုယ္တိုင္က သပိတ္ကိုျပန္လွန္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူး ဟု မိန္႔သည္။



၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အေရးအခင္းကာလ စစ္တပ္က ညဘက္ဝင္စီးကာ သံဃာအမ်ားအျပားကို ႐ိုက္ႏွက္ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားၿပီးေနာက္ ေနာက္တစ္ရက္တြင္ ေတြ႕ရသည့္ ေတာင္ဥကၠလာပ ၿမိဳ႕နယ္ေငြၾကာရံေက်ာင္းတိုက္။ (ဓာတ္ပုံ - မိုးမခ ဝက္ဘ္ဆိုက္)


ေတာင္ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ သစၥဝတီေက်ာင္းတိုက္၌ ယခုလအေစာပိုင္းက ေတြ႕ရသည့္ ဦးစႏၵိမာ (ဓာတ္ပုံ - ဝင္းနႏၵာ/Myanmar Now)


 ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ ေ႐ႊေတာင္ေက်ာင္းတိုက္၌ ယခုလအေစာပိုင္းက ေတြ႕ရသည့္ ဦးပ႑ဝံသ  (ဓာတ္ပုံ - ဝင္းနႏၵာ/Myanmar Now)

ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းအတြင္း ေတြ႔ရသည့္ ဦးစႏၵာသီရိ   (ဓာတ္ပုံ - ဝင္းနႏၵာ/Myanmar Now)





0