K ၿငိမ္းခ်မ္း - လြင့္ေနတဲ့လမ္းထဲက ကဗ်ာေတြ
(မိုးမခ) ဇန္န၀ါရီ ၂၃၊ ၂၀၁၉
ျမန္မာကဗ်ာေလာကအတြက္ ၂၀၁၈ခုႏွစ္ကတည္းက ေလာကဓံရဲ႕ရက္စက္မႈေတြဟာ ၂၀၁၉ထိ ကူးစက္လိုက္လာခဲ့ပါတယ္။ အေကာင္းလိုက္လာတာ မဟုတ္တာကေတာ့ အေသအခ်ာျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ထဲမွာပဲ ကဗ်ာဆရာႀကီး ေမာင္ေအာင္ပြင့္၊ ကဗ်ာဆရာ လူအိမ္တို႔ကြယ္လြန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ခု ၂၀၁၉ေရာက္လို႔ အပူေတြ အေငြ႔မပ်ံေသးမီ ကဗ်ာဆရာမိေႏွာင္း၊ ကဗ်ာဆရာ ယမံုတို႔ မေရွးမေႏွာင္း ကြယ္ လြန္ခဲ့ၾက ရျပန္ပါတယ္။ ကဗ်ာေလာကအတြက္ ကံၾကမၼာက ၀မ္းနည္းပူေဆြးမႈေတြကို ဆက္တိုက္ေပးခ်င္ေနတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ လူ၊ ခႏၶာကိုယ္ကိုသာ ျပန္လည္ေခၚယူသြားလို႔ရေပမယ့္ သူတို႔ကဗ်ာေတြကိုေတာ့ ေသစား ေသေစလုပ္ လို႔မရဘူးဆိုတာ ေသမင္းသိသင့္ေနပါၿပီ။ ေနာင္တရသင့္ေနပါၿပီ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ကဗ်ာဆရာေတြဟာ စစ္အာဏာရွင္လက္ထက္ေတြကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရာမွာလည္း အာဏာရွင္တို႔ေပးတဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို ရင့္ေကာ့ေခါင္းခါၿပီး အေနဆင္းရဲေနေတာင္ သူတို႔အႏု ပညာကဗ်ာ မနိမ့္က် မဆင္းရဲခဲ့ၾကဘူး။ စစ္ေဘးအျပင္ အျခားဘာေဘးမွ မမႈဘဲ စစ္အာဏာရွင္ေတြမ်က္မုန္းက်ိဳးရေလာက္ေအာင္ အသည္းမာ၊ေခါင္းမာစြာနဲ႔ သူတို႔(စစ္၀ါဒီေတြ)တားျမစ္တဲ့ကဗ်ာေတြကိုေရး သားခဲ့၊ လူထုထံမွာ မွတ္ေက်ာက္တင္ခံခဲ့ၾကလို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာကဗ်ာကိုေလ့လာရာမွာလည္း သူတို႔ကဗ်ာတင္မကဘဲ သူတို႔ရပ္တည္ခ်က္ ခံယူခ်က္နဲ႔ အဲဒီခံယူခ်က္ေတြကို ဘယ္လို အသက္ေပးကာကြယ္သြားသလဲဆိုတာကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေဖာက္ျပန္ဖို႔ လြယ္ကူတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ သူတို႔ဟာ ထမင္းတလုတ္အတြက္ ထင္းခုတ္စားႏိုင္ခဲ့ၾကလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုကဗ်ာေလာက အေျခအေနကေရာ ဘယ္လိုမ်ိဳးရွိေနပါလဲ။
လူဦးေရ သန္း၅၀ေက်ာ္မွာ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္ေ၀ေရးမွာ အုပ္ေရတေထာင္(တခ်ိဳ႕စာအုပ္ ငါးရာပဲထုတ္ႏိုင္) ထုတ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒါက ထုတ္ေ၀မႈအပိုင္း၊ ကဗ်ာစာအုပ္ တေထာင္ထုတ္လို႔ အကုန္ကုန္တယ္ဆို တဲ့က ဗ်ာဆရာက လက္ခ်ိဳးေရလို႔ရပါေသးတယ္။ စာဖတ္ျခင္းဓေလ့ကို စိစစ္ေရးအစရွိသျဖင့္ နည္းမ်ိဳးစံုသံုး ေခ်မႈန္းခဲ့တဲ့ စစ္၀ါဒီေတြရဲ႕ပေယာဂအၾကြင္းအက်န္ေတြလို႔သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္မြဲ ျပာက်ေအာင္ စစ္၀ါ ဒီေတြ သူတို႔ကိုယ္က်ိဳးကိုသာ ၾကည့္ခဲ့ၾကတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲေတြပါပဲ။
ကဗ်ာဆရာေတြကေရာ ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ အဲဒီအခ်က္ေတြကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားေလ့ေတာင္ ရွိပံုမရပါဘူး။ ယေန႔ထိ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြက အစဥ္မျပတ္ ေရးေနထုတ္ေနၾကတာက သက္ေသပါပဲ။
ခု ကဗ်ာဆရာ မင္းညႊန္႔လႈိင္ကလည္း သူ႔ရဲ႕တကိုယ္ေတာ္ကဗ်ာစာအုပ္ျဖစ္တဲ့ တလြင့္လြင့္လမ္း အမည္ရွိ ကဗ်ာစာအုပ္ကို ျမႀကိဳးၾကားစာအုပ္တိုက္ကေန ၂၀၁၉ခုႏွစ္ ႏွစ္စမွာ ထုတ္ေ၀ထားပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာ မင္းညႊန္႔လႈိင္ကို အုပ္စုလိုက္ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားမွာ ေတြ႔ရေပမယ့္ တကိုယ္ေတာ္ကဗ်ာစာအုပ္အျဖစ္ ခုမွေတြ႔ရွိရတာျဖစ္ပါတယ္။
စာအုပ္မွာ ကဗ်ာဆရာ ၿငိမ္းေ၀(ကဗ်ာ့အိုးေ၀)က အမွာစာေရးသားထားၿပီး ကဗ်ာ ၅၁ပုဒ္ ပါ၀င္ပါတယ္။ ပါ၀င္တဲ့ကဗ်ာေတြကေတာ့ ေျခရာေဖ်ာက္ ျမႀကိဳးၾကာ၊ ျမစ္၀ွမ္းလြင္ျပင္ေတာအုပ္၊ နဒီကမ္းက ပန္း ေက်ာင္း၊ တံတား၊ ဥယ်ာဥ္ၿမိဳ႕ေတာ္၊ သားစဥ္ေျမးဆက္ဗာဒံရိပ္၊ စက္ရပ္သတင္း၊ အုတ္က်ိဳးေလး သူမ၊ လျပည့္ေန႔၊ ဓားေတာင္မ်ား၊ မီးပင္လယ္မ်ားႏွင့္ ၾကာပန္းတစ္ပြင့္၊ ၿမိဳ႕ကိုေခၚလာသူေတြ၊ တူႏိုင္မယ္မထင္ၾကနဲ႔၊ ပန္းရံဆရာ၊ ေမးခြန္းေတြက ေသမသြားဘူး၊ ေတာင္ေပၚလမ္း၊ သီဟကထာ၊ ေႏြဥတုသို႔ေတး၊ ေဖေဖက ခဏေလးခဏေလးေျပာၿပီး ခဏခဏ၊ ေရထဲမွ သတင္းေပးပို႔ခ်က္၊ က်ည္ဆန္၊ ေတာ္ရံုရြာေပါ့ မိုးနတ္သား၊ ေအး ေအးလူလူ ထူးထူးဆန္းဆန္း၊ ရိုးမျဖတ္လမ္း၊ ေသဆံုးသြားတဲ့ ျပတင္းေပါက္၊ လူႀကီးမင္းသို႔၊ မီးရဲ႕သမိုင္း၊ ရင္ခုန္သံမနက္ခင္း၊ လိပ္ျပာလွတဲ့ၿမိဳ႕၊ ဒဂုန္ တာရာ(သို႔) ပန္းႏုေရာင္အိုၾကယ္၊ ေမေမေဆာက္တဲ့အိမ္၊ အေဖ ဆိုတာ၊ လာျခင္းေကာင္းတဲ့ေနာက္က်မႈ သို႔ေသာ္ တန္ပါသည္ပိေတာက္၊ ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ ေအာ္သံ၊ မိုးစိုေနတဲ့ျမင္း၊ ငါ့ကို အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ျပန္ေပး၊ ေတာသူမေလး အေ၀း၊ အဲဒီႏိုင္ငံဟာ တကယ္ရွိ ရဲ႕လား ၀ီကီပီးဒီးယား၊ ေႏြဇာတ္ညႊန္း၊ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့လက္၊ သူမရဲ႕သႀကၤန္၊ ေပါက္ေခါင္း၊ အမွတ္(၅၄) အဆန္ရထား၊ လက္ပုတ္ႀကီး၊ RC2874 ရဲ႕ေၾကကြဲျခင္း အနက္ေရာင္၊ သားသုိ႔၊ စက္၀ိုင္း၊ ရဲေဘာ္ရွစ္ေလးလံုး၊ အမွန္ တရားလား သူလာေနတယ္၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္၊ တလြင့္လြင့္လမ္းတို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ကဗ်ာဆရာ ၿငိမ္းေ၀(ကဗ်ာ့အိုးေ၀)ရဲ႕အမွာစာ “အေရးႀကီးဆံုးက ကဗ်ာေရးသူစစ္စစ္ဆိုတာ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ေနဖို႔ပဲ မဟုတ္ပါလား၊ အေရးႀကီးဆံုးက ကဗ်ာေရးသူစစ္စစ္ဆိုတာ ရင္ခုန္ေနဖို႔ပဲ မဟုတ္ပါလား။ မင္းညႊန္႔လႈိင္ရဲ႕ကဗ်ာေတြကို က်ေနာ္မေျပာခ်င္ပါ။ ဒါေတြက သူ႔ကိစၥ။ သူပဲ တာ၀န္ယူရမယ့္ကိစၥ။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာ သူနဲ႔က်ေနာ္ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ သူ႔ကဗ်ာေတြနဲ႔က်ေနာ့္ကဗ်ာေတြက ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ ဖို႔ႀကိဳးစားထားတယ္လို႔ ယံုၾကည္ေၾကာင္း။”လိို႔ထည့္သြင္းေရးသားထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ တလြင့္လြင့္လမ္းထဲက ကဗ်ာဆရာ မင္းညႊန္႔လႈိင္ရဲ႕ေခတ္ၿပိဳင္ရင္ခုန္သံေတြကို ဖတ္ရႈၾကည့္ၾကရေအာင္။
ေလဆန္လမ္းထဲ
ျမားတန္းလန္းနဲ႔ ပ်ံသန္းရဲ
အေရွ႕ဘက္
အစိမ္းေရာင္မွာ ၀ဲ
သက္ရင့္
ေကာင္းကင္ကို ခြဲ
စြဲၿမဲယံုၾကည္ေနဆဲေလ။ (ေျခရာေဖ်ာက္ ျမႀကိဳးၾကာ ကဗ်ာမွ)
ေဟာဒီအရပ္မွာ
ခပ္ည႔ံညံ့အခ်စ္၀တၳဳထဲက
အဓိပတိလမ္းနဲ႔ခံုတန္းျပာမရွိဘူး။
ဒိုင္ယာရီၾကားမွာ ညွပ္စရာ
ကံ့ေကာ္ေတြလည္း မေ၀ဆာဘူး။
ျခေသၤ့ေစာင့္တဲ့ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္
အသည္းကြဲသစ္ပုပ္ပင္ႏွင့္
ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ဂ်ပ္ဆင္မရွိဘူး။ ( ျမစ္၀ွမ္းလြင္ျပင္ေတာအုပ္ကဗ်ာ မွ)
ဘီလူးဖေနာင့္နဲ႔ေဆာင့္နင္းသြားတဲ့ေျခသံမ်ားစြာ
ၾကြတ္ဆတ္ခံုးေကာ့ ငါ့ေက်ာျပင္မွာ ဒဏ္ရာအထပ္ထပ္စြန္႔ႀကဲ။
ရိကၡာဖူလံုသူတို႔ကား သိုက္ၿမံဳရွိရာသို႔ အုပ္ဖြဲ႔ပ်ံ၀ဲ
ခိုလႈံရာကို ရွာေဖြရန္ ငါ့မွာ ေတာင္ပံမဲ့ေနဆဲ။ (တံတား ကဗ်ာမွ)
ေပ်ာ္ရႊင္မႈဟာ မိုးေလ၀သပဲ
ဒီေရလို လလို၊ မုန္တိုင္းနဲ႔ ငလ်င္လို ခန္႔မွန္းရခက္ခက္။
အဲဒီလို ေျခာက္ခ်ည္စိုခ်ည္ ရာသီဥတုအေပၚ
ငွက္ေကာင္းတခ်ိဳ႕ဆိုက္ကပ္လာခ်ိန္ဟာ
ဘ၀ရဲ႕တိုေရရွားေရပြဲေတာ္ေတြေပါ့။ (စက္ရပ္သတင္းကဗ်ာ မွ)
ေရွာင္မရတဲ့အတူတူ
ဒီအပူကို
ၿမိန္ေရယွက္ေရစုပ္ယူ။
ဖူးပြင့္လိုက္စို႔
ေအးေအးလူလူ ။ ။ (ေႏြဥတုသို႔ေတးကဗ်ာ မွ)
ေရနစ္ေနတဲ့ဘ၀ေတြ
ရင္ထဲေလာင္တဲ့မီးေတာက္ေတြ(ေတာ္ရံုရြာေပါ့ မိုးနတ္သားကဗ်ာ မွ)
တစ္ေန႔
က်ည္ဆန္ေတြလည္း ပန္းအိုးျဖစ္ရမယ္။ (လူႀကီးမင္းသို႔ကဗ်ာ မွ)
အမွန္တရားရွာရာမွာ အထီးက်န္ဆန္၊ ဂၽြန္ရပ္စကင္းလိုတန္ပါသည္
ဒီမိုကေရစီခရီးမွာ မိုးမိခံရ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို တန္ပါသည္။ (လာျခင္းေကာင္းတဲ့ေနာက္က်မႈ သို႔ေသာ္ တန္ပါသည္ပိေတာက္ကဗ်ာ မွ)
ငါ့ပခံုးေပၚက လက္မည္းႀကီးကို ပုတ္ခ်မယ္
ငါ့ဒိန္ခဲကို ငါေရႊ႕မယ္ ။ ။(ေကာင္းမြန္ေသာ စီမံခန္႔ခြဲမႈကဗ်ာ မွ)
လြမ္းဆြတ္ျခင္းရဲ႕ဆုလာဘ္ဟာ
က်ည္ဆန္တစ္ေတာင့္နဲ႔ညီမွ်ေၾကာင္း
က်မ
ေကာင္းေကာင္းသိခဲ့ရပါၿပီ။ ။ (ေတာသူမေလး အေ၀းကဗ်ာ မွ)
တိတ္ဆိတ္မႈ
အသံကိုယ္တိုင္ ဆြံ႔အ သြား
အသံတကာထက္
အက်ယ္ေလာင္ဆံုး တိတ္ဆိတ္မႈ ။ ။(ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္ကဗ်ာ မွ)
အထက္ပါ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပမႈေတြကေတာ့ ကဗ်ာဆရာမင္းညႊန္႔လႈိင္ရဲ႕လမ္းထဲ ၀င္ေရာက္ဖို႔ လမ္းညႊန္ဆိုင္းဘုတ္ပမာ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ အလံုးစံုဖတ္ရႈဖို႔ကေတာ့ စာဖတ္သူတို႔ဘက္က အပိုင္း ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈသင့္တဲ့ လမ္းဆိုတာကေတာ့ အေသအခ်ာ ညႊန္းဆိုလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ခု မင္းညႊန္႔လႈိင္ရဲ႕လမ္းက ေလထဲမွာ လြင့္ေနေတာ့ သာမန္လမ္းေတြနဲ႔ တူမွာ မဟုတ္ လို႔ပါပဲ။
Comments